11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑رهبر انقلاب : من هر چه فکر میکنم خواص مقصرند...
#امام_حسین
.
♻️ شعاردهی علیه ظریف در نماز جمعه از زاویه دیگر! چه کسی نفع میبرد؟!
👈 کانال حمید رسایی: @rasaee
🖊مهدی جمشیدی
۱. موضع اخیر محمدجواد ظریف در رسانۀ ملی که در آن، سخن از ضریبدهی به غیرشیعیان در امر حاکمیّت به میان آورد، شاهدی دیگری بر رویکرد ساختارشکنانۀ لیبرالهای مذهبی است. چیزی شبیه همین موضع در دولت پهلوی نیز به وقوع پیوست و قرار شد بر اساس مصوبۀ دولت، زینپس هر یک از نمایندگان، به کتاب مقدس خودش قسم بخورد؛ طرحی که در ظاهر، موجّه به نظر میرسید، اما امام خمینی، آشکارا و قاطع در برابر آن ایستاد و آن را نقطۀ آغاز «از رسمیّت انداختن مذهبِ رسمی کشور» دانست. در حقیقت نیز، دولت پهلوی، چنین سودایی در سر داشت و میخواست با تکثّر دینی در لایۀ سیاسی و حاکمیّتی، اسلام را تحقیر و تضعیف کند و تفوّق و تسلّط را از آن سلب نماید. مخالفت بنیانیِ امام خمینی با این طرح، یکی از ریشههای شکلگیری انقلاب اسلامی بود. امروز نیز بهجای «سیاست هویّت»، رهیافت مقابلش که «سیاست تمایز» است، در دستورکار قرار گرفته و لیبرالهای مذهبی تلاش میکنند، وجهِ دینی و شیعیِ جمهوری اسلامی را هرچه بیشتر، کمرنگ و رقیق سازند. در واقع، امر دینی در ساحت رسمی، در حال ازدسترفتن و خنثیشدن است و دیانت، در نقطۀ «بازگشت به حریم خصوصی» قرار گرفته است. سکولاریسم، در چنین فضا و موقعیّتی، جان میگیرد و معنا پیدا میکند.
۲. در ایران، هیچگاه شکاف دینی و مذهبی، فعّال و مؤثر نبوده و چنین نیست که این رویکردِ لیبرالهای مذهبی، پاسخی به تضادها و اصطکاکهای برانگیخته و تشدیدشدۀ دینی و مذهبی باشد، بلکه مسأله این است که توقع و نارضایتی، از سوی لیبرالهای مذهبی در این لایهها، ایجاد و تقویت میشد. جامعۀ ایران، وجهِ غالبِ شیعی داشته و این وجه، طبیعی و خودجوش بوده و از متن یک انتخاب اجتماعیِ وجدانی و ارادی برخاسته است. در دورۀ پس از انقلاب نیز بر اساس همین وضع اجتماعی، حاکمیّت و نیروهای سیاسی آن، صورتبندی شد. در طول دهههای گذشته نیز اتفاق جدیدی رخ نداده است، جز اینکه لیبرالهای مذهبی در برهههای انتخاباتی و با هدف جذب آرای لایههای دینی و مذهبی، «حس محرومیّتِ سیاسی» را در آنها دمیدهاند و وعدههای ساختارشکنانه دادهاند. تعبیر ساختارشکنانه، بدین جهت است که اینان، نظم سیاسیِ کنونی را برنمیتابند و میخواهند نسبتهای متفاوت و برونگرایانهای در آن به وجود بیاورند. آنچه که لیبرالهای مذهبی در سر دارند، این است که در بلندمدّت، از «نظم سیاسیِ جمهوری اسلامی» به سوی «نظم سیاسیِ لبنان» حرکت کنند و به بهانۀ تکثّر و تعدّد مذهبی و دینی، حاکمیّت را متناسب با وضع اجتماعیِ خیالیِ خویش، بازصورتبندی نمایند. به باور اینان، اگر حزبالله در لبنان، یک اقلیّت سیاسی و دینی است، اکنون نظام جمهوری اسلامی نیز در چنین موقعیّتی قرار گرفته است و باید برای جلوگیری از تضادها و اصطکاکهای مذهبی و دینی، داوطلبانه به سوی قدرتدهی به نیروهای مذهبی و دینی دیگر برود. این در حالی است که نه جامعۀ ایران و نه جمهوری اسلامی، هیچیک شباهتی با آنچه که در لبنان میگذرد، ندارند و کاربست منطق سیاسیِ لبنان در ایران، تنازل و تقلیل موهوم است. در ایران، اکثریّت مطلق از آنِ شیعیان است و پیروان مذاهب و ادیان دیگر نیز، وضع سیاسی را موجّه میدانند و اگر لیبرالهای مذهبی، «تحریکگری سیاسی» را کنار بنهند، ضرورتی برای تغییر عاملیّتی در نظام سیاسی وجود نخواهد داشت.
