eitaa logo
انتظار منجی عالم313
3.9هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
616 ویدیو
53 فایل
پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : بالاترین جهاد امّت من انتظار فرج است . 🌴اینجا خیمه امام زمان (عج) است. پاسخ به ندای هَل مِن ناصر یَنصُرنی امام زمان (عج)، زمینه‌ساز ظهور است🌴 🌸اللّهـُمَ عَجِل لِوَلیِڪَ الفــَرَج🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ فاطمه، جلوهٔ نور خداست و ، راهی‌ست برای شناختن حق از باطل… راهی که منتهی می‌شود به ظهور فرزندش مهدی… @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️امام باقر علیه‌السلام: ...ثُمَّ يُحْرِقُهُمَا بِالْحَطَبِ الَّذِي جَمَعَاهُ لِيُحْرِقَا بِهِ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ)؛ وَ ذَلِكَ الْحَطَبُ عِنْدَنَا نَتَوَارَثُهُ، 💬 هیزم‌هایی که آن دو نفر برای آتش زدن علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم‌السلام) جمع کرده بودند نزد ماست و ما آن هیزم‌ها را از یکدیگر به ارث می‌بریم، (و دست به دست می‌شود تا برسد به دست قائم علیه‌السلام ). پس او با همان هیزم‌ها آن دو نفر را خواهد سوزاند. 📚 دلائل الامامة ،ص۴۵۵. @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : تُعرَضُ الأعمالُ يَومَ الاثنَينِ والخَميسِ ، فمِن مُستَغفِرٍ فيُغفَرُ لَهُ ، ومِن تائبٍ فيُتابُ عَلَيهِ، ويُرَدُّ أهلُ الضَّغائنِ بِضَغائنِهِم حَتّى يَتوبوا .  📕[ الترغيب والترهيب : 3/458/17. ] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : روز دوشنبه و پنج شنبه، اعمال عرضه مى شود. گناهان آمرزش خواه آمرزيده مى شود و توبه توبه گر پذيرفته مى گردد و كينه هاى كنيه ورزان برگردانده مى شود تا توبه كنند
❣ 🔹️السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا اِبْنَ اَلْأَقْمَارِ اَلسَّاطِعَةِ... 🍃سلام بر تو ای فرزند ماه‌های روشنی‌بخش... 🔹️سلام بر تو و بر روزی که شب‌تیره چشمهای ما، به ماه روی‌تو روشن می‌گردد. 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب‌الامر در سرداب مقدس، ص610. @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ توان آن را نداريد كه نور خانم حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها را ببينيد! ⬅️ اين ‌كه گفته می‌شود، در روز محشر وقتی فاطمه (سلام الله عليها) عبور می‌کند، ندا داده می‌شود و می‌گويند: «غُضّوا أبصاركم» [چشمان خود را ببندید] به اين معنی نیست كه چون شما نامحرميد چشم‌ها را بپوشانيد، يا ديده‌ها را بشكنيد كه او را نبينيد. ⬅️ آن روز، سخن از محرم و نامحرم نيست! چون قيامت ظرف تكليف نيست و لذا اين دستور هم دستور تكوينی است و نه تشريعی؛ ⬅️يعنی شما توان آن را نداريد كه نور ايشان را ببينيد. چشم‌ها را فرو بربنديد و ديده‌ها را بشكنيد [و] توان آن را نداريد كه نورانيّت او را ببينيد. ✍ آیت الله جوادی آملی @entezar_ma313
