خداحافظ جمعههایِ بیخواب
خداحافظ ماشینهایِ بدون شیشهدودی
خداحافظ «ماشین رو نگه دارید، مگه نمیبینید مردم وایستادن»
خداحافظ «اتّقواالله»هایِ حین مناظره
خداحافظ مایهٔ غرورِ ایرانی
خداحافظ پروژههایِ افتتاحی
خداحافظ سفرهای پیدرپیِ استانی
خداحافظ دعای کارگرهای کارخانههایِ احیایی
خداحافظ مخاطب پیرمردی که گفت «خدا پدرت رو بیامرزه»
خداحافظ سیبْلِ توهینها، طعنهها و تهمتها
خداحافظ مخاطبِ تخریب و کنایههای خودی و بیخودی
خداحافظ «ما دنبال دوتا رأی حلالایم»
خداحافظ استقبالهایِ چشمگیر مردمی
خداحافظ «من تا تمامِ مشکلات حل نشود، به سفرهای استانی خواهم آمد»
خداحافظ سکوتِ مردانهٔ مقابل تخریبهای رقیب
خداحافظ سیبْلِ تمسخرِ ششکلاسیهایِ نامرد
خداحافظ دکترِ سلیمالنفسها
خداحافظ «من دردِ یتیمی را چشیدهام»
خداحافظ پیشانیِ بوسهٔ حاجقاسم
خداحافظ سربازِ احیاگرِ غیرت لهشدهٔ ما
خداحافظ مظلومِ هلهلهٔ بیوطنها
خداحافظ استخارهٔ خوبِ «به کی رأی بدم»ها
خداحافظ «برای این طلبهٔ خدمتگزار دعا کنید»
خداحافظ عبا و قبایِ خاکی بین سیل و زلزلهها
خداحافظ چشمانتظاریِ هشت ساله و ۱۶ ساعته
خداحافظ مخاطب «تمجید»هایِ اقا
خداحافظ سفرهای عادیشدهٔ روستایی
خداحافظ جشنهای احیایِ کارگاهها
خداحافظ شهادت حینِ خدمت؛ نه پشتِ میز
خداحافظ شجاعتِ قدمهای اقای وزیر و مواضعِ صریحِ شیعهگری
خداحافظ زبانِ بیلکنتِ دفاع از اسلام
بیشتر از آنچه فکر کنی دوستت داشتیم؛ تو و یارانت را، ببخش که زیاد نگفتیم…
باز با از دستدادنها به خود آمدیم!
حالا مخالفینت راحتتر تخریبت میکنند و تو راحتتر سکوت میکنی!
حالا بدخواهانت اعداد و ارقام و آمار را بیشتر پیش میکِشند و تو در آسمانی!
خداحافظ آقاسید ابراهیم!
جدیجدی شهیـد شدی…
حالا کمی استراحت کن؛ خیلی خستهای…
*《وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ》*
متاسفانه در حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور شهید ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رضوان الله تعالی علیه) ، *پدر دانش آموز پایه دوم و از اولیای محترم دبستان پسرانه امام صادق (علیه السلام) ، شهید مالک رحمتی* به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
این مصیبت وارده را خدمت دانش آموز عزیز و خانواده محترمشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح مطهّر آن شهید بزرگوار علوّ درجات و برای بازماندگان ایشان صبر جزیل خواستاریم.🖤🤲
سه تا فرزند داشتند و یک تو راهی😭آقای رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق بودن، تازه ۲ ۳ ماه هست که استاندار شدن، یه دختر۱۲ساله دارن. یه پسر ۸ساله و یه دختر ۳ ساله... ( آه از دختر ۳ ساله😭)
یه تو راهی ۶ ماهه هم دارن😭😭😭😭
#ایرانتسلیت
🔴 اعلام عزای عمومی سه روزه در لبنان در پی شهادت رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه/ تسنیم
جلسه فوق العاده سران قوا به میزبانی مخبر برگزار شد
🔹در جلسه فوق العاده سران قوا به میزبانی معاون اول رئیسجمهور بر ادامه خدمترسانی دولت مردمی و همراهی سران قوا تاکید شد .
🔹قالیباف و اژهای، ضمن تسلیت به رهبر انقلاب، مردم شریف ایران و معاون اول رئیسجمهور و اعضای دولت بر همکاری کامل با مخبر برای انجام وظایف قوه مجریه تاکید کردند.
🔹مخبر در این نشست با اعلام تاثر عمیق و حزن غیر قابل وصف خود و اعضای دولت ،تصریح کرد: راه خادم الرضا و دوستدار ملت ایران ، آیت الله رئیسی در انجام وظایف محوله را بدون هیچ خللی دنبال خواهیم کرد و امام خامنه ای و ملت شریف ایران مطمن باشند راه ما راه رئیس جمهور مردمی است و خدمت توقف نخواهد داشت.
جلیلی: تلاش برای آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم سرمایهٔ گرانسنگ رئیسی در پیشگاه خداوند است
🔹پیام تسلیت نمایندهٔ رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی در پی شهادت رئیسجمهور: همزمان با ولادت امام هشتم، خادم آن حضرت و رئیسجمهور محبوب ملت ایران پساز سالها مجاهدت به شهادت رسید.
🔹تلاش مستمر برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و خدمت به ملت شریف ایران سرمایهٔ گرانسنگ ایشان در پیشگاه خداوند متعال است.
🔹بیگمان جمهور مردم مسیر تعالی و پیشرفتی را که با انقلاب اسلامی انتخاب کردهاند، تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری با قدرت و شتاب لازم خواهند پیمود.
🔹اینک ایشان همراه با شهدای بزرگوار، امامجمعهٔ مردمی آیتالله آل هاشم، وزیرخارجهٔ خدوم دکتر امیرعبداللهیان، استاندار پُرکار دکتر رحمتی، سردار موسوی و عزیزان کادر پرواز مهمان امام هشتم هستند.
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 بغض حامد شاکرنژاد حین تلاوت روی آنتن زنده پس از شهادت رئیس جمهور
رئیسیِ شهید هرجا بود، وحدتزا بود. در طول این ۴۰ سال خدمت، به حواشی مشغول نشد. برایش خدا مهم بود. به توهینها، تهمتها، نارواها و بیانصافیها توجه نکرد. هدفش خدمت خالصانه به «مردم» بود. همه را از خودش میدانست و خودش را خادم همه.
این به کنار.
اما حالا به بهانۀ شهادت او، حداقل مردگان سیاسی و از تاریخگذشتگان را احیا نکنید. نگذارید واقعۀ تلخی که در اوایل برنامۀ «به افق فلسطین» اتفاق افتاد، تکرار شود.
تریبون اضافه به کسانی که خادم مردم نبودند، ندهید.
باسمه تعالی
*عرض تسليت شهادت ریاست محترم جمهوری، خادم الرضا ع و خادم ملت، آیت الله سید ابراهیم رییسی و هیات همراه ایشان*
درخصوص سوالي که دوستان در خصوص نحوه گفتن خبر شهادت يا سخن گفتن از شهيد در سنين 6سال، پرسيدند، بايد گفت بر اساس اينکه اقتضائات دوره هاي مختلف رشدي با يکديگر متفاوت است و کودکان از نظر رشد شناختي، هيجاني و .... در دوره هاي مختلف تفاوتهايي دارند، به چند توصيه زير توجه کنيد:
1- در سنين زير 6 سال، اصل در تربيت ديني، انس دادن او با امور خوب و نيک و ايجاد بستر مناسب و مطلوب و غني براي کودک و آموزش هاي در حد فهم کودک است. تربيت ديني نيز بايد بر همين اصل استوار باشد. کودک در اين دوره از نظر شناختي، قدرت فهم امور انتزاعي و مفاهيم پيچيده و نيازمند تحليل را به درستي نداشته و به همين دليل نبايد در مورد برخي مفاهيم به تفصيل با او سخن گفت. برخي از مفاهيم اصلا مربوط به اين دوره نيستند مثلا نظم، وفاي به عهد، و شهادت نيز مفهومي است که فهم آن اصلا مربوط به اين سنين نيست بنابراين سخن گفتن با کودک زير 6 و 7 سال در اين مورد صحيح نيست. گفتگو با کودک بايد در حدي باشد که ويژگي هاي شهيد بيان شده، در مورد او خاطرات عيني و قابل فهم و زيبا گفته شود و محبت و ارادت و علاقه والدين و اطرافيان براي کودک وضوح يابد. در واقع بيشتر تربيت در اين دوره القاست و القاي محبت به آدم هاي خوب و بد آمدن از آدم هاي بد. اگر کودک در مورد شهادت و نحوه رحلت به صورت غير اگاهانه مطالبي را شنيد يا خودش حساس شد يا سوالاتي را پرسيد بهتر است موضوع را عوض کنيد، حواسش را پرت کنيد و در عين حال به موضوعي ديگر در همان رابطه يا بي ارتباط عطف کنيد. نيازي نيست همه ماجرا براي کودک تشريح شود بلکه همين که مثلا در مراسمي شرکت ميکنيم که براي نشان دادن دوستي به مردي خوب و قهرمان است، کفايت مي کند. اصلا نيازي به شرح همه رخدادها براي کودک نيست و اين اشتباه است که ما ميخواهيم تا ته موضوع را براي کودکان اين سنين تعريف کنيم. درمورد اموري مثل عاشورا و .. هم همين شيوه بايد عمل کرد.
2- در نيمه اول 7 سال دوم نيز زماني که کودکان هنوز به بلوغ عقلي نرسيده اند، صحبت در مورد شهادت مشکلي ندارد ولي نبايد به تفصيل باز شود بلکه تاکيد بايد بر جريان خوب و بد و بر انتخاب هاي درست و بهتر متمرکز باشد. اينکه کودک نسبت به چه کساني ارادت بيشتري دارد؟ اينکه کدام رفتارها را ميپسندد و انتخاب ميکند؟ درمورد اينکه چرا ما افرادي را بيشتر دوست داريم مي توان سخن گفت و تفکر را فعال کرد. اما در سنين نزديک به بلوغ مي توان در مورد دليل ناراحتي و دليل اظهار ارادت با فرزندان گفتگو کرد، ويژگي هاي مطلوب را بيان کرد در عين حال در مورد شهادت توضيح داد که به چه معناست و فردي که شهيد است در واقع زنده ا ست و ما را مي بيند و همه وقتي مي ميرند، روحشان آزاد مي شود و افراد مومن خوشحال ترند... و مانند اين. هر قدر گفتگو شود و سوالات نوجوان در اين دوره در حد خودش جواب داده شود بهتر است. خوب است کودکان ببينند که والدين و اطرافيان ، صرفا منفعل نيستند، و مثلا نذري پخش مي¬کنند سر سجاده دعا مي کنند از خدا مي خواهند صفات خوب مردمان خوب را داشته باشند، يا قرآن مي خوانند يا مثلا اقدام و فعاليتي در آن رابطه انجام مي¬ دهند. اين شيوه، راهکارهاي مقابله اي سازگارانه و فعال را به کودک مي آموزاند.
يک نکته در اين جا اهميت دارد که در مورد کودکاني که در 7 سال دودم دچار ترس هاي خاصي مثل از دست دادن والدين هستند و از نظر شاکله اي دچار حساسيتهايي هستند بايد با احتياط برخورد کرد.
*شادي روح همه شهداي اخير خصوصا رياست محترم جمهور فاتحه اي نثار کنيد*
فاطمه فیاض، پسادکترای روانشناسی