♨️📸 ثبت دو تصویر ماندگار از سیدابراهیمرئیسی، رئیسجمهور ایران در سازمان ملل متحد طی دو سال متوالی
📌سال ۱۴۰۲: یک جلد قرآن کریم
📌سال ۱۴۰۱: تصویر شهید سلیمانی
✌️یک تار #عبای_رئیسی میارزد به کیلومترها #عمامه_انگلیسی
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قصهٔ آرنیکا
قسمت هفتم گزارشمستند «رمزِ چهاردهصفریک»
@Farsna
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رسمهای بیریشه از کجا آمدند؟
🔹ابوالقاسم فردوسی خود را شیعه و مسلمان میدانست؛ اما حالا کسانی پیدا شدهاند که بهجای قرآن، در گوش نوزاد، فردوسی و برای ازدواج عقد آریایی میخوانند. عقدی که خود کوروش هم اطلاعی از آن نداشت!
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
11.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖پروژه آمریکایی برای جذب زنان دانشمند مسلمان
🖍زهره خوارزمی (استاد دانشگاه تهران):
🖇آمریکا مدعی الگو بودن (رُل مدل) جهان است و در تئوری و عمل، زندگی آمریکایی را کامل میداند و میخواهد این سبک زندگی را به دیگر جهانیان تعمیم دهد.
🖇یک پروژه معروف آمریکایی، #جذب زنان دانشمند مسلمان و ایجاد خاطره خوش برای آنها در ایالات متحده است.
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
52.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✋
سیامک نمازی که تبادل شد
🔹همزمان با خبر تبادل «سیامک نمازی» میان ایران و آمریکا، مستند «شب نامه» عملکرد نمازی در شبکه سازی استارتاپ های ایرانی در دهه هشتاد و نود را بررسی کرد.
🔹 در مستند شب نامه به صورت مفصل درباره عملکرد «سیامک نمازی» صحبت شده بود که بخش هایی از آن را مشاهده می کنید.
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
🛑مافیای بانکها متهم اصلی حذف یک دیوارنوشته مهم
🔺بعضی فعالان فضای مجازی خبر از ناپدید شدن دیوارنویسی جدید میدان ولیعصر عج تهران دادند.
🔹در این دیوارنوشته براساس نص صریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بانکها از بنگاهداری نهی شده بودند.
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
💠احتمالا اکثر شما خبر بازگرداندن بیش از ۳۵۰۰ لوح زمان هخامنشیان بعد از ۸۵ سال رو شنیدید.
اما این الواح چطور از ایران خارج شدن؟
🔻جناب دکتر محمدقلی مجد از اساتید معروف دانشگاه پنسیلوانیا درکتاب خود مینویسد: درسال١٩٣٥م(١٣١٤ه.ش)سفیرآمریکا درایران میگوید:تعداد زیادی کامیون نیاز بود تا آثار باستانی متعلق به #تخت_جمشید برای انتقال به آمریکا،به بوشهر فرستاده شود.
در واقع این الواح یک هزارم اون چیزی هست که رضا خان به آمریکایی ها بخشید.
📚منبع: کتاب تاراج بزرگ، نوشته دکتر محمد قلی مجد استاد دانشگاه پنسیلوانیا، ترجمه مصطفی امیری، صفحه40
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
32.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت یک خبرنگار از دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس با رهبر انقلاب
#دفاع_مقدس
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
11.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بدون تعارف با ایرانی آزادشدۀ از زندانهای آمریکا
💠 رسانهی انتظار پویا
🆔 @entezarpooya
مبانی معرفتی در نوع پیشرفت مطلوب یا نامطلوب تأثیر دارد. هر جامعه و هر ملتی، مبانی معرفتی، مبانی فلسفی و مبانی اخلاقیای دارد که آن مبانی تعیینکننده است و به ما میگوید چه نوع پیشرفتی مطلوب است، چه نوع پیشرفتی نامطلوب است. آن کسی که ناشیانه و نابخردانه، یک روزی شعار داد و فریاد کشید که باید برویم سرتاپا فرنگی بشویم و اروپائی بشویم، او توجه نکرد که اروپا یک سابقه و فرهنگ و مبانی معرفتیای دارد که پیشرفت اروپا، بر اساس آن مبانی معرفتی است؛ ممکن است آن مبانی بعضاً مورد قبول ما نباشد و آنها را تخطئه کنیم و غلط بدانیم. ما مبانی معرفتی و اخلاقی خودمان را داریم. اروپا در دوران قرون وسطی، سابقۀ تاریخی مبارزات کلیسا با دانش را دارد؛ انگیزههای عکسالعملی و واکنشی رنسانس علمیِ اروپا در مقابل آن گذشته را نباید از نظر دور داشت. تأثیر مبانی معرفتی و مبانی فلسفی و مبانی اخلاقی بر نوع پیشرفتی که او میخواهد انتخاب کند، یک تأثیر فوق العاده است. مبانی معرفتی ما به ما میگوید این پیشرفت مشروع است یا نامشروع؛ مطلوب است یا نامطلوب؛ عادلانه است یا غیرعادلانه.
