eitaa logo
ارتباط موثر
1.3هزار دنبال‌کننده
856 عکس
306 ویدیو
7 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
خوبی با خوشی فرق دارد. به خاطر خوبی ها، از خیلی خوشی ها باید گذشت … @ertebatmoaserdini
گاهی اوقات، کوچک‌ترین قدم‌ها در مسیر درست، تبدیل به بزرگ‌ترین قدم و بهترین تغییرات در زندگی می شود. به گام‌های کوچک هم دقت کنید. @ertebatmoaserdini
السلام علیک یا مولای یا اباصالح المهدی روحی فداک چند روز قبل دل نوشته‌ای دیدم از بیماری که از چنگ کرونا رها شده بود. از سختی‌های متعددِ روزهایی که با درد و ضعف و سرفه و ناله و تنهایی، نوشته بود . نوشته بود هر شب از صمیم قلب خدا را می خوانده است که باز بتواند نفسی را که فرومی‌برد، به راحتی برآورد. نوشته بود هر شب از خدا می خواسته که بتواند باز هم روشنای صبح را ببیند و صبحگاهان با خوشی تمام، خدا را برای دیدن طلوعی دیگر شکر کرده است... نوشته بود که او که پیش از این حتی برای سرماخوردگی هم قرص نخورده بود ، مرضی را تجربه کرده که دارو و درمان نمی شناسد ... نوشته بود آیا برای شما پیش آمده است که شب از ترس خفگی نتوانید بخوابید؟ پیش آمده سرتان را زیر آب ببرید و به جایی برسید که نتوانید نفس بکشید؟ سخت است وقتی بدانید که دارویی و درمانی ندارد و به عبارت بهتر: هیچ کس نمی تواند به شما کمکی بکند و دردتان را التیام ببخشد... و من می اندیشم که این درد سخت تر و تلخ تر است یا مرضی که همین درد و رنج را هم نداشته باشد و آلامش حس نشود... چند بار شبیه یک بیمار اسیر کرونا، در حسرت یک نفس حضورِ او، درد کشیده‌ایم؟ و چند بار خداوند را از صمیم جان برای صبح روشن ظهور مولای مان، خوانده ایم؟ مولای من ما به نبودن شما که - تنفس زندگی ما هستید- عادت کرده ایم... مصیبت زده ایم... ما به شب های تیره جهانِ بی شما، خو کرده ایم... ما را چه شده است؟ اما نه... دنیای بی شما...؟!! ما متنعمانی هستیم که ولی نعمت خود را فراموش کرده ایم... ما : ماهیان ندیده غیر از آب / پرس پرسان ز هم که آب کجاست؟ آقای ما ما غرق در حضور و توجه حضرت تان هستیم. ما هر لحظه مدیون دعای شما و رحمت خداوندیم هرچند تنگ شدن نَفَس خود را فراموش می کنیم... علی مخدوم @ertebatmoaserdini
حضرت رسول صلى الله عليه و آله در چنین شب‌هایی این دعا را مى ‌خواندند: اللَّهُمَّ اقْسِمْ لَنَا مِنْ خَشْيَتِكَ مَا يَحُولُ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ مَعْصِيَتِكَ وَ مِنْ طَاعَتِكَ مَا تُبَلِّغُنَا بِهِ رِضْوَانَكَ‌ بار خدايا نصيب ما فرماى از ترست آنچه حايل باشد ميان ما و گناه و معصيت تو و از طاعت و فرمانبرداريت آنچه ما را به رضوانت رساند. وَ مِنَ الْيَقِينِ مَا يَهُونُ عَلَيْنَا بِهِ مُصِيبَاتُ الدُّنْيَا و از يقين به اندازه‌ اى كه آسان كند، بر ما مصيبت هاى دنيا را اللَّهُمَّ أَمْتِعْنَا بِأَسْمَاعِنَا وَ أَبْصَارِنَا وَ قُوَّتِنَا مَا أَحْيَيْتَنَا وَاجْعَلْهُ الْوَارِثَ مِنَّا بار خدايا ما را بهرمند گردان به گوش هايمان و ديده‌ هايمان و نيرويمان چندان كه زنده داريمان و آن را به وارث ما بده