eitaa logo
ارتباط موثر
1.5هزار دنبال‌کننده
906 عکس
330 ویدیو
7 فایل
مسیری برای یادآوری و تداوم مطالعه و آموختن مهارت‌های توسعه فردی به خصوص مهارت‌های ارتباطی مربوط به دوره‌های ارتباط موثرِ حجة الاسلام مخدوم این‌کانال با هدف تامل و به کارگیری مهارت‌ها، در هفته به طور متوسط با سه مطلب کاربردی به روز رسانی می‌شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
6.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر می دانستیم... نمونه‌ای از انسان‌هایی که گاه و بیگاه با چشم بسته قضاوتشان می‌کنیم بی‌آنکه بدانیم درونشان معصومیتی خفته‌ است ... @ertebatmoaserdini
داستان از این قرار بود، خانم با تنگی نفس و سرفه مراجعه کرد و موقع برگشت یه ماسک دریافت کرد، ولی ماسکو زد برای همسرش و گفت من مریضم و نمی خوام اون مریض بشه... @ertebatmoaserdini
هدایت شده از کیمیای سعادت
🔴خبرنگار: آیا در کنار وظایف‌ دینی هدف‌ خاصی‌ را دنبال‌ می‌کنید؟ ✅ امام موسی صدر: فعالیت‌‌های‌ دینی من، قبل‌ از هر چیز، ارتقای‌ زندگی‌ اجتماعی‌ مردم‌ به‌طور عام‌ و فرهنگ‌ دینی‌ مسلمین‌ به‌طور خاص‌ است. بر این‌ باورم‌ که‌ تا وقتی‌ زندگی‌ اجتماعی‌ مردم‌ در این‌ سطح‌ است‌، وضع‌ دینی‌ آنان‌ را نمی‌توان‌ بهبود بخشید… منبع: ادیان در خدمت انسان: جستارهایی درباره‌ی دین و مسائل جهان امروز، چ۳، ص61 https://eitaa.com/KimiyayeSaadat
چیزی که باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شما می‌شود سخت کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه کار کردن و استفاده‌ی هر چه بهتر از روزِ کاری است. گاهی همین کاهش کارآیی موجب کاهش و آسیب دیدن عزت نفس می شود. کسب بهترین نتیجه در کمترین زمان کار چندان ساده‌ای نیست؛ اما زمانی قابل دستیابی خواهد بود که عملکردتان را با عادت‌های بد خراب نکنید. هر قدر این عادات را شناسایی کرده و با برنامه ریزی از آنها اجتناب کنیم، به طور طبیعی میزان بهره وری ما در کاری که انجام می دهیم، افزایش خواهد یافت و علاوه بر کارآمدی بیشتر موجب ارتقاء عزت نفس ما نیز خواهد بود. برخی از این عادات را در آینده در کانال خواهیم نوشت. @ertebatmoaserdini
ارتباط موثر
چیزی که باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شما می‌شود سخت کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه کار کردن و
⛔️ بازدید نامنظم شبکه‌های اجتماعی و وب گردی ناگهانی از آنجا که بسیاری از ما در محیط های مختلف به اینترنت دسترسی داریم استفاده ناگهانی و کنترل ناشده ای از آن داریم. از جست‌وجو برای یافتن پاسخ سوالی که ناگهان به ذهن‌مان رسیده گرفته تا چک کردن پیام های دریافتی ، که معمولا توجیه به ظاهر قانع کننده هم داریم... این عادت نادرست موجب کم اثر شدن برنامه‌ریزی و هدف گذاری شده و بهره‌وری و تمرکز ما بر کارها را کاهش می دهد. @ertebatmoaserdini
اینجا، بعضی‌ها زندگی نمی‌کنند، مسابقه ی دو گذاشته‌ اند. می‌خواهند به هدفی که در افق دوردست است برسند، و درحالی که نفسشان به شماره افتاده، می دوند و زیبایی‌های اطراف خود را نمی‌بینند. آن وقت روزی می‌رسد که پیر و فرسوده هستند و دیگر، رسیدن و نرسیدن به هدف، برایشان بی تفاوت است...! 📕 بابا لنگ دراز @ertebatmoaserdini
ارتباط موثر
چیزی که باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شما می‌شود سخت کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه کار کردن و
