eitaa logo
اِشارة
144 دنبال‌کننده
755 عکس
163 ویدیو
5 فایل
دل نوشته و یادداشت های دو دوست طلبه مهدی شاهی زاده @mahdialiyar سعید ابراهیمی @Saied_ebrahimii
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 معماری اسلامی و بازارهای اسلامی که حذف شدند!! 🔺 در معماری اسلامی ، و را در اکثر شهرهای شیعه نشین در کنار هم ساختند؛ تا بازاری دین خود را از حوزه علمیه و مسجد بگیرند و دچار ربا و تحریف در اعتقادات نشود و حوزه علمیه و مسجد هم توسط بازار تامین شود. 🔸 درب مساجد را به بهانه های میراث فرهنگی و آثار باستانی و ... به روی بازاری بستند، حوزه‌ها را در فرسنگ ها فاصله بازار ساختند و مال ساز ها هم و و .... را در جایی ساختند که مسجد اطرافش نباشد و بدین ترتیب به دنبال بازار اسلامی افتادیم...!! 🔺 کجاست علی بن ابی طالب که شلاق به دست بگیرد و وارد شود و فریاد بزند يَا مَعْشَرَ اَلتُّجَّارِ اَلْفِقْهَ....مَنِ اتَّجَرَ بِغَيْرِ فِقْهٍ، فَقَدِ ارْتَطَمَ فِي الرِّبَا.  هر كه علم فقه نداند و تجارت كند، در ورطه افتد.   🔹 استادی می گفت ما در حوزه متاجر و مکاسب می خوانیم و بازاری هم برای خود تجارت و مکاسب می کند .... 🔸 پ ن : سال هاست درب شیعی ارومیه به روی بازار بسته است و حالا وزیر میراث فرهنگی از باز شدن این درب به روی بازار به دست یک نماینده زن اهل سنت روایت می کند... https://eitaa.com/mjem2u
📌اردو یا دستگاه ایکس ری!   برای من که اثرگذاری و نتیجه‌ی کارها به اندازه‌ی فرم و قالب آنها مهم و شاید مهم‌تر است وقتی وارد مدرسه می‌شوم و به عنوان مربی پرورشی میخواهم برنامه‌ریزی بکنم شناخت وضع موجود بیش از هر کار دیگری برایم در اولویت است. تا شناخت و معرفت نسبت به وضع موجود ایجاد نشود همه‌ی زحمات جز آب در هاون کوبیدن نیست! تیری در تاریکی‌ خواهد بود که احتمال اصابتش تقریبا صفر است! تا نقاط ضعف و قوت بچه‌ها را ندانیم نمی‌توان برای تقویت یا اصلاح آنها برنامه‌ریزی کرد. بخشی از این شناخت منوط به گردآوری داده‌ها و مراجعه به پرونده‌ها و طراحی پرسش نامه‌هاست که در جای خود امری زمان بر که نگاه کلی و از بالا بدست می‌دهد. اما هیچ کدام از آنها به پای اردو و بازی نمی‌رسد. نه آخر سال که همان هفته‌ی اول  یا نهایتا دوم سال تحصیلی بچه‌هارو اردو می‌برم. اردو در محیط کنترل شده جهت کاهش خطرات مجروحیت بچه‌ها، اما کاملا آزاد و بدون هیچ محدودیتی، با فراغ بال و بدون نظم‌بان! که البته کم ریسکی هم نیست برای فرد شاغلی در سازمان محافظه کار و پراحتیاطی چون آموزش و پرورش! بازی‌هایی که در اردو اجرا می‌کنیم هم رقابتی‌اند و هم هدفمند، بدون تعارف هیچ مشاوره و گفتگویی به اندازه‌ی اردو و بازی باطن دانش آموز رو به رخ نمی‌کشه چه مهر‌ها و همدلی‌ها، چه حسادت‌ها و خودبرتر‌بینی ها، چه تک‌خوری ها و چه جمع‌خوری‌ها، چه حَقد‌ها و چه عقده‌هایی که راوی ضعف و قوت‌های افراد‌اند! از فردای اردو دیگر آن تاریکی مطلق شکاف عمیقی برداشته و کف میدان به مراتب واضح‌تر از دیروز است! ثقل جمع‌ها و محور کلاس‌هارو بهتر میشه شناخت و با مدل گلوله برفی ضمن تاثیرگذاری روی آن به تبع او سایرین نیز همراه‌تر می‌شوند. اردو و بازی یک دستگاه ایکس ری یا آزمایشگاه تشخیص‌اند که دامنه‌ی نگاه مربی را گسترده‌تر و عمق شناخت را چند وجب افزون‌تر کرده و کار را برای کسی که حال کار کردن دارد! دقیق‌تر، منسجم‌تر و برنامه‌ریزی شده‌تر می‌کند! ما تا می‌توانیم باید بسترِ خود بودن بچه‌ها را فراهم کنیم و تا جلوی خودبیگانگی آنها را نگیریم ول معطلیم! بازی شاید تنها جایی باشد که دیگر بچه‌ها بازی در نمی‌آورند! https://t.me/vahe_97/137 @esharat57
🔰 خدمات مواکب حسینی در مرز تمرچین پیرانشهر به زوار اربعینی حوزه/ مواکب حسینی در مرز پیرانشهر مستقر شده و خدمات رفاهی، اسکان و تغذیه و فرهنگی به زوار امام حسین(ع) که برای حضور در پیاده روی اربعین این مرز را انتخاب کرده‌اند، ارائه می‌دهند. 🔸 مشروح خبر👇👇👇 https://hawzahnews.com/xd2gk 🔶 خبرگزاری حوزه آماده انتشار اخبار همه مواکب آذربایجان غربی در مسیرهای پیاده روی اربعین در خاک ایران و عراق است و لذا مدیران مواکب می توانند گزارش های صوتی، تصویری، فیلم و ... از موکب خود را به آیدی 👇👇 👇 @mahdialiyar جهت نشر در خبرگزاری حوزه ارسال کنند. همچنین طلاب، دانشجویان و اهالی فرهنگ و زوار اربعینی نیز می توانند خاطرات، گزارش ها و نوشته ها و تصاویر و فیلم های خود را که از اربعین تهیه کرده اند برای نشر در خبرگزاری حوزه به ما ارسال کنند. 🌐 حوزه نیوز آذربایجان غربی https://eitaa.com/HawzahNews_Azgh
🔰 بازی خطرناک اصلاح طلبها از روی خیانت و مجلسی ها از روی عدم علم و بعضا خیانت !! 🔺 این روزها بحث انتخاب همه اعضای کابینه دولت با نظر و رأی مستقیم رهبری سر زبان محفل های سیاسی و ... شده است. 🔺عده ای از روی نادانی و عده ای از روی خیانت این را طرح می کنند و جریان شانا و برخی مجموعه های سیاسی منفعن طلب و تجار سیاسی که تا دیروز خود را مطیع جریان انقلاب می دانستند هم‌، هم‌صدا با جریان براندازی این را طرح می کنند. ❗️ اما واقعیت ماجرا چیست؟! سالهاست جریان براندازی رهبری را به دیکتاتوری محکوم می کنند و معتقدند رئیس جمهور و دولت در کشور هیچ کاره است و همه چیز را رهبری تعیین می‌کند. 🔺 با توجه به این که حامیان فتنه ۸۸ و ززا و اغتشاش‌گرانو ... به صراحت اعلام کرده اند که راه براندازی نظام پایین آوردن جایگاه رهبری است، و یقین دارند که پزشکیان نمی تواند رئیس جمهور در تراز ملت و انقلاب باشد و لذا با یک تیر دو نشان می زنند؛ 1⃣ اولی این که تمام کم و کاستی های آتی را پای رهبری بنویسند که رهبری کابینه را معرفی کرده و پزشکیان هیچ کاره بود 2⃣ دومی هم این که بر گذاره ای که ضد انقلاب ۴۵ سال بود می گفت که مردم هیچ کاره اند، دولت هیچ کاره است؛رهبری مشخص می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد و چه کسی وزیر، صحّه بگذارند و بدین ترتیب فصل جدیدی از براندازی را با لباس نظام شروع کنند ⏺در این میان نقش محمدباقر قالیباف مثل سال ۸۸ قابل تامل و محل تامل است!!! ▶️ پ ن ؛ رهبری بارها به صراحت فرموده‌اند که در انتخاب وزار هیچ دخالتی نمی کنند و روزهای آتی هم بار دیگر این مسئله را طرح خواهند کرد. سکوت خواص نشان از خیانت است!! مجمع_جوانان_انقلابی_ارومیه https://eitaa.com/mjem2u
💢آموزش و پرورش، اجیر و وکیلِ والدین، یا قیم آنهاست؟! شاید بنیادین‌ترین و اساسی‌ترین پرسش در امر تعلیم و تربیت این باشد که تربیت حق است یا مسئولیت؟ متنی که در مقدمه‌ی کتاب دوم ابتدایی نوشته به این موضوع اشاره کرده ولی آیا نظام آموزشی و تعلیم و تربیت ما به لوازم آن جمله پایبند است؟ فارغ از اینکه تربیت فرزند، نه حق والدین که بلکه وظیفه و مسئولیت آنهاست چرا که آنها مستقیما در تولد فرزند نقش داشته و بچه با خواست انها پا به این دنیا گذاشته است! لذا قطعا، تربیت، مسئولیت و وظیفه است نه حق! که والدین در پذیرش یا عدم پذیرش آن مختار باشند! اما نکته‌ی مهم‌تری که در مقدمه‌ی کتاب درسی آمده، تصریح می‌کند که مسئولیت تربیت، برعهده‌ی والدین است و نظام آموزشی وکیل یا اجیر والدین در امر تربیت است، در اینکه اساسا این واگذاری مسئولیت از سوی والدین به دولت طی چه فرآیندی رخ داده جدا قابل تامل است ولی آیا والدین مجازند از توکیل و سپردن این مسئولیت به دولت انصراف دهند و با محرومیت و عقوبت دولت رو به رو نشوند؟ آیا والدین می‌توانند این مسئولیت را خودشان بدون واگذاری به دولت انجام دهند؟ چنین بستر و زمینه‌ای آیا فراهم است که والدین فرزندشان را بدون هیچ ارتباط بروکراتیک و اداری و بدون تحمل نظام آموزشی موجود تربیت کنند؟ سوالی دیگر که قطعا که حائز اهمیت است، واگذاری مسئولیت تربیت فرزندان به دولت در چه چهارچوبی رخ میدهد؟ والدین در تدوین کتب درسی، در انتخاب محتوای درسی و در نوع اداره‌ی مدارس تا چه اندازه‌ مجاز به اعمال نظر هستند؟ واگذاری مسئولیت تربیت فرزندان به دولت، در عرصه‌ی نظر و ایده، شاید مطلوب بوده و بتوان آنرا در مقدمه‌ی کتاب ادعا کرد، ولی در عرصه‌ی عمل،نیازمند لوازم متعددی است که پایبندی به آنها سهل الوصول نیست! وکالت آموزشی، نه فقط از جنبه‌ی حقوقی، بلکه از موضع فلسفه‌ی تعلیم و تربیت نیز قابل مداقه و بررسی است. شاید اساسا برجسته کردن نقش والدین در تعلیم و تربیت به معنای کاهش سیطره و دامنه‌ی نفوذ دولت در امر تعلیم و تربیت است و قطعا منجر به رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان و افزایش مسئولیت پذیری والدین نسبت به سرنوشت آنها خواهد شد، سرنوشتی که در غیاب والدین، در متن مدارس به گونه‌ای دیگر و گاها دور از انتظار رقم می‌خورد! https://t.me/vahe_97/141 @esharat57
💢اربعین در سیطره‌ی مدرنیته! با سلطه‌ی مدرنیته و نفوذ مویرگیِ تکنولوژی به زندگی انسان‌ها، این پرسش که آیا حیاتِ دینی در عصر مدرنیته ممکن است یا نه؟! سوالی همچنان تازه و پربسامد است. اینکه زایش مدرنتیه در واکنش به دین مسیحیت بود یا مطلق ادیان، در سرنوشت این نبرد شدیدا موثر است ولی با گذر از این نکته شاید پرداختن به امکان حیاتِ دینی در عصر مدرنیته رهیافت‌هایی برای حل آن مسئله نیز به میان آورد. رویداد اربعین، اکنون در کارزار بین دین و مدرنیته به عنوان یک پدیده‌ای که محل تضارب آرا را فراهم آورده مطرح است. اینکه حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین به عنوان مصداق بارزی بر وجود امکان حیات دینی در عصر مدرن، مطرح می‌شود جای تامل و تدقیق دارد. مراد از امکان حیات دینی در عصر مدرنیته آیا برگزاری یک مراسم و‌ مناسک مذهبی در یک محدوده‌ی زمانی و مکانی مشخص است یا نه منظور از حیات دینی، ورود دین به تمام ساحت‌های زندگی فردی و اجتماعی روزمره انسان‌هاست؟ اربعین که از قضا در شرایط بریدگی از زیست روزمره و‌ عادی دین‌داران رخ داده و امکان تسری چنین مراسم و‌ مناسکی برای حیات روزانه‌ی آنها در شبانه روز وجود ندارد چطور می‌تواند مصداقی برای امکان حیات دینی در عصر مدرنیته مطرح شود؟ مگر از زمان ظهور مدرنیته، زمانی بوده که چنین مراسماتی امکان برگزاری نداشته باشند؟ اصلا نبرد مدرنیته با روح تدین و دینداری است یا با یک مراسم محدود، با شرایط محدود و در زمان محدود؟ شاید ضرورت شفاف شدن این موضوع بیش از گذشته به میان آید که آیا مراد از حیات دینی، دین حداقلی است یا حداکثری؟ و مدرنیته خود را در مقابل کدامیک تصور کرده‌است؟ فارغ از اینکه، نوع رویکرد موکب‌داری از سوی ایران و چگونگی انگیزه‌ی برخی از حاضرین و کیفیت حضور آنها در این مراسم معنوی، تفاوت ماهوی با موکب‌داری و حضور عراقیان دارد، اما با صرف نظر از این نکته باید تاکید کرد که اربعین زمانی می‌تواند شکافی در زیست مدرن انسان‌ها ایجاد کند که بتواند روح ایثار و فداکاری، تواضع و فروتنی، نوع دوستی و هم‌آهنگی! بین انسان‌ها که در اربعین غلیان دارد را به کل زندگی حاضرین دمیده و نشانه‌هایی از جوشش این خصلت‌ها در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها نمایان کند، اینکه اربعین از موقع جمع شدن بساط موکب‌ها هم بماند لای کوله‌پشتی ها و تا سال بعد نه رگه‌ها که حتی مویرگ‌هایی از فرهنگ اربعین در متن زندگی جامعه یافت نشود، در چنین حالتی اربعین، منحصر می‌شود به  یک مراسم معنوی، با این تفاوت که از مقیاس و اندازه‌ی بزرگتری نسبت به سایر مراسمات برخوردار است. امکان حیات دینی، همچنان در عصر مدرنیته محل پرسش و چالش است که سیطره‌ی ساختارها و سیستم‌های مدرن عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آیا روزنه‌ای برای حضور دین در این عرصه‌ها باقی گذاشته است یا نه؟ https://t.me/vahe_97/143 @esharat57
1️⃣1️⃣ اقتدار عجیب پلیس در کشور عراق ⭕️ همه کسانی که به عراق مسافرت کرده اند اقتدار عجیب پلیس را مشاهده می کنند که چه قدر پلیس و نیروهای امنیتی این کشور در کشورشان اقتدار و احترام دارند و شاید با دیدن این صحنه متوجه می شویم که پلیس جمهوری اسلامی چه قدر مظلوم و بی دفاع و خداوند لعنت کند سیاسیون بی دین را که برای ترویج لاابالی گری و بی دینی و قانون شکنی و حمایت از جریان های برانداز و ... این اندازه پلیس و نیروهای امنیتی ما را ذلیل می کنند و تحقیر می کنند و هر روز هم این ارزش کمتر می شود. 🚫 سوار موتوری شدیم قرار شد ما را حدود 10 کیلومتر ببرد و یک هزار دینار در مقابلش از ما خواست و قبول کردیم تقریبا یک سوم مسیر مانده بود که نگه داشت و گفت پیاده بشوید من بیشتر از این جا دیگر نمی برم. به او گفتم که ما با هم در مورد مسیر و کرایه صحبت کردیم اگر نمی توانی بروی کرایه همین مسیری را که آمدی می دهم. قبول نمی کرد و داد و بیداد راه می انداخت یک جمله گفتم الان به پلیس می گم بیاد حل کنه. اسم را که شنید موتور را برداشت و به همان پول قناعت کرد و فرار را بر قرار ترجیح داد.( این فقط یک مورد از چند موردی بود که خودم در مورد پلیس تجربه کردم) در همه شوارع و خیابان های که پلیس می ایستد همه راننده ها از پلیس می ترسند و روی حرفش حق حرف زدن ندارند. ❗️ پ ن :در ایران اگر نیروی امنیتی با یک فرد درگیر شود حق را به طرف مقابل می دهند هر چند حق با پلیس باشد و این چه چقدر مظلوم است پلیس ما .... در جریان مهسا یک زن معلوم الحال با همراهی و بی دین ولاشخور چه قدر هجمه و حمله به نیروی انتظامی مظلوم آوردند و از آشوب گران و فتنه گران حمایت کردند!!! مجمع_جوانان_انقلابی_ارومیه https://eitaa.com/mjem2u
🔰 در این شهر کسی صدای پرپر شدن پابرهنگان را نمی شود/ قتگاه شورا و شهرداری ارومیه برای ساکنان حاجی پیرلو و شیرباشی 🔷 باز هم تصادف، باز هم فوتی، باز هم کمربندی خاتم الانبیا و باز هم بی خیالی مسئولین و سکوت رسانه های مزد بگیر 🔺 باز هم در پی تصادفی در کمربندی خاتم الانبیای ارومیه یک زن از اهالی این منطقه فوت شد و کسی و رسانه ای دلش برای مردم این منطقه نسوخت/ مردم سوختند و کسی صدایشان نشد!! 🔷 سال هاست کمربندی خاتم الانبیاء به قتلگاه مردم منطقه تبدیل شده است و سالانه ده ها تصادف منجر به فوت و نقص عضو و....در این کمربندی غیر اصولی اتفاق می افتد و کسی صدای مردم را نمی شود. 🔶 حضرات برای کمربندی خاتم الانبیاء ارومیه دو پل هوایی طراحی کردند و آمدند پله برقی درست کردند و تردد مردم راحت شد، بعد دیدند در جاهای دیگر شهر که احتمالا مرفه نشین ها بود نیاز به موتور پله برقی ها وجود دارد کندند و بردند که بردند.... این موضوع را در زمان و شورای متبوعش طرح کردیم و حضرات آمدند و بازدید کردند قول مساعد دادند و رفتند که رفتند. 🔺 شورایی به رفت و ها آمدند و آن ها در پاییز 1401 در مسجد یازهرا حسین آباد قول دادند که زیر گذر الهمدی را بزند و مقداری از بار ترافیک و تصادفات کم بشود و یک سال بعد به وعده خود عمل کردند و در پاییز 1402 در مراسمی که باز هم در مسجد یازهرا برگزار شد، شهرداری و شورای وقت قول رو کمربندی خاتم الانبیاء را دادند که در کمتر از 6 ماه این امر تحقق خواهد یافت که با برگشتن شورای تعلیقی این زیرگذر هم معلق شد و رفت روی هوا و حالا مردم هر هفته در این کمربندی غیر اصولی و بدون امکان تردد برای عابرین پیاده، شاهد قتل عزیزان خود هستند و بی خیالی شورای شهر و شهردای که گویا دغدغه شان فعلا ستادیوم و مناطق دانشکده و .... شده است...! 🔺 متاسفانه این منطقه و مردمش در و به یاد مسئولین می افتند!!! الا یا اهل العالم مردم منطقه شیرباشی و حاجی پیرلو ارومیه مدد کاری و یاوری ندارند، هل من ناصر ینصرنی ؟؟؟ 🔈 کسی از فرماندار و استاندار و امام جمعه و .... ندای مظلومیت مردم مسستضعف را نمی شوند؟؟؟؟........ https://eitaa.com/mjem2u
🔹 فرق نخبگان آذربایجان‌غربی با نخبگان اصفهان و خوزستان و ... 🔺 می گفتند آقای اهل ارومیه است و شهر و استان را مثل کف دستش می شناسد، حالا راه انداختند که نهایت آمال و آرزوی ما از دولت انتخاب یک است. 🔸 این کارزارها از چند جهت قابل بررسی است؛ اولا؛ نشان می دهد ستادهایی که برای پزشکیان با هزینه های گزاف راه اندازی شد هیچ تاثیری نداشتند و شاید پزشکیان هم آن ها را حساب نمی کند و مجبور هستند برای پیشبرد اهداف خود که بیشتر قومیت گرایی است کارزار راه بندازند. ثانیا: خود اصلاح طلب ها این کارزار را حمایت می‌کنند که اگر فردا استاندار غیر بومی انتخاب شد و نتوانست کار کند بگویند ما استاندار بومی می خواستیم نگذاشتند و اگر استاندار بومی آمد و نتوانست اقدامی بکند بگویند خودتان باعث شدید استاندار بی خاصیت بومی انتخاب شود وگرنه ما دنبال متخصص بودیم نگذاشتید!! ثالثا؛ کیست که نداند این کارزار ها توسط کسانی است که برای شهر چشم دوختند تا با دوقطبی کردن شهر و استان بتوانند با جریان قومیت گرایی وارد شوار شوندوبلایی بر سر شهر بیاورند که جریان فساد آورد و را به ارومیه تحمیل کنند. 🔺 خلاصه نهایت آرزوی نخبگان استان ما ظاهرا رسیدن به یک استاندار بومی است و اقتصاد و معیشت و کشاورزی و علم و .... از دید نخبگان به دردی نمی خورد. و ظاهرا پزشکیان هم شناختی از استان ندارد. 🔹 البته که انتخاب استاندار بومی متخصص بهترین گزینه است اما رسیدن به یک استاندار بومی بی تخصص و ناکارآمد بلای جان استان است. مراقب باشیم.... https://eitaa.com/mjem2u
🔰 بخشندگی دلی بزرگ می خواهد 🔺 بچه ها و نوجوانان هر ان چه را که می بییند و شنوند به عنوان یک فرهنگ قبول می کنند، می پذیرند و عمل می کنند. چند تن از بچه ها و نوجوانان کوچه مهر آذر محله حسین آباد ارومیه پول های دستی و جیبی خود را کنار هم گذاشتند و در سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن (ع) ایستگاه صلواتی دایر کردند. https://eitaa.com/mjem2u
🔰 انتقاد کردن به معنی دو قطبی سازی نیست/ جریان انقلاب از پست گرفتن حامیان اغتشاشات نگران است 🔺 این که که برای حفظ این انقلاب صدها هزار شهید داده و خون دل ها خورده است از حضور حامیان فتنه و آشوب و اغتشاشات 1401 در دولت انتقاد می کند نه است نه ضد یت دولت. بلکه دلش برای این نظام می سوزد، ناراحت می شود وقتی اتفاقات 1401 را مرور می کند و می بیند بیش از 100 جوان پاک و بیگناه بسیجی، سپاهی، اطلاعاتی، انتظامی و... کشور به دست ایادی اسرائیل در کشور، به طرز وحشتانک و وحشیانه ای به شهادت رسیدند و عده ای از آن ها حمایت کردند و شهدا را خطاب کردند امروز یکی پس از دیگری مورد لطف و مرحمت دولت قرار می گیرند. 🔷جریان انقلاب از این می ترسد که کسانی که تا دیروز رسما شمشیر علیه نظام و انقلاب بسته بودند، به رهبری نامه می زدند که باید جام زهر را بنوشی و... دارند در دولت پست می گیرند، نگران می شود که نکند کاسه ای زیر نیم کاسه است تا با استفاده از امکانات دولتی و بیت المال گران و آشوب گران فربه تر شوند و باز هم مثل 88، 96،98 و 1401 بخواهند خون جوانان پاک را با همراهی آمریکا و اسرائیل بریزند و خون به دل رهبری کنند. 🔺 جریان انقلاب نگران است که دولت و مجلس خیلی از برای انتخاب وزیران، را نادیده گرفتند. 🔶 جریان انقلاب از هزینه سازی نگران است . جریان انقلاب ضد دولت نیست و هر اتفاقی هم برای دولت و ملت بیفتد اولین گروه حامی این دولت و ملت جریان انقلاب خواهد بود نه فتنه گران و حامیان اغتشاشات 🔺 در تاریخ داریم که جریان غاصبین را به جرم تبعید و شهید کرد، عبدالله بن مسعود را وسط شهر به جرم انتقاد شهید کردند و.... https://eitaa.com/mjem2u