هدایت شده از آیت الله العظمی جوادی آملی
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«در #دعای_توسل، سراسر سخن از وجه و توجه و وجاهت اهل بیت علیهم السلام
است؛ در این دعا انسان نخست وجه خود را به واسطه توجه به اهل بیت علیهم السلام به سوی خدای سبحان میکند و سپس در میانه هر فقره بر این توجه به امامان معصوم علیهم السلام تأکید می ورزد و در پایان هر فقره برای درخواست شفاعت آل البیت علیهم السلام ایشان را با نام «وجیه» یعنی آبرودار در درگاه الهی میخواند.»
ادب فنای مقربان ج۱۲ ص۵۴۷
👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی
آدمیزاد هشتاد درصد بدنش آب است.
من میگویم اشک است.
اشک چیز خوبی است لاکردار، آبادی چشم است.
بزرگترین تمدنها کنار رودخانهها پدیدار شدهاند.
مگر نه؟
📚از کتاب حانیه | نوشتهی حامدعسکری
کانال ارتباط موثر
@ertebatmoaserdini
#اشک
#زندگی
#طراوت
#محرم
#معنویت
#عزاداری
.
39.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«صَلَّیَ اللهُ عَلَیکَ یا مَولایَ یا سُلطان یا اَبااَلحَسَن یا علیّ بنَ موسَی الرِضــا»
به یک نگاه تو تطهیر میشود دل من
به یک کرشمه نمکگیر میشود دل من
@ertebatmoaserdini
هدایت شده از KHAMENEI.IR
⭐ ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
🔺️ رهبر انقلاب: بعضی از اهل معرفت و سلوک معنوی معتقدند که ماه #ربیع_الاول، ربیع حیات و زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبدالله جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از ارتباط موثر
ايها الناس من از پارهی تن میگويم
دارم از خويشتن خويش سخن میگويم
آنکه هر دم نفسش با نفسم مأنوس است
آنکه با ذات خدا عزّوجل ممسوس است
من علی هستم و احمد، من و او خويشتنيم
او علی هست ومحمد، من و او خويشتنيم
نه فقط جسم علی روح محمد باشد
يک تنه لشگر انبوه محمد باشد...
شعر: استاد سید حمید برقعی
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
شب اول ماه ربیع الاول، شب لیلة المبیت است.
یکی از فضائل مولای ما
@ertebatmoaserdini
⏹ انعطافپذیری شناختی در کودک
آموزگار ریاضی در انتهای کلاس، صورتمسئله جدیدی را روی تابلو نوشت و گفت: «هر کسی که این مساله را حل کند، یک نمره به او اضافه خواهم کرد». پیشنهاد او هیجان کلاس را برانگیخت؛ «حتما مساله، راهحل پیچیدهای دارد». فرنوش، دانشآموز ممتاز کلاس در ریاضی، با عجله اطلاعات سوال را روی یک کاغذ نوشت و تمام زنگ تفریح درگیر آن بود. با اینحل حتی پس از چندین کوشش، پاسخاش با دادههای مسئله تناقض داشت. سرانجام فرنوش، با کلافگی تلاش خود را متوقف کرد. دو روز بعد، آموزگار پاسخ مسئله را از آنها خواست، زهرا، با استفاده از یک راهبرد بسیار ساده، تنها دانشآموز موفق در حل مسئله بود. این موضوع دیگران را شگفتزده کرد؛ تنها تفاوت، در درک متفاوت او از صورتمسئله بود.
❇️ «انعطافپذیری شناختی (ا.ش)، توانایی جابهجایی توجه، میان جنبههای گوناگون مساله است و به واسطۀ آن، فرد میتواند چشمانداز و راهبرد خود را نسبت به یک مسئله تغییر دهد» (پرون، آلمی، زلازو؛ ۲۰۱۸).
ذهن انسان شبیه به یک نمایش بزرگ است که در آن کارگردان به صورت لحظهای نور را روی بازیگران جابهجا میکند. در این مثال، نور، همان «توجه» و کارگردان همان، ا.ش است.
نمودهای گوناگونی از ا.ش در زندگی روزمره وجود دارد. اغلب، کودکان در بازیهای خود استفادهی خلاف عادتی از اشیا دارند. برای مثال آنها از ملاقه به عنوان چوب جادو، از قابلمه به عنوان کلاه استفاده میکنند. در همۀ این موارد آنها توجه خود را از یکی از آشناترین جنبههای شیء به یک جنبۀ کمتر آشنای آن جابهجا میکنند. در موقعیت کلاس ریاضی، بیشتر دانشآموزان نتوانستند توجه خود را از راهبردهای پیشرفتۀ حل مسئله به نفع درک آن به شیوهای متفاوت، جابهجا کنند، در نتیجه علیرغم استفاده از راهبردهای پیشرفتهتر نتوانستند مسئله را با موفقیت حل کنند.
محیط نیز میتواند ا.ش را تقویت کند.
خانوادهای را تصور کنید که برنامۀ گردش آخر هفتهاش، به علت بارش باران بههم خورده است. در چنین موقعیتی پدر و مادرها میتوانند به کودکان در «جابهجایی توجه» خود از برجستهترین جنبۀ ناکامی موقعیت، به سایر جنبهها کمک کنند، . برای مثال میتوانند به کودک نشان دهند "بههم خوردن برنامۀ گردش بسیار ناراحت کنندهاست، اما در عوض موقعیت جدیدی وجود دارد که در آن میتوانیم از بارش باران لذت ببریم" اهمیت این تمرینهای ساده در این است که پس از مدتی، کودکان صدای والدین خود را درونی میکنند و در موقعیتهای چالش برانگیز مشابه به صورت خودکار از ا.ش استفاده میکنند.
🖊دکتر حامد صفایی
@ertebatmoaserdini
#مدیریت_ذهن
#تفکر
#خلاقیت
#موفقیت
#تربیت
#مثبت_نگری
.