eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
150 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محمود_شحات_انور فرازی بسیار زیبا با صدای استاد #محمود_شحات_انور از سوره‌ی مبارکه‌ی همزه #مقام_بیات #محمود_شحات_انور
4_5990005594252117529.mp3
2.41M
🌀 از قرار تا اوج مقام بیات همراه با صدای شگفت انگیز استاد کامل یوسف بهتیمی - در تلاوت معروف سوره فصلت (همراه با حفظ ضرب آهنگ تلاوت) به مدت نه دقیقه
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞🔻 کلیپی بسیار زیبا و فاخر 🔻🎞 💠 بشارت شهادت 💠 📖 آنها بخاطر نعمتهاى فراوانى كه خداوند از فضل خود به ایشان بخشیده است، خوشحالند; و بخاطر كسانى كه هنوز به آنها ملحق نشده‏اند ( مجاهدان و شهیدان آینده )، خوشوقتند; (زیرا مقامات برجسته آنها را در آن جهان مى‏بینند; و میدانند) كه نه ترسى بر آنهاست، و نه غمى خواهند داشت. (۱۷۰) ❣ حـَـبــیــبُ الــقُــرّاء ❣ 💝 استاد حاج وَحیــد نَـظَـــریان💝 📖 سوره مبارکه #آل_عمران آیه ۱۷۰ 🎼 در مقام #بیات ✅ مقطعی بسیار پرشور و عالی همراه با تصویر سازی و سخنان مقام معظم رهبری ▪️ پیشکشی به ساحت مقدس شهداء
1_140509260.mp3
19.78M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم 📖 🔵استاد غلامرضا شاه میوه 📌جلسه پنجم/صبا
🍃🌹 بهر مصباه رهبری صلوات به گل باغ سروری صلوات به نکو باب مهدی موعود به رخ پاک عسکری صلوات 💎اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍوَءَالِ مُحَمَّد💎 وَعَجِّل فَرَجَهُم 🌈⭐️ولادت یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری تبریک و تحنیت باد⭐️🌈⭐️ 🍃🌹 @eshragholqoran
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
🎼 آموزش مقامات 🎼 💎آموزش ابتدایی و ساده "مقام شناسی" توسط استاد شاه میوه 1⃣ _🎵 مقام بیات 1-زمزمه.
🎼🎵آموزش یا ✅آموزش مقام ✅ 1 - معنای لغوی : عده‌ای ریشه واژه‌ی بیات را ترکی می‌دانند و آن را به معنای غم یا غمگین ویا نام قبیله‌ای از قبایل ترکمن دانسته‌اند و عده‌ای اصل آن را از واژه «بیاد» می‌دانند. مانند: بیاد خداوند متعال. 2 - گستردگی و پیشینه : بیات از جمله مقامات گسترده‌ی عربی است، که کاربرد زیادی نیز دارد. برخی آن را به یکی از طریقه‌های صوفیه‌ی ایران و باباطاهر نسبت می‌دهند. گستردگی که این مقام دارد در سایر مقامات به چشم نمی‌خورد. و این خصیصه باعث شده است که غالباً در قبل و بعد و یا در خلال هر مقامی بتوان به مایه بیات منتقل شد. حسن آغاز و انجام تلاوت نیز با این مقام است. در موسیقی ایرانی بیات در ابعاد وسیعتر کاربرد داشته و از آهنگهای قدیمی ایران است. مقام بیات رکن اصلی قرائت به شمار می‌رود و همین ویژگی بارز است که آن را از سایر مقامات متمایز می‌گرداند. باتوجه به اینکه قاری در این مقام از پائین‌ترین گام صوتی شروع می‌کند و به مرور به گام‌های بالاتر وارد می‌شود. ضرورتاً زیرنغمه‌های متنوع و بیشتری در داخل این مقام مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که به سهولت نمی‌توان تمامی گام‌ها را پشت سر هم ارائه نمود و نیاز به نغمه‌ها و گوشه‌های متنوعی است. 🔹🔹🔹 3 - کیفیت آهنگ : این مقام یکی از زیباترین مقامات از نظر لطافت، حزن معنوی و وسعت گوشه‌ها و گستردگی است. به همین مناسبت آن را «امالنغمات و یا مادر نغمات» می‌گویند. برخی از گوشه‌های آن حالت حب، عشق و الفت دارد. این مقام آهنگی است بسیار نرم و دلنشین که از آن برای ایجاد آرامش اولیه و پذیرش آهنگ‌های بعدی استفاده می‌شود. 4 - موضوع آیات : این مقام علاوه بر شروع و فرود تلاوت، در «آیات دعا، حکایات، اندرزها» به کار برده می‌شود و همچنین «آیات توحید، اسماء و صفات الهی، نبوت، عقاید، اخلاق، معاد و مومنین» را در این مقام اجرا می‌نمایند. 5 - تاثیرات : الف) آرامش همراه با غم، ب) آگاه ساختن شنونده، ج) صحبت از احوالات گذشتگان را می‌توان بعنوان تاثیرات این مقام برشمرد. همچنین این مقام در ذهن حالت وقار، عظمت، بزرگی، تسلط و سنگینی را ایجاد می‌کند. 6 - جایگاه اجرا : عموم قاریان تلاوت خود را با مقام بیات آغاز می‌کنند. زیرا تنها مقامی است که در سه سطح «بیات شروع»، «بیات توسط» و «بیات فرود» تلاوت می‌گردد. نحوه‌ی شروع اساتید متفاوت است. به طور کلی می‌توان به سه گروه اشاره نمود. گروه اول: مانند استاد شحات‌انور، بیات را در شروع به کار گرفته سپس وارد مقام‌های بعدی می‌شود و در میان تلاوت‌ خود و یا در پایان آن به اجرای محدوده‌های بیات می‌پردازد و عموماً تلاوت خود را با آن به پایان می‌رساند. گروه دوم : همچون مصطفی اسماعیل، تمامی محدودهای آن را به صورت مبسوط اجرا، و عموماً از طریق زیرشاخه‌های فرود، تلاوت خود را به پایان می‌رسانند. گروه سوم : همچون عبدالباسط و عبدالعزیز حصان در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند این مقام را به خوبی اجرا می‌نمایند. 7 - گوشه‌ها و نغمه‌های فرعی : در مقام بیات نغمات فرعی بسیاری دیده می‌شود که در بین هرکدام از آن‌ها به راحتی می‌توان از مقام بیات به مقام دیگری منتقل شد، برای مثال از نغمه‌ی «رمل» می‌توان وارد «صبا» شد.. .👇👇 ⭐️🌈 @eshragholqoran