فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥چه زیبا فرمودند حضرت آقا:
دو قسم خواص طرفدار حق داریم، گروهی که میتوانند از متاع دنیا دست بردارند و گروه دیگر که دلسپردۀ پست و مقام و شهرتاند.
💥اگر گروه اول در اکثریت باشند، جامعۀ اسلامی موفق خواهد شد اما اگر گروه دوم اکثریت شد، حسین ابن علیها به مسلخ کربلا خواهند رفت!
💥متاسفانه امروز در خواص ما هستند از گروه دوم
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✅کانال #میثم_تمار 👇
@meysame_tammarr
🔴فرمانده نیروی زمینی سپاه: تمامی گروههای تروریستی در اقلیم کردستان عراق خلع سلاح شدند
🔹با رشادتهای نیروی زمینی سپاه و قرارداد امنیتی امضاشده با کشور عراق تمامی گروههای تروریستی در اقلیم کردستان عراق خلع سلاح شدند.
🔹دلاورردان نیروی زمینی سپاه با تمامی امکانات و تجهیزات و در تمامی مرزهای کشور در حالت آمادهباش بوده و آمادۀ هر نبردی هستند.
☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
⚠️ قالیباف در واکنش به انتقادات از عملکرد خودش و خانواده اش میگوید
فضولی نکنید‼️
🥀اما شهید بهشتی میگوید جامعه اسلامی جامعه فضول هاست. چون مردم باید بر مسئولین نظارت کنند تا جلوی فساد گرفته شود.
اجازه بدهید بین حرف شهید بهشتی که یک فقیه روشن بین و از عقبه های تئوریک جمهوری اسلامی بود با قالیباف که نهایتا یک مدیر اجرایی است که هیچ عمق فکری و نظری ندارد و کارنامه اش پر از تناقض است، اولی را انتخاب کنیم.
کانال امیر حسین ثابتی
@ersaly2
11.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بزرگترین خطر انحراف مسلمانان کشف و رائفی پور به عنوان مفسد فی الارض روانه... شد 🤔🤔🤔
@ersaly2
این به اصطلاح استاد حوزه و دانشگاه هشت دقیقه صغرا کبری کرده که چه چیزی رو ثابت کنه ؟؟
نتیجه گیری خودش در پایان هشت دقیقه اینه 👈 ( پس گاهی اشتباه ما میتواند بسترسازِ برای عوام باشد برای گرایش به .... ( بنده که ۷،۸ بار با دور کُند این قسمت را گوش کردم نفهمیدم که اون خطر گرایش به چه چیز است که اینقدر برای این استاد مهم شده ! ( دقت کنید گاهی ❗️نه همیشه) اشتباه ما میتواند بستر سازِ برای عوام ( نه برای همه مخاطبان ! اکثر مخاطبین آقای رائفی پور قشر دانشگاهی هستند ) باشد برای گرایش به ... چه چیزی که مشخص نیست )
❗️❗️❗️❗️
تازه این👆فرض بر این است که سخنان این استاد صادق باشد ❗️❗️❗️
خب استاد محترم ؛ آیا مطرح کردن یک مسئله در این سطح از تخصص برای عوام لازم است و فایدهای دارد ؟
چند درصد از مردم مسند احمد ابن حنبل میشناسند و میخوانند
آیا تمام حرفهای شما را به صرف اینکه لباس روحانیت پوشیده و خود را استاد حوزه و دانشگاه میدانید باور کنیم؟
باور کنیم که هدف ازتهیه این ویدئو تخریب یک شخص نیست ؟
باور کنیم که دقدقه شما و حوزه رفع خطر از انحراف اسلام است ؟
استاد؛ باور کنیم که این فرمایشات شما هیچ ربطی به چهارم شدن آقای قالیباف در انتخابات مجلس اسفندماه ندارد ؟
استاد ؛ چند نفر از شما اساتید در سخنرانیهایتان صدها و هزارها نفر از قشر جوان و دانشگاهی و حتی قشر کارگر را گرد می آورید و آن ها را با مبانی اعتقادی مهدویت ، ظهور، امامت ، رفع شبهات، مسائل اقتصادی ، اجتماعی .... ووو آشنا میکنید؟
راستی استاد ؛ فکر نمیکنید دلیل کم اقبال شدن مردم نسبت به بعضی از اساتید حوزه و حتی بی خاصیتی اقدامات حوزه ها در حل مشکلات جامعه و مردم همین اقدامات بیمورد و گرایشهای شخصی در اظهار نظرهای افرادی مثل شما در لباس مقدس و تحت نام استاد حوزه نسبت به وابستگان قدرت و حامیان فساد باشد؟
استاد ؛ اگر خیلی ادعا دارید لطف کنید ، آن لباس مقدس را کنار بگذارید و در مقابل آقای رائفی پور در یک مناظره این مسائل را مطرح کنید تا خود استاد جواب شما را بدهد آقای رائفی پور با کسی در مقام روحانیت به مناظره و بحث و گفتگو نمیپردازند چرا که آن را توهین و بی احترامی به روحانیت میداند
🟢 پاسخ یك محقق مسلمان آلمانی در یك برنامه زنده تلوزیونی، كه توسط میلیونها نفر دیده میشد:
از وی در بارهی «اسلام و تروریسم» سوال شد. او گفت:
1- چه كسانی جنگ جهانی اول را شروع كردند؟ مسلمانان؟!
2- چه كسانی جنگ جهانی دوم را شروع كردند؟ مسلمانان؟!
3- چه كسانی 20 میلیون «بومی استرالیائی» را كشتند؟ مسلمانان؟!
4- چه كسانی در هیروشیما و ناگازاكی بمب اتم ریختند؟ مسلمانان؟!
5- چه كسانی 100 میلیون سرخپوست را در آمریكای شمالی كشتند؟
6- چه كسانی 50 میلیون سرخپوست را در آمریكای جنوبی كشتند؟
7- چه كسانی 180 میلیون آفریقائی را به عنوان برده اسیر كردند؟
كه 88 % آنان در راه انتقال به آمریكا مردند و به اقیانوس اطلس ریخته شدند مسلمانان ؟
[چه کسانی از سر ۱۷۰ هزار الجزایری موزه درست کردند؟ مسلمانان؟]
خیر! آنها مسلمان نبودند! شما اول باید «تروریسم» را درست معنی كنید.
اگر یك غیر مسلمان كار بدی انجام دهد، [نهایتاً] نامش می شود «جرم» !
اما اگر یك مسلمان مرتكب همان عمل بشود، او یك «تروریست» است!
شما ابتدا این «قوانین تبعیض آمیز» را برچینید، بعد به موضوع برگردید.
@ersaly2
هدایت شده از موسسه مصاف
🔅#پندانه
✍ عقلتان را تسلیم کسی نکنید
🔹معلم عزيزی، دوسه باری، چند نفر از ما را برد منزل یکی از عالمان بزرگ.
🔸ما بچهها روی زمين دورش مینشستيم و او با شمايل با نمک و لهجه شيرين آذری، برايمان حرف میزد. بلد بود از اوج فلسفه و معقولات فرود آيد و با يک مشت پسربچۀ سربههوا، ارتباط فكری برقرار كند.
🔹علامه جورابهايش را نشانمان داد و با افتخار تعريف كرد چقدر در رفوی جوراب مهارت دارد. يک ذره منيت نداشت. آدم بود. نور به قبرش ببارد.
🔸یک بار علامه تعریف میکرد که روزی طلبه فلسفهخوانی نزد من آمد تا برخی سوالات بپرسد.
🔹ديدم جوان مستعدیست كه استاد خوبی نداشته. ذهن نقاد و سوالات بديع داشت كه بیپاسخ مانده بود. پاسخها را كه میشنيد، مثل تشنهای بود كه آب خنكی يافته باشد.
🔸خواهش كرد برايش درسی بگويم و من كه ارزش اين آدم را فهميده بودم، پذيرفتم. قرار شد فلان كتاب را نزد من بخواند.
🔹چندی كه گذشت، ديدم فريفته و واله من شده. در ذهنش ابهت و عظمتی يافته بودم كه برايش خطر داشت.
🔸هرچه كردم، اين حالت در او كاسته نشد. میدانستم اين شيفتگی به استقلال فكرش صدمه میزند. تصميم گرفتم فرصت تعليم را قربانی استقلال ضميرش كنم.
🔹روزی كه قرار بود برای درس بيايد، در خانه را نيمباز گذاشتم. دوچرخه فرزندم را برداشتم و در باغچه، شروع به بازی و حركات كودكانه كردم.
🔸ديدمش كه سر ساعت آمد. از كنار در، دقايقی با شگفتی مرا نگريست. با هيجان، بازی را ادامه دادم. در نظرش شكستم. راهش را كشيد و بی یک كلمه، رفت كه رفت.
🔹اینجا که رسید علامه با آنهمه خدمات فكری و فرهنگی به اسلام، گفت:
برای آخرتم به معدودی از اعمالم، اميد دارم. يكی همين دوچرخهبازی آن روز است!
💢 درس استاد آن شب این بود كه دنبال آدمهای بزرگ بگرديد و سعی كنيد دركشان كرده، از وجودشان توشه برگيريد، اما مريد و واله كسی نشويد.
🔺شما انسانيد و ارزشتان به ادراک و استقلال عقلتان است. عقلتان را تعطيل و تسليم كسی نكنيد. آدم كسی نشويد، هر چقدر هم طرف بزرگ باشد.
🆔 @Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔝تذکر موکد رهبر معظم انقلاب، سال۹۷:(همتی رییس کل بانک مرکزی بود!): بانک ها غلط می کنند با پول مردم "بنگاه داری" میکنند.
⚠️ همتی وزیر اقتصاد! سال۱۴۰۳:
🔻اموال مازاد را واگذار کنید و با درآمد آن دنبال "بنگاه سازی" بروید و به جهش تولید کمک کنید.
🤔 یوقت فکر نکنید دولت سوم روحانی هستیما! اینهاهمه وفاق_ملی است
@ersaly2
*درددل یک دانشجو با استاد آزاد ارمکی(به بهانهی صحبتهای جنجالی ایشان)*
استاد عزیز سلام؛
به عنوان دانشجویی که سالها پای درس اساتیدی چون شما نشستهام، اجازه دهید کلامتان را مرور کنیم.
در برنامهای فرمودید: "صداوسیما صبح تا شب آموزش دینی میدهد ، سرمایه را بگذارید برا جاده سازی...چرا اینقدر روحانی تولید میکنید و... "
🔹استاد عزیز، صدها #انتقاد به سیستم حوزه و روحانیت وارد است اما یکبار هم که شده سیستم #دانشگاه را بررسی کنیم؛
🔹چند درصد از دانشجوها پس از هزینههای میلیاردی بیتالمال، به درد جامعه میخورند و اساسا #انگیزهی_اصلاح جامعه را دارند؟آنچه ما در دانشگاه تبریز( وسایر دانشگاهها)دیدیم خیلی نادر بود.
ضمنا نه رییس دانشگاه آخوند بود نه مدیر گروه نه وزیر علوم! از حدود ۱۳۰واحد درسی هم که خواندیم فقط ۲ استاد آخوند داشتیم!
در دانشگاهها که دست آخوندها نیست چه کرده ایم و چقدر با #نقطهی_مطلوب فاصله داریم؟
🔹چندین استاد متخصص مدیریت و روانشناسی و ... داشتیم، غالبا هم معترض به نظام و... حالا میفهمم مثل شما مهمل میگفتند و کشور دست خودتان بوده!
اتفاقا دو استاد جامعه شناس هم داشتیم (یادم هست ۱۵ سال پیش دنبال کتاب «مبانی جامعه شناسی بروس کوئن Bruce Kohen » بودم که همکارتان معرفی کرده بود! ۴۰سال است دانشگاهها برمحور همین آموزههای غربی میچرخند نه بر محور نهجالبلاغه! )
در هر دولتی از ۱۹ #وزیر چندتایشان آخوند بوده اند؟ ۱۸دانشگاهی و ۱ آخوند؟ یا برعکس؟ از بین ۲۷۰ نمایندهی مجلس چند نفر روحانی بودند؟ ۱۰٪یا ۲۰٪؟ ۸۰ درصد دانشگاهی بوده اند و همکاران شما!
حالا کدام قشر باید طلبکار باشد؟ حوزویان یا دانشگاهیان ؟
🔹 فرمودید جایی پیدا نمیکنید که روحانی در آن نباشد!
استاد بزرگوار، آموزش و پرورش نیاز به روحانی دارد ( که نداریم!) نوجوانانی که در سن بلوغ به هزاران مشکل گرفتارند نیاز به یک بزرگتر برای #راهنمایی یا حداقل درددل دارند، حضور روحانیت چه آسیبی برایشان دارد؟ اگر روحانیون پای صحبت جوان و نوجوان ننشیند، شما حاضرید برایشان وقت بگذارید ؟ یا اصلا حضور در مدرسه را دونِ شأن خود میدانید ؟ حضور در #پادگانها چطور؟ قبول میکنید با حداقل حقالزحمه (و گاهی رایگان) به این مراکز بروید و کمکی بکنید؟
حضور در مراکز بهزیستی چطور؟
همهی اینها نیاز به روحانی دارند و برای اکثرشان روحانی نداریم، مدارس و پادگانها که هیچ، حتی بیش از ۵۰درصد #مساجد ما روحانی ندارند!
با کدام آمار میگویید روحانی زیاد داریم؟
🔹 فرمودید مردم را بیفرهنگ حساب کردهاند که همه چیزتان را ما باید درست کنیم. نگاهی به رویکرد #مبلغین دین بکنید، آیا به جز «تبیین و ارائهی آموزههای دینی» اجبار و الزامی هم میبینید؟ اتفاقا این یعنی پیشفرض این است که شما مردم عقل دارید و توان #تشخیص و انتخاب؛ و وظیفهی مبلغ دین (همچون انبیا) صرفا #تبیین و ارائهی آموزههاست ، نه الزام و اجبار!
🔹 فرمودید این سرمایهها را بگذارید برای جاده سازی و... .
از میلیاردها پولی که صرف فوتبال میشود نمیخواهید بگویید؟
راستی بودجهی دانشگاهها را هم با حوزههای علمیه مقایسه کنید،
میدانید استاد حوزه ساعتی ۲۵هزار میگیرد و استاد دانشگاه ماهی ۲۰میلیون؟ خندهدار است نه؟
🔹استاد عزیز ؛ بنده بعد از حدود ۹سال تحصیل در رشتههای مدیریت و روانشناسی و مشاوره ، و زندگی با دانشجویانی با افکار متفاوت، با فضای دانشگاه خوب آشنا هستم خروجیاش را هم در جامعه میبینم ، اینکه لباس روحانیت متفاوت است و به چشم میآید دلیل نمیشود از میلیونها دانشجو و استاد غافل شویم و نپرسیم: « *راستی این همه استاد و دانشجو برای کشورشان چه کردهاند»!*
کاش به جای حرفهای عوامفریبانه و بیپایه کمی هم علمی و بر اساس آمار صحبت کنید!
🖌مجید ابطحی فارغالتحصیل دانشگاه دولتی تبریز
*پینوشت* : منکر ارزش کار دانشگاه و دانشجو نیستیم، غرض پاسخ به استاد ارمکی است و سخن در مقایسهی کارآمدی دو فضای علمی (حوزه و دانشگاه) است.
@ersaly2