🔴 رسانه ما ، چالشهای همیشگی
🔺نگاهی به شرایط رسانه و تغییرات در آن
📌#رسانهها و #فضای_مجازی در سالهای اخیر دچار تحولات و چالشهای بسیاری شدهاند. این تغییرات بهویژه در کشور ما با مشکلات و کاستیهایی همراه بوده است. ضعفهای رسانهای ما در فضای مجازی به دلایل متعددی ایجاد شده و این سوال مطرح است که؛
❓چرا دچار این چالشها شدهایم؟
❓نقاط ضعف و قوت رسانههای ما چیست و چگونه میتوان آنها را بهبود بخشید؟
🔸برای موفقیت در هر حوزهای، از جمله رسانه، نیاز است که ابتدا شناخت کافی از موضوع و کار خود داشته باشیم. بدون برنامهریزی و هدفگذاری دقیق، هر اقدامی بدون شک با شکست مواجه خواهد شد. ممکن است بهصورت مقطعی موفقیتی حاصل شود، اما این موفقیت پایدار نخواهد بود.
🚫چالشهای رسانهای در فضای مجازی
🔹یکی از مشکلات اساسی در فضای مجازی کشورمان، عدم شناخت صحیح و درک مناسب از مباحث مطرح شده توسط مسئولین، بهویژه فرمایشات مقام معظم رهبری است. ایشان بارها توصیه کردهاند که حضور پررنگ در فضای مجازی داشته باشیم تا این فضا برای دشمن ناامن شود. اما این توصیه به اشتباه تفسیر شده است. بسیاری از افراد فکر میکنند که صرفاً حضور در فضای مجازی کافی است، در حالی که بدون داشتن برنامهریزی و هدف مشخص، نمیتوان اثرگذاری مثبتی داشت.
🔺برای حل مشکلات موجود، باید برای مخاطبان و جامعه تبیین کنیم که چرا و چگونه باید در فضای مجازی حضور داشته باشند. این امر مستلزم ارتقای #سواد_رسانهای و شناخت صحیح از ابزارها و روشهای رسانهای است.
🚫 آسیبهای رسانهای و راهحلها
🔸یکی از آسیبهای جدی رسانهها، تغییر ذائقه و القای موضوعات نادرست است. این مسئله را بارها در #جنگ_رسانهای مشاهده کردهایم، اما هنوز از آن درس نگرفتهایم. دلیل این امر نبود هدفگذاری و برنامهریزی مناسب است. بسیاری از رسانهها بهجز معدودی، شناخت کافی و حداقلی را هم از بسترهای رسانهای و سواد رسانهای ندارند و نمیدانند که فرضاً هر پلتفرم برای چه منظوری طراحی شده است. این عدم شناخت باعث میشود که رسانهها در کار خود دچار خطا شوند.
🚫#تولید_محتوا و تاثیرگذاری آن
🔹محتوای رسانهای یکی از اصلیترین ابزارهای جنگ رسانهای است. اگر محتوای تولیدی نداشته باشید و تنها به دفاع بپردازید، شکست خواهید خورد. متأسفانه در کشور ما تولید محتوا اغلب توسط چندین مجموعه محدود انجام میشود. این رسانهها به جای توجه با کیفیت و تنوع محتوای خود، بیشتر به برندسازی و ارائه محتواهای اختصاصی برای اهداف شخصی میپردازند. این امر باعث میشود که مخاطبان به مرور زمان به رسانههای محدود شده و بعضاً به مطالب غیرمستند اعتماد کنند و این خود به ضعف رسانهای ما منجر میشود.
💢راهکارها برای بهبود وضعیت رسانهای
🔹برای بهبود وضعیت رسانهای، باید ابتدا رسانههای ما هدفگذاری و برنامهریزی دقیق داشته باشند. رسانهها باید بخشی از فعالیتهای خود را به موضوعات انقلاب و کشور اختصاص دهند و برای این منظور نیاز به بودجه و حمایت مالی دارند.
