eitaa logo
ارتباط موثر
1.3هزار دنبال‌کننده
856 عکس
306 ویدیو
7 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
مهارت زیستن یک روز بیدار می‌شوید و می‌بینید هیاهو تمام شده است و تنها هستید. وای به‌حال‌تان اگر تنها‌زندگی‌کردن را بلد نباشید. |نوشته: فهیم عطار| @ertebatmoaserdini .
هدایت شده از ارتباط موثر
📚 چند سطر از یک کتاب: -‍ بهت یک نصیحت می‌کنم؛ شایدم یک وصیّت! + آن چیست؟ - روزشماری مکن! حتّی اگر فکر می‌‌کنی در مهلکه افتاده‌‌ای روزشماری مکن! حالا هم لحظه‌‌شماری مکن! شب نمی‌تواند تمام نشود. طبیعت شب آن است که برود رو به صبح. نمی‌تواند یک‌جا بماند. مجبور است بگذرد؛ اما وقتی تو ذهنت را اسیر گذر لحظه‌ها کنی، خودت گذر لحظه‌ها را سنگین و سنگین‌تر می‌کنی؛ بگذار شب هم راه خودش را برود. از کتاب طریقه‌ی بسمل شدن | نوشته‌ی محمود دولت‌آبادی @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷 وقتی بر خشمِ نفسانی، لگام(لجام) می‌زنیم. در هر بگومگو، مجادله، مباحثه یا مقابله‌ای، طرفین فقط در صورتی واقعاً خشم‌گین می‌شوند که «احساس محق بودن» داشته باشند. اما این خشم ربط خاص و معناداری به درست بودن یا نبودن آن «احساس» ندارد. یعنی این که گمان می‌کنید حق با شماست، توجیه کافی برای رها کردن افسار خشم‌تان نیست. در واقع، روش‌های کنترل خشم، بیش‌تر مبتنی بر رفتار، کردار و آثار بیرونی هستند و نه کنترل منشاء آن و توجیهات فکری و روانی؛ از این رو برای مهار کردن همین احساس واقعی اما شاید نابه‌جا تجویز می‌شوند، نه برای یادآوری، توجیه یا توضیح امکان نابه‌حق بودن احساس ِ حقانیت. به عبارتی بدون بررسی دقیق‌تر، افکار و ذهنیت‌های خود را به جا و برحق دانسته و عدم هماهنگی با آنها را شایسته تندی و خشم می‌شماریم. 🔅گاهی با اطلاع از عدم حقانیت و نادرستی موضع خود، در صورت تعارض و اختلاف با دیگران، به همان شکل عصبانی نمی شویم و فقط می‌توان نمایشی عامدانه از خشم بروز داد؛ و بدون پشتوانه تایید کننده ذهنی، ابراز ناراحتی کرد‌. چراکه در پشتوانه ذهنی می دانیم که کاملا در موضع حق و درست قرار نداریم و شاید مشکل آسیب دیدن منافع و یا اموری مخالف با سلیقه ما باعث ناراحتی مان شده است. در واقع یک‌چنین خشمی از پیش و به صورت ریشه‌ای مهار شده است. بسیاری از توصیه‌های کنترل خشم اصولا برای چنین مواردی اختراع نشده‌اند، در نتیجه ممکن است بازدارندگی موقت داشته باشند. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 برای استعدادهای فرزندان‌مان، فرصت جوانه زدن فراهم کنیم. رزیدنتم پرسید: آیا پدر و مادرهایی که برای یافتن استعداد فرزندان‌شان آنها را کلاس‌های مختلف ثبت نام می‌کنند، کار درستی می‌کنند؟ گفتم قطعا کار غلطیست.. . مثل این می‌ماند که در خاک مستعد، بجای تماشای جوانه‌ها، دائم شخمش بزنیم و گلهای مختلف بکاریم. این کاریست که قسمت فضای سبز شهرداری انجام می‌دهد و هر فصل خاک حاصل خیز پارکها را شخم می‌زند و گلهای مختلف می‌کارد. تا حالا دیده‌اید در خاک پارک‌ها، استعدادی شکوفا شود؟ استعدادیابی تماشا و مراقبت از خاک‌های مستعد و انتظار برای جوانه زدن (عطایا) و بعد سپردن هر گیفت(عطیه)، به فردیست که باغبان اختصاصی آن استعداد ویژه است. «دکتر روح الله صدیق»/ روانپزشک @ertebatmoaserdini .
