eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.9هزار ویدیو
151 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🌹 بهر مصباه رهبری صلوات به گل باغ سروری صلوات به نکو باب مهدی موعود به رخ پاک عسکری صلوات 💎اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍوَءَالِ مُحَمَّد💎 وَعَجِّل فَرَجَهُم 🌈⭐️ولادت یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری تبریک و تحنیت باد⭐️🌈⭐️ 🍃🌹 @eshragholqoran
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
🎼 آموزش مقامات 🎼 💎آموزش ابتدایی و ساده "مقام شناسی" توسط استاد شاه میوه 1⃣ _🎵 مقام بیات 1-زمزمه.
🎼🎵آموزش یا ✅آموزش مقام ✅ 1 - معنای لغوی : عده‌ای ریشه واژه‌ی بیات را ترکی می‌دانند و آن را به معنای غم یا غمگین ویا نام قبیله‌ای از قبایل ترکمن دانسته‌اند و عده‌ای اصل آن را از واژه «بیاد» می‌دانند. مانند: بیاد خداوند متعال. 2 - گستردگی و پیشینه : بیات از جمله مقامات گسترده‌ی عربی است، که کاربرد زیادی نیز دارد. برخی آن را به یکی از طریقه‌های صوفیه‌ی ایران و باباطاهر نسبت می‌دهند. گستردگی که این مقام دارد در سایر مقامات به چشم نمی‌خورد. و این خصیصه باعث شده است که غالباً در قبل و بعد و یا در خلال هر مقامی بتوان به مایه بیات منتقل شد. حسن آغاز و انجام تلاوت نیز با این مقام است. در موسیقی ایرانی بیات در ابعاد وسیعتر کاربرد داشته و از آهنگهای قدیمی ایران است. مقام بیات رکن اصلی قرائت به شمار می‌رود و همین ویژگی بارز است که آن را از سایر مقامات متمایز می‌گرداند. باتوجه به اینکه قاری در این مقام از پائین‌ترین گام صوتی شروع می‌کند و به مرور به گام‌های بالاتر وارد می‌شود. ضرورتاً زیرنغمه‌های متنوع و بیشتری در داخل این مقام مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که به سهولت نمی‌توان تمامی گام‌ها را پشت سر هم ارائه نمود و نیاز به نغمه‌ها و گوشه‌های متنوعی است. 🔹🔹🔹 3 - کیفیت آهنگ : این مقام یکی از زیباترین مقامات از نظر لطافت، حزن معنوی و وسعت گوشه‌ها و گستردگی است. به همین مناسبت آن را «امالنغمات و یا مادر نغمات» می‌گویند. برخی از گوشه‌های آن حالت حب، عشق و الفت دارد. این مقام آهنگی است بسیار نرم و دلنشین که از آن برای ایجاد آرامش اولیه و پذیرش آهنگ‌های بعدی استفاده می‌شود. 4 - موضوع آیات : این مقام علاوه بر شروع و فرود تلاوت، در «آیات دعا، حکایات، اندرزها» به کار برده می‌شود و همچنین «آیات توحید، اسماء و صفات الهی، نبوت، عقاید، اخلاق، معاد و مومنین» را در این مقام اجرا می‌نمایند. 5 - تاثیرات : الف) آرامش همراه با غم، ب) آگاه ساختن شنونده، ج) صحبت از احوالات گذشتگان را می‌توان بعنوان تاثیرات این مقام برشمرد. همچنین این مقام در ذهن حالت وقار، عظمت، بزرگی، تسلط و سنگینی را ایجاد می‌کند. 6 - جایگاه اجرا : عموم قاریان تلاوت خود را با مقام بیات آغاز می‌کنند. زیرا تنها مقامی است که در سه سطح «بیات شروع»، «بیات توسط» و «بیات فرود» تلاوت می‌گردد. نحوه‌ی شروع اساتید متفاوت است. به طور کلی می‌توان به سه گروه اشاره نمود. گروه اول: مانند استاد شحات‌انور، بیات را در شروع به کار گرفته سپس وارد مقام‌های بعدی می‌شود و در میان تلاوت‌ خود و یا در پایان آن به اجرای محدوده‌های بیات می‌پردازد و عموماً تلاوت خود را با آن به پایان می‌رساند. گروه دوم : همچون مصطفی اسماعیل، تمامی محدودهای آن را به صورت مبسوط اجرا، و عموماً از طریق زیرشاخه‌های فرود، تلاوت خود را به پایان می‌رسانند. گروه سوم : همچون عبدالباسط و عبدالعزیز حصان در هر موقعیتی از تلاوت که اراده کنند این مقام را به خوبی اجرا می‌نمایند. 