💠حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ⬅️در هر فیضی، خصوصی باشد یا عمومی، داخلی باشد یا خارجی، جسمانی باشد یا روحانی، بلاکلام، واسطه [فیض] او است. ⬅️ فقط از ناحیه همان یک فیض ( عجل‌الله‌فرجه) است و توجه به همه ائمه علیهم‌السلام هم به او راجع می‌شود. 📚 کتاب حضرت حجت (عج)، ص٣١٣ @entezar_ma313
‌حقیقتی جذاب 💠امام عصر عجّل‌الله‌فرجه حقیقتی است كه همه به او میل دارند. 💠همانطور كه اشتها نداشتن به غذا نشانه بیماری است، اگر كسی نسبت به امامش تمایلی نداشته باشد، ناسالم است. 💠شاید یكی از حكمت‌های درخواست عافیت در شب قدر این باشد كه نفس انسان سلیم شود و به امامش متمایل گردد. 💠«الحق المشتهی»: نفوس سلیمه همیشه میل رسیدن به امام را دارند، طالب معرفت امام وخواستار وصل به او هستند، نفوس سلیمه امام را به عنوان حقیقتی می‌شناسند كه باید به او علاقه‌مند باشند و بی‌علاقگی به امام‌شان را نشان بیماری می‌دانند. ☘ نزدیک یا دور☘ 💠«السَّلَامُ‏ عَلَیكَ‏ یا جَامِعَ‏ الْكَلِمَةِ عَلَى التَّقْوَى‏» (بحارالانوار، ج۹۹، ص۸۶) 💠امام عصر عجّل‌الله‌فرجه همه را از خواسته‌های خودشان جدا می‌كنند تا بر یك امر ائتلاف پیدا كنند: ترك معصیت و انجام طاعت (حداقل میزان تقوا) 💠آیت الله بهجت رحمه‌الله‌علیه می‌فرمایند: «شما منتظر امامی هستید كه برایتان دین جدید بیاورد؟ امام عصر عجّل‌الله‌فرجه وقتی ظهور كند واجبات و محرمات بر طبق روال سابق بدون تغییر می‌ماند.» 💠اگر اهل تقوی شویم دیگر از خود هیچ نظری نمی‌دهیم و تنها طالب جلب رضایت حضرت حق خواهیم بود. در هر روش، گویش، پوشش مطلوب مولا را در نظر می‌گیریم. 💠به میزانی كه خود را به انجام واجبات و ترك محرمات ملزم ‌كنیم به همان اندازه به امام‌مان نزدیك هستیم و در حریم افاضات و عنایات او قرار می‌گیریم. 💠اگر نسبت به احكام واجب و حرام معترض باشیم و در قبول و اجرای آن‌ها تساهل و تسامح داشته باشیم، به همان میزان از امام‌مان فاصله گرفته‌ایم. ✍استاد بروجردی @entezar_ma313
مولا علی علیه السلام: ✨وَ ايْمُ اللهِ، مَا کَانَ قَوْمٌ قَطُّ فِي غَضِّ نِعْمَة مِنْ عَيْش فَزَالَ عَنْهُمْ إِلاَّ بِذُنُوب اجْتَرَحُوهَا، لاَِنَّ اللهَ لَيْسَ بِظَلاَّم لِلْعَبِيدِ✨ 💠به خدا سوگند! هرگز ملتى که در ناز و نعمت مى زيستند نعمتشان نيافت، مگر بر اثر گناهانى که مرتکب شدند ; زيرا خداوند هرگز به بندگانش روا نمى دارد. 📚 خطبه ۱۷۸ @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«مُنَفِّسِ‏ الْحَسَرَات‏»[۱] «امام عصر عجّل‌الله‌فرجه حسرت‌ها را برطرف می‌كند.» 💠یكی از نام‌های قیامت «یوم الحسرة» است، چرا كه بسیاری از خلق، غرق در افسوس و حسرت می‌شوند. 💠امام زمان عجّل‌الله‌فرجه «منفس الحسرة» است. در پرتو ارتباط با او به گونه‌ای زندگی خواهیم كرد كه در قیامت اهل حسرت نباشیم. 💠حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌فرجه یاریمان می‌كند در زندگی با بهترین عملكردها و بهترین انتخاب‌ها و بهترین حالات همراه باشیم. 💠حسرت به جهت از دست دادن‌ها و ضایع شدن امور است. اگر با امام‌مان همراه باشیم توان، زمان و استعدادهای‌مان را ضایع نمی‌كنیم و دچار حسرت نمی‌شویم. 💠تنفیس یعنی گشایش و نفس كشیدن. امام زمان عجّل‌الله‌فرجه در حسرت‌ها گشایش ایجاد می‌كند و دیگر جایی برای حسرت خوردن باقی نمی‌ماند. 💠وقتی انسان به چیز نفیسی دست یابد، دچار حسرت نمی‌شود. گران بها‌تر از وجود مقدس امام عجّل‌الله‌فرجه در عالم وجود ندارد به همین جهت زمانی‌كه با امام عجّل‌الله‌فرجه سپری شود یا در جهت کسب معرفتش صرف شود، انسان را در اوج سود و منفعت قرار می‌دهد و هیچ حسرتی را تجربه به دنبال ندارد. 💠امام عجّل‌الله‌فرجه همچون گنجینه نفیسی است كه همواره در كنار ما و در اختیار ماست. اگر خود را از وجودش و حضورش محروم كنیم دچار حسرتی بی‌پایان می‌شویم و اگر قدر و قیمتش را بدانیم و با او مرتبط شویم، جایی برای حسرت خوردن باقی نمی‌ماند. ☘گشایش در غصه‌ها☘ 💠«السَّلَامُ‏ عَلَى‏ مُفَرِّجِ‏ الْكُرُبَات‏»[۲] 💠كسی كه با امام عصر عجّل‌الله‌فرجه مرتبط باشد، در بن بست‌های زندگی نمی‌ماند و با وساطت حضرت، در غصه‌ها برایش گشایش حاصل می‌شود. 💠در حقیقت امام عجّل‌الله‌فرجه‌ اجازه نمی‌دهد مشكلات بر انسان مسلط شود. در كنار غم و اندوه‌ها روزنه‌ای باز می‌كند و توجه فرد را به امور زیبا و امید بخش معطوف می‌نماید. [۱] بحارالانوار، ج۹۹، ص۸۴ [۲] بحارالانوار، ج۹۹، ص۸۴ ✍استاد بروجردی @entezar_ma313
🥀بی تو روزگارمان شبی است بسیار بلندتر از شب یلدا... 🍂روزگاران همه را در شب یلدا ماندیم 🍂در تب حسرت و در تاب تمنا ماندیم 🍂تو همانی که همه نور و حضوری و ظهور 🍂ما همانیم که در غیبت کبری ماندیم... # @entezar_ma313
💚مولا علی علیه السلام: 🔆نتَظِروا الفَرَجَ وَلا تَيأسُوا مِن رَوحِ الله. 🔺همواره در انتظار (فرج و ظهور صاحب‌الزمان عليه‌السلام) باشيد و يأس و نااميدی از رحمت خدا به خود راه مدهيد. 📚(بحار، ج ١٥، ص ١٢٣) ●٭●٭●٭●٭●٭●٭●٭●٭●٭●٭●٭●٭●٭ 💔عَزِيزٌ عَلَيَّ أَنْ أَرَى الْخَلْقَ وَ لاَ تُرَى وَ لاَ أَسْمَعَ (أَسْمَعُ) لَكَ حَسِيساً وَ لاَ نَجْوَى بسيار سخت است بر من كه خلق را همه ببينم و تو را نبينم و هيچ از تو صدايى حتى آهسته هم به گوش من نرسد فرازی از @entezar_ma313
سلام مولای مهربانم♥️ هزاران بار هم که سلام دهم  انگار اولین سلام است و دل در تمنای درودهای دوباره، انتظار صبحگاهان را می کشد سلام آرام دلهای بی قرار @entezar_ma313
🌿امام مهدی، معنای زندگی 🔷می‌گویند زندگی بدون هدف، معنی ندارد و فقط زنده ماندن است و نفس کشیدن و درست می‌گویند. 🔷می‌گویند تا دیر نشده هدفی در شأن انسانیت برای خود در نظر بگیر و درست می‌گویند. 🔷می‌گویند هدف زندگی در صورتی درست است که با هدف آفرینش تو یعنی بندگی، هماهنگ باشد و درست می‌گویند. 🔷می‌گویند معیار عبودیت خدا(هدف آفرینش) همانا اطاعت از ولی خدا و امام است و درست می‌گویند. 🔷می‌گویند هرکس حقیقتاً در انتظار حکومت امام عصر باشد در زمره امامان معصوم است و درست می‌گویند. ⬅️و می‌گویند در هنگام زیارت حضرت حجت (عج) اینگونه به او سلام دهید: ☘️السلام علیک یا عین الحیات؛ سلام بر تو ای چشمه زندگی☘️ 📕جمال الأسبوع، ص ۳۷ ✍استاد حسن ملایی @entezar_ma313