وَاجْعَلْ ثَارَنَا عَلَى مَنْ ظَلَمَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى مَنْ عَادَانَا و خون ما را به گردن كسى نه كه ستم مان كرده و پيروز كن ما را بر آن كه با ما دشمنى كرده وَ لاَتَجْعَلْ مُصِيبَتَنَا فِي دِينِنَا وَلاَ تَجْعَلِ الدُّنْيَا أَكْبَرَ هَمِّنَا وَلاَ مَبْلَغَ عِلْمِنَا و قرار مده مصيبت ما را در دين ما و دنيا را بزرگتر همت ما قرار مده و نه آخر دسترس دانش و علم ما وَ لاَ تُسَلِّطْ عَلَيْنَا مَنْ لاَ يَرْحَمُنَا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ‌ و چيره مكن بر ما كسى كه رحم نكند بر ما به رحمت تو اى ارحم الراحمين. و اين دعاى جامع كاملى است و خواندن آن در اوقات ديگر نيز غنيمت است و از عوالى اللئالى نقل شده كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله هميشه اين دعا را مى ‌خواندند. إقبال الأعمال , جلد ۲ , صفحه ۶۹۹ @ertebatmoaserdini
هدایت شده از ارتباط موثر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه در روز جمعه السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِى يَهْتَدِى بِهِ الْمُهْتَدُونَ ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ @ertebatmoaserdini
✳️بیاندیشیم و تمرین کنیم: باران هميشه حادثه ای عاشقانه نيست از ما که سقف مان، شده است آسمان، بپرس در ارتباطات و تعاملات خود ، باید سعی کنیم ، هر مشکلی را در شرایط و موقعیت فردی که مبتلای به آن است، بررسی و درک کنیم. در غیر این صورت، با مشاهده موضوع از نگاه خودمان در واقع موضوع و مشکل خود را بررسی کرده ایم و اگر راه حلی ارائه دهیم ناظر به همان است... سوال، مشکل و مسئله مخاطب را در موقعیت واقعی او درک کنیم. به یاد داشته باشید: هنگام جواب دادن به یک بیمار، یا یک کودک یتیم، یا یک مصیبت دیده و یا هر فردی که دچار مشکل و یا کمبودی است؛ موقعیت و شرایط ذهنی و احساسی و روحی او را درک کنیم و سپس تحلیل کرده و پاسخ دهیم. @ertebatmoaserdini
برشی از یک کتاب: ✳️ آبشخور اصلی عدم سلامت روانی اعضای جامعه ناتوانی آنها در ایجاد روابط غنی و خوب با اطرافیان و عزیزان‌شان است. ✅ از جمله علت‌های این ناتوانی، در ایجاد رابطه، "هویت ناکام مانده" است که افراد از سال های مدرسه و تجربه های کلاس درس با خود حمل می کنند. ❇️ این افراد به دلیل اعمال کنترلگری و روانشناسی زور و اجبار ویژگی های زیر را نشان می دهند: ♻️ خود را افرادی منفور، ناخواستنی و طرد شده می بینند. ♻️ نمی توانند با دیگران صمیمیت و مشارکت داشته باشند. ♻️ قادر به انجام و پیگیری تعهدات نیستند. ♻️ عمومآ ناامید و درمانده اند. کتاب مدرسه کیفی/ ص ۱۰ @ertebatmoaserdini
☘️ خدمات مشاوره و روانشناسی مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در خصوص سؤالات مرتبط با بیماری کرونا ☘️ مشاوره فردی، خانوادگی، مدیریت استرس و نگرانی حاصل از بیماری کرونا 🌷توسط روانشناسان حوزوی ☎️ ارتباط با بخش تلفنی: همه روزه از ساعت "8 -14" و "16- 20"؛ با شماره گیری 096400 (بدون کد) و انتخاب کلید 7 و گرفتن نوبت مشاوره برای همان روز؛ 🌐 ارتباط با بخش فضای مجازی: user.pasokhgoo.ir 📱 یا مراجعه به اپلیکیشن پاسخگو cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app