7 - گوشه‌ها و نغمه‌های فرعی : در مقام بیات نغمات فرعی بسیاری دیده می‌شود که در بین هرکدام از آن‌ها به راحتی می‌توان از مقام بیات به مقام دیگری منتقل شد، برای مثال از نغمه‌ی «رمل» می‌توان وارد «صبا» شد.. .👇👇 ⭐️🌈 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللّهُمَّ اَنتَ السَّلامُ وَ مِنکَ السلامُ وَ لَکَ السَّلامُ واِلَیکَ یَعُودُ السَّلام سُبحَانَ رَبِکَ رَبِّ العَِزَةِ عَمَّا یَصِفُون وَسلام عَلی المُرسَلِین والحَمدُلِلّهِ رَبِّ العَالَمِین اَلسَّلامُ عَلَیکَ اَیُّهَاًنَبِیُّ وَ رَحمَةُ اللهِ وبَرَکَاتُه. .. اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ ءَِالِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم.. . سلام علیکم/روزتان تابناک به انوارالهی . .. 💎🌈 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 #ویژه | آموزشے ◽️ آشنایی با #مقام_بیات_معیر 🔸 با صدای سه تن از قراء مشهور جهان اسلام
💎بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الَّّرحِیم💎 🌈 که از محیط اطراف و تبدیل اصوات و الفاظ با همان نشیب و فرازهای صوتی و صامت و مصوِتهایی که در محیط دریافت می کند فرا می گیرد. و در این راستا: در دریافت اصوات یعنی تربیت پذیری صوت و دریافت اصوات نقش مأثری در ساختار اصوات انسانی می باشد. ✨وضعیت جغرافیایی و تأثیرات آب و هوا (معتدل/ خشک/ و مرتوب) تأثیر گذار است /که با حفظ سلامت /برای افرادی که در حوزه موسیقی آوازی فعالیّت دارند کاملاُ در شکل گیری و پرورش اصوات تأثیرات مثبت و یا منفی نقش به سزایی دارد. ✨وراثت=که خصوصیّاتی نظیر طنین؛ شدّت و ارتفاع صدا از طریق ژنها به فرزندان منتقل می شود؛ که به اثبات رسیده .. . و در موارد نادری که عوامل وراثتی در صوت بعضی اشخاص نقشی نداشته.. ✨ که به رغم وجود اختلافات در اصوات نوع انسان اعضای یک نژاد معمولاً دارای ویژه گیهای مشترک در اصوات مخصوص به خود هستند و در استعداد یابی در برخی مناطق استعدادهای صوتی بهترو متناسب تر دیده و شنیده می شود که تأثیر نژاد در حوزه موسیقی الحانِ مصری ها ایرانی ها؛ سوری ها متمایز از اصوات در شبه جزیره عربستان و حوزه خلیج فارس دریافت می شود. ✨ و که از اعضای شنیداری اصوات همه انسانها در دریافت صوتِ پیرامون خود که از قدرت گیرایی یکسان برخوردار نیستند.. به ویژه دریاف اصوات موسقیایی نیز استعدادهای نادری که توانی دریافت مجموعه ای از نت های مختلف در یک قطعه ے موسیقی وشناهت و درک بهتری و صوت مستعد تری دراین زمینه دارند. .. ولازم به ذکر هست که در حوزه موسیقی انسانهای مستعد با بهره وری بیشتر و تربیت گوش و در نتیجه صوت می توانند خروجی های لحنی و صوتی خود را شناسایی و رفع نمایند و با تمرین و ممارست با توان بالاتری از پایین ترین تا بالاترین درجه اصوات خود و تحریر ها نقش آفرینی داشته باشند. و با بهره گیری از قید زمان به استراحت ودریافت غذاهای مناسب و ساعات تمرینات مخصوصاً بامدادان؛ و مدت زمان و کنترل و حفظ سلامت حنجره می باشد /که مشاهده می شود افراد در ساعات اولیه از فرکانس صداهای قویتر و بم تر و زنگ دارتری برخورداند نسبت به پایان روز که هر چه نزدیک تر می شوند با اُفت صدا وتحلیل صوت روبه هستند. . امانت الهی است.. مراقب خود و اهدافمان باشیم... ⭐️🌈 @eshragholqoran
1_144197590.mp3
346.7K
🎤صوتی👆🏻👆🏻👆🏻 ❇️فرازی بسیار زیبا از استاد دکتر احمد احمد نعینع 📖آیه ۱۷ سوره مبارکه حجرات 🎼مقام : «رست» ⏲مدت زمان : ٠٠:۴۳