🔸همچنین مخاطبان باید از حقیقت و دروغ بودن اخبار آگاه شوند. آنها باید بتوانند منابع خبر و اطلاعات خود را بررسی کنند و بهسادگی به هر مطلبی اعتماد نکنند.
اکنون با همین توضیح کوتاه میتوان گفت ؛
🔹همکاری و آگاهیرسانی در این حوزهها بسیار مهم است. هرچند که تغییر شرایط موجود رسانهای کار سختی است، اما با تلاش و همکاری میتوان به تدریج این مسیر را طی کرد. نباید فراموش کنیم که امروز سلاح رسانه ، از سلاح نظامی بسیار موثرتر است. اگر رسانههای ما نتوانند این جنگ رسانهای را مدیریت کنند، در برابر دشمن آسیبپذیر خواهند بود جامعه ضربات سختی خواهد خورد.
📌بنابراین، نیاز به آگاهیبخشی و تلاش مستمر داریم تا بتوانیم شرایط را به نفع خود تغییر دهیم و رسانهای قوی و موثر داشته باشیم.
✍️دکتر امیر عسگر
#ژئوپلیتیک_رسانه
با ما همراه باشید
@Dr_bavir
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ_کوتاه #ریلز
🔷 نقش شمشیر پیامبر صلی الله علیه و آله
🔹حجت الاسلام والمسلمین رضایی قمی
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
ابن تیمیة (عالم سرشناس مخالفین شیعه): برخی از اهل سنت یزید را از بزرگان صالحین و امامان هدایت میدانستهاند!
وَلَمْ یَکُنْ أَحَدٌ إذْ ذَاکَ یَتَکَلَّمُ فِی "یَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ" وَلَا کَانَ الْکَلَامُ فِیهِ مِنْ الدِّینِ ثُمَّ حَدَثَتْ بَعْدَ ذَلِکَ أَشْیَاءُ فَصَارَ قَوْمٌ یُظْهِرُونَ لَعْنَةَ یَزِیدَ بْنِ مُعَاوِیَةَ. وَرُبَّمَا کَانَ غَرَضُهُمْ بِذَلِکَ التَّطَرُّقَ إلَى لَعْنَةِ غَیْرِهِ فَکَرِهَ أَکْثَرُ أَهْلِ السُّنَّةِ لَعْنَةَ أَحَدٍ بِعَیْنِهِ فَسَمِعَ بِذَلِکَ قَوْمٌ مِمَّنْ کَانَ یَتَسَنَّنُ؛ فَاعْتَقَدَ أَنَّ یَزِیدَ کَانَ مِنْ کِبَارِ الصَّالِحِینَ وَأَئِمَّةِ الْهُدَى.
هیچ کس نبود که در آن زمان علیه یزید صحبت کند و صحبت کردن در مورد او جزو دین هم نبود و پس از آن اتفاقاتی رخ داد و گروهی علنی یزید را لعن میکردند و چه بسا هدفشان رسیدن به لعن غیر از او بود و به همین دلیل اکثر اهل سنت لعن کردن یک شخص به صورت خاص را مکروه و ناپسند دانستهاند و گروهی از کسانی که ادعای اهل سنت بودن دارند این [که عدهای یزید را لعن میکنند] شنیدند و بر این اعتقاد شدهاند که یزید از بزرگان صالحین و امامان هدایت است.
📚 ابن تیمیه الحرانی، مجموع الفتاوى ج۳ ص۴۰۹
👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال #شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
20.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔱 طاغوت اقتصادی
‼️ دله دزدهای عاشورا چه کسانی بودند؟!
☕️ کافه اقتصاد ۸
◼️ موضوع: اقتصاد سیاسی عاشورا
💔 طاغوت اقتصادی از سالها قبل شکل گرفت و تا به مسلخ رفتن امام حسین (ع) ادامه یافت! طاغوت اقتصادی از سالها قبل شکل گرفت و در زمان معاویه به اوج رسید!
💰 اقتصاد انحصارگر و فاسد طاغوت، اثرش را در تغییر فرهنگ مردم نشان داد. و فرهنگ اقتصادی جامعه را به سمت حرص و طمع سوق داد.