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ @ertebatmoaserdini
🔹گوهر کمیاب محبت پیری در کوهستان سفر میکرد. سنگ گران قیمتی را در جوى آبى یافت. روز بعد به گرسنه‌ای رسید. کیسه‌اش را باز کرد تا در غذایش با او شریک شود. مرد گرسنه، سنگ قیمتی را دید. از آن خوشش آمد و خواست که آن سنگ را بگیرد. مسافر پیر، بی‌درنگ، سنگ را به او داد. مرد بسیار خوشحال شد و از این که شانس به او رو کرده بود، سر از پا نمى‌شناخت. او فهمیده بود که جواهر، به قدرى قیمتی است که تا آخر عمر مى‌تواند راحت زندگى کند، ولى چند روز بعد، به دنبال آن پیر دوید و پیدایش کرد. هنگامى که او را دید سنگ را پس داد و گفت: این چند روز خیلی فکر کردم. من مى‌دانم این سنگ چقدر گرانبهاست، اما آن را به تو پس مى‌دهم، با این امید که چیزى ارزشمندتر از آن به من بدهى. اگر مى‌توانى، آن محبتی را به من بده، که به تو این قدرت را داد تا این سنگ را به چون منی ببخشی. آن را می‌خواهم. _____________________ در زندگی، قدر آدم‌هایی را که بدون چشم‌داشت ، هدایای مادی و معنوی به ما می‌دهند بدانیم. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مطالب مهم را بنویسیم یا تایپ کنیم؟ 📜 اگر می‌خواهید مطالب از خاطرتان نرود؛ آن‌ها را «روی کاغذ» یادداشت کنید. 🧠 جمعی از متخصصین اعصاب از گروهی از داوطلبان خواستند مطالبی را یادداشت کنند. پس از یک ساعت از آنها خواستند که مطالب را به یاد آورند. 📌 آن‌ها که روی کاغذ نوشته بودند؛ مطالب بیشتری در خاطرشان مانده بود. نوشتن روی کاغذ حس لامسه را بیشتر سهیم و شریک می کند و لذا دیرتر فراموش خواهید کرد. حرکات قلم بر بافت کاغذ، منحصر و محصور به کاغذ باقی نمی ماند. روی ذهن شما هم ماندگارتر می شود. @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐رابطه با پدرها... چقدر می توانید با پدرتان صحبت کنید؟ والدین محترم! چقدر برای‌تان مهم است حرف مشترک با فرزندان تان داشته باشید؟ @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آیت الله العظمی جوادی آملی «نمونه ای از فضائل حضرت امیر المؤمنین سلام الله علیه» درس اخلاق ٩٧/٩/٢٢ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
هدایت شده از ارتباط موثر
📄 یک داستان کوتاه مرد ثروتمندی که زن و فرزند نداشت، به پایان زندگی اش رسیده بود. کاغذ و قلمی برداشت تا وصیت نامه ی خود را بنویسد. او نوشت: « تمام اموالم را برای خواهر می گذارم نه برای برادر زاده ام هرگز به خیاط هیچ برای فقیران.» اما اجل به او فرصت نداد تا نوشته اش را کامل و ان را نقطه گذاری کند. پس تکلیف آن همه ثروت چه می شد؟ برادرزاده ی او تصمیم گرفت وصیت نامه را این گونه تغییر دهد: « تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران.» خواهر او که موافق نبود، آن را این گونه نقطه گذاری کرد: « تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم. نه برای برادرزاده ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران.» خیاط مخصوصش هم یک کپی از وصیت نامه را پیدا کرد و ان را روش خودش نقطه گذاری کرد:« تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام؟ هرگز! به خیاط. هیچ برای فقیران.» پس از شنیدن این ماجرا، فقیران شهر همگی جمع شدن تا آنها هم نظر خود را اعلام کنند: «تمام اموالم را برای خواهرم می گذارم؟ نه! برای برادرزاده ام؟ هرگز! به خیاط؟ هیچ! برای فقیران.» ادامه داستان با شما است... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در بسیاری از ارتباط ها ممکن است از پیام‌های ما برداشت‌های متنوعی صورت پذیرد. هر قدر در شفافیت، وضوح و عینی بودن پیام های خود اهتمام داشته باشیم، مخاطب بهتر منظور ما را خواهد فهمید. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خودبرتربینی، نشانه کمبود عزت نفس یک گروه از مبتلایان به عزت‌نفس پایین، افرادی هستند که خود را در موضع برتر می‌بینند، آنها فقط خود را با افرادی در موضع پایین‌تر مقایسه می‌کنند، کسانی که عملکرد خاصی ندارند یا مهارت‌های کمتری دارند. به این ترتیب به وسیله تصور تحریف‌شدۀ خود، احساس برتر بودن از دیگران را حفظ می‌کنند. این افراد به ندرت خود را با همتایانشان مقایسه می‌کنند. یعنی کسانی که پیشینه‌ای مشابه و فرصت‌های یکسانی برای رشد داشته‌اند. علاوه‌ براین، مقایسه نیز همچون رقابت، به صورت غیرمستقیم براین‌مبناست که یکی می‌برد و دیگری می‌بازد. استفاده از مقایسه در افرادی که خود را بی‌کفایت می‌دانند، به معنای باخت است و برای کسانی که خود را برتر می‌بینند، به معنای برد است. و کسانی که از کمبود عزت نفس رنج می‌برند، حتی در برنده شدن هم زمینه برای رنجش درونی می‌یابند. @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸 به فرزندِتان براي تلاش هايش پاداش دهيد.. و نه برای نتيجه تلاش هايش(نمره و ...) اينگونه، شما از كودكی او را "تلاش گرا" تربيت می كنيد و نه "نتيجه گرا" ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌به مناسبت ارائه مطالبی در مدرسه زمستانه تربیت و خانواده، با عنوان تقویت عزت نفس در فرزندان. @ertebatmoaserdini .
هدایت شده از ارتباط موثر
💐 همنفس فرشتگان وقتی فضای معنوی مسجد و اعتکاف به حضور دختران نونهال، زیباتر می‌شود. @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ارتباط موثر
همان وقتی که خنجر از تن خورشید سر می‌خواست امامت از دل آتش چنان ققنوس بر می‌خاست علی باشی و در میدان نجنگی، داغ از این بدتر؟ خدا او را به بزم عشق‌بازی شعله‌ور می‌خواست علی در خونِ خود پرپر علی با تیرِ در حنجر علی از شعله سوزان‌تر علی‌بودن هنر می‌خواست نباید شعله‌ی این ماجرا یک لحظه بنشیند عبایش سوخت در آتش که آتش بال‌وپر می‌خواست به پای این کبوتر نامه‌ای از جنس زنجیر است که فریاد بلند تشنگان پیغامبر می‌خواست مصیبت تازه بعد از کربلا آغاز شد یعنی به غیر از خونِ تن، دشمن از او خون جگر می‌خواست خرابه خیزران خنیاگری ها خارجی خواندن نمک از زخم‌هایش زخم‌های تازه‌تر می‌خواست امامت را زنی با خود به هر جان‌کندنی می‌برد که زینب بود، اگر او زیر دست و پا سپر می‌خواست شعر: استاد سید حمید برقعی @ertebatmoaserdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📄 مراقب «کوفتگی ذهنی» در جوانان و نوجوانان باشیم ✍️ امید به زندگی به معنای گستره حیات بشر، افزایش یافته است. این افزایش گستره حیات به استاندارد های زندگی، سبک درست زندگی، نشاط، بهداشت مردم و امید مردم به زندگی باز می گردد، کما اینکه هر فردی اگر امید خود را در زندگی از دست دهد زودتر فوت می‌کند. 🔻هر فردی که معنای زندگی خود را از دست دهد دچار نا امیدی شده و افراد نا امید نیز افسرده می شوند، ادامه داد: افراد افسرده دچار آسیب های زیستی و روانی مهمی می شوند. کودکان و نوجوانان نباید احساس نا امنی کنند. برنامه های کشوری باید به گونه‌ای باشد که امید کودکان و نوجوانان حفظ شود. از این رو تمام برنامه های کشوری باید خانواده محور باشند تا کودکان و نوجوانان امید پیدا کنند چراکه اگر خانواده محور نباشند ماندگار و پایدار نخواهند بود و کودکان و نوجوانان دچار بی اشتهایی روانی می شوند. 🔻لازم است آرامش جامعه را با مثبت اندیشی، امیدآفرینی، خیر خواهی و خیر آفرینی، گذشت و بخشایش گری و تلاش مداری گسترش داد. 🔻کلافگی‌های روانی و تعارضات فکری، کوفتگی ذهنی و احساس ناامنی روانی از جمله مشکلات جوانان و نوجوانان است که می تواند به از دست دادن امید و امیدواری به فردا بیانجامد. بخوانید و همرسانی بفرماييد.... 💠 مركز مشاوره دانشگاه تهران @ertebatmoaserdini .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا