⭕️ نقد یکی از نمایندگان مجلس در مورد دکتر زلفی گل
سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمدعلی زلفیگل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: برخی از وزارتخانهها مانند بهداشت یا صنعت، مربوط به زمان فعلی است اما برخی وزارتخانهها مانند آموزش و پرورش و علوم آیندهساز هستند.
وی تصریح کرد: گزینه وزارت آموزش و پرورش که مشخص شد نه کارنامه و نه برنامه و نه تجربه کافی دارد و در باره گزینه وزارت علوم نیز به شخصیت دکتر زلفی گل احترام میگذاریم اما محدوده عمل و تجربه ایشان دانشگاه همدان بوده است.
🔸 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع سیاسی گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در 8 سالی که اساتید ما شدیدا تحت فشار بودهاند هیچ جمله انتقادی از ایشان در این زمینه نشنیدهایم و در خصوص مهاجرت نخبگان نیز موضع خنثی دارد و انگیزهای برای متقاعد کردن نخبگان برای ماندن و خدمت کردن ندارد.
🔶 نماینده مردم تهران در بخش دیگری با با اشاره به همکاری زلفی گل با مصطفی معین در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 84 گفت:
ایشان به محض انتخاب رئیس جمهور در سال 84 از معاونت دانشگاه همدان استعفا داده است؛ حالا در همین تریبون برائت خودش را از خاتمی و سران فتنه اعلام کند.
💢 یزدیخواه با بیان اینکه به محض رسانهای شدن معرفی زلفی گل به عنوان وزیر پیشنهادی علوم شور و شعف خاصی در میان گروه اصلاحطلبان ایجاد شده اظهار داشت: ایشان دانشمند محترم و برجستهای است اما اگر بحرانی مانند کوی دانشگاه یا فتنه 88 پیش بیاید آیا ایشان توان مدیریت دانشگاهها را دارد؟
⭕️ نقد آقای ایزدخواه نماینده تهران در مورد آقای زلفی گل
🔷 روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: آقای رئیسی ما در 6 ماه انتظار تحول داریم بماند در 4 سال بنابراین آقای رئیس جمهور به ما اعتماد کنید و کابینه را اصلاح کرده و به سمت دولت جوان انقلابی حرکت کنید و ما پشت شما هستیم.
وی افزود: یک نکته مهم در وزارت علوم پدیده وارونگی بازار کار است که تحصیل کردهای ما بی کار تر از بی سودان ما هستند.
🔷 نماینده مردم تهران در مجلس تخصص، تعارض منافع، جوان گرایی و آرمان خواهی را 4 ویژگی جدی برای تشکیل دولت اسلامی عنوان و تصریح کرد: وزارت علوم، وزارت تخصص ها است؛ زلفی گل استاد تمام شیمی بوده و مقالات ISI زیادی دارد و همچنین استاد نمونه و پژوهشگر سلامت است اما وزارت علوم چه نسبتی با وی دارد.
🔶 این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در بخشی از اظهارات خود با انتقاد از اینکه نیمی از وزرا برنامه تحول ندارند، گفت: برنامه های زلفی گل سیاست های کلی و حرف های قشنگی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 برای وزارت راه و شهرسازی قرار بود آقای سعید محمد انتخاب بشن ولی با فشارهای آقای قالیباف، آقای رستم قاسمی وزیر شد
⭕️ در حالی که آقای رستم قاسمی خودش رو برای وزارت نفت آماده کرده بود و یه دفعه ای به وزیر راه و شهرسازی تبدیل شد!!!
🔴متن "عهدنامه مدیران دولت مردمی"
🔹اعضای دولت سیزدهم، با امضای این عهدنامه اصول و ارزشهایی همچون توجه به محرومان، فساد ستیزی و قانونگرایی، رفع موانع تولید، چابک سازی نظام اداری با بهره گیری از فناوری اطلاعات و شایسته سالاری در انتخاب مدیران راسرلوحه کلیه تصمیم گیری ها و اقدامات خود قرار داده و به آن ملتزم شدند.
متن "عهدنامه مدیران دولت مردمی" به این شرح است:
🔹شعارها و برنامه دولت مردمی که با حماسه انتخابات ۲۸ خرداد مورد اقبال عمومی قرار گرفت؛ برآمده از آرمانهای انقلاب اسلامی، گفتمان امامین انقلاب و ناظر بر برنامه های دولت است. انتظارمیرود که تمامی خادمان مردم در این دولت، اصول و ارزشهای دهگانه زیر را سرلوحه کلیه تصمیم گیریها و اقدامات خود قرارداده و به آن ملتزم باشند.
🔸۱- التزام عملی به ارزشهای انقلاب اسلامی
🔸۲- توجه به نیازهای اولویتدار مردم به ویژه محرومان و اقشار آسیب پذیر و استفاده بهینه از تمامی ظرفیتها در جهت رفع آنها
🔸۳- ارج نهادن به فرصت خدمت بی منت به مردم و تلاش مخلصانه و جهادی در گره گشایی از مسایل مردم با محوریت وحدت ملی و تقویت پیکره واحد ایران اسلامی و اهتمام در تأمین عادلانه حقوق عامه
🔸۴- فسادستیزی و نفی مطلق روابط ناسالم اداری، شناسایی زمینه های فسادزا و تعارض منافع و اقدام قاطع، سریع و مؤثر در جهت رفع آنها
🔸۵- قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی، طهارت اقتصادی و پرهیز از اشرافیگری
🔸۶- تولید محوری و اهتمام در رفع موانع تولید، ترویج کالای ایرانی، شناسایی تمامی ظرفیت ها و استعدادهای کشور و حرکت به سوی فعال سازی کامل آنها به عنوان رویکرد حاکم بر تمامی ارکان و اجزا دولت
🔸۷- بهره گیری از فناوری اطلاعات و ابتکارات دانش بنیان در هوشمند سازی و چابک سازی نظام اداری، تأمین دسترسی عادلانه مردم به خدمات عمومی و دولتی و تبدیل آن به ابزاری برای نظارت مردمی
🔸۸- شایسته سالاری در انتخاب خدمتگزاران مبتنی بر معیارهای؛ انقلابی بودن، کارآمدی، پاک دستی و فساد ستیزی، مردم محوری
🔸۹- توسعه ارتباط با آحاد جامعه و رعایت کرامت مردم و تعامل مؤثر با رسانه ها،نقدپذیری و اهتمام جدی به افکار عمومی
🔸۱۰-تمهید و تأمین شرایط مناسب برای مشارکت مردم به ویژه نخبگان، صاحبنظران، جوانان و کارآفرینان در حل مسائل کشور و جهش به سوی ایران قوی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجتالاسلام قنبریان:
❓آیا این صد مجتهدی که درون نظام و حاکمیت هستند و دیگر متخصصین، به وظیفۀ خودشان در قبال مستضعفین جامعه عمل می کنند؟
🔔 هدیه های ناب ژاپنی
✍دکتر کوشکی
🔹 بی بی سی با انتشار گزارشی اعلام کرد: پس از واردات یک و نیم میلیون دوز واکسن آلوده مدرنا به ژاپن، شرکت دارویی تادکا ، متوجه وجود مواد خارجی عجیب در ویالهای ارسالی شده است. دولت ژاپن با قطع فوری تزریق واکسن مدرنا، اعلام کرده منابع دیگری را برای واردات واکسن انتخاب می کند.
🔹یک ماه پیش دولت #ژاپن چند هزار دوز واکسن کرونا به ایران اهدا کرد. این واکسنها با هزار سلام و صلوات و با نظارت سفیر ژاپن به شهروندان تهرانی تزریق شد.
⛔️ احتمالا باید باور کنیم این #دو ماجرا هیچ ربطی به هم ندارند!
♨️ چرا واکسیناسیون اجباری اقدامی غیرقانونی، غیراخلاقی و غیر علمی محسوب میشود؟ (بخش اول)
1️⃣ اثربخشی واکسنها: هنوز میزان اثربخشی هیچیک از واکسنهای آزمایشی کرونا به طور قطعی به اثبات نرسیدهاست. موفقیت یک واکسن در فاز سوم آن هم با پروتکلهای بحثبرانگیز لزوماً به معنای همان میزان موفقیت در جهان واقعی نیست. کارآزمایی بالینی بسیاری از واکسنها دچار خدشه و دقت پایین است، مطالعات جهان واقعی با اشکالات جدی روبرو بوده و به استناد شواهد متعدد، آمارهای کرونا پس از واکسیناسیون در بسیاری از کشورها در حال مهندسی و دستکاری شدن است و برخی نیز آمارهای بدتری از کرونا را ثبت کردهاند. علاوه بر این، تا زمانی که امکان انتقال و گسترش ویروس و حتی بستری شدن هم در افراد واکسینهشده و هم غیرواکسینهشده تا حد زیادی وجود دارد و فقط واکسنها میتوانند ( آن هم با ابهامات متعدد) از مرگ خود فرد جلوگیری کنند، با چه حقی میتوان از واکسیناسیون اجباری صحبت کرد؟ اجباریسازی واکسنی که میزان و گستره اثربخشی آن در بیماری مشخص نگردیده اقدامی کاملاً غیرعلمی و غیرمسئولانه است.
2️⃣ ایمنی واکسنها: هنوز هیچ مطالعهای با بازه طولانیمدت دریافت دادههای ایمنی برای واکسنها انجام نپذیرفتهاست. دادههای قابلاعتماد برای تحلیل توازن سود/خطر در واکسنها وجود ندارد و شواهد نگرانکنندهای درباره اثرات واکسنهای ژنتیکی در بیماریهای خودایمنی، مشکلات قلبی و عروقی، ایجاد اختلال در باروری و نهایتاً ایجاد اختلالات ژنتیکی خطرناک مانند سرطان وجود دارد که بسیاری از آنها جز در مطالعات بلندمدت مشخص نمیشوند. اجباریسازی واکسنی که ایمنی آن مشخص نیست اقدامی کاملاً غیراخلاقی و نادرست است.
3️⃣ فرآیند معیوب واکسیناسیون: متأسفانه هنوز اقدام قابلتوجه و اساسی برای رصد و پایش جمعیت واکسینهشده در کشور وجود ندارد و مشخص نیست که هر یک از واکسنهای استفادهشده چه میزان اثربخش و چه میزان ایمن خواهند بود. فرآیند نظارت بر واردات و صدور مجوز برای واکسنها نیز بیش از حد سهلگیرانه و غیرشفاف است و هر واکسنی فارغ از اشکالات ایمنی یا حتی اثربخشی حائز مجوز میگردد. در صورت اجباریسازی واکسن بدون ساماندهی این امور و تأمین زیرساختهای نظارتی و پایشی کلان عملاً با خسارتهای فراوان مالی و اجتماعی و حتی جانی روبرو خواهیمشد.
4️⃣ مشکلات حقوقی و قانونی: اکثریت غالب واکسنهای کرونا در داخل و خارج از کشور در مرحله آزمایشی و کارآزمایی بالینی قرار دارند. همه واکسنها ذیل مجوز استفاده اضطراری قرار دارند و تأییدیه نهایی که مستند به شواهد متقن مبنی بر اثربخشی و ایمنی باشد را ندارند. کمپانیهای تولیدکننده درباره عوارض واکسیناسیون در مرحله آزمایشی پاسخگو نیستند و حداقل تا یک الی دو سال دیگر نمیتوان از تأییدیه نهایی صحبت کرد. مجبور کردن همه اقشار مردم به تزریق واکسنی که در مرحله آزمایشی قرار دارد اقدامی کاملاً غیرقانونی میباشد که با هیچیک از قوانین حوزه سلامت سازگار نیست.
🔸تحصیل به شرط واکسن، ورود به دانشگاه و مدرسه به شرط واکسن، ورود به کشور به شرط واکسن، خروج از کشور به شرط واکسن، زیارت به شرط واکسن، ورود به رستوران و ورزشگاه به شرط واکسن، استفاده از وسایل حملونقل عمومی به شرط واکسن، دریافت خدمات اجتماعی به شرط واکسن و همانند آن مثالهایی از این اقدامات هستند که با شرایط فعلی، میتوانند تبعات ویرانگری برای بنیان اجتماعی و امنیت زیستی کشور در آینده تحت تأثیر واکسیناسیون اجباری داشتهباشند.
✅ کانال واحد سلامت مؤسسه مصاف(سلام)
🔴 اگر آرای نمایندگان شفاف باشد برای حوزه انتخابیهشان مشکل پیش میآید؟جواب 👇
🔹نمایندگان #مجلس_یازدهم بدانند اگر بهترین طرحها را تصویب کنند و بهترین تصمیمات را بگیرند چون باوعده #شفافیت بالاخص #شفافیت_آراء_نمایندگان وارد مجلس شدند اگر محقق نشود باز مردم ازآنها راضی نخواهند شد.
🔸یکی از استدلالات برخی نمایندگان دلسوز که واقعاً دغدغه آن را دارند این است که اگر آرای ما نمایندگان شفاف باشد و به ضرر وزیری تمام شود، دیگر نمیتوانیم برای حوزه انتخابیه خود امتیاز بگیریم! در پاسخ به این استدلال به ظاهر موجه چند نکته را عرض میکنم:
1⃣ اولاً اگر از شفافیت آرا به این دلیل میترسید پس چرا شفافیت اموال و داراییها و پاداشهای نماینگان و سایر مدیران کشور را تصویب نمیکنید؟ اینکه دیگر ربطی به امتیازات حوزه انتخابیه شما ندارد! اگر شما این طرح را تصویب کنید هیچ امتیازی از حوزه انتخابیه شما سلب نخواهد شد!
2⃣ ثانیاً همه تصمیمات و آرای نمایندگان که مربوط به وزرا نیست! چنددرصد از آرای نمایندگان به وزرا مرتبط است که آقایان میترسند امتیازات منطقهشان سلب شود؟ مثلاً میتوانستید تصمیمات مربوط به وزرا را استثنا کنید!! ازطرفی تا حالا چه مشکلاتی برای حوزه انتخابیه مخالفین وزرا پیش آمده؟
3⃣ ثالثاً بودجه سالانه استانها و شهرها و برنامهها و پروژهها مصوب است. هم تصویب هیات دولت هم تصویب مجلس؛ یک وزیر چقدر میتواند جلوی برنامه وبودجه شهرهای حوزه انتخابیه شما را بگیرد؟چه امتیازی مگر بناست وزیر اعطا کند به حوزه شما که خارج ازبرنامه و بودجه و پروژههای تعریف شده است؟
4⃣ رابعاً شجاعت جزو ویژگیهای اصلی نمایندگی است. رسالت اصلی شما نمایندگان ریلگذاری برای دولت و قانونگذاری و نظارت بر دستگاههای اجرایی خاصه حوزه خود شماست. گرفتن امتیاز یا پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه در وهله بعدی است. شما باید به وظایف اصلی درست عمل کنید و به فکر کل کشور باشید.
5⃣ شما در وهله اول در قبال یک ملت و یک کشور مسئولیت دارید. اگر معتقدید وجود یک وزیر یا تصمیم و اقدام وی به ضرر کشور و کل مردم است پس جلوی او را بگیرید. مبادا بخاطر منافع و امتیازات برای حوزه انتخابیهتان، کل منافع ملی را فدا کنید! میگوئید دوره بعد دیگر رای نمیآورید؛ خب رای نیاورید!
6⃣ ترس از اینکه وزیر به حوزه انتخابیه نماینده امتیاز نمیدهد عامل اصلی ناکارآمدی دولت و وزارتخانههاست! بیش از ۳۰ سال است که وزرا با دادنِ همین امتیازات که هیچوقت مردم را راضی نکرده، دم نمایندگان را دیدند. این سنت غلط هیچوقت حوزه انتخابیه شما را در طی دورههای قبل راضی نکرده! تا حالا با این دست فرمان غیرشفاف آمدیم نه تنها مشکلات حوزه انتخابیه شما حل نشد بلکه بیشتر و بدتر شد. بیائید حالا با دست فرمان #شفافیت آرا و داراییها و اموال حرکت کنیم. یقیناً بخش عمدهای از مشکلات کشور و حوزه انتخابیه شما حل خواهد شد! بیائید متفاوت از پیش عمل کنید.
7⃣ باور بفرمائید شما هر چه قویتر، صریحتر، شجاعتر و توانمندتر بر نظارت بر دولت باشید و ریلگذاری صحیحی برای دولت و وزارتخانهها از طریق طرح و برنامه داشته باشید هم مشکلات کلان کشور حل میشود هم دولت و وزرا بخاطر قوی بودن شما و ترس از شما بیشتر به حوزه انتخابیه شما میرسند!
8⃣ البته این امتیازات که شما میگوئید همیشه امتیاز ویژه و خاص برای حوزه انتخابیه نبوده. بلکه بیشتر استفاده شخصی و ستادی نمایندگان بوده. وقتی رای شفاف نباشد وزرا برای انتصاب روسای ادارات کل وادارات شهرها همواره به نمایندگان پا میدهند که نفرات آنها منصوب شود! اصل داستان این است! بماند سایر استفادههای شخصی و واگذاری پروژهها و پیمانکاریها به اطرافیان نماینده!
🔹وگرنه این استدلال که "از ترس اینکه وزیر به منطقه ما امتیاز ندهد رایمان نباید شفاف باشد" استدلالی ضعیف و دور از واقعیت است!
🔺معتقدم مخالفین شفافیت یا ضعیف و ترسو هستند یا هم مریض و متخلف!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 درددل مردم روستای جفیر با رئیس جمهور در جریان بازدید سرزده رئیسی