eitaa logo
پرسش و مشاوره دینی
908 دنبال‌کننده
1هزار عکس
566 ویدیو
86 فایل
پاسخ به شبهات، احکام و رسانه در کانال کارشناسان پاسخگویی به سوالات دینی زیر نظر حجت‌الاسلام سیدعباس دیانت آیدی مدیر: @sadianat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴🌸🌴🌸🌴🌸 🌺در خانواده‌ها نمی‌توان تعداد خاصی برای فرزند تعیین کرد ولی آنچه از روایات به دست می آید افزایش فرزند مطلوب است. اما نه بدون تدبیر و بدون عقلانیت و بدون تربیت. 🌺در برخی روایات کمی عیال را نوعی از توانمندی محسوب کرده است (قله العیال احدالیسارین) ولی این به معنای تشویق به کاهش فرزندآوری نیست و این حدیث اصلا در صدد بیان این مطلب نیست. بلکه فقط بیان یک واقعیت خارجی است. 🌺اگر کسی قصد دارد فرزند زیاد نداشته باشد می تواند از راههای صحیح شرعی جلوگیری از فرزند استفاده کند یعنی از ابتدا نطفه شکل نگیرد. زیرا سقط جنین حرام و گناه است و در زندگی نکبت می آورد. 🌺کتاب‌های زیادی در زمینه فرزند آوری موجود است به برخی از آنها اشاره می شود: @ کتاب ریحانه بهشتی @ کتاب رموز داشتن فرزند زیبا/ رامین قهرمانی و علی عربزاده @ کتاب بدون خجالت. / محمدحسین درفشان وسید محمودحسینی @ کتاب چهل چراغ جمعیت/ شیخ روح الله رضایی @ کتاب کاهش جمعیت ضربه سهمگین به پیکر مسلمین/ ایه الله محمدحسین طباطبائی تهرانی 🌴🌾🌴🌾🌴🌾 مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید👇 ┏━━━🍃🍂━━━┓ https://eitaa.com/eporsesh ┗━━━🍂🍃━━━┛
پوشش در نماز1.mp3
1.24M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌺جلسه چهارم: پوشش در نماز (۱) 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید👇 ┏━━━🍃🍂━━━┓ https://eitaa.com/eporsesh ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش: آیا انجام مباهله باید توسط معصوم باشد؟ افرادی مثل من وشما هم مجوز انجام مباهله را داریم؟ پاسخ: اولا: با توجه به شأن نزول آیۀ شریفۀ مباهله که روی سخنش تنها به پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) است، شاید گفته شود که مباهله مخصوص زمان پیامبر است، ولی این سخن درستی نیست و نمی توان مباهله را ویژۀ زمان پیامبر(ص) دانست، بلکه دیگر مؤمنان نیز می توانند مباهله کنند. شکی نیست که آیۀ شریفۀ مباهله یک دستور کلی برای دعوت به مباهله به مسلمانان نمی دهد بلکه روی سخن در آن تنها با پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) است، ولی این موضوع مانع از آن نخواهد بود که مباهله در برابر مخالفان یک حکم عمومی باشد و افراد با ایمان که از تقوا و خدا پرستی کامل برخوردارند هنگامی که استدلالات آن ها در برابر دشمنان بر اثر لجاجت به جایی نرسد، آن ها را دعوت به مباهله کنند.(1) ثالثاً: از روایاتی که در منابع اسلامی نقل شده نیز عمومیت این حکم استفاده می شود؛ مرحوم کلینی، در کافی حدیثی از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده که به یکی از اصحاب خویش فرمود: «اگر مخالفان سخنان حقت را نپذیرفتند آن ها را به مباهله دعوت کن.»(2) از این رو می توان معتقد بود که هر کس با حفظ شرایطی برای اثبات حقانیت خویش در مقابل دشمنان ایمانی اش، بتواند مباهله کند. ___________ (1) مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج ‏2، ص 589. (2) کلینی، الکافی، ج 2، ص 513. http://www.askquran.ir/showthread.php?t=52282 🌴🌸🌴🌸🌴 مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید👇 ┏━━━🍃🍂━━━┓ https://eitaa.com/eporsesh ┗━━━🍂🍃━━━┛
