eitaa logo
اشارت
220 دنبال‌کننده
137 عکس
38 ویدیو
102 فایل
گوش بسپار، به ندای بی صدایِ انقلاب اسلامی .... ارتباط با اشارت؛ @alijazini
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 1 📂 🔸واقعیت این است که همان که ظاهر است باطن است. همان خدایی که ظاهر است، باطن است. ما هنوز این مشکل را داریم که فکر می کنیم باطن چیزی غیر از ظاهر است. وقتی ظاهر را می بینید نباید باطن را نادیده بگیرید. یکی از جاهایی که می توانید در ظاهر باطن را ببینید تاریخ است. تاریخ به معنای کل یوم هو فی شأن ( ظهور اراده ی خدا ) ما باید یاد بگیریم که در هر منظری (رخداد تاریخی مثل کربلا) حقیقتی را ببینیم.این تمرین می خواهد و تمرینش همان رعایت صداقت ، تقوا و ... است. 🔹 اشک ،‌ما را به خلوتگاه جلال حق می برد. حضرت امام حسین (ع) مظهر جلال حق است. ایشان اشک اولیاء الهی در نیمه شب را آوردند وسط روز. همه ی عالم بی فکر هستند به جز کسانی که با حقیقت مرتبط شدند و کسانی اینگونه اند که در ظاهر (مظاهر) باطن (حقیقت) را ببینند. الان هرکس بخواهد به تفکر برسد باید در آینه ی انقلاب اسلامی حقیقت را ببیند. @tashakole_esharat
🖌 2 📂 🔸ما باید یاد بگیریم در رخدادهای تاریخی با وجود مرتبط شویم. انقلاب اسلامی رخدادی است الهی که با دست و دل مردم سروده شد و به میدان آمد. حرکت انقلاب اسلامی کاملا به آن چه که قبل بوده ( شاهنشاه)‌پشت کرده است. انقلاب اسلامی که آمد خیلی ها مؤمن شدند اما آن عهد گذشته را هنوز داشتند. ما باید از عهد غربی عبور کنیم. بزرگترین خدمتی که امام حسین (ع) کردند این بود که اموی را از اسلامیت جدا کردند.یعنی معلوم شد اموی ها کاری به اسلام ندارند. این با نهضت حضرت زینب(سلام الله علیه) کامل شد. 🔹 بسیاری خدمت هایی که به بشر شده است توسط انسان هایی شده است که در یک عالم قدسی با ما حرف زدند. استقرار در آغوش خدا از طریق حفظ عالم خود و به صحنه آوردن آن عالم ممکن می شود . شما هر قدمی که در تأیید مدرنیته بردارید از عالم انقلاب اسلامی بیرون می آیید. یک وقت است مبتلا هستید، اما یک وقت است بدون اینکه مبتلا باشید قدم بر می دارید آن وقت عملا خودتان را از در آغوش الهی بودن محروم می کنید. ما داریم به جایی می رسیم که آرام آرام شخصیتی مناسب انقلاب اسلامی را شکل می دهیم. شهید حججی واسطه ی فیض انوار انقلاب اسلامی بوند که از حضرت آقا به ما صادر می شد. @esharat
🖌 1 📂 🔸انقلاب های قدسی با گشودن حقیقت در مقابل انسان ها آن چه را تا کنون بوده است، نقض می کنند. نه که این همان بسط شرایط قبلی است که آدم ها و مهره ها جا به جا می شوند. شما یک نمونه بدهید که یک انقلاب قدسی در تاریخ شده باشد و مقاومت هایی که می خواستند نفی اش کنند توانسته باشند. این قاعده ی عالم است. اصلا بحث توانایی و ناتوانی و این ها نیست. یک روحی است که به تاریخ وارد شده است. خیلی می خواهیم رویش فکر کنیم. 