شیوه‌ی درست برقراری ارتباط و صحبت‌کردن با نسل‌های جدید را بیاموزید، تا آن‌ها نیز متقابلا به اهمیت مسئولیت‌ها، وظایف و موقعیت خود در زندگی پی ببرند. @ertebatmoaserdini
وقتی هفده ساله بود، گرفتار یک بیماری سخت شد. یک شب شنید که پزشکان به والدینش ‌گفتند: پسرتان امشب را به صبح نخواهد رساند! «اریکسون» صدای گریه‌ی مادرش را شنید. با خود اندیشید: کسی چه می‌داند، شاید اگر من امشب را به صبح برسانم، مادرم این قدر رنج نکشد. و تصمیم گرفت تا سپیده‌ی صبح نخوابد. او با طلوع خورشید فریاد برآورد: آهای مادر! من هنوز زنده‌ام! او تصمیم گرفت همواره سعی کند یک شب دیگر را به صبح برساند و موفق شد. این داستان واقعی است و متعلق است به روانشناس معروف میلتون اریکسون. اما داستان دشوار زندگی وی ادامه دارد. با چند بیماری و فلج (در دوره ای طولانی فقط پلکش را می توانست تکان دهد)، تصمیم گرفت و ایستاد وی علاوه بر به دست آوردن سلامتی جسمی، یافته های علمی ماندگاری دارد. او بیش از۲۲هزار شب (۶۰ سال) بعد از آن شب که قرار بود بمیرد زندگی کرد! چرا که تصمیم گرفت فقط یک شب دیگر زنده بماند و طلوع آفتاب را ببیند. نتیجه: ۱) امیدواری و استقامت ، مهمترین سلاح انسانی است ۲) برای رسیدن به هر موفقیتی گام های تدریجی کوچک، لازم است، منتظر اتفاقات خارق العاده و یک شبه نباشید. ۳) به تصمیمات و انگیزه های خود به حد کافی توجه کنید.(مهارت تصمیم گیری) ۴) انتظار برای دیدن طلوع صبح، با امید و تلاش تحقق می یابد و نه خمودگی و ناامیدی ۵) به جای تمرکز بر افکار منفی و پریشان، به جنبه های مثبت و امیدبخش توجه کنید.(مهارت توجه و تمرکز) @ertebatmoaserdini
با سلام جهت اطلاع شرکت کنندگان در دوره ها از بین کلاس های در حال برگزاری، فقط دوره مقدماتی مهارت های پاسخگویی در قم ، از این هفته به صورت مجازی برگزار خواهد شد. برنامه دوره ها و کلاس های دیگر، پس از هماهنگی نهادهای مشارکت کننده در برگزاری ، آغاز خواهد شد.
توجه کرده اید؟ امسال با وجود کرونا، سال تحصیلی آینده با درس های مانده و ناخوانده ، همان سال تحصیلی گذشته است. و تا قبل از این (به همت نظام آموزشی)سال های تحصیل، در واقع سال های گذشته بود... درسی که تغییر در زندگی ایجاد نکند، در عمل فراموش می شود. رشد هر انسان وابسته به تلاش و همت او است. تعالی هر فردی اگر وابسته به نظام آموزشی(حفظ محور) بماند، سال هایش نیامده هم گذشته محسوب می شوند... بیایید همت کنیم و به قدر وسع و توان مان تا فرصت داریم از همه چیز درس بگیریم و برای رشد خویش تلاش کنیم. به قول شاعر: بسان رود كه در نشيب دره سر به سنگ ميزند، رونده باش اميد هيچ معجزي ز مرده نيست، زنده باش @ertebatmoaserdini