🌹حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) فرمودند : امام همچون است که مردم باید به سویش بیایند ؛ نه اینکه باشند که او بیاید . 📚بحارالانوار ؛ ج ۳۶ ؛ ص ۳۵۳ @entezar_ma313
⬅️بر اثر گسترش فساد و تباهی ها و از بین رفتن عاطفه پیش از ظهور، جهان در وضعیت بدی به سر خواهد برد، به طوری که آسمان نیز بر آنان رحم نمی کند و نزول باران که الهی است نیز برای آنان به تبدیل شده و ویرانگر می شود. 🔹 پیامبر گرامی (ع) می فرمایند: زمانی بر مردم فرا می رسد که خداوند باران را در فصل و موسمش می گرداند و باران نازل نمی شود و آن را در غیر موسمش فرو می فرستد. [5] 🔹امام صادق (ع) نیز می فرمایند:پیش از ظهور حضرت قائم (ع) سالی خواهد بود که باران های بسیاری می بارد و میوها را از بین می برد و خرماها را بر نخل ها فاسد می کند، پس در آن دوران دچار شک و شبهه نشوید. [6]   :(کشاوری در عصر ظهور) ⬅️در سال ظهور، باران های پیاپی زمین را آباد و سرسبز می کند و وضع مردم بهتر می شود. امامان (ع) در تبیین نشانه های ظهور و خبر دادن از رخدادهای آن روزگار، از این واقعه نیز یاد کرده اند. 🔹 امام صادق (ع) می فرماید: «در آستانه قیام مهدی (ع)، سالی پرباران خواهد بود که در اثر آن، خرما بر روی نخل می پوسد. پس در این تردیدی به خود راه ندهید.»[7] 🔹و نیز می فرماید: «و چون هنگام ظهور مهدی (ع) نزدیک شود، در تمام ماه جمادی الاخر و ده روز نخست ماه رجب، بارانی بر مردم ببارد که تا آنهنگام، مانند آن را ندیده باشند...»[8] 🔹این نشانه را بزرگانی مانند شیخ مفید، شیخ طوسی و طبرسی در ردیف نشانه های ظهور آورده اند، ولی باید توجه داشت که روایت طبرسی و مفید مرسله است و روایت شیخ طوسی نیز ضعیف است. [9] 🔹و اما درباره عصر ظهور حضرت مهدی (ع) آورده اند که: خداوند، برای مهدی (ع)، برکت را از آسمان فرو میفرستد.[10]آسمان، بارانی می بارد که زمین، محصول خود را آشکار می سازد و مردم در حکومت آن حضرت از نعمتی برخوردار می شوند که هرگز مانند آن را ندیده اند.[11]در دولت او، آب ها فراوان می شود و رودخانه ها بالا می آید،[12]چشمه ها می جوشد، و زمین چند برابر محصول می دهد.[13] 📚منابع 5.جامع الاخبار، ص 150؛ مستدرک، ج 11، ص 375 6.ارشاد مفید، ص 361؛ بحارالانوار، ج 52، ص 214 7.غیبه طوسی، ص 449 8.اعلام الوری، ص 290 و 432؛ بحارالانوار، ج 52، ص 337 9.برترین های فرهنگ مهدویت در مطبوعات، ص 250 10.ملاحم ابن طاووس، ص 71 و 141؛ عقدالدرر، ص 169 11.بحارالانوار، ج 52، ص 345؛ اثبات الهداه، ج 3، ص 524؛ احقاق الحق، ج 19، ص 655 12.عقدالدرر، ص 84 13.بحارالانوار، ج 52، ص 304؛ اختصاص مفید، ص 208 @entezar_ma313
شهید حسن اثنی عشری نائینی 💚 امروز کسانی که می‌گویند باید امام زمان بیاید تا در جوار او مبارزه کنیم و ظلم و فساد را ریشه کن کنیم رجوع به خودشان بکنند ببینند آیا واقعاً این کار را می‌کنند یا اینکه به مبارزه با او بر می‌خیزند؟ @entezar_ma313
چرا به‌ عنوان‌ مركز حكومت‌ امام‌ مهدي‌(ع‌) برگزيده‌ شده‌ است‌⁉️ 🔰در تاريخ‌ اسلام‌ شهر كوفه‌ عراق‌ مَثَل‌ بي‌وفايي‌ است‌ و مردمان‌ آن‌ شهر به‌ پيمان‌ شكني‌ شهره‌ شده‌اند. وانگهي‌ مردم‌ آن‌ شهر زمينه‌ساز ظلم‌ به‌ خاندان‌ امام‌ حسين‌(ع‌) بوده‌اند، پس‌ چرا امام‌ زمان‌(ع‌) آن‌ شهر را بعد از ظهور مركز حكومت‌ خود قرار مي‌دهند⁉️ 🔰👇🔰👇🔰👇 ✍در پاسخ نكاتي‌ را يادآور مي‌شويم‌: 1️⃣🔻كوفه‌ در تاريخ‌ 12 رجب‌ سال‌ 36ق‌. با ورود مولاي‌ متقيان‌ امير مؤمنان‌(ع‌) به‌ عنوان‌ پايتخت‌حكومت‌ علوي‌ درآمد و پس‌ از شهادت‌ آن‌ حضرت‌، حدود شش‌ ماه‌، پايتخت‌ حكومت‌ امام‌ حسن‌ مجتبي‌(ع‌) بود و اينك‌ در انتظار ظهور حضرت‌ مهدي‌(ع‌) است‌ تا يك‌ بار ديگر تداوم‌بخش‌ حكومت‌ عدل‌ علوي‌، بر سرير عدالت‌ تكيه‌ داده‌، طومار عمر ظالمان‌ را در هم‌ پيچد و حكومت‌ واحد جهاني‌ را براساس‌ عدل‌ و داد بنيان‌ نهد. اما اينكه‌ چرا اين‌ شهر به‌ چنين‌ سعادت هايی‌ دست‌يافته‌ و مي‌يابد شايد به‌ دليل‌ قداست‌ و شرافت‌ ذاتی‌ اين‌ سرزمين‌ باشد. 🔸چنان‌كه‌ مي‌دانيد روايات‌ فراواني‌ در فضيلت‌ شهر كوفه‌ وارد شده‌ كه‌ ما در اينجا از ميان‌ اين‌ روايات‌ به‌ ذكر چند حديث‌ بسنده‌ مي‌كنيم‌: 👇👇👇 💠 رسول‌ اكرم‌(ص‌) در تفسير سورة‌ مباركه‌ «تين‌» فرمودند: 🔺خداوند متعال‌ چهار شهر را از ميان‌ شهرها برگزيد. [ در اين‌ سوره‌ ] ۱)_منظور از « تين‌»، ۲)_مقصود از «زيتون‌»، ؛ ۳)_منظور از «طور سينا»، ۴)_«البلدالامين‌»، مي‌باشد. [1] 💠 رسول‌ اكرم‌(ص‌) در يك‌ حديث‌ طولاني‌ خطاب‌ به‌ امير مؤمنان‌(ع‌) فرمود: 🔺خداوند ولايت‌ تو را به‌ آسمانها عرضه‌ نمود. (از ميان‌ آسمانها) آسمان‌ هفتم‌ سبقت‌ جست‌؛ پس‌ آن‌ را با عرش‌ زينت‌ بخشيد؛ سپس‌... از ميان‌ شهرها كوفه‌ سبقت‌ جست‌، پس‌ آن‌ را با وجود تو زينت‌ بخشيد. [2] 🔵 امير مؤمنان‌(ع‌) نيز مي‌فرمايند: ✅اينجا (كوفه‌) شهر ما، جايگاه‌ ما و اقامتگاه‌ شيعيان‌ ماست‌. [3] 🔶 البته‌ آنچه‌ كه‌ باعث‌ مزيد فضيلت‌ سرزمين‌ كوفه‌ گرديده‌ است‌ وجود مكانهاي‌ خاصي‌ نظير «مسجد سهله‌» و «مسجد كوفه‌» است‌ كه‌ روايات‌ فراواني‌ نيز در فضيلت‌ اين‌ دو مكان‌ مقدس‌ در خصوص‌ اين‌ اماكن‌ وارد شده‌ است‌؛ 💠 از جمله‌ امام‌ صادق‌(ع‌) ضمن‌ حديث‌ مفصلي‌ دربارة‌ حضرت‌ ولي‌عصر(ع‌) به‌ مفضل‌ فرمودند: ✅مركز حكومت‌ او كوفه‌، و مركز قضاوتش‌ مسجد كوفه‌ و مركز بيت‌المال‌ و محل‌ تقسيم‌ غنايم‌ مسلمانان‌، مسجد سهله‌، و محل‌ خلوت‌ و مناجات‌هايش‌ تپه‌هاي‌ سپيد و نوراني‌ نجف‌ اشرف‌ است‌. [4] 💠 حضرت‌ صادق‌(ع‌) در حديث‌ ديگري‌ به‌ ابوبصير فرمودند: ✅مسجد سهله‌ محل‌ اقامت‌ قائم‌(ع‌) و اهل‌ و عيالش‌ است‌. مسجد سهله‌، اقامتگاه‌ حضرت‌ ادريس‌(ع‌) بود. مسجد سهله‌، اقامتگاه‌ حضرت‌ ابراهيم‌ خليل‌ الرحمان‌(ع‌) بود. خداوند، پيامبري‌ را مبعوث‌ نكرده‌، جز اينكه‌ در مسجد سهله‌ نماز گزارده‌ است‌. مسجد سهله‌، پايگاه‌ حضرت‌ خضر(ع‌) است‌. كسي‌ كه‌ در مسجد سهله‌ اقامت‌ كند، همانند كسي‌ است‌ كه‌ در خيمه‌ رسول‌ اكرم‌(ص‌) اقامت‌ كند. هيچ‌ مرد و زن‌ با ايماني‌ يافت‌ نمي‌شود، جز اينكه‌ دلش‌ به‌ سوي‌ مسجد سهله‌ پر مي‌زند... . [5] 📚 پی نوشتها: 1 .شيخ‌ صدوق‌، معاني‌الاخبار، ص‌365. 2 .محمدباقرمجلسي‌، بحارالانوار، ج‌27، ص‌262. 3 .تاريخ‌الكوفه‌، ص‌63. 4 .بحارالانوار، ج‌53، ص‌11. 5 .همان‌، ج‌100، ص‌436. @entezar_ma313
امام عصر عج فرمودند: درحوادث آخرالزمان تقوای الهی پیشه سازید و به ما اعتماد کنید و چاره ی فتنه ها و امتحاناتی که به شما رو آورده است را از ما بخواهید. 📚بحارالانوار،ج ۵۳،ص ۱۷۵ @entezar_ma313
🔰امام علی علیه السلام: 👈 کسی که به اصلاح نفس خویش نپردازد و هر چه زودتر خود را ننماید بیماری اش تشدید می شود و سخت می گردد و فاقد طبیب معالج خواهد شد. 📚مستدرک، ج۲، ص ۳۱۰ @entezar_ma313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در راه امام زمان... ✅ ام‌البنین بودن آسان نیست! باید دختری پاکدل و باتقوا باشی، باید لایق همسریِ شیرمردی خداترس باشی، باید مونس و تسکین و آرامِ جانی برای غم‌های همسرت باشی، باید مادری نمونه برای پسرانی سلحشور باشی، باید مادری غم‌خوار برای فرزندان همسرت باشی، 🥇 اصلاً باید مادر شهدایی باشی که تمام شهیدان بهشت به جایگاهشان غبطه می‌خورند، و باید پهلوانی تربیت کنی که چهار ولیّ خدا بر دستانش بوسه زنند... ☀️ آری، ام‌ّالبنین بودن آسان نیست؛ اما اگر «بابی انت و امّی و نفسی و مالی و اُسرتی» را در راه امام زمانت با تمام وجود معنا کنی، می‌توانی به مقام او برسی... @entezar_ma313
، علائــم حتمی ظهور 🔰بخـش اول🔰 🌀صدایی از آسمان که گاه از آن به «صیحه» تعبیر می‌شود، یکی دیگر از نشانه‌های مهم ظهور امام مهدی  شمرده می‌شود. بنا بر برخی احادیث، این علامت نیز  است. موضوع ندای آسمانی، به منابع شیعه اختصاص ندارد؛ بلکه در احادیث اهل سنت هم فراوان آمده است[۱]. 🌀ندا، بلند شدن صدا و ظاهر شدن آن است و گاهی فقط به صدا اطلاق می‌‏شود[۲]. این‏جا منظور از ندای آسمانی، صدایی است که در آستانه ظهور حضرت مهدی‏ همه مردم، آن را از آسمان می‌‏شنوند. روایاتی که درباره مورد این نشانه‌‏هاازطریق شیعه و سنی رسیده فراوان، بلکه‏ متواتر است[۳].  امام باقر فرمود: " نداکننده‏‌ای از آسمان، نامقائم را ندا می‏‌کند؛ پس هرکس در شرق و غرب است، آن را می‌‏شنود. از وحشت این صدا، خوابیده‌‏ها بیدار، ایستادگان نشسته و نشستگان بر دو پای خویش می‌‏ایستند. رحمت خدا بر کسی که از این صدا عبرت گیرد و آن را اجابت کند! زیرا صدای نخست، صدای جبرئیل روح الامین است"[۴][۵]. 