🔹خیلی مهم است که حضرت پروردگار آمده یک شخصیت دیگری را به بشر تفویض می کند. خدا خودش را کشیده عقب به قول نیچه، به تعبیر دیگر می خواهم بگویم ملائکه الله گریختند از زندگی بشر. بشر مشغول شد و دنیای سرمایه داری به وجود آمد و به قول خودشان تمدن لیبرالیته همین طور پشت سر هم پیش آمد. یک مرتبه یک نوری آمده و برای بشر یک معنای دیگری کرده است، بنابراین وقتی این معنای دیگرشده است که دیگر نمی شود بر آن گذشته پای فشرد، پایی نیست که فشرده شود. خیلی مثال خوبی است در زندگی تان. 🔸اگر بخواهند یک ملت را نابود کنند راهش این است، تا این جا را سِزِر هم که قهرمان و شاعر بزرگ آفریقایی است می گوید. می گوید غربی ها ما را این طور نابود کردند که گفتند آینده ی شما ما هستیم. خوب جمله را دقت کنید؛ گفتند آفریقایی ها آینده ی شما ما هستیم پس اگر می خواهید شما در آینده باشید پس باید ما بشوید، می گوید استعمار شروع شد. او می گوید تمام ضربه ای که آفریقا خورد از این جا خورد که یک عده ای پذیرفتند خودشان را در آینده در اروپایی شدن جست و جو کنند و ضربه بسیار مهلک بود. این ها پذیرفتند و انسان کامل را اروپایی پنداشتند یعنی انسان کامل را اگر اروپایی بپنداری، معلوم است که شما تماما می خواهی خودت را در اروپایی بودن پیدا کنی، حالا اگر فقط این عکس بشود، و هیچ کار دیگری در این عالم نشود، فقط این که انسان کامل انسان اروپایی نباشد، تمام معادلات به هم می خورد. بچه ها ی ما انسان مطلوب شان را حضرت امام گرفتند، نه انسان کامل شان را. حضرت امام اشاره کرد به انسان کامل که این انقلاب مال مهدی(عجل الله تعالی فرجه) است و باید مهدی در افقش ظهورکند. همین که توانستند انسان مطلوب شان را امام بگیرند تمام معانی به هم خورد. شما دراین فیلم های قبل از انقلاب در تظاهرات ببینید که این جوان ها شلوار پاچه گشاد پوشیده اند. پاچه گشاد مال اروپایی ها بود، شما دیده اید که چطوری بود یعنی این ها مال اروپایی ها بود، یک چیزهای خاصی بود، مثل چکمه بود. آن وقت تعجب می کردید که این ها که تمام شکل و قیافه اروپایی است برای چی آمده است در تظاهرات شرکت می کند؟ معادله عوض شد، تا دیروز یعنی در شکلش هم هنوز انسان مطلوبش را اروپایی می دید، این تیپ، تیپِ اروپایی بود ولی یک دفعه فهمید یک جای دیگری باید خودش را پیدا کند، آمد و در تظاهرات شرکت کرد. این آمدن در تظاهراتش یعنی پس دنبال یک چیز دیگری می گردد هر چند که هنوز گرفتار ظاهری بود که مال انسان غربی بود. @esharat
🖌 3 📂 🔸ما باید یک چیزی که غیر از آن چیزی است که فعلا در دنیای مدرن هست را فکر کنیم یعنی خلاف آمد عادت است. یک کاری می خواهیم بکنیم که اصلا دنیای مدرن نمی فهمد. ولی این افق کلی مان است و مطمئن هم باشید که تمام مسئله ی دنیای مدرن با ما فقط در همین یک نکته است و اگر ما از این کوتاه بیاییم که بعضی ها می خواهند کوتاه بیایند، اصلا مسئله ای دنیای مدرن با ما ندارد. دنیای مدرن می گوید من بسترها را آماده کردم و همه چیز را تعریف کردم و دین را و عبادت و اسلام و امامت را تعریف کردم. پس بیایید همین را ادامه بدهید. ما خیلی باید هوشیار باشیم که بدون این که بخواهیم فعلا جنگ مستقیمی بکنیم از همه ی این ها عبور کنیم. این کار بسیار حساسی است. من خودم نظرم است که منهای عقل زعیم هیچ عقلی امکان این که خلاف آمد عادت برای عبور از دنیای مدرن داشته باشد را نمی شناسم. فقط یک عقل دیگر را می شناسم، عقل ذیل زعیم که آن هم که باز عقل زعیم شد. پس یک عقل زعیم داریم و یک عقل غیر زعیم. عقل غیر زعیم یعنی عقلی که متوجه نیست که باید برای عبور از این جهنم فکر عبور کرد. فکر عبور کرد. یعنی هیچ لحظه ای در این صراط نباید ایستاد. 🔹تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع می شود به معنای پناه جستن قومی است به آن چه به عنوان تقدیر الهی و حوالت قدسی به عهده اش نهاده اند. این درک خیلی درک مهمی است. ما شواهد زیادی می توانیم پیدا کنیم که انقلاب اسلامی یعنی خدا یک تقدیری برای ما کرده است و ما باید به سوی آن برویم.به سوی آن پناه بجوییم. جای دیگری ما جا نداریم. 🔸 همه ی انقلاب اسلامی آتشی است که به جان همه ی بشریت افتاده است. همین طور که آزادی در غرب روحی بود برای همه ی بشریت. انقلاب اسلامی یک چیزی است به همان معنایی که هست. نمی توانم حالا بگویم چیست. جهانی است هر چند که در ایران طلوع کرده و به جهت ساختاری که ایران داشته است. 🔹انقلاب اسلامی حاضر است در عالم، انقلاب اسلامی از بین نمی رود اما ممکن است همه ی بچه هایی که مدعی طرفداری انقلاب اسلامی هستند نتوانند خودشان را نگه دارند، ذیل سایه ی انقلاب اسلامی می روند و یک عده ای دیگر می آیند. @esharat
🖌 2 📂 🔸 از عجایبی که ما داریم آینده ای است که ما برای خودمان ترسیم کرده ایم. تقریبا در هیچ جای دنیا این نوع آینده که ما برای خودمان ترسیم کرده ایم وجود ندارد. و برای همین هم می بینیم که هر چه می خواهیم تصمیم بگیریم تصمیمی مطابق دنیای مدرن می گیریم. این را من نمی دانم یک بار بحث کردم که فکر می کنید دارید آزاد می شوید ولی هم نامردی است که بگوییم این انقلاب بسط مدرنیته است و هم این که فکر کنیم پس دیگر ما الآن در مدرنیته نیستیم. نه این طور نیست. ما در آغازی هستیم که این آغاز هر اقدامی می کنید آخرش با تعریف هایی که دنیای مدرن برای ما کرده است تعریف می کنیم. فرقش این است که ما در جهنمی هستیم که پل صراط روی آن است. پل صراط برای عبور است نه برای توقف، صراط است دیگر. یقینا ما الآن در صراط هستیم، روح انقلاب را می گویم، بحث شخص نیست و صراط یعنی از جهنم بگذرید. بلدید دیگر که از متن جهنم بگذرد نه از روی جهنم بگذرد. یعنی گرفتار تمام دنیای مدرن هستید اما در صراط یعنی می رویم نمی ایستیم که تصدیق کنیم و بپذیریم. بعضی را داریم که اصلا کارشان اصلا به صراط ختم نمی شود، همان اول می روند در جهنم. در روایت داریم که بعضی ها کارشان به صراط نمی رسد، همین که قیامت بر پا می شود می روند جهنم اما بعضی ها ر وی صراط هستند، حالا روی صراط هستند یعنی می خواهند به یک جای دیگری بروند در دنیا، در جایی دیگر خودشان را قرار داده بودند ولی باید از دنیا می گذشتند، بعضی ها خوب گذشتند. در بعضی روایات داریم که بعضی ها مثل برق خاطف خیلی سریع می گذرند. خَطَفَ. بعضی ها خیلی کند می گذرند. این روایت را دیده اید از حضرات ائمه که ما از صراط گذشتیم در حالی که خاموش بود. این ها صاحب الزمان هستند یعنی این ها بر این زمانه ی ظلمانی حاکم هستند یعنی این صاحبند. در مقابل صاحب الزمان، جهنم و دنیای مدرن و عشوه گری های نفس اماره غلط می کنند کاری بکنند. این بزرگواران اصلا خاموش می کنند آن را. داریم در روایت داریم مومن وقتی از پل صراط می گذرد، جهنم ندا می دهد که یا مومن برو داری خاموش می کنی مرا، یعنی آقای خمینی دارد خاموش می کند جهنم را. @esharat
🖌 1 📂 🔸خیلی از ابعاد اسلام به شما قدرت تفکر می دهد. مثلا با ایمان به معاد تفکر شروع می شود. یک نمونه اش این که دیگر نگران نیستید با مرگ نابود شوید. 🔹ما با غدیر ، با کربلا تفکر می کنیم. اینجا دیگر حرف یک باور نیست ، تفکر می کنیم و با مبنای این فکر امورات را تحلیل می کنیم. مگر تفکر غیر از این است که نسبت درستی با پدیده ها برقرار کنیم؟ یکی از چیزهایی که می شود در این تاریخ با آن تفکر کرد ، خودِ انقلاب اسلامی است. 🔸انقلاب اسلامی حقیقت دوران ماست که ظهور و خفا دارد.اگر کسی همین مقاومت مردم یمن را با انقلاب اسلامی تفکر نکند ، هر تفکر دیگری بکند بی تفکری است. 🔹تفکری که ما در اباذر سراغ داریم یعنی دائم در منظر خودش حقیقت اسلام را در آن تاریخ دارد و همه چیزها را در آن ارزیابی می کند. إن اکرمکم عندالله اتقاکم خبر نیست، گشودن یک نوع تفکر است. شما با آن تفکر می کنید. اگر وجود بخواهد به صحنه بیاید در روشنی گاهها ظهور می کند. پس واقعی ترین واقعیات فقط رخدادهاست،‌بقیه اش توهم است و اعتبار و...(واقعی ترین واقعیات انقلاب اسلامی است) واقعیت یعنی وجود خودش را در آینه ی یک رخدادی نشان دهد. @tashakole_esharat
🖌 2 📂 🔹مشکل بشر این است که با توهماتش زندگی می کند، بدین جهت است که در یک تضادی قرار می گیرد که آیا حججی بودن خودش را خودش بداند یا اینکه لیسانس و دکترا که دارد را خودش بداند. این تضادی است که باید از آن عبور کند. 🔸شما در دفاع مقدس چه می دیدید؟ فتنه ی 88 چه بود؟ شلوغی های زمستان 96 چه بود؟ این ها برای هر متفکری امری بود در خور تفکر. اگر می خواهید ببینید چقدر متفکرید باید ببینید دراین صحنه ها چه می یابید.این صحنه ها حضور کاملی از خدا بود در این تاریخ. تفکر، تفکر وجود است. اینها را باید در انقلاب اسلامی حل کنید. ما باید از طریقی با ذات وجود مرتبط باشیم. 🔹مشکل بشر از آنجا شروع شد که خواست بداند، نخواست که بیابد. شما در نسبت با خدا که جان شما را در برگرفته است می خواهید بیشتر بیابید، اگر رابطه تان با خدا دوگانه نباشد. 🔸وقتی یک حرکت قدسی می آید بساط خیلی چیزها به هم می خورد و چیزهایی که فکر نمی کردیم برمی گردد. اموی ها فردای کربلا احساس کردند که دارند می روند. 🔹انقلاب اسلامی یک جهانی است که آمده است بگوید چه چیزی ماندنی است و چه چیزی رفتنی. حالا اگر شما در این جهان قرار بگیرید نتیجه اش این می شود که می فهمید انقلاب اسلامی سنت تاریخی ماست. @tashakole_esharat