eitaa logo
عرفانهای نوظهور
24هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1هزار ویدیو
62 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸سلامت معنوی | خطر بیماری های قلب و ساخت معنوی انسان 🔴پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat @erfanhay_nozohor
🛑 استفاده از شبکه های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان کمتر از ۱۴سال در ایالت فلوریدا ممنوع شد❌ 🔹از روز چهارشنبه والدین می توانند تصمیم بگیرند فرزندان کمتر از ۱۴ساله‌شان در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند یا خیر. در این ایالت استفاده از شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب، فیسبوکو اینستاگرام نیاز به تأیید سن دارد. ---------------- @erfanhay_nozohor
🔹الإمام الهادی(علیه السلام): اُذکرْ مَصرَعَک بینَ یدَی أهلِک؛ و لا طَبیبَ یمنَعُک، و لا حَبیبَ ینفَعُک. امام هادی(علیه السلام): به یادآور آن هنگامی را که پیش روی خانواده ات در بستر مرگ افتاده ای و نه طبیبی می تواند جلو مردنت را بگیرد و نه دوستی به کارت می آید. 📗بحار الأنوار: ۷۸ / ۳۷۰ /۴. میزان الحکمه جلد ۱۱ صفحه: ۱۰۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 امام هادی علیه‌السلام فرمودند: «وَ مَنْ كَانَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّهِ هَانَتْ عَلَيْهِ مَصَائِبُ الدُّنْيَا» هركه از جانب خدا دليلى روشن داشته باشد، هر مصيبتى را سبک شمارد 📗تحف العقول ،ص۴۸۳
کی‌پاپ؛ سبک موسیقی یا یک جریان فرقه‌ای؟ 🔸شباهت‌های میان گروه‌های کی‌پاپ و فرقه‌ها عمدتاً به دلیل شدت تعلق عاطفی، استفاده از تکنیک‌های روانشناسی، و ساختارهای اجتماعی و سازمان‌یافته است. با این حال، این شباهت‌ها نباید به معنای یکسان دانستن آن‌ها با یکدیگر باشد. ماهیت تجاری و آنارشیک گروه‌های کی‌پاپ در ضمن اینکه آن‌ها را از گروه تعریف فرقه به شکل سنتی خارج می‌کند اما می‌تواند به شکل جدیدی از جریانات فرقه‌ای همانند جنبش تفکر نوین و عصر جدید تشبیه کند... 🔗 متن کامل یادداشت را در سایت فرقه نیوز بخوانید @erfanhay_nozohor
ای خواهرم قبل از هرچیز استعمار از سیاهی چادر تو می‌ترسد تا خون من! شهید محمد حسن جعفر زاده @sarbaz_qasem @erfanhay_nozohor
سلام خسته نباشید امسال پیامهایی در کانالها پخش میشه مبنی بر اینکه لیله الرغائب سندیت نداره. لطفا میشه در گروه جواب کاملی به ما بدهید. ممنون از کانال اموزشی عالیتون. یاعلی علیه السلام ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ شنیده‌ام لیله الرغایب و نماز آن مستند شرعی ندارد و جایز نیستیم اعمال این شب را انجام دهیم؟ لطفاً توضیح دهید. ✍️ پاسخ: 🔶نکته اول : نماز لیله الرغایب و اعمال آن را، مرحوم مجلسی رحمه‌الله علیه با ذکر سندی که قابل‌اعتماد نیست و راویان مجهول و ضعیف در آن وجود دارد ، نقل فرموده است .(1) البته قبل از ایشان در بعضی از کتب ادعیه و زیارات به‌صورت مرسل و بدون ذکر سند بیان‌شده است. پس این نماز و ذکر فضایل آن سند قوی و قابل‌اعتمادی ندارد. 🔶نکته دوم : نداشتن سند صحیح در مستحبات (سنن)، با استناد به‌قاعده تسامح در ادله سنن ، مانع از عمل به آن‌ها نمی‌شود . بسیاری از فقها بر اساس اخبار «من بلغ» در سند روایاتی که اعمال مستحبی و نکات اخلاقی ، از لسان پیامبر اکرم و اهل‌بیت علیهم‌السلام ، نقل شده، تسامح داشته و عمل به آن‌ها را بلامانع می‌دانند. 🔶نکته سوم : با توضیحاتی که تقدیم شد ، انجام اعمال لیلة الرغایب به‌قصد رجاء و امید ثواب ، هیچ اشکالی ندارد . اما اینکه این اعمال را به‌قصد استحباب انجام دهیم ، با توجه به فقهی بودن مسئله ، هر شخصی باید نظر مرجع تقلید خود را در این مورد جویا شود. 🔶نکته چهارم : مرحوم شیخ حر عاملی در وسایل الشیعه بابی با عنوان «اسْتِحْبَابِ صَلَاةِ الرَّغَائِبِ لَيْلَةَ أَوَّلِ جُمُعَةٍ مِنْ رَجَب» باز کرده و نظر مبارکشان ، استحباب این اعمال هست.(2) پی‌نوشت: 1. بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج104، ص: 123 2. وسائل الشيعة، ج8، ص: 98 ✍️ جواد حیدری 🔰به نقل از کانال اذکار ماثوره(اذکار وارد شده در روایات)
مرحوم آیت الله حائری شیرازی: هیچ کس نباید شاگرد را جوری به خودش وابسته کند که هر چه گفت او هم قبول کند. آدم باید فرزند خودش را هم از خودش آزاد کند؛ بهترین پدرها پدرانی هستند که اگر پدر خطائی کرد، فرزند درک کند و به بابا ایراد بگیرد! گروهک‌ها جوری با طرفدارانشان رفتار می‌کردند که اگر آنها می‌گفتند الآن شب است، همه تایید می‌کردند! مرید و مرادی بنحوی که مرید همه چیز را از زاویه چشم مراد ببیند، خوب نیست. مشکل دراویش همین مراد و مرید بازی است که هر چه مراد گفت می‌گوید درست است و مرید برای خودش استقلال فهم و درک ندارد. @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰چیستی جنبش های نوپدید دینی ادیان جدید یا جنبشهای دینی نوپدید به طور مشخص از عصر روشنگری به تدریج از گوشه و کنار قلمرو تمدن غرب یا مناطقی که مهاجمان ومهاجران غربی قدم گذاشته اند، این روند ادامه داشت تا این که بعد از جنگ جهانی دوم و از نیمه قرن بیستم دانشمندان و محققان در رشته های روانشناسی علوم اجتماعی و فلسفه متوجه شدند که بحران های انسان معاصر بدون بازگشت به دین یا چیزی شبیه به آن که آموزه هایی از ماورا عالم ماده را در برداشته باشد، امکان پذیر نیست از همان زمان بود که زمینه برای پیدایش ادیان جدید به منظور حفظ وضع موجود و تحکیم و تداوم نظام سلطه جهانی آغاز شد. در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ این موج به شدت گسترش یافت (جامعه شناسی دین ص۳۶۸) و با حمایت کانون های ثروت و قدرت و تلاش بی وقفه مراکز علمی و مؤسسات فرهنگی به پدیده ای جهانی تبدیل شد. گزارش تحلیلی از پنجمین اجلاس پارلمان ادیان جهان در ملبورن استرالیا ص (۲۰) پس از سال ۱۹۷۹ میلادی برابر با ۱۳۵۷ هجری شمسی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نیروهای سلطه گر در نظام جهانی به قابلیت استراتژیک فرهنگ دینی مردم ایران پی بردند، کوشیدند که با گستردن دامنه جنبش های معنوی نوپدید در ایران با جنگ نرم منافع از دست رفته خود را باز یابند. 📜برشی از کتاب نقش جنبش های نوظهورمعنوی در جنگ، صفحه 17 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat @erfanhay_nozohor
الهی دلم انتهای نگاه تورا می‌خواهد.... و انتهای نگاه تو یعنی شهادت..... @sarbaz_qasem
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از نشانه های عامه‌پسند شدن دینداری توصیه‌های مکرر بر گزاره‌های روانشناختی و به اصطلاح "حال خوب کن" و "مثبت" با تعابیری مانند "شاد زیستن"، "در حال زندگی کردن" است. برداشتهای بسیط و کلی از این مفاهیم بدون توجه به معانی مفاهیم اِتیمولوژی و ترمینولوژی، نظام معرفتی، مصادیق، نحوه تحصیل و ... ما را گرفتار یک سطحی نگری احساسی می‌کند. تبلیغ‌های نوآور دینی در مواجهه با اقبال مردم به تجویزهای روانشناختی طبق ذائقه مخاطب، بخش عظیمی از محتوای سخنرانی هایشان را با مفاهیم کلی بی ضابطه همچون "حال دلت خوب باشد" و "بدون دلیل شاد باش" را بر دیگر مواعظ ترجیح میدهند. سخنران که به زعم خود در جذب مخاطب توفیق پیدا کرده غافلانه مخاطب را در یک گرداب معرفتی رها می کند و او نیز تنها سنجه را حال خوب خودش قرار می‌دهد و گرفتار در یک سرمستی مسرت‌جویانه دنبال معنویت می‌گردد. ✍ رسول حسن زاده @erfanhay_nozohor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرمرد پر حاشیه آقای آزمندیان پدر شومن های ایرانی سالها قبل که با ادعای عرفان مدرن به نام "تکنولوژی فکر" از آمریکا به ایران بازگشت شاید فکرش را نمیکرد برای حفظ بازارش، پکیج موفقیت در دیت بفروشد ... رسول حسن‌زاده @erfanhay_nozohor
🔹الإمام الهادی(علیه السلام) : اُذکرْ حَسَراتِ التَّفریطِ بأخذِ تَقدیمِ الحَزمِ. امام هادی(علیه السلام): افسوسهای ناشی از کوتاهی نمودن در کار را به یاد آر و دوراندیشی را در پیش گیر. 📗بحار الأنوار: ۷۸ / ۳۷۰ /۴. میزان الحکمه جلد ۹ صفحه: ۱۱۱
می‌نشینم‌اینجاوبه‌لحن‌ِ خنده‌هایت‌فکرمی‌کنم!🌱 @sarbaz_qasem
🏴 عن الإمام الهادی علیه‌السلام: 🟩 «مَن أطاعَ الخالِقَ لَم یبالِ بسَخَطِ المَخلوقِ.» 🟧 هر که آفریدگار را فرمان برد، از خشم و ناخشنودی مخلوق پروایی به دل راه ندهد. 📖 بحارالأنوار | ج۷۸ | ص۳۶۶ | ح۲
🔻اگر این کارو صداوسیما کرده بود، کلی جوک درست می‌شد. ولی چون اروپاست میشه فرهنگ‌سازی! @erfanhay_nozohor
عارفان مجازی مدتی است که برخی کانالدارها پاپیش گذاشته و ذکر می‌دهند و کاری می‌کنند که عرفای حقیقی به سختی آن را انجام میدادند و در دادن ذکر احتیاط میکردند. همین عرفای مجازی آنقدر مرید مجازی ساخته اند که خدا می داند... @erfanhay_nozohor
سلام فرمانده سلام از این نسل غیور جا مانده.... @sarbaz_qasem
ریچارد داوکینز، زیست‌شناس تکاملی و نویسنده سرشناس، از هیئت مدیره بنیاد «آزادی از دین» استعفا داد. او دلیل این تصمیم را اعمال یک «دین جدید» به نام «ایدئولوژی تراجنسیتی» از سوی این بنیاد اعلام کرد. این ماجرا پس از آن رخ داد که بنیاد آزادی از دین، مقاله‌ای با عنوان «زیست‌شناسی تعصب نیست» نوشته جری کوین را که از دیدگاه زیست‌شناسی در تعریف جنسیت دفاع می‌کرد، به دلیل فشارهای اجتماعی و اعتراضات، از وب‌سایت خود حذف کرد. داوکینز این اقدام را «تسلیم شدن در برابر هیاهوی فرهنگ حذف» توصیف کرد و گفت که این تصمیم نشانه‌ای از هراس و تحمل نکردن نقد علمی است. پیش از او، دو دانشمند دیگر، جری کوین و استیون پینکر، نیز به دلیل اعتراض به ایدئولوژی تحمیلی بنیاد استعفا داده بودند. آنها بنیاد را متهم کردند که به جای دفاع از آزادی از دین، در حال ترویج یک «دین جدید» با عقاید متعصبانه، ممنوعیت‌ها و برخورد با منتقدان است. مقاله‌ای که باعث این جنجال شد، ادعا می‌کرد که تعریف زن بر اساس معیارهای زیست‌شناختی ناکافی است و هر فردی می‌تواند خود را زن معرفی کند. در واکنش، جری کوین مقاله‌ای نوشت که از تعریف زیست‌شناختی زن بر اساس نوع گامت (سلول‌های تولیدمثلی) دفاع می‌کرد، اما بنیاد این مقاله را نیز حذف کرد و بابت «آسیبی» که ایجاد کرده بود، عذرخواهی نمود. داوکینز این حذف را «اشتباهی ناشی از وحشت و بی‌احترامی» به اعضای هیئت مدیره توصیف کرد و با تاسف از عضویت خود در این بنیاد استعفا داد. @erfanhay_nozohor
72.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👿 نقش شیاطین در آخرالزمان -1 آیا شیاطین جنی حقیقت دارند ؟ @erfanhay_nozohor
🔻امام صادق علیه‌السلام: 🔸 مَنْ قَرَأَ اَلْقُرْآنَ فِي اَلْمُصْحَفِ مُتِّعَ بِبَصَرِهِ وَ خُفِّفَ عَنْ وَالِدَيْهِ وَ إِنْ كَانَا كَافِرَيْنِ. 🔹 هر كه قرآن را از روى آن بـخـوانـد از ديدگان خود بهره‌مند شود و موجب سبک شدن عذاب پدر و مادرش شود، اگر چه آن‌ دو كافر باشند. 📚الکافي، جلد۲، صفحه۶۱۳
🍃 امامـ بـاقـر عليه‌السلامـ لَأنْ أعولَ أهلَ بَيتٍ مِن المسلِمينَ و اُشْبِعَ جَوْعَتَهُم و أكْسوَ عُرْيَهُم و أكُفَّ وُجوهَهُم عنِ النّاسِ، أحَبُّ إلَيَّ مِن أنْ أحِجَّ حِجَّةً و حجّةً و حجّةً. اگر خانواده مسلمانى را سرپرستى كنم و گرسنگى آنها را برطرف نمايم و بدن‌هایشان را بپوشانم و آبرويشان را در ميان مردم حفظ كنم، براى من دوست داشتنى‌تر است از اين كه حجّ گزارم و حجّ گزارم و حجّ گزارم. 🌷 📚 ثواب الأعمال، ص١٧٠، ح١٣
🔴نقد و بررسی یوگا 🔹برنامه رازهای ادیان 🔸رادیو روایت برتر ✅قسمت اول: حقیقت یوگا ✅قسمت دوم: آسیب های جسمی یوگا ✅قسمت سوم: آسیب‌های روحی و روانی یوگا ✅قسمت چهارم: فرق مراقبه‌اسلامی و مدیتیشن در یوگا 👨‍💻کارشناس برنامه: آقای نصیری ▪️عضو گروه علمی معنویت‌های نوظهور حوزه علمیه قم 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت‌های نوظهور. ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat @erfanhay_nozohor
رازهای ادیان، حقیقت یوگا.mp3
47.1M
رازهای ادیان/رادیو روایت برتر 🌐نقد و بررسی یوگا ⛔️قسمت اول: حقیقت یوگا مصاحبه 🎙 کارشناس برنامه: آقای نصیری عضو گروه علمی معنویت‌های نوظهور معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat @erfanhay_nozohor
🔴تفاوت های نماز در اسلام و شکرگزاری در قانون جذب قسمت اول آیا می توان رابطه ی معناداری بین نماز خواندن در شریعت اسلام و شکرگزاری در قانون جذب مشاهده کرد؟ پاسخ: نماز به عنوان یکی از ارکان اساسی اسلام، ارتباط مستقیمی با ایمان و تقوا دارد. در نماز، فرد به یاد خدا می‌افتد و از او درخواست‌های مختلف می‌کند. این امر برخلاف مفهوم قانون جذب است که به طور عمده بر اساس انرژی‌های مثبت و افکار انسان استوار است. در حالی که قانون جذب معتقد است که با تمرکز بر افکار مثبت، می‌توان به اهداف رسید، نماز به طور خاص به توسل به خداوند و قبول اراده او تأکید دارد. این دو امر ممکن است در ظاهر کمی شباهت داشته باشند اما هیچ شباهتی در واقع با یکدیگر ندارند و اتفاقا تفاوت های بسیار معنادار و بنیادین با یکدیگر دارند . نماز روح را تقویت می‌کند و به فرد یادآوری می‌کند که هدایت نهایی از خداوند است، در حالی که قانون جذب بیشتر بر روی تغییر نگرش و استفاده از انرژی‌های مثبت در جهت اهداف مادی و شخصی تاکید دارد. بنابراین، می‌توان گفت که نماز بر اساس ایمان به اراده الهی استوار است و قانون جذب بیشتر به فکر و نگرش فرد در زندگی مادیگرایانه ی دنیوی مربوط می‌شود . ✍️الوند پارسا ارفع 🔴 پایگاه تخصصی نقد و بررسی معنویت های نوظهور ◀️ سراب معنویت @sarabemanaviat @erfanhay_nozohor
🔹یک داستان تکراری دیگر در معنویت های نوپدید ابرِ چشمانش قطرات اشک را بر مسیل صورت معصومانه اش جاری می ساخت؛ کم کم آن صدای غَرّا و مُطَنطَن روزهای قبل، تبدیل شده بود به نوای بی نوایی که سراسر وجودش حسرت بود. مطالعه متن کامل @erfanhay_nozohor