🚘 محدودیت های ارزی عامل افت تولید خودرو شد
🔹سلمان ابراهیمی نژاد عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت میگوید: خودروسازان زمانی که تصمیم به افزایش تولید خودرو میگیرند با مشکلات مختلفی مواجه میشوند که در کنار کمبود نقدینگی و قیمت گذاری دستوری میتوان به تخصیص ندادن و تامین نکردن ارز لازم اشاره کرد.
🔹افزایش روزانه اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار، یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار روی کاهش تولید خودروسازان است.
🔹امسال شاهد قطعی های مکرر برق بودیم، این قطعی ها تاثیر بسزایی در تولید دارد. متاسفانه امسال خودروسازان دو روز در هفته قطعی برق داشتند که با احتساب تعطیلی روزهای جمعه، تولید سه روز در هفته متوقف بود.
🔹وی گفت: افزایش تولید خودرو باعث کاهش قیمت می شود. مردم باید بتوانند به راحتی خودرو بخرند و در کنار آن خودروساز با قیمت مناسب و به دور از زیان خودرو تولید کنند. اکنون خودروسازان در حال زیان هستند که همین زیان باعث ورشکستگی آنها می شود.
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ایران خودرو و سایپا مردم را گول زدند!/ زورمون نمیرسه؛ هرکاری میخواهند انجام میدهند
مجری تلویزیون: به بهانه افزایش تولیدات، درصد قیمتها را گران کردند؛ اما انجام ندادند
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚘 ویدیو تست و بررسی هونگچی H5 / لوکس ترین سدان چینی بازار ارزش خرید دارد؟
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سهام قطعهساز در خودروساز: عامل فساد یا راهکار نجات؟
▫️حضور قطعهسازان در ترکیب سهامداری و هیئتمدیره خودروسازان بزرگ کشور همواره یکی از موضوعات جنجالی و مورد بحث در صنعت خودرو بوده است. برخی این مشارکت را عامل اصلی تعارض منافع و بروز مشکلات ساختاری در خودروسازی ایران میدانند و آن را یکی از دلایل عقبماندگی این صنعت معرفی میکنند.
▫️اما آیا این ادعا قابل دفاع است؟ آیا سهامداری قطعهساز در خودروساز، بهجای تسریع پیشرفت، میتواند عامل فساد و ناکارآمدی باشد؟ پاسخ به این سوال میتواند به درک بهتر مشکلات واقعی صنعت خودرو کمک کند.
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
🚘 نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی اعلام شد
🔹کاربران از طریق سایت saleauto.ir وضعیت تخصیص یا عدم تخصیص را میتوانید بررسی کنید
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
⛽️ کاسبی جدید قبل از حذف کارت سوخت / فروش با قیمت ۲.۵ میلیون در بازار!
🔻 آنطور که به نظر میرسد سال ۱۴۰۴ شاهد حذف کارت سوخت و انتقال آن به کارت های بانکی باشیم.
🔹 حال در فضای مجازی شاهد ایجاد یک کاسبی یا به نوعی بازار سیاه فروش کارت های سوخت هستیم.
🔹 کارت سوخت خودرو با قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان در آگهی ها به فروش میرسد.
🔹 کارت سوخت موتورسیکلت هم قیمتی بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان دارد.
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
10.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨باز شدن ایربگ در صورت ضربه به سنسور هست
🔴از دلایل باز نشدن ایربگ میشه به این اشاره کرد که سنسورهای ایربگ در داخل شاسی خودرو جایگذاری شده
🔴شاید هم جالب باشه بدونین ایربگ خودرو تاریخ انقضاء داره
#تارا
#ایرانخودرو
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
✅ اعلام نتایج نهایی قرعهکشی خودروهای وارداتی
❌ یک عدم تخصیص دیگر در کارنامه متقاضیان ثبت شد.
#واردات
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
🔻میرسلیم سوار بر لندکروز به نیت 206 !
⭕️ مصطفی میرسلیم، حامی خودروسازان در مجلس شورای اسلامی در یک مناظره تلویزیونی گفته بود که فرقی بین لندکروز و 206 وجود ندارد. احتمالاً اینجا هم به نیت 206 سوار لندکروز است!
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
✅ #واگذاری ایرانخودرو به کروز؟
✴️ «رنجبرزاده» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از درخواست رئیسجمهور برای واگذاری خودروسازان به شرکت قطعهسازی #کروز خبر داده است.
🔹این درخواست عجیب در حالی است که پرونده اتهامی شرکت قطعهسازی کروز که طبق اعلام قاضی صلواتی دارای 218 صفحه کیفرخواست است. 18 متهم دارد و از سال 1400 رسیدگی به آن شروع شده، هنوز باز است و تعیین تکلیف نشده است.
🔸قاچاق حرفهای و سازمان یافته قطعات خودرو به میزان 33 هزار میلیارد تومان، پرداخت رشوه به کارکنان گمرک، مشارکت در اخلال در توزیع مایحتاج عمومی از طریق گرانفروشی قطعات خودرو و تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان 220 میلیون دلار آمریکا از شرکتهای خودرو سازی سایپا و ایران خودرو بخشی از اتهامات این شرکت است.
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
🔴 ارسالپیامک واریز وجه برای برندگان خودروی چانگان CS۵۵ پلاس با موعد تحویل ۱۲۰ روزه عادی
#سایپا
#واردات
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir
🚘 حضور پژو در ایران غیر رسمی خواهد بود!
🔹طبق مکاتبات صورت گرفته توسط آخرین خودرو با گروه استلانتیس و کمپانی پژو، حضور پژو در ایران و عرضه محصولات جدید این نشان رسمیت بین المللی ندارد!
🔹این پاسخ رسمی پژو نشان می دهد فعلا خبری از بازگشت فرانسوی ها به ایران نیست و هرگونه حضور احتمالی آن ها به صورت واسطه ای و غیر رسمی انجام می شود.
🔹با روی کار آمدن دولت ترامپ و کنار رفتن برجام، فرانسوی ها به دلیل تحریم خیلی سریع با کشور ما خداحافظی کردند و عده زیادی در کشور معتقد بودند که این بدعهدی فرانسوی ها باید درس عبرتی برای آینده شود و عده ای از مسئولین وقت هم از تحریم فرانسوی ها از جانب ایران گفتند.
🔹حالا می بینیم که خودروسازان دولتی در حال تقلا برای همکاری واسطه ای و غیر رسمی با برند های فرانسوی هستند و این خود نشان دهنده وضعیت اسفناک صنعتی و سیاسی کشور است.
کانال بزرگ #خودرو 👇👇
✅ @esaleikco_ir