پخش زنده های بالا تماما مربوط به جلسه مهم وحیاتی مسئولین شهرستانی با مردم پیرامون معضل آب اصفهک می باشد
#دست_از_سر_اصفهک_بردارید
#آگهی_ترحیم
هفتمین روز درگذشت مرحومه مغفوره شادروان بمانه مختازاده(همسر مرحوم حاج عباس صادق احمدی )
@esfahk_ir
با سلام
خدمات قابل ارائه در دفتر پیشخوان دولت دیهوک
۱-خدمات شرکت پست
۲-ارائه ی سیم کارت همراه اول
۳-ثبت نام انشعاب آب ،برق،گاز،تلفن ثابت
۴-صدور کارت بهداشت
۵-احرازهویت کارگروکارفرما
۶-ثبت نام سجام ودریافت کدبورسی
۷-احرازهویت و کارگزاری بورس،مفید،آگاه ،مبین سرمایه
۸-استعلامات منابع طبیعی
۹-صدورتخلفات وسائل نقلیه وپرداخت آن
۱۰-ثبت نوبت تعویض پلاک
۱۱-ثبت نام پروانه ی کسب مشاغل
۱۳-ثبت نام سامانه ی امداد هوشمند ومددجویان کمیته امداد
۱۴-ثبت نام وام ازدواج وفرزندآوری
۱۵-ارائه ی انواع خدمات اینترنیتی
۱۶-دریاف فیش حقوقی
۱۷-کپی،فکس ،پرینت
۱۸-استعلام گواهینامه وپلاک خودرو
۱۹-ثبت نام انواع لاستیک سواری
۲۰-اظهارنامه مالیات خودروهای سنگین ومشاغل
۲۱-خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی
۲۲-ثبت نام مسکن ملی
نجمه چلنگری مسئول دفتر پیشخوان دولت دیهوک
۳۲۸۴۳۴۹۲
اطلاعیه به اطلاع می رساند نانوای امروز جمعه عصر پخت خواهد کرد لطفا به دیگران هم اطلاع بدهید
باتشکر کرمی
پایان یک فصل دیگر از مطالعات مردم شناسی در شهرستان طبس
مردم شناسی دانش شناخت فرهنگ است و به این دلیل نگاه مردم شناختی را می توان پیش از شكل گیری نهادهای علمی و دانشگاهی نیز مشاهده كرد
محمد عرب رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از پایان مطالعات مردم شناسی شهر دیهوک و روستاهای #اصفهک و نایبند در شهرستان طبس خبر داد و گفت: طبس یک شهرستان وسیع با آبادی های زیاد که در گستره وسیعی به مساحت بیش از ۵7 هزار کیلومتر مربع پرو بال گشوده است. آب و هوای آن گرم و خشک است و اکثر آبادیهای آن در دشت واقع شده است ولی گاهی در همین گستره آب و هوایی گرم و خشک به روستاهایی بر می خوریم که آب و هوایی سردسیری دارد و کلاً با آب و هوای کلی شهرستان متفاوت است.رشته کوه شتری که در شرق شهرستان واقع شده است منبع آبی بسیار خوب و مهمترین نعمتی است که خداوند به مردم طبس داده است.این رشته کوه علاوه بر منابع آب ، روستاهای ییلاقی و آبادی های زیادی را که در خود جای داده است. این روستا ها علاوه بر تامین بخشی از نیازهای کشاورزی و دامی شهرستان، یکی از مهمترین نقاط گردشگری طبس نیز به حساب میآیند.
به گفته وی : مطالعات مردم شناسی شامل : محیط طبیعی ، پوشش گیاهی و جانوری ، منابع آب و معدنی ، وضعیت اجتماعی و گروه های انسانی ، بناهای تاریخی و طبیعی ، آداب و رسوم ، بازی های بومی و محلی ، محصولات کشاورزی و دامی ، راههای ارتباطی و سیستم حمل و نقل ، تولیدات و محصولات صنایع دستی و ... ، زبان و گویش ، پوشاک ، معماری و سبک ساخت و سازها ، خواراک ، ادبیات شفاهی و ... در مدت حدود 3 ماه از محل اعتبارات استانی حوزه پژوهشی شهرستان انجام گرفت.
به گفته عرب : مردم شناسی یکی از رشتههای علوم اجتماعی است که رویکرد ویژهای به موضوع فرهنگ و مطالعات فرهنگی دارد. تحولات اجتماعات امروزی تحت تاثیر تغییرات فرهنگی و ابعاد مختلف آن است. در واقع فرهنگ را می توان از اساسیترین و مرکزی ترین مفاهیم در مردم شناسی دانست. مردم شناسی با پذیرش این اصل که فرهنگ در ساختارهای اجتماعی نقش موثر و تعیین کنندهای دارد، به مطالعه فرهنگ در جوامع مختلف پرداخته و همواره کوشیده است تا با مطالعه سیر تحول فرهنگ، علل تغییرات فرهنگی را بیابد تا کارگزاران متناسب با آن برنامههای مورد نیاز را فراهم آورند.
عرب افزود: مردم شناسی به زندگی اجتماعی و حیات فكری و فرهنگ بشر با توجه به سیر تاریخی و مناسبات طبیعی و اجتماعی می پردازد و ویژگی های جسمانی و زندگی فكری و فرهنگی انسان های نخستین و جوامع ابتدایی را بررسی می كند. میتوان گفت این علم آینه تمام نمای جامعه معاصر است و میتواند علت به وجود آمدن سازمان ها و بنیان های كهن فرهنگی جامعه بشری را كه برخی در جوامع معاصر رایج و برخی دیگر متروك شدهاند، كشف كند.
عرب همچنین گفت: مطالعات مردم شناسی تعدادی از روستاهای شهرستان هنوز انجام نشده که در سال آینده حتما مورد بررسی قرار خواهند گرفت.پژوهش در زندگی و آداب و رسوم و فرهنگ طبس نیازمند زمان بسیار طولانی است که بتوان از تمام رموز و آداب و رسوم مردم آگاه شد. کثرت آبادی ها و تفاوت های متعدد فرهنگی در گستره وسیع شهرستان که فاصله دو آبادی آن از شمال تا جنوب حدود ۵۰۰ کیلومتر است کاری زمان بر و طاقتفرساست.
✍ روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#مشکل_روز_اصفهک
این دشت جانی وجایی برای حفر چاهی دیگر ندارد.
#دست_از_سر_اصفهک_بردارید
@esfahk_ir
❇️درپاسخ به اظهارات و مطالب عنوان شده از سوی رییس گرانقدر شورای اسلامی بخش دیهوک در شبکه های اجتماعی و رسانه های استانی پیرامون طرح استفاده یکطرفه از جاده ۲۲ کیلومتری قدیم خسرو آباد تا کال زوغ آباد، اداره راهداری و حمل نقل جاده ای طبس بر خود لازم دانسته تا مواردی به شرح ذیل به اطلاع عموم همشهریان و مخاطبین گرانقدر این خبر برساند.
🔹ابتدائاً قابل ذکر است مسیر جاده ای مورد اشاره در متن خبر در حال حاضر دارای ویژگی های یک مسیر روستایی بوده و شاید با نگاه خوشبینانه تر بتوان آن را یک جاده فرعی درجه ۳ قلمداد نمود به دلیل آنکه هر جاده اصلی می بایست به لحاظ مولفه های ساختاری اعم از شاسی، زیرسازی، ابنیه فنی،عرض راه،شانه راه،شعاع انحناء قوس ها و... در شرایط استاندارد ومطابق با ضوابط معین از جمله آیین نامه راه های ایران (نشریه ۱-۸۰۰ سازمان برنامه و بودجه) احداث شده باشد والا استفاده ترافیکی از آن محکوم به افزایش آمار حوادث ترافیکی از قبیل واژگونی و خروج وسائط نقلیه از جاده و استهلاک بیشتر خودروها و... خواهد بود
🔸ثانیا" درصورتی که منظور ریاست محترم شورای اسلامی بخش دیهوک بهسازی جاده فعلی و سپس بهره برداری به عنوان یک باند مجزا باشد نیل به این هدف نیز مستلزم تخریب و برچیدن آسفالت فعلی و اجرای مجدد عملیات خاکی و لایه های روسازی ( ۱-بستر روسازی ۲-زیر اساس ۳-اساس ۴-آستر ۵-رویه) و همچنین تبدیل تمامی آبنماهای خطرناک و غیر استاندارد به پل و پیش بینی دوربرگردان بین باند قدیم و جدید و.... خواهد بود تا در نهایت مراتب بتوان آن را متناسب با حجم ترافیک سنگین محور موصوف و درجه عملکردی راه، ایمن سازی و اماده بهره برداری نمود که در مجموع، مقدار هزینه ای به مراتب بیشتر از احداث یک باند جدید بر روی بستر زمین طبیعی یا موات در بر خواهد داشت
🔹ثالثا" مورد دیگری که مورد غفلت قرار گرفته این است که در شرایط فعلی مسیر مذکور به سبب اتصال چندین روستا به یکدیگر و مجاورت زمین ها و باغات کشاورزی عمدتا توسط روستایان،کشاورزان و دامداران عزیز منطقه مورد استفاده قرار می گیرد و این بدان معناست که ادوات کشاورزی و موتور سیکلت ها و وانت بار ها تردد زیادی در این معبر دارند و پس از یکطرفه شدن مسیر نیز با سرعت پایین خود که قطعا در یک راه اصلی منشاء حوادث ترافیکی است تنها قادر خواهند بود در جهت رفت تردد نمایند و برای برگشت می بایست از جاده اصلی فعلی عبور نمایند و عبور اینچنینی وسائط نقلیه و ماشین آلات کشاورزی در یک محور شریانی و ترانزیتی خطرات بالقوه زیاد بهمراه داشته و قطعا موجب افزایش سرسام آور حوادث جاده ای در آینده خواهد شد
🔸رابعا" هر گونه طرحی در خصوص ساخت و توسعه راه ها باید با در نظر گیری ملاحظات فنی و توسط کارشناسان زبده حوزه راهسازی و شرکت های مشاور معتبر که از دانش تخصصی و صلاحیت های حرفه ای لازم برخوردارند مورد مطالعه قرار گرفته و در صورت ضمانت فنی و اعتباری مورد پیشنهاد واقع شود لذا صرف یک اظهار نظر عادی و غیرکارشناسی در خصوص بهسازی و استفاده از یک راه کم کیفیت و تراز پایین در غیاب مطالعات لازم و نادیده انگاری ضوابط و معیارهای طراحی راه ها به هیچ وجه نمی تواند توجیه کننده اجرای آن بوده و در صورت اهمال و پیاده سازی نیز ماهیتی جز به بازی گرفتن جان و مال و سلامت هموطنان عزیز و کاربران جاده ای برای آن متصور نیست
🔸در خاتمه نیز پیرامون شرایط کنونی باند دوم جدیدالاحداث قابل به ذکر است؛ با پیگیری های بعمل آمده از سوی مسئولین بلندپایه شهرستان به ویژه فرماندار محترم شهرستان طبس و همچنین مدیران محترم حوزه راه وشهرسازی استانی و شهرستانی از مجموع ۷۵ کیلومتر این مسیر،عملیات ساخت حدود ۱۰ کیلومتر از سمت طبس و دیهوک در دست اقدام بوده که خوشبختانه با پیشرفت فیزیکی بالای خود در آینده ای بسیار نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و ۱۷ کیلومتر دیگر باند جاده ای نیز با اعتبار اولیه ۳۵۰۰ میلیارد ریال در شرف سپری کردن تشریفات مناقصه می باشد و به مجرد تعیین پیمانکار این قطعه از راه، فرآیند احداث آن با سرعت به مورد اجراء گذاشته می شود تا در آتیه همگان بتوانند از یک راه استاندارد و منطبق بر موازین و چارچوب های علمی و مهندسی منتفع گردند
✍ روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#مشکل_روز_اصفهک
این دشت جانی وجایی برای حفر چاهی دیگر ندارد
#دست_از_سر_اصفهک_بردارید
@esfahk_ir
پیام محمدی رییس شورای بخش دیهوک و عضو شورای شهرستان درواکنش به پیام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای :
جاده قدیم طبس-دیهوک ( حد فاصل خسرآباد-کریت تا کال ذوق آباد ) که در گذشته ادامه مسیر فعلی جاده دیهوک - طبس بوده و به صورت دو طرفه به عنوان جاده بین شهری مورد استفاده قرار می گرفته است و قاعدتا" مشخصات فنی ادامه جاده مذکور (حدفاصل کال ذوق آباد-اصفهک تا دیهوک) را دارا بوده است.
حال اگر این مسیر ( مسیر خسرو آباد -کریت تا کال ذوق آباد ) از ویژگیهای جاده بین شهری و اصلی به مسیر جاده روستایی تقلیل پیدا کرده است ، مابقی مسیر طبس - دیهوک (حدفاصل کال ذوق آباد - اصفهک تا دیهوک) که در حال حاضر به صورت دو طرفه مورد استفاده قرار میگیرد ، یک مسیر روستایی فرعی و فاقد استانداردهای لازم محسوب میشود که اگر این چنین است از این قسمت از جاده مذکور آن هم به صورت دو طرفه نیز نباید استفاده شود.
در ثانی در شرایط فعلی با حوادث مرگبار جاده مذکور و تا زمان احداث باند دوم در محدوده ی خسروآباد-کریت تا کال ذوق آباد ، اگر بخواهیم بین بد و بدتر انتخابی داشته باشیم ، استفاده از مسیر قدیم خسروآباد-کریت تا کال ذوق آباد به صورت موقت با شرایط فعلی و انجام روکش آسفالت به عنوان باند دوم موقت ، انتخابی مناسب و منطقی است.
علاوه بر آن سوال اینجاست :
آیا محورهایی که باند دوم آن اجرا شده ، آسفالت باند قدیمی جاده تخریب و برچیده و مجدد آسفالت شده و آب نماهای آن تبدیل به پل شده است که در این مسیر باید آب نماها تبدیل به پل شود. زیرسازی و آسفالت آن عوض شود !!!!!
به عنوان مثال :
در محور دیهوک-فردوس و دیهوک-راور که باند دوم آن اجرا شده است، جاده قدیم بدون تبدیل آب نماها به پل و تعویض آسفالت آن و عدم تغییر در ابنیه فنی آن در حال حاضر به عنوان باند دوم استفاده میشود.
همچنین اگر قرار است از جادهها پس از استانداردسازی لازم استفاده شود ، محور فعلی دیهوک- بیرجند (حد فاصل سه راهی راهداران تا انتهای حوزه راههای شهرستان طبس ) که مانند یک مزرعه شخم زده است و تعداد زیادی آبنما دارد ، فاقد شرایط لازم جهت استفاده به عنوان جاده اصلی مرکز استان به مرکز شهرستان و کشور (آن هم به صورت دو طرفه) است و بایستی تا زمان استانداردسازی لازم مورد استفاده قرار نگیرد.
یکی از #عمده ترین دلایل افزایش تصادفات و فوتی ها در جاده های شهرستان طبس و بخش دیهوک #اینست که در همه شهرستان ها و استان ها اکثر جاده ها یا #دو_بانده هستند یا #اتوبان و جاده دوطرفه و بی کیفیت وجود ندارد .
وقتی مسافرانی از دیگر شهرستان ها وارد جاده های این شهرستان و #بخش_دیهوک می شوند از دوطرفه بودن جاده ها #تعجب_می_کنند و به رانندگی در جاده های #دو_طرفه که اغلب آنها هم بی کیفیت هستند، #عادت_ندارند ، چون با سرعت جاده های دوبانده رانندگی می کنند ، حوادث رانندگی افزایش می یابد.
علاوه براینکه جاده های شهرستان طبس و #بخش_دیهوک دوبانده نیستند ، بلکه همان جاده های دوطرفه هم کاملا #بی_کیفیت هستند (مانند #مزرعه_شخم_زده) .
دوبانده سازی ۷۰ کیلومتر جاده دیهوک_طبس با حجم ترافیک بسیار بالا بایستی در یکسال تمام شود ، #نه_اینکه ۵ کیلومتر باند دوم شهریورماه ۱۴۰۱ شروع و اعلام شد طی #دو_سال به اتمام خواهد رسید یعنی دوبانده سازی کامل جاده خوشبینانه حدود ۲۸ سال زمان لازم دارد.
با کمال #تاسف باید گفت براساس آمار فوتی های ۱۰ روز اول فروردین ۱۴۰۲ (۴ نفر) در #جاده_دیهوک_طبس هرماه حدود ۱۲ نفر و هر سال حدود ۱۴۴ نفر و در ۲۸ سال حدود ۴۰۳۲ نفر از هموطنان مان باید #کشته شوند تا باند دوم دیهوک_طبس به #اتمام برسد.
لازم است مسئولان به صورت #میدانی و #عملیاتی وارد عرصه دوبانده سازی جاده ها شوند و با استفاده از ظرفیت عظیم معادن #پرونده دوبانده سازی جاده ها را ببندند.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
#مشکل_روز_اصفهک
این دشت جانی وجایی برای حفر چاهی دیگر ندارد
#دست_از_سر_اصفهک_بردارید
@esfahk_ir
ثواب عجیب «کمک هزینه» به دیگران برای سفر اربعین حسینی
هشام: از امام صادق علیهالسلام پرسیدم:
کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین علیهالسلام برود و در عوض شخصی ديگر را روانه کند (هزینههایش را بدهد)، چه اجری دارد؟
امام صادق علیهالسلام فرمودند:
به ازای هر درهمى كه خرج کند، خداوند همانند كوه اُحد برایش حسنه مینویسد
چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمیگرداند
بلاهايى را که فرود آمده تا به او برسد، از او میگردانَد و از وى دور میكند و مالش حفظ میشود
کاملالزیارت صفحه ۱۲۹
#اربعین
جهت تامین هزینه اعزام زائرین نیازمند میتوانید با مسولین مرکز نیکوکاری اصفهک اقایان حسن الهیاری و روح الله حسینی هماهنگ نمائید..
09132529948اللهیاری
09137079783حسینی
#اللهم_ارزقنا_کربلا_بحق_الحسین_ع
اللهم عجل لولیک
شماره کارت مرکزنیکوکاریاصفهک
6037997950401852
@esfahk_ir
روستای جهانی اصفهک
#دیهوک_طبس ؛ #جاده_مرگ
#نفرین جان ها بر جاده ها
در صفحه دوم #روزنامه امروز #خراسان_جنوبی
#شنبه ۱۴ #مرداد ۱۴۰۲ می خوانیم:
حجه الاسلام #نصیرایی نماینده مردم فردوس ، طبس ، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی :
اگر در طول دوره های #گذشته بخشی از کار انجام می شد در حال حاضر شاهد انباشتگی #عقب_ماندگی جاده ای نبودیم.
در #بسیاری از نقاط #کشور شاهد #کارهای_بزرگ جاده ای بوده و هستیم.
مهندس #رحیمی معاون استاندار و #فرماندار_ویژه شهرستان طبس :
محور دیهوک_طبس یک محور #شلوغ_و_ترانزیتی است که باید #اعتبار_ویژه به آن اختصاص یابد که با دوبانده سازی آن #صد_در_صد کاهش تصادفات خواهیم داشت.
#مناقصه ۱۷ #کیلومتر دیگر از باند دوم دیهوک_طبس برگزار شده ، همچنین برای ادامه کار به سمت طبس به طول #۵_کیلومتر هم مصوبه گرفته ایم که به #مناقصه رفته است.
#فعلا شرایط محور دیهوک-طبس #همین_است و مردم هم باید با #سرعت_مطمئنه تعریف شده در آن رانندگی کنند.
#طاهری نماینده طبس در #شورای_اسلامی استان خراسان جنوبی و رئیس شورای اسلامی #شهرستان_طبس :
بار ترافیک این محور شرایط را #فوق_العاده_بحرانی کرده است.
اولویت بندی و برنامه ریزی ادارات کل در جاده های استان #مورد_اعتراض شهرستان #طبس است.
#مصطفی_محمدی عضو شورای اسلامی شهرستان طبس و #رئیس شورای اسلامی #بخش_دیهوک :
نبود #آتش_نشانی_جاده ای در کنار پایگاه های اورژانس ۱۱۵ جاده ای #نقص_بزرگی در جاده های شهرستان طبس است.
به صورت #موقت از جاده قدیم طبس به سمت دیهوک از مسیر روستای کریت تا #کال_ذوق_آباد به طول حدود ۲۲ کیلومتر با یک روکش مختصر می تواند به عنوان لاین رفت طبس به سمت دیهوک #مورد_استفاده قرار گیرد. (تا زمانی که باند دوم اصلی احداث شود)
🔰🔰🔰🔰🔰
#مشکل_روز_اصفهک
این دشت جانی وجایی برای حفر چاهی دیگر ندارد
#دست_از_سر_اصفهک_بردارید
@esfahk_ir