⛔️ اولویت‌بندی نکردن بعضی‌ها فکر می‌کنند داشتن اهداف فراوان، بهترین روش برای تضمین موفقیت است؛ اگر یک ایده به نتیجه نرسید، حداقل تعداد زیادی ایده‌ی دیگر وجود دارد. متاسفانه، این نوع از تردید و ناپایداری به شدت ناکارآمد است. فرض کنید مغز ما یک توپ بادی است و داخلش پر از زنبور است. هر زنبور معادل یک ایده است. حال زنبورهای داخل توپ می‌خواهند آن را به حرکت در بیاورند. اگر هر کدام از زنبورها (ایده ها در ذهن ما) بخواهند به سوی جهتی مجزا پرواز کنند چه خواهد شد؟ می‌توان حدس زد که شاید این توپ ۳ متر به جلو برود و ۲ متر به عقب، اما هر چه که هست شاهد اتلاف وقت و انرژی هستیم. این وضعیت «پراکندگی ذهنی» نام دارد. مغز پر از هدف و ایده است؛ اما هیچ کدام از این ایده‌‌ها شانس عملی شدن ندارند. بعضی از ما آدم‌ها هیچ وقت راضی نمی‌شویم که فقط «یک کار» را انجام بدهیم. دوست داریم همه‌ی کارها را با هم انجام بدهیم. از زبان آموزی تا مطالعه و سرمایه گذاری تا آشپزی و ورزش حرفه‌ای... و ده ها ایده فوق العاده دیگر. این مدل زندگی بیشتر آدم‌هاست. در کش مکشی شبانه روزی با اهداف و ایده های دوست داشتنی. برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ راه نجات اولویت بندی کارها و پرداختن به هر کاری در اولویت تعیین شده است. @ertebatmoaserdini
ارتباط موثر
⛔️ اولویت‌بندی نکردن بعضی‌ها فکر می‌کنند داشتن اهداف فراوان، بهترین روش برای تضمین موفقیت است؛ اگر
پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم در بین توصیه هایی به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: ...و إذا رَأيتَ الناسَ يَشتغِلونَ بكَثرَةِ العَمَلِ فاشتَغِلْ أنتَ بصَفوَةِ العَمَلِ... المواعظ العدديّة : ص ۲۹۳ و هرگاه ديدى مردم به بسيارىِ عمل مى پردازند، تو به برگزیدن و خالص کردن عمل بپرداز... @ertebatmoaserdini
ارتباط موثر
چیزی که باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شما می‌شود سخت کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه کار کردن و
⛔️داشتن ضابطه اخلاقی به جای انجام اجباری کارها یکی از دشوارترین موانع برای ایجاد یک عادت جدید، (چه این عادت یک رژیم غذایی جدید باشد، چه یک برنامه‌ی مطالعاتی و یا ورزشی یا کاری) این است که معمولا تمایل داریم با وادار ساختن خود به انجام کار خلاف میل مان، بر عهد الزامی خود وفادار بمانیم و پس از چندی برای رفع خستگی از این الزام و روال کاری خودمان را با دادنِ پاداش فریب بدهیم. این پاداش معمولا انجام آزادانه کاری بر خلاف روال الزامی است. مثلا رژیم غذایی سخت را با خوردن بیش از میزان لازم به هم می زنیم. و در عمل نوعی تذبذب و ناپایداری را تجربه خواهیم کرد. این عادت کم کم در ما حس ناتوانی برای انجام تصمیمات جدی می سازد. و حتی می تواند اعتماد به نفس و عزت نفس ما را خدشه دار کند. به جای این عادت بد، سعی کنید هدف‌تان را به بخشی از هویت اخلاقی و انسانی خود تبدیل کنید، طوری که خودتان را فردی بدانید که با قاعده و از روی موازین حساب شده، مطالعه می کند و یا‌ غذا می خورد یا ورزش می‌کند، و نه فردی مجبور که برای رسیدن به عادتی جدید، خلاف میل خود عمل می‌کند. در این صورت مانع شما چارچوب اخلاقی و یا تربیت شخصی است و نه باید های انعطاف ناپذیر و الزامی خسته کننده. @ertebatmoaserdini
ارتباط موثر
چیزی که باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شما می‌شود سخت کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه کار کردن و