🌀از مجموع روایات در این ‏باره می‏‌توان چند نکته را استفاده کرد[۶]: 👈ندای آسمانی، از نشانه‌‏های حتمی ظهور شمرده شده است و شیخ طوسی، نعمانی،شیخ مفید، شیخ صدوق، و ... به حتمی بودن آن اشاره کرده‌‏اند[۷][۸]. 👈این صدا، از آسمان شنیده می‌‏شود؛ به گونه‏‌ای که همه مردم کره زمین- در شرق و غرب- آن را می‌‏شنوند و به خود می‌‏آیند. از برخی روایات استفاده می‏‌شود هر جمعیتی آن صدا را به زبان خود خواهد شنید[۹][۱۰]. 👈محتوای این پیام آسمانی، دعوت به حق و حمایت از حضرت مهدی‏ و بیعت با آن حضرت است[۱۱][۱۲]. 👈هم‏زمان با شنیده شدن این صدا از آسمان یا کمی پس از آن، روی زمین نیز صدایی شنیده می‏‌شود. ندا دهنده آن، است که مردم را به گمراهی فرا می‌‏خواند و می‌‏کوشد با ایجاد تردید در مردم، آنان را از حمایت مهدی و اجابت دعوت آسمانی، بازدارد[۱۳]. 👈 ، مردم را به حق فرا می‌‏خواند و شیطان و نیروهای شیطانی و پیروان سفیانی به باطل[۱۴]. 🌀از ظاهر روایات، با توجه به ویژگی‌‏هایی که برای آن بیان شده است، فهمیده می‏شود که تحقّق آن، طبیعی نخواهد بود. خداوند سبحانه و تعالی، برای آن‏که شروع این انقلاب جهانی را اعلان کند و به همگان برساند که‏ انقلابی بزرگ در حال شکل‌‏گیری است و حق بودن حضرت مهدی را بنمایاند و به یاران و دوستان و علاقه‏‌مندان به چنین رستاخیزی خبر بدهد، صیحه آسمانی را معجزه آسا به گوش همگان می‏‌رساند[۱۵]. این نشانه در روایات اهل سنت نیز مورد اشاره قرار گرفته است[۱۶][۱۷]. ادامه دارد... پی نوشت ها: ۱_دانشنامهٔ امام مهدی: ج۷، ص:۴۴۱. ۲_ راغب، المفردات، ماده ندا ۳_ ر. ک: لطف اللّه صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ص ۴۵۹ ۴_ نعمانی، الغیبة، ص ۲۵۳، ح ۱۳ ۵_سلیمیان، خدامراد،فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۶_ سلیمیان، خدامراد،فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۷_ ر. ک: شیخ طوسی، کتاب الغیبة، ص ۴۳۵، ح ۴۲۵؛ شیخ مفید، الارشاد، ج ۲، ص ۳۷۰ ۸_ سلیمیان، خدامراد،فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۹_شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ج ۲، ص ۶۵۰، ح ۸ ۱۰_سلیمیان، خدامراد،فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۱۱_ شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، ج ۲، ص ۶۵۲، ح ۱۴ ۱۲_ سلیمیان، خدامراد،فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۱۳_ سلیمیان، خدامراد،فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۱۴_ سلیمیان، خدامراد،فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۱۵_فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. ۱۶_ ر. ک: مقدسی شافعی، عقد الدرر، ص ۱۳۵، فرائد السمطین، ج ۲، ص ۳۱۶، ح ۵۶۶ و ۵۶۹؛ متقی هندی، کنز العمال، ح ۱۴، ص ۵۸۸، ۱۷_فرهنگ‌نامه مهدویت، ص: ۴۴۱ - ۴۴۳. @entezar_ma313