نوشته ای از : دکتر خسرو باقری(استاد فلسفه تعلیم و تربیت) به نام خدا 🦇کرونا: معلم آخر 🔹ارسطو، این فیلسوف جامع و اندیشمند بزرگ همه دورانها را، معلم اول نام نهادند. و این البته نشانگر مقام فاخر معلمی است. اکنون، می‌سزد که ما کرونا را معلم آخر بنامیم. اما چنان که در تعبیر انگلیسی‌زبانان آمده، آخرین، فروترین نیست و بسا که فراترین باشد. معلم آخر، اینجا نشانگر آخرِ معلمی است. اما آموزه‌های این معلم آخر کدامند که او را شایسته این نام می‌کنند؟ 🔹نخست، کرونا تصویر ما را از جهان دگرگون کرد. او نشان داد که جهان اسرارآمیز است و این را عیان کرد که چگونه طومار حیات بشر، با همۀ طول و عرض تمدنش، می‌تواند با خُردپایی ناچیز در هم‌پیچیده شود و همچون پاره کاغذی، مچاله و به دور افکنده شود. آدمی باید بیاموزد که جهان پر از اسرار ناشناخته است و او در غار هزارتویی گام می‌زند که از هر کناره‌اش رازی بیرون می‌جهد و تا کرانه سر می‌کشد. او همچنین نشان داد که در این جهان، ماده و معنا در هم خلیده.اند و جسم و جان در هم پیچیده‌اند؛ چنان که جان گران تو در گرو جسمی ارزان و ناچیز چون کروناست. و ما چه به خوبی آموختیم که پاسداشت جان، در گرو چشمداشت به پاکیزگی در جسم است. 🔹دوم، کرونا معرفت شناسی ما را تحول بخشید. او نشان داد که واقعیت‌هایی در جهان وجود دارند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت و از آنها عبور کرد، بلکه باید در برابر آنها سرفرود آورد. سازه‌گرایان کجایند تا ببینند که همه چیز ساختۀ ذهن ما نیست و واقعیت‌هایی سترگ وجود دارند که راه ما را می‌بندند و ما را به شناخت خود وامی‌دارند. آری این ذهن خلاق ماست که باید جامه‌ای درخور قامت این واقعیت‌ها بدوزد، اما نه جامه‌ای برای هیچ کس و هیچ چیز. ما هستیم که با سازه‌های ذهنی خود، کرونا را معلم آخر می‌نامیم، اما آیا این اسم بی مسمایی است؟ 🔹سوم، کرونا اخلاق و ارزشها را زیر و رو کرد. او یک برابری‌خواه بزرگ است. او برابری انسان‌ها را در برابر دیدگان ما قرار داد. او نیز همچون مادرش، مرگ، نشان داد که همه در برابر قانون او برابرند و هیچ کس برابرتر از دیگری نیست. در چشم او پاپ و پیرو یک حکم دارند. او شاه را بر همان زمینی می‌کوبد که گدا دیرزمانی بر آن زیسته است. فراتر از این برابری‌خواهی، کرونا "من" را به "ما" تبدیل کرد و به خوبی نشان داد که انسانها نه تنها برابر بلکه تنگاتنگ در بر یکدیگرند و سرنوشت همۀ آنها چون تاروپودی در هم پیچیده است. چنین نیست که اگر کسی گلیم خویش را از آب برگیرد، بتواند در گوشۀ عزلتی، مأوی بگیرد و در حباب بستۀ خویش زندگی کند. یا همه با هم زنده می‌مانید یا همه با هم می‌میرید؛ این است آموزه سترگ کرونا. با این آموزش، او کلید طلایی اخلاق را در دستان ما نهاد. این کلید طلایی، غلبه بر خودمحوری است و در این سخن حکیمانه جلوه‌گر شده است که آنچه را بر خود نمی‌پسندی بر دیگران مپسند. 🔸سرانجام، باید گفت که کرونا یک مربی حاذق است. پنجه در پنجه تو می‌نهد و بر زمینت می‌افکند تا برخیزی و از ضعف قدرت بسازی. چند صباحی تو را منکوب می‌کند تا با او مبارزه کنی و به این ترتیب، نیروهای ناشناختۀ خویش را بشناسی. او سرانجام پشت خویش را به خاک خواهد نهاد تا تو قدرت خود را بازیابی. این ترفند او برای رشد تو است. او باز روزی از روزنی دیگر و با نامی دیگر به تو حمله ور خواهد شد. او می‌آید تا غرور تو، این قدرت پوشالی، را در هم بشکند و قدرت واقعی تو را از نهادت بیرون کشد. آری، کرونا معلم آخر است. @KhosrowBagheri
❇️ کلام نور وَ قَالَ امیر المومنین (عليه السلام): لَا يَنْبَغِي لِلْعَبْدِ أَنْ يَثِقَ بِخَصْلَتَيْنِ: الْعَافِيَةِ وَ الْغِنَى؛ بَيْنَا تَرَاهُ مُعَافًى إِذْ سَقِمَ، وَ بَيْنَا تَرَاهُ غَنِيّاً إِذِ افْتَقَرَ. سزاوار نيست كه بنده خدا به دو خصلت اعتماد كنند: تندرستى، و توانگرى، زيرا در تندرستى ناگاه او را بيمار بينى، و در توانگرى ناگاه او را تهيدست. هر روز و هر زمان به خاطر داشته باشیم که موقعیت کنونی مالی و سلامتی ما در معرض خطر است. و برای باقی ماندن این نعمت ها: ۱) مغرور به داشته ها نباشیم ۲) پیوسته شکرگزار نعمت های کنونی باشیم. ۳) برای حفظ آن به خدای خود توکل کنیم. یادآوری: نگرانی بی دلیل برای اتفاقات مبهم در آینده، هیچ ثمره ای به جز تخریب ، ندارد. حکمت ۴۲۶ نهج البلاغه(صبحی صالح) @ertebatmoaserdini
در کانال های خبری آمده بود: "‏باشگاه‌های ورزشی و کلاس ها تعطیل‌اند در عوض تا دلتان بخواهد مربی ورزش و متخصص تغذیه یک‌شبه از اینستاگرام و شبکه های اجتماعی دیگر سبز شده‌اند تا شما را در ایام قرنطینه لاغر و یا ورزیده کنند. بیشترشان نه تخصصی دارند و نه تجربه‌ای اما بابت یک برنامه ماهانه رژیم وی‌آی‌پی ۶۰۰هزار تومان از شما طلب می‌کنند." در برخی نیازهای علمی و یا عملی دیگر (از طب سنتی و مدرن گرفته تا انواع دانستنی های روانشناختی و مهارت های مختلف کاربردی) هم داستان از همین قرار است. این مشکل در امور معنوی و اخلاقی و دینی، هم از آسیب های قابل توجه در جامعه ما است. فارغ از ابراز دانش های غیر تخصصی عرضه کنندگان، چرا جامعه ما به این سادگی در برابر این عرضه های غیر اصل استقبال می کند؟ @ertebatmoaserdini
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
💢 چرا قدر وقت را نمی‌دانیم؟ 🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» eitaa.ir/motahari_ir
هدایت شده از سلامت بمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در خانه بودن را به یک درام تبدیل نکنیم ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا @salamatbeman
هدایت شده از ارتباط موثر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیارت حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه در روز جمعه السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِى يَهْتَدِى بِهِ الْمُهْتَدُونَ ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ @ertebatmoaserdini
برشی از کتاب: «بخش کمی از اتفاقات مثبت در تنهایی رخ می دهد. 📌 آخرین باری که از ته دل و با صدای بلند خندیدید کی بود؟ 📌 آخرین باری که لذتی وصف شدنی را تجربه کردید؟ 📌 آخرین باری که عمیقا احساس کردید زندگی تان هدف و معنایی دارد؟ 📌 آخرین باری که از موفقیتتان احساس غرور کردید؟ 📣 من بدون اینکه چیز خاصی از رخدادهای زندگی شما بدانم، از شمای کلی آنها باخبرم: در همه این رخدادها دیگران هم حضور داشته اند.» کتاب از شادکامی تا بالندگی اثر: مارتین سلیگمن یکی از ارمغان های زندگی مدرن انواع تنهایی ها است. با جمع بودن را بیاموزیم و تجربه کنیم. @ertebatmoaserdini
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله): محیط زندگی پیغمبر، محیط شادی هم بود؛ با افراد شوخی می‌کرد، مسابقه می‌گذاشت و خودش هم در آن شرکت می‌کرد. آن مردمی که ده سال با او زندگی کردند، روزبه‌روز محبت پیغمبر و اعتقاد به او در دل‌های‌شان عمیق‌تر شد. خطبه‌های نماز جمعه‌ی تهران‌ ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ افراد شاد در دو ویژگی شخصیتی با دیگران تفاوت سطح دارند: 1️⃣ ویژگی های رفتاری شامل : 🔻 تمرکز بیشتری بر فعالیت‌های لذت بخش دارند. 🔻از معاشرت با افراد منفی بین و ناراحت پرهیز می‌کنند. 🔻صبر و حوصله بیشتری دارند. 🔻 شوخ طبعند و در شرایط سخت، روحیه طنز خود را حفظ می کنند. 🔻به جای عبور از بسیاری موانع، آنها را دور می زنند. 2️⃣ ویژگی های بینشی شامل : 🔻عادت به نگاه مثبت دارند و خوش بین هستند. 🔻عزت نفس و در نتیجه اعتماد به نفس بالایی دارند. 🔻توقعات و انتظارات محدودتری از دیگران دارند. 🔻 آسان گیر هستند. 🔻احساس خشم، کینه و انتقام در آنها به سادگی تحریک نمی‌شود. 🔻از شادی دیگران شاد می‌شوند. @ertebatmoaserdini
📖 داستانی کوتاه ... پادشاهی دید که خدمتکاری بسیار شاد است، از او علت شاد بودنش را پرسید. خدمتکار گفت: قربان همسر و فرزندی دارم و غذایی برای خوردن و لباسی برای پوشیدن و بدین سبب من راضی و شادم. پادشاه موضوع را به وزیر گفت. وزیر هم گفت: قربان چون او عضو گروه ۹۹ نیست بدان جهت شاد است، پادشاه پرسید گروه ۹۹ دیگر چیست؟ وزیر گفت: قربان از امروز هدیه‌ای شامل یک کیسه برنج را با ۹۹ سکه طلا جلو خانه وی قرار دهید، و چنین هم شد. خدمتکار وقتی به خانه برگشت با دیدن کیسه و سکه ها بسیار شاد شد و شروع به شمردن کرد، ۹۹ سکه؟ و بارها شمرد و تعجب کرد که چرا ۱۰۰ تا نیست، او ناراحت شد و تصمیم گرفت از فردا هر کاری بکند تا یک سکه طلای دیگر اضافه گرفته، و در حد عالی قرار گیرد. او از صبح تا شب سخت کار می‌کرد، و به آنچه به دست می آورد، خوشحال نبود. وزیر هم که با پادشاه او را زیر نظر داشت گفت: قربان او اکنون عضو گروه ۹۹ است و اعضای این گروه کسانی هستند که زیاد دارند؛ اما شاد و راضی نیستند و همیشه درگیر یک درجه کمتر از عالی غصه دارند. 🔹تصمیم بگیریم‌ قدر نعمت‌ها و داشته های موجود خود را بدانیم تا شادکام باشیم. تمامیت خواهی و کامل خواهی ، فرد را نگران و آشفته بهترین نبودن کرده و به جای شکر نعمت و احساس رضایت، نارضایتی فراهم می کند. @ertebatmoaserdini
از نظر رهبر معظم انقلاب «زندگی باید شادمانه باشد و شادمانه بگذرد» (۱۳۷۱/۱۰/۰۱) و بر اساس این دیدگاه است که تأمین شادی برای مردم را از وظایف حکومت اسلامی می‌دانند. @ertebatmoaserdini
khane amn 99-01-24.pdf
16.98M
هدیه‌ای برای بچه‌های توی خونه🍃🌹🌞🌝🦆🐋🌹🍃 ویژه نامه کودک و نوجوان مجله الکترونیک ایام کرونا @ertebatmoaserdini کاری از: مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی