مِهر و آبان را که با نبودنت گذراندم...
میشود آذر را اتفاقی بیایی؟
باور کن
پاییز که میشود 🍂
آدم دلش آمدن میخواهد ...
🍂🍂🍂🍂🍁🍁
برای این منِ تنها هوای بی تو بد است
منی که از همه دنیا فقط تو را بَلد است
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📲 @esfahan_whc
ای رویِ دل آرایـت
مجموعه ی زیبـایی ...
#رهبرم😍
📲 @esfahan_whc
#مدرسه_علمیه_خواهران_الزهرا_زرین_شهر
📸 برگزاری مسابقه تیراندازی با تفنگ بادی با شرکت 40 نفر از بانوان طلبه بسیجی با حضور سرهنگ جعفر دهقانی در مدرسه علمیه الزهرا(س) زرین شهر
📲 @esfahan_whc
#مدرسه_علمیه_خواهران_حضرت_نرجس_یزدانشهر
📚مسابقه کتابخوانی 📖 عنوان کتاب:دَکل(مستند داستانی گام دوم انقلاب)
♻️نویسنده اثر: روح الله ولی ابرقوئی
⏰نحوه اجرا: آزمون تشریحی از کتاب
اولین دوره از مسابقه کتاب دکل ویژه پایه پنجم در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس یزدانشهر برگزار شد.
📲 @esfahan_whc
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
#مدارس_خمینی_شهر_و_کوشک
📌برگزاری دوره روش نوین تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران خمینی شهر
🔖 دوره روش نوین تدریس ویژه اساتید مدارس علمیه خواهران خمینی شهر و کوشک برگزار شد.
▪️حجت الاسلام امیرحسین شهبازی صبح امروز در دوره روش تدریس نوین اساتید که با شرکت مدیران، اساتید و معاونان آموزش مدارس علمیه خمینی شهر و کوشک در اردوگاه سردار کاظمی برگزار شد، ابتدا سرفصل های تدریس را شامل الگوهای فعال و غیر فعال، الگوی یاران در یادگیری، الگوی قضاوت عملکرد و ظرافت های معلمی بیان کرد.
▫️وی در توضیح الگوهای فعال بیان کرد: در این الگو دانش پژوه در فهم محتوا فعال است و معلم راهنمای او است. الگوهای فعال به سه دسته ی موضوع محور، مسئله محور و متن محور تقسیم می شوند و الگوهای غیر فعال، که معلم فعال است و دانش پژوه منفعل و پذیرنده است و این الگو در سخنرانی و تدریس به روش توضیحی انجام می شود.
▪️حجت الاسلام شهبازی مراحل الگوی یاران در یادگیری را شامل طرح سوال، گروه بندی، نوشتن فردی و در نهایت نتیجه گیری، ارائه توسط گروه، نقل و تحلیل ارائه ها و ارائه پاسخ درست بیان کرد.
▪️وی مراحل الگوی قضاوت عملکردی را شامل گروه بندی سه تا پنج نفره، تعیین و مشخص کردن یک فعالیت عملی مانند وضو، انجام فعالیت عملی توسط هر یک از فراگیران در گروه، قضاوت اعضای دیگر گروه ها در مورد عمل انجام شده، ضبط فعالیت عملی، ارائه فعالیت مشخص شده توسط رابط گروه ها و ارزیابی و قضاوت کل کلاس از فرد انجام دهنده عنوان کرد.
▫️استاد حوزه یکی از ظرافت های معلمی را شروع تدریس با طرح سؤال و درگیر نمودن ذهن دانش پژوه عنوان کرد.
📲 @esfahan_whc
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
#موسسه_آموزش_عالی_النفیسه_اصفهان
🔻مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان:
📌غربی ها می خواهند عفت زن ایرانی را بگیرند
🔖نشست معرفت افزایی با موضوع تبیین «نقش زنان در حفظ حیا و عفت در زمان کنونی»، در موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان برگزار شد.
▪️ملیحه صباغان، مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان در نشست معرفت افزایی با موضوع «نقش زنان در حفظ حیا و عفت در زمان کنونی» در جمع طلاب این موسسه گفت: متاسفانه امروز عفیفانه زیستن در کشور اسلامی مورد تمسخر قرار می گیرد و زن از جایگاه عالی خودش دور شده است. تا اواخر قرن نوزدهم زن به عنوان موجود درجه ۲ محسوب می شد و مثل یک برده با او رفتار می کردند و مالک هیچ حقوقی نبود از قرن نوزدهم به بعد و ظهور انقلاب صنعتی سرمایه داران به فکر کشاندن زن به اجتماع و قرار دادن حقوقی برای آنها شدند و با تصویب آن در مجلس اولین نتیجه آن حضور زنان با حقوق پایین به جامعه اغاز شد.
▫️استاد حوزه خواهران، انبوه سازی را دومین خروجی انقلاب صنعتی برشمرد و افزود: با افزایش تولید در کارخانه ها نیاز به تبلیغ برای سرمایه داران را به فکر استفاده از زنان انداخت و جذابیت زنان بعنوان کالای تبلیغاتی و ابزاری در جامعه بروز کرد. سرمایه داران به این نکته توجه داشتند که اگر زن در سن پایین ازدواج کند کمتر می توانند از او استفاده ابزاری در تبلیغات کنند و سومین خروجی انقلاب صنعتی بالا بردن سن جوانان در ازدواج بود و این عوامل موجب شد که زن تبدیل به یک کالای لوکس در جامعه شود.
▪️مدیر موسسه آموزش عالی النفیسه اصفهان با اشاره به این مطلب که در زمان جاهلیت زن زنده به گور می شد و در جامعه مدرن از زن استفاده ابزاری شد، افزود: در جوامع غرب یکسری خصوصیات خوب مثل قانون پذیری، علم آوری و نظم وجود دارد اما از لحاظ خانواده و زن که محور خانواده است سقوط کرده است و امروزه می خواهند عفیف بودن را از جوامع اسلامی هم بگیرند.
▫️استاد حوزه خواهران اظهار کرد: حضرت خدیجه(س)، حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) زنانی هستند که تا قیامت به آنها افتخار می کنیم. حضرت زهرا سلام الله علیها در زمان غصب فدک حامی ولایت بودند و در جامعه هم حضور پیدا کردند. حضرت زینب (س) که در زمان حیات ۵ معصوم بودند و از هر کدام یک خصلت را گرفتند از پیامبر (صلی الله علیه و آله) عقل را از حضرت علی (ع) شجاعت را از حضرت زهرا (س) عفت و حیا از امام حسن (ع) صبر و از حضرت امام حسین(ع) عزت و از امام سجاد (ع) عالم بودن را به ارث بردند و به نام عقیله بنی هاشم لقب گرفتند و در صحنه اسارات این خصوصیات جلوه بیشتری کرد.
📲 @esfahan_whc
بسمه تعالی
#بسیارمهم
#فوری #ارسال_فوری به فعالان مباحث قرآنی بویژه اساتید معزز« تفسیر ، مفاهیم قرآن و آموزش جامع قرآن» و طلاب رشته تفسیر در مقاطع تخصصی و عالی(سطح3 و 4)
در خصوص اعلام حضور در ⚜️نشست تخصصی مرجعیت قرآن کریم ⚜️
◇◇◇
﷽؛
🔖 فرهیخته گرامی
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در نظر دارد نشست تخصصی مرجعیت قرآن کریم با حضور ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین عیسی عیسی زاده عضو هیات علمی و مدیر محترم گروه فرهنگنامه های قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی ویژه فعالان مباحث قرآنی بویژه اساتید معزز« تفسیر و و مفاهیم قرآن و آموزش جامع قرآن» و طلاب رشته تفسیر در مقاطع تخصصی و عالی(سطح3 و 4) برگزار نماید .
🔖زمان: روز دوشنبه 14 آذر ساعت 14:30 الی 16:30
مهلت اعلام حضور :تا 13 آذر ساعت 9 صبح فقط در لینک زیر 🔰🔰
http://poll.whc.ir/666746
مکان:مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
✍️آدرس:
🏷اصفهان، بزرگراه شهید صیاد شیرازی،خیابان 22 بهمن. مجموعه اداری امیرکبیر. روبروی شرکت گاز. جنب مدرسه علمیه حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها
📲 @esfahan_whc
مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
#مدرسه_علمیه_خواهران_زهراییه_نجف_آباد
📌چرا دعا مستجاب نمی شود؟
🔖نشست «سیر مطالعاتی تفسیر قرآن» در مدرسه علمیه خواهران زهرائیه(س) نجف آباد برگزار شد.
▪️مریم گلشادی در نشست «سیر مطالعاتی تفسیر قرآن» در مدرسه علمیه زهرائیه (س) نجفآباد با بیان نکات تفسیری آیات سوره فلق، گفت: خداوند راه نجات از تاریکیها و رذائلی چون حسادت را پناه بردن به خود ذکر کرده و این مطلب اذعان دارد که باید در همه حال مخصوصاً چنین اوقاتی به قدرت لایزال الهی پناه ببریم و باور داشته باشیم که جز خداوند کسی پناهگاه ما نیست.
▫️وی با اشاره به مسئله دعا و اهمیت آن در قرآن و روایات، گفت: ارزش دعا بهقدری است که باید ضمن دعا به این سه نکته هم توجه داشته باشیم اول اینکه اگر مورد خواستهشده به مصلحت ما باشد استجابت خواهد شد، دوم دعا کردن کفاره گناهان ما خواهد بود، پس بدون ثمر نخواهد بود و سوم اینکه اگر اجابت نشد یا به قول ما برآورده نشد در مقابل آن پاداش خواهیم گرفت. باید به این نکته توجه داشته باشیم که استجابت به معنای پاسخگویی است نه برآورده شدن حاجت و اینکه دعا کردن وظیفه ماست، زیرا اگر دعا نباشد اعتنایی از طرف خداوند نخواهد بود.
▪️استاد حوزه خواهران با اشاره به مسئله وسوسه و حسادت که در این سوره به آن اشاره شده است، ابراز کرد: حسادت در وجود همه هست، آنچه مهم است ترتیب اثر دادن است، یعنی نسبت به این حس چه واکنشی از ما سر بزند. اینکه بخواهیم خداوند آنچه به دیگران عطا کرده به ما هم بدهد و یا اینکه فقط به من تنها بدهد و یا از دیگری بگیرد و به من بدهد.
▫️گلشادی در پایان گفت: برای درمان رذائل باید با حس خودمان مقابله کنیم و از خداوند درخواست کمک کنیم.
📲 @esfahan_whc
📸دیدار کارکنان و طلاب مدرسه علمیه خواهران خدیجه کبری سلام الله علیها اصفهان با خانواده ی محترم شهید مدافع حرم حمیدرضا باب الخانی
📲 @esfahan_whc