۳. نظریۀ دولت وحدت ملّی، مبتنی بر پیشفرضهای ناصوابی دربارۀ جامعه و حاکمیّت در ایران است. نخستین خطا این است که جامعۀ ایران، دچار قهر و گسست و شکاف شده است و راه علاج آن نیز این است که دیگریها و اغیار، به حاکمیّت راه یابند. در نظر آنها، ما با یک جامعۀ بهشدّت متکثّر و ناهمساز و چندپاره و تکهتکه روبرو هستیم که دیگر نمیتوان پیرامون روایتهای حاکمیّتی و رسمی، آنها را در کنار هم نشانید، بلکه باید قدرت را توزیع و تقسیم کرد و به هر یک از لایهها، نصیب و بهرهای از قدرت اعطا نمود. اینان از وحدتِ ازدسترفته سخن میگویند و راهحلشان نیز بازآرایی ساختار سیاسی است. این فهم غلط از وضع اجتماعی، «گرۀ اجتماعیِ خیالی» را به «گرۀ سیاسیِ واقعی» تبدیل میکند و بیثباتی و عدمتمرکز و حس محرومیّتِ فزاینده میآفریند. وحدت ملّی، یک سخن غلطانداز برای پنهان نگهداشتن طرحی است که در آن، تشیع بهتدریج از «اعتبار» و «تفوّق» تهی میشود و در عرض ادیان و مذاهب دیگر مینشیند و در نهایت نیز، دین به «متغیّر بیمنزلت» در سیاستِ نظام جمهوری اسلامی تبدیل خواهد شد. این مرحلۀ پایانی، همان «سکولاریسم» است که اگر طرح اینان به جریان افتد، چهبسا در کمتر از یک دهه، تحقّق یابد.
بصیرت سیاسی انقلابی
. ⭕️ مخازن نفت شهر الحدیده در یمن هدف جنگنده های صهیونیست قرار گرفت.
عرض کرده بودم صهیونیست ها هر حمله به خاک خودشون رو با شدت فراوانی پاسخ میدن
🔺🔺🔺
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مدافع حرمی که از ۵۰۰ روز پیش اسیر آمریکاست
2.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کوچکزاده، نمایندۀ مجلس: با ظریف نمیتوان کشور را به وحدت رساند
🔹آقای رئیسجمهور منتخب، شما دعوت به وحدت میکنید ولی نمیشود با سمبل اختلاف و نفاق در کشور یعنی محمدجواد ظریف این مملکت را به وحدت رساند.
🔹ظریف در کارگروهایش آدمهایی که اصل روحانیت و جمهوری اسلامی را نفی میکنند قرار میدهد که وزیر به مجلس معرفی کنند.
🔹امیدوارم این اتفاق نیفتد ولی این مسیری که شما میروید به آنجایی که باید باشد، نیست.
@Farsna
⭕️ ما قبلا کانال فردی رو تبلیغ کردیم با نام داداش کوچیکه که اسمشون ابوالفضل وافی هست
ایشون نقدهایی رو اخیرا به استاد پناهیان کردند که اکثرشون درست نیست. ایشون مطالب استاد پناهیان رو درست گوش نکردند و نقدهاشون یه طرفه به قاضی رفتن هست
برای همین مباحث ایشون رو تایید نمیکنیم
🔺 هر کسی میخواد قضاوت درستی در مورد صحبتای استادپناهیان داشته باشه حتما حتما باید صحبتای امسالشون رو با دقت گوش بده
کسی که گوش نده و فقط 4 تا کلیپ از ایشون ببینه معلومه قضاوت درستی نخواهد کرد
استاد علیرضا پناهیان1403.04.16-Panahian-ImamSadeghUni-EnhetateMotehajerane...-01-32k.mp3
زمان:
حجم:
12.31M
🔉 انحطاط متحجّرانه؛ انعطافپذیری متفکّرانه
📅 جلسۀ اول | ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
هر روز یه جلسه ش رو میذارم لطف گوش بدید تا با نگاه درستی قضاوت کنیم.
آدم نمیتونه حرف یه نفر رو اصلا گوش نده و بعد بیاد نقدش کنه
❌❌