فرض بفرمایید در یک جامعهای تفکر سودمحور مطرح است؛ یعنی همۀ پدیدههای عالم با پول محک زده میشوند و اندازهگیری میشوند: هر چیزی قیمت پولیاش و سود مادیاش چقدر است. امروز در یک بخش بزرگی از دنیا مسئله این است: همه چیز با پول سنجیده میشود! در این جامعه ممکن است برخی از کارها ارزشی باشد- برای خاطر اینکه آنها را به پول میرساند- اما در یک جامعهای که در آن پول و سود، محور قضاوت نیست، همان کار ممکن است ضد ارزش محسوب بشود. یا در یک جامعهای اصالت لذت حاکم است. آقا شما چرا این عمل را مباح میدانید؟ چرا همجنسگرایی و همجنسبازی را مباح میدانید؟ میگوید: لذت است؛ انسان از او لذت میبرد! این شد اصالت لذت؛ وقتی اصالت لذت بر یک جامعه و بر یک ذهنیت عمومی حاکم بود، یک چیزهایی مباح میشود. اما وقتی شما در یک فلسفهای، در یک ایدئولوژیای و در یک نظام اخلاقیای دارید تنفس میکنید که اصالت لذت در او وجود ندارد، یک کارهایی لذت هم دارد، اما نامشروع است، ممنوع است. لذت مجوز اقدام نیست، مجوز تصمیمگیری نیست، مجوز مشروعیت نیست. اینجا دیگر شما نمیتوانید مانند همان جامعهای که در آن اصالت لذت حاکم است، تصمیمگیری کنید؛ مبانی معرفتی فرق میکند.
یا در یک جامعه و در یک نظام اخلاقیای، پول احترام مطلق دارد؛ از کجا آمده؟ مهم نیست. ممکن است از راه استثمار بدست آمده باشد، ممکن است از راه استعمار بدست آمده باشد، ممکن است از راه غارت بدست آمده باشد؛ فرقی نمیکند، پول است. البته امروز این چیزها اگر صریحاً گفته بشود - در آن جوامعی که به آنها مبتلایند - ممکن است انکار بشود؛ اما تاریخشان را که نگاه میکنید قضیه روشن میشود. در آمریکا، ریشۀ این مسئلۀ آزادی فردی و این لیبرالیسمی که به آن افتخار میکردند و میکنند و یکی از ارزشهای آمریکایی بحساب میآورند، عبارت است از حفظ ثروت شخصی. یعنی محیطی که آمریکا در آن محیط بوجود آمد و با آن مردمی که آن روز در آمریکا جمع شده بودند، حفظ فعالیت و تلاش مادی، نیاز به این داشت که به ثروت شخصی افراد یک ارزش مطلقی داده بشود. البته این از نگاه جامعه شناختی و با نگاه واقعی- متنی به جامعۀ آمریکایی، داستان خیلی مفصلی دارد. آن روزی که منطقۀ آمریکا - نه نظام سیاسی آمریکا - به عنوان محلی برای کسب درآمد با آن زمینۀ طبیعی پرسود تبدیل شد، آن کسانی که در آمریکا جمع شده بودند، بیشتر ماجراجویانی بودند که از اروپا راه افتاده بودند، توانسته بودند عرض اقیانوس متلاطم اطلس را بپیمایند و خودشان را به سرزمین اتازونی برسانند؛ هرکسی نمیآمد. آن کسی که در اروپا زندگی داشت، کار داشت، خانواده داشت، اصالت داشت، او که نمیآمد؛ افرادی میآمدند که یا از لحاظ مالی استیصال داشتند، یا تحت تعقیب جزایی بودند، یا ماجراجو بودند. میدانید، اقیانوس اطلس، متلاطمترین دریاهای دنیاست؛ از عرض این اقیانوس عبور کردن و خود را از اروپا به سرزمین آمریکا رساندن، خودش یک ماجراجوئی میخواست. مجموعهای از این ماجراجوها، عمدتاً - نمیگویم عموماً - مردم اولیۀ آمریکا را تشکیل دادند. اگر بنا بود اینها بتوانند باهم و در کنار هم زندگی بکنند و ثروت تولید بکنند، باید به ثروت شخصی یک ارزش مطلق داده میشد و داده شد. توی این فیلمهای کابوئی - البته اینها نه اینکه صددرصد واقعیت داشته باشد، به هر حال فیلم است، داستان است؛ اما نشانههای واقعیت کاملًا در آنها وجود دارد - شما میبینید برای خاطر یک گاوی که کسی از گلۀ یک گلهدار دزدیده، قاضی مینشیند قضاوت میکند، حکم اعدام به او میدهد، بعد هم به دارش میزنند! این بخاطر این است که ثروت شخصی و مالکیت خصوصی، یک ارزش مطلق پیدا میکند.
👆خب، در یک چنین جامعهای دیگر مهم نیست این پول از کجا آمده باشد.
۱۳۸۸/۰۲/۲۷
بیانات در دیدار استادان و دانشجویان کردستان
@fakhrian_ir