#طاغوت #کافه_اقتصاد #ویدیو
⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
#اقتصاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️ کافه اقتصاد ۹
◼️ موضوع: اقتصاد اربعین
👈 اقتصاد اربعین نقض اقتصاد متعارف است و میتوان آن را اقتصاد معنویت نامید.
🏴 اینگونه به نظر میرسد که در اربعین عدهای کنار هم جمع شدهاند و دارند از یک اقتصاد شیطانی به سمت یک اقتصاد معنوی فرار میکنند.
🗣 حجتالاسلام دکتر معلی
#کافه_اقتصاد #اربعین #دکتر_معلی #ویدیو
⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️ کافه اقتصاد ۹
◼️ موضوع: اقتصاد اربعین
👈 در اقتصاد کلاسیک، افزایش تقاضا موجب افزایش قیمتها 📈 میشود. اما در اقتصاد اربعین 🏴 با وجود افزایش تقاضا، قیمتها بالا نمیروند و این نقضی بر اقتصاد متعارف و قانون عرضه و تقاضاست.
🗣 حجتالاسلام دکتر معلی
#کافه_اقتصاد #اربعین #دکتر_معلی #ویدیو
⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️ کافه اقتصاد ۱۰
◼️ موضوع: اقتصاد اربعین
🤑 اساس اقتصاد متعارف بر خودخواهی، منفعتپرستی، لذتجویی، بیتوجهی به منافع دیگران و... است؛ و این نقطه مقابل اقتصاد اربعین است.
🗣 دکتر سید مهدی زریباف
#کافه_اقتصاد #اربعین #دکتر_زریباف #ویدیو
⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
6.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☕️ کافه اقتصاد ۱۰
◼️ موضوع: اقتصاد اربعین
💭 تصور اولیه انسان در مورد اقتصاد این است که اقتصاد یک امر مادی مربوط به این دنیاست.
👈 تصور دیگر ما این است که 🏴 اربعین یک امر مقدس الهی، انسانی و جمعی در راستای دفاع از امام حسین (ع) و یارانش است.
🤔 اقتصاد اربعین از جنس 🔗 ایجاد پیوند بین امور مادی با ریشههای معنوی است که باعث ایجاد فرهنگی میشود که در آن طمع نیست بلکه ایثار وجود دارد.
🗣 دکتر سید مهدی زریباف
#کافه_اقتصاد #اربعین #دکتر_زریباف #ویدیو
⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
16.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☕️ کافه اقتصاد ۱۰
◼️ موضوع: اقتصاد اربعین
🤔 روایت مادیسازی مفاهیم مقدس و تحریف واژگان در ادبیات اقتصادی غرب
😯 نظر پیامبر در مورد اقتصاد بازار همان نظریه آدام اسمیت است‼️
🗣 دکتر سید مهدی زریباف
#کافه_اقتصاد #اربعین #دکتر_زریباف #ویدیو
⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
9.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗽بنیانگذاران لیبرالیسم | جان لاک
👈 جان لاک منشی مخصوص لرد شافتسبری اول است که این لرد از مرموزترین و توطئهگرترین چهرههای تاریخ 🇬🇧 بریتانیاست.
📖 بعضی از مورخین گفتهاند حرفهایی که جان لاک تحت عنوان لیبرالیسم و انسان لیبرال نوشته، ترجمهای از شخصیت ارباب وی است.
◽️سلسله مباحث تحلیل لیبرالیسم | حجتالاسلام سیدمحمدرضا رضی
#لیبرالیسم #جان_لاک #سید_رضی #ویدیو
⚜️رهام، رسانه اقتصاد مردمی
🎬 @raham_media
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ خبرنگار شبکه 14 اسرائیل:
📍بعضی از کارشناسان اسرائیلی عجیبند، گفتهاند: "انتظار مرگ از خود مرگ سختتر است" و این در رسانههای ایرانی پخش شده است، ایرانیها در مدیریت جنگ روانی خیلی خوب هستند...
#عبری
🆔 @Kavoshmedia