⛔️ انجام چند کار همزمان عادت بد دیگری که کارایی و بهره‌وری ما را کاهش می دهد ، انجام چند کار هم زمان است. در حالی که بسیاری فکر می‌کنند که می‌توانند دو یا چند کار را به صورت هم‌زمان انجام دهند، اما این عادت باعث افت کارآمدی و کیفیت کارهای ما خواهد شد. به خاطر داشته باشید کارهای کم اهمیت و یا کارهایی که نیاز به تمرکز چندانی ندارد امکان هم زمان انجام دادن دارند. مثلا شما می توانید در حالی که به مرتب سازی وسائل خود مشغول هستید هم زمان به صدای رادیو و یا موسیقی گوش دهید و با دیگری نیز صحبتی غیر مهم(مثل خاطره گویی ساده) داشته باشید. ولی در کارهای مهم و یا کارهایی که نیازمند تمرکز و دقت است ، انجام فعالیت هم زمان ، به کیفیت آن و میزان بهره وری ما آسیب جدی وارد می کند. تحقیقات علمی نشان داده است که تنها ۲ درصد از افراد قادرند چند‌ کار مهم را با هم و به خوبی انجام بدهند. برای بقیه‌ی ما، چندکارگی عادت بدی است که در درازمدت میزان دقت‌ و کارایی‌مان را کاهش می‌دهد. @ertebatmoaserdini
ارتباط موثر
چیزی که باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شما می‌شود سخت کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه کار کردن و
⛔️ نشستن زیاد در طول روز عادت بد دیگری که کارایی و بهره‌وری ما را کاهش می دهد ، نشستن طولانی است. بیشتر ما به گوشمان خورده‌ است که نشستن مداوم خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، چاقی، مشکلات کلیوی و مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. این خطر حتی زمانی که فرد ورزش می‌کند اما بیشتر ساعات باقی‌مانده‌ی روز خود را نشسته در صندلی می‌گذراند همچنان بالا باقی می‌ماند. در تحقیقی نسبتا جدید و دقیق در ارتباط با نشستن مداوم، دانشمندان پی بردند که به‌ازای هر یک ساعتی که بزرگسالانِ دارای اضافه وزن، صرف تماشای تلویزیون می‌کنند (اندازه‌گیری مدت زمان تماشای تلویزیون روش سهل‌الوصولی برای اندازه‌گیری زمانی است که فرد در طی روز می‌نشیند) ریسک ابتلا به دیابت را در خود ۳.۴ درصد افزایش می‌دهند. اغلب شرکت‌کنندگان این تحقیق حدودا ۳ ساعت زمان صرف دیدن تلویزیون می‌کردند. الان تصمیم بگیرید، از جای خود بلند شده و حداقل چند دقیقه قدم بزنید. و یا بین مطالعه یا جلسه و یا کلاس و حتی مهمانی زمانی برای تغییر وضعیت و تحرک خود در نظر بگیرید. @ertebatmoaserdini
ارتباط موثر
چیزی که باعث بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری شما می‌شود سخت کار کردن نیست، بلکه هوشمندانه کار کردن و
⛔️ به تعویق انداختن زنگ بیدارباش(زمان بیدار شدن)صبحگاهی گاهی به هر سبب مایلیم زمان بیدار شدن خود را به تعویق بیاندازیم. زنگ بیدار باش را قطع می کنیم و با قصد چند دقیقه استراحت بیشتر مجدد استراحت را از سر می گیریم. شاید فکر کنید که زدن دکمه‌ی قطع و یا تعویق چنددقیقه‌ای زنگ گوشی و یا ساعت، یک مقدار فرصت استراحت بیشتری را برای شروع روز به شما می‌دهد؛ اما در واقع مضرات آن از فوایدش بیشتر است. وقتی با اولین زنگ بیدار می‌شوید، سیستم ترشح‌کننده‌ی داخلی بدن شروع به آزاد کردن هورمون‌های هوشیاری می‌کند تا شما را برای روز آماده کند؛ اما با دوباره ادامه دادن به خواب، سرعت این فرآیند را کند می‌کنید. به علاوه ۹ یا ۱۰ دقیقه خوابِ بیشتر، به هیچ وجه برای بازیابی نیرویی که با خواب عمیق تامین می‌شود کافی نیست و در نتیجه ولو کمبود خواب داشته باشید با این چند دقیقه جبران نمی شود. این به آن معنی نیست که باید خواب خود را کم کنید. طبق تحقیقات انجام شده، خواب خوب شبانه قدرت این را دارد که میزان بهره‌وری، شادمانی و اتخاذ تصمیم‌های هوشمندانه‌تر را افزایش دهد و قفل ایده‌های بزرگ‌تر را برایتان باز کند. راهکارِ داشتن خواب کافی، برنامه‌ریزی برای زمان ترک فعالیت و به خواب آرام رفتن در یک زمان مناسب است. به قول ضرب المثل معروف«سحر خیز باش تا کامروا شوی» صبح شما از چه ساعتی آغاز می شود؟ و با چه میزان نظم؟ @ertebatmoaserdini