🍗 انواع #گوشت در روایات اسلامی
🐑گوشت گوسفند
◽️امام رضا علیه السلام:
اگر خداوند گوشتی بهتر از گوشت گوسفند آفریده بود آن را فدیه حضرت اسماعیل می کرد.(الغیبه النعمانی)
🐪گوشت شتر
◽️رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم:
بر شما باد خوردن گوشت شتر، همانا نمی خورد گوشت آن را مگر مومن.
(مکارم الاخلاق ج۱ ص۳۴۸)
🐄گوشت گاو
◽️امام علی علیه السلام:
گوشت گاو موجب بیماری و درد است، شیرش دوا و روغن آن شفاست.
(الخصال ص۶۳۷ / الکافی ج۵ ص۳۱۱)
🐓گوشت مرغ
◽️در نزد عُمَر از گوشت ها سخن به میان آمد ایشان گفتند: بهترین گوشت ها گوشت مرغ است، امیرالمومنین فرمودند: هرگز، مرغ ها خوک های پرندگان هستند، بهترین گوشت ها، گوشت جوجه ای است که تازه می تواند بپرد یا نزدیک است بپرد.(الکافی)
🐟گوشت ماهی
◽️امام كاظم علیه السلام:
«بر شما باد ماهی، اگر آن را بدون نان خوردی بسنده ات می كند و اگر با نان خوردی گوارایت می افتد».(کافی)
◽️امام رضا علیه السلام:
باید برحذر باشی از اینکه جمع کنی در معده خود، تخم مرغ و گوشت ماهی را، زیرا وقتی این دو با هم جمع می شوند، ایجاد قولنج (درد شکم) و بواسیر و درد دندان می نماید.
◽️نبی اکرم صلیالله علیه و آله:
مداومت در خوردن ماهی تازه گوشت بدن را ذوب می کند.
(دعائم الاسلام ج۲ ص۱۵۱)
◽️امام علی علیهالسلام:
کمتر ماهی بخورید، همانا خوردن آن بدن را ذوب می کند، بلغم را زیاد می کند و باعث تنگی نفس می شود.
◽️امام صادق علیهالسلام:
هر کس شب ماهی بخورد و به دنبال آن چند عدد خرما یا مقداری عسل نخورد و بخوابد، تا صبح رگِ فلج در او می جنبد.
✍در مشاهدات عینی چندین نفر بودند که شب ماهی و ترشی خورده بودند، هنگام صبح مبتلا به فلج بلز شده بودند.( فلج بلز بیماری است که منجر به ضعف یا فلج ناگهانی عضلات یک طرف صورت میشود)
گناه بر ما اثر میگذارد!
انـسان گناه مـیکند و خیال میکنـد
در جای خـلوتی گناه کرده و تـمام شدُ رفت؛
گناهِ شـما بر همه چیـز اثر میگذارد!
در نسـلتان اثر میگذارد،
در محیطتان اثر میگذارد..!
«آیتاللهمشکینی»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ویژگی مهم #نماز
ویژگی مهم نماز این است که تو را از روال عادی زندگی جدا میکند و وارد یک جهان متفاوت با رفتارهای خاص مینماید. در برابر خدا به ذکر و تواضع میپردازی، منقطع از همۀ آنچه در اطرافت هست. اگر به این انقطاع دل بدهیم و فکر خود را از دنیا رها کنیم، به جهانی بالاتر از دنیا قدم خواهیم گذاشت.
👤استاد پناهیان
14020212_43459_64k.mp3
25.33M
🔊 صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان
همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و #روز_معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور روز سهشنبه (دیروز) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان:
🔸باید کار پرورشی جذّاب باشد. بچهها را فراری نباید داد. باید جوری باشد که بچهها به طرف او جذب بشوند. تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی اینها در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم.
🔸تشویق دانشآموزان به حضور در مراکز برکتآفرین از جمله مساجد و هیئتها توقعی دیگر از معلمان است. زنده کردن احساس «هویت ایرانی-اسلامی و شخصیت ملی» در نوجوانان و جوانان باهوش کشور وظیفهای اساسی است.
🔸یکی از اساسیترین نکات مربوط به آموزشوپرورش ضرورت انطباق ساختار، محتوا و نظام درسی آموزش و پرورش با نیازهای کشور است. کشور به همان اندازه که به نیروی متفکر و دانشمند احتیاج دارد به نیروی ماهر کار هم نیازمند است اما آیا اکنون نسبت متعادلی بین آموزشهای رایج در دبیرستانها با آموزشهای مهارتی و فنی و حرفهای برقرار است؟ و دالان عبور از مدرسه و دبیرستان برای رسیدن به دانشگاه و نحوه توزیع منابع انسانی در بخشهای مختلف کشور، مسیری درست است؟
🔸سیاست اصلی آموزش و پرورش باید آموزش علم نافع و تأمین نیازهای امروز و فردای کشور باشد. ۱۴۰۲/۲/۱۲
✅ گزیده ای از بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان
۱۴۰۲/۲/۱۲
🔸ارزش و اهمیت پرورش نسلی آگاه، عالم، اهل فکر و منطق، مومن، با اراده و «برخوردار از اخلاق اسلامی و تعهدات ملی» برای ساختن آینده کشور، با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست.
🔸احساس مسئولیت همهجانبه حاکمیت در قبال جامعه معلمین ضرورتی واقعی است. معیشت معلمان خیلی مهم است اما مشکلات معلمان فقط معیشتی نیست و دایره گستردهای دارد که مهارتآموزی، تجربهآموزی و رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان از جمله آنهاست.
🔸خطای راهبردی برخی مسئولان گذشته این بود که متأسفانه قدر و عظمت و قدرت تأثیرگذاری آموزش و پرورش را نمیدانستند و به این مجموعه به عنوان مزاحم و مصرفکنندهی بیفایده بودجه نگاه میکردند. این فکر در گذشته در بعضی از مسئولین کشور وجود داشته که ما بیاییم آموزشوپرورش را از دولت جدا کنیم بدهیم دست بخشهای خصوصی و این خرج سنگین و این بودجهی سنگین را از دوش آموزشوپرورش برداریم! دستشان درد نکند؛ برای نابود کردن کشور، این فکر خوبی است. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است؛ تربیت و تعلیم کشور به عهدهی نظام حاکم بر این کشور است، در همهی دنیا [هم] همینجور است.
🔸به اتفاقنظر بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان بر محور بودن مدرسه برای گرهگشایی از مشکلات کشور، اگر در ۲۰ سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت؛ بنابراین چاره کار در برنامهریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه است و همه مسئولان، تصمیمسازان، تصمیمگیران و آحاد مردم باید اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.
🔸مسئلهی تحوّل در آموزشوپرورش و مسئلهی این سند تحوّلی است که بالاخره بعد از مدتّها با تأخیر تهیّه و آماده شد. «اول، سند تحول به صورت مستمر تکمیل و به روزرسانی شود». «دوم، از سند تحول حمایت قاطع و به اجرای آن کمک شود». «سوم، برای سند تحول که سندی متقن و خوب است بدیل و رقیبی درست نشود». «چهارم، نقشه راه دقیق اجرای سند تحول از ستاد تا مدارس تهیه و در دولت و مجلس از آن حمایت شود» و «پنجم، در نقشه راه، شاخصهای قابل اندازهگیری معین شود که بر اساس آنها پیشرفت اجرای سند دائماً رصد شود».
🔸رصد شایستگیهای حرفهای و عمومی معلم در طول دوران خدمت و اکتفا نکردن به گزینشهای بدو خدمت نیز ضروری است. ضوابط گزینش نباید کمرنگ شود.
🔸کتابهای درسی در همه رشتهها بهگونهای باشد که یادگیری آنها نسل جوان را سر شوق بیاورد.گنجاندن مفاهیم اسلامی و معرفی مفاخر اسلامی و ایرانی و سرآمدان دانش و اکتشافات علمی در تاریخ ایران» از جمله کارهای لازم در بهروز کردن کتابهای درسی است.
🔸ما به آیندهِی آموزشوپرورش امیدوار هستیم و انشاءالله که خدای متعال کمک میکند و شما معلّمین محترم میتوانید کارهای بزرگی را انجام بدهید. به روح شهدای آموزشوپرورش درود میفرستیم و آرزو میکنیم که خدای متعال ما را هم به آنها ملحق کند و قلب مقدّس ولیّعصر را از همهی ما و شما خشنود کند، روح مطهّر امام بزرگوار را هم از ما خشنود کند.