eitaa logo
عرفانهای نوظهور
25.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
66 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹امام صادق علیه السلام: لا وَرَعَ أنفَعُ مِن تَجَنُّبِ مَحارِمِ اللّهِ وَ الكَفِّ عَن أذَى المُؤمِنينَ وَ اغتِيابِهِم؛ هيچ پارسايى‌اى، سودمندتر از دورى كردن از محرّمات الهى و خويشتندارى از آزار رساندن به مؤمنان و غيبت كردن در باره آنها نيست. 📗الكافي: ج ٨ ص ٢٤٤ ح ٣٣٨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیایش صبحگاهی🌸🍃 🌸الهى ✨اندیشه ای خلاق، 🌸دیده ای بینا،گوشی شنوا، ✨زبانی شاكر، ذهني آرام ، 🌸قلبي متواضع، روحي بيدار، ✨دست هایی بخشنده، 🌸پاهایی استوار در راهت، ✨تنی سالم، و سينه اي پر از عشق 🌸و دلدادگی، و سبد سبد روزی ✨حلال و بركت و فراوانی عطا فرما🤲 سلام صبح زیباتون بخیر
7.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 پاسخ به یک ؛ اگر اجباری در پذیرش دین نیست چرا حضرت ابراهیم (ع) بت‌های بت‌پرستان را شکست؟ @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 هشدار، ویدیو حاوی محتوای حساس است. ویدئویی از هند، که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که در آن سه کودک مسلمان توسط اراذل هندو مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و مجبور به سر دادن شعار "جای شری رام" (شعاری در ستایش خدای هندو) می‌شوند. معادل تکفیری‌های داعش را می‌توان در شکل‌ها بسیاری یافت، بخصوص در پوشش دموکراسی سکولار. @erfanhay_nozohor
📚دوره آموزش مقدماتی نقد عرفان‌های کاذب 👨‍🏫 مدرسین: اعضای گروه علمی نقد عرفان‌های کاذب معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم 🌟 مزایا: 💠به صورت مجازی. 💠یادگیری مسائل مهم و اساسی و کاربردی. 💠اعطای گواهی پایان دوره. 💠عضویت در گروه تبلیغ تخصصی نقد معنویتهای نوظهور حوزه علمیه قم 💠 شرکت در دوره تکمیلی و تخصصی 💠استفاده از فعالین دوره در تدریس دوره های دیگر 💠استفاده از فعالین دوره در طرح های پژوهشی ⏰ کلاس ها آفلاین برگزار می شود، گروه مجازی پرسش و پاسخ برای ثبت نامی ها تشکیل و همچنین مشاوره توسط اساتید ارایه خواهد شد. 🔶 سر فصل های دوره: 1️⃣مقدمات: 1. ضرورت موضوع: آمار، ابعاد، نمایی از آسیب ها و ... 2. تاریخچه پیدایش و گسترش معنویت های نوظهور 3. مروری بر سنخ شناسی معنویت های نوظهور 2️⃣ آشنایی اجمالی با معنویت های نوظهور فعال در ایران: 1. معنویت های نوظهور شرقی: یوگا، ذن، اوشو، سای بابا، انرژی درمانی، فنگ شویی و ... 2. معنویت های نوظهور غربی: تفکر نوین، کوئلیو، اکنکار، سرخپوستی، و ... 3. معنویت های بومی: عرفان حلقه، رام الله، ابرآگاهی، معنویت روشنفکری (سروش، ملکیان)، علی یعقوبی و ... 3️⃣ شبهه معنویت های نوپدید غربی (رایج در ایران) 4️⃣ شیوه مواجهه عملی: آشنایی اجمالی با الگوی مواجهه با معنویت های نوظهور 💵 هزینه دوره مقدماتی:100هزار تومان لازم به ذکر است که مبلغ دوره 500 هزارتومان بوده است که شرایطی مهیا کردیم تا افراد با ۸۰٪ تخفیف ثبت نام کنند. 🔹برای ثبت نام عضو کانال عرفانهای نوظهور شوید https://eitaa.com/erfanhay_nozohor
📚دوره آموزش مقدماتی نقد عرفان‌های کاذب 👨‍🏫 مدرسین: اعضای گروه علمی نقد عرفان‌های کاذب معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم 🌸لینک ثبت نام:👇👇👇 🌐https://survey.porsline.ir/s/BdxzmL5A ✍️پس از تکمیل ثبت نام و واریز وجه، کد ملی خود را را برای آیدی زیر ارسال کنید @mohammad_k_y
شیادی دیگر | اصفهان عبدالله علی مهاجر از جمله کسانی است که ادعای درمان از طریق خارج کردن از بدن بیماران را دارد... این دکان ها نتیجه القاء باورهای انحرافی امثال علی در جامعه است. وقتی علی یعقوبی سعی بر آن دارد تا چنین مسائلی را رنگ آمیزی علمی کند، باید پاسخگوی چنین شیادانی هم باشد... @erfanhay_nozohor
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با توجه به گسترش و توسط عده‌ای از بی‌سوادان، برای تبیین انحراف این جریان لازم است نکات بیشتری توضیح دهم. سعی می کنم سلسله مباحثی در نقد این جریان خطرناک به مرور تقدیم کنم. یکی از مروجان معنویت مصرفی و تجاری سازی دین آقای پور مسعود است که پا را فراتر گذاشته و جعل حدیث می‌کند.
عرفانهای نوظهور
با توجه به گسترش #تجاری‌سازی_دین و #معنویت_مصرفی توسط عده‌ای از بی‌سوادان، برای تبیین انحراف این جری
در الگوی معنویت مصرفی، دنیا عین معنویت بوده و بر خلاف دیدگاه های سنتی عرفانی رهبانی نه تنها دنیا مانع کسب معنویت نیست بلکه لازمه دستیابی به معنویت، رفاه جویی و کسب ثروت است. تقدیس مظاهر دنیا بخشی از سلوک معنوی بوده و انسان‎های ثروتمند، معنوی‌ترین افراد روی زمین به شمار می‌آیند. در این میان دیدگاه‌های دینی مبنی بر اینکه دنیا می‌تواند زمینۀ دستیابی یا پل رسیدن به آخرت باشد موجب تطبیق نادرست معنویت دینی با معنویت تجاری‌شده عصرجدید گردید و مروجان معنویت عصرجدید هر جا اثری از رفتارهای اقتصادی یا کسب معیشت اهل بیت علیهم السلام یافته‌اند به عنوان توجیه معنویت مصرفی استفاده میکنند. فهم جامع و نظام مند از دین می تواند به تمایز بین این دو الگوی متفاوت بلکه متضاد دیندارانه کمک کند. در دیدگاه دینی، دنیا ابزاری برای رسیدن به آخرت است فرد مسلمان پس از گذشتن از نفس خود و تسلیم در برابرخداوند و اطاعت کامل از دستورهای الهی به آن وارد می‌شود؛ اما غایت سلوک در معنویت‌گرایی جدید، خودتحقق‌بخشی و خودابرازگرایی با بیشترین تمتع و بهره‌کشی از دنیاست و نه اطاعت از خداوند؛ آیات و روایت بیشمار در مذمت دنیا، ناظر به نوع مواجهه انسان با دنیا است، اغترار به دنیا، طمع و رفاه زدگی، تجمل گرایی و خودنمایی مصادیق مذموم از مواجهه انسان با دنیا است که مانع سلوک معنوی انسان خواهد بود. @erfanhay_nozohor
🔸 امیرالمومنین امام علی علیه السلام : مَنِ استَعانَ بِعَدُوِّهِ عَلى حاجَتِهِ ازدادَ بُعداً مِنها. 🔹آن كه براى انجام يافتن خواسته خود از دشمن خويش، كمك خواهد، از آن دورتر مى‌شود. 📚 غرر الحكم : ح ۸۹۸۴.
سلام خسته نباشید دوره نقد عرفان های کاذب فقط مختص طلاب هست ویا افراد عمومی هم میتونن شرکت کنند؟ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ سلام علیکم دوره عمومی است و همه اقشار و افراد می توانند شرکت و استفاده کنند.