پوشش در نماز3.mp3
1.16M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌺جلسه چهارم: پوشش در نماز (۲) 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 مطالب ما را در کانال زیر دنبال کنید👇 ┏━━━🍃🍂━━━┓ https://eitaa.com/eporsesh ┗━━━🍂🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴🌸🌴🌸🌴🌸 🌺پرسش: درباره ثواب دعاي معراج و اهميت همراه داشتن آن توضيح دهيد. دعاي معراج را بنويسيد پاسخ: دو جور دعاي معراج در دسترس مردم است 1- دعايي که با عبارت يا سيد و يا سند شروع مي شود که معتبر نيست و در منابع معتبر وجود ندارد( خواص و آثار و پاداش زيايد هم براي آن نقل ميشود که هيچ کدام مستند نيست) 2- دعايي که با عبارت يا من اقر بالعبوديه له کل معبود شروع ميشود که در منابع و کتب ادعيه نقل شده و معتبر است( ولي آثار و خواصي براي آن بيان نشده است و فقط به عنوان يک دعا و مناجات بيان شده است) متن دعا : اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا مَنْ أَقَرَّ بِالْعُبُودِيَّةِ لَهُ كُلُّ مَعْبُودٍ يَا مَنْ يَحْمَدُهُ كُلُّ مَحْمُودٍ يَا مَنْ يَفْزَعُ إِلَيْهِ كُلُّ مَجْهُودٍ يَا مَنْ يُطْلَبُ عِنْدَهُ كُلُّ مَفْقُودٍ يَا مَنْ سَائِلُهُ غَيْرُ مَرْدُودٍ يَا مَنْ بَابُهُ عَنْ سُؤَالِهِ غَيْرُ مَسْدُودٍ يَا مَنْ هُوَ غَيْرُ مَوْصُوفٍ وَ لَا مَحْدُودٍ يَا مَنْ عَطَاؤُهُ غَيْرُ مَمْنُوعٍ وَ لَا مَنْكُودٍ يَا مَنْ لَيْسَ بِبَعِيدٍ وَ هُوَ نِعْمَ الْمَقْصُودُ يَا مَنْ رَجَاءُ عِبَادِهِ بِحَبْلِهِ مَشْدُودٌ يَا مَنْ شِبْهُهُ وَ مِثْلُهُ غَيْرُ مَوْجُودٍ يَا مَنْ لَيْسَ بِوَالِدٍ وَ لَا مَوْلُودٍ يَا مَنْ كَرَمُهُ وَ فَضْلُهُ لَيْسَ بِمَعْدُودٍ يَا مَنْ حَوْضُ بِرِّهِ لِلْأَنَامِ مَوْرُودٌ يَا مَنْ لَا يُوصَفُ بِقِيَامٍ وَ لَا قُعُودٍ يَا مَنْ لَا تَجْرِي عَلَيْهِ حَرَكَةٌ وَ لَا جُمُودٌ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا وَدُودُ يَا رَاحِمَ الشَّيْخِ الْكَبِيرِ يَعْقُوبَ يَا غَافِرَ ذَنْبِ دَاوُدَ يَا مَنْ لَا يُخْلِفُ الْوَعْدَ وَ يَعْفُو عَنِ الْمَوْعُودِ يَا مَنْ رِزْقُهُ وَ سِتْرُهُ لِلْعَاصِينَ مَمْدُودٌ يَا مَنْ هُوَ مَلْجَأُ كُلِّ مَقْصِيٍّ مَطْرُودٍ يَا مَنْ دَانَ لَهُ جَمِيعُ خَلْقِهِ بِالسُّجُودِ يَا مَنْ لَيْسَ عَنْ نَيْلِهِ وَ جُودِهِ أَحَدٌ مَصْدُودٌ يَا مَنْ لَا يَحِيفُ فِي حُكْمِهِ وَ يَحْلُمُ عَنِ الظَّالِمِ الْعَنُودِ ارْحَمْ عُبَيْداً خَاطِئاً لَمْ يُوفِ بِالْعُهُودِ إِنَّكَ فَعَّالٌ لِمَا تُرِيدُ يَا بَارُّ يَا وَدُودُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَيْرِ مَبْعُوثٍ دَعَا إِلَى خَيْرِ مَعْبُودٍ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ أَهْلِ الْكَرَمِ وَ الْجُودِ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِين‏ 1. سپس حاجات خود را بخواهيد 1. كفعمى، ابراهيم بن على عاملى‏، البلد الأمين و الدرع الحصين‏، ص 370،مؤسسة الأعلمي للمطبوعات‏،بيروت‏، 1418 ق‏