eitaa logo
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
1.2هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
2.9هزار ویدیو
149 فایل
#تابع قوانین جمهوری اسلامی دانستنیهای قرآن ✨آموزش روخوانی و روانخوانی ✨اموزش ترتیل و ترتیل خوانی ✨آموزش تجوید1...و 2تخصصی ✨تلاوت تحقیق آموزشی ✨تلاوت های مجلسی ✨آموزش صوت و لحن و مقامات ✨️اجرای اذان مٶذنین برترجهان اسلام ✨️تواشی و ابتهال ✨️نگارش نستعلیق✨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویری 👆 🕌 اذان زیبای قاری شهید 🌷حاج محسن حاجی حسنی کارگر🌷 🎼 این اذان در مقام « حجاز » اجراء شده است
✍امام رضا علیه السلام فرموند: درمیان میوه جات از انار استفاده کنیدکه حبه ای از آن نیست‌که واردمعده شود مگر اینکه قلب راصفا و نوری‌میبخشد و شیطان را تاچهل روز لال یادور میکند 📚عیون‌اخبار،باب۳ در شب جمعه تأکید پیامبر مکرم صلواة الله علیه در مفاتیح الجنان 🌿اعمال شب جمعه مورد مطالعه ے شماست... 🌿 @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 🌿 وَالرُّمَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَیْرَ مُتَشَابِهٍ انظُرُواْ إِلِى ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَیَنْعِهِِِ 🌿(باغهایی از انواع انگور) و زیتون و ، (گاه) شبیه به یکدیگر، و (گاه) بی‌شباهت! هنگامی که میوه می دهد، به میوه آن و طرز رسیدنش بنگرید!!! 📝سوره انعام / 🌈استاد محمود شحات انور 🌿یلدایتان مبارک 🌿 @eshragholqoran
⭐️🌈☝️☝️ با مفاهیم و اصطلاحات پایه در نغمه شناسی 🌈از آنجایی که برای آشنایی با هر هنری و در اینجا مستلزم آنیم که با اساسی ترین اصطلاحات و مفاهیم موضوع شویم: که در موسیقی مقامی عرب: با عناوین /دیوان/مسافت صوتیه/بُعد و سلم میپردازیم.. 🌈⭐️میدانیم برای بیان جملات و عبارات موسقی ؛ به نام (Note) که در موسقی عرب گاهی "درجه" و گاهی "علامت " خوانده می شود _وجود دارد که با ترتیبی معیِن روی خطوطی بنام " " قرار گرفته و نوشته و خوانده می شود. 🌈این نُت های هفتگانه که هر کدام بیانگر یک طبقه صوتی یا مشخّص می باشند به ترتیب: ؛ / رِ / / / / / / هستند؛ که به همین ترتیب تکرار می شوند... 🌈همواره در موسیقی بین یک نُت با نُت بعدی آن فاصله ے مشخصی وجود دارد که به ؛ نیم پرده ؛ ربع پرده و... معروف است. 🌈⭐️در موسیقی مقامی عرب به فاصله بین درجات یا نُت ها " " و به پرده که مشخّص کننده ے مقدار فاصله " " گفته می شود. 💠اگر این نُت ها به اندازه ای ادامه یابند که مجدداً تکرار گردد؛ تعداد به قدر خواهد رسید. 🌈در علم موسیقی ؛ فاصله ے نُت_اوِل تا هم اسم آن را (Octave) می گویند. : یک گستره موسقیایی شامل است که در آن تکرار همان اوّل است و از نظر یا نیز دو برابر نُت اول می باشد . 💠گستره ے صوتی یک قطعه ے موسیقی یا یک ۲ (مقام) ممکن است به اندازه ے یک ؛ کمتر و یا بیشتر از آن باشد. برای هر چه بیشتر به شکل توّجه فرمایید. ( در این حامل 🎼 با نام کلید "سُل" بیانگر آن است که روی خطّ چهارم از بالا نُت Solسُل=نوا درجه پنجم در دیوان اساسی ) می باشد و بقیه نُت ها نسبت به آن سنجیده می شود.) @eshragholqoran 🎼 🎼 🎼 🎼 🎼 🎼 🎼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5803070514243043735.mp3
938K
📖 💿 حامد ولی زاده 📌صــفــحــــه ⇦ 328 📎 ســــوره ⇦ الانبیاء 🎼مقام ⇦ نهاوند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_140519447.mp3
18.68M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم 📖 🔵استاد غلامرضا شاه میوه 📌جلسه هشتم/مقام فرعی سیگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 غفلتی بزرگ و رایج هنگام دعا به درگاه الهی؛ پیش از اینکه بگویی خدایا این و آن را به من بده، ببین ‌چه هستی! @motahari_ir @eshragholqoran
#اشراق_القرآن : کانال تخصصی آموزش قرآن با مدیریت موسسه لیله القدر نور در تهران/
🌈آ =صدای اول یا یکاه(اصطلاه یکاه اکنون برای که قبل از اُکتاو یا دیوان اصلی قرار دارد به کار می رود که در حقیقت درجه موسقی مقامی عرب محسوب می شود و امروزه دیگر در میان از کلمه یکا برای درجه استفاده نمی شود. در موسیقی عرب گاهی و گاهی خوانده می شود. 🌈آ صدای دوم یا دوکا/ تغییر 🌈آ سوم یا سیکاه/ تغییر 🌈آ صدای چهام یا جهاکاه/بدون تغییر. . 🌈آ صدای پنجم یا بنجکاه⬅️اکنون به اسم " "تغییر نام داده است. 🌈آ ششم یا شیشکاه⬅️ اکنون به ایم " "تغییر نام داده است. 🌈آ صدای هفتم یا هفتگاه⬅️ اکنون به اسم " "تغییر نام داده است. 🌈آ هشتم یا جواب⬅️ اکنون به اسم " " یا " خوانده می شود. 💎برای مطالعه بیشتر به 117 کتاب هنر تلاوت مراجعه شود. 💎🌈 @eshragholqoran
چنانکه در این دیوان اصلی ملاحظه می شود قرار از مقام رست آغاز گردیده... ✅1 - معنای لغوی : رست یا راست به معنی حقیقت و درستی به کار می رود. رست کلمه‌ای تازی است. به معنای مستقیم این مقام در مغرب به اسم «استهلال» شناخته می‌شود. ✅2 - گستردگی و پیشینه : این مقام در تمامی بلاد مسلمین کاربرد داشته و دارد عده‌ای معتقدند که این مقام از دیرباز ماهیت و حقیقت خود را حفظ کرده و تا به امروز پابرجا مانده است. در قرون وسطا این مقام به عنوان اولین و اصلی‌ترین مقامات موسیقی بوده و امروزه اعراب آن را در جایگاه دوم بعد از بیات قرار داده‌اند و لقب «اب النغمات یا پدر نغمات» و در پاره‌ای از موارد نام «ملک‌النغمات» را به خود گرفته است. عده‌ای از اساتید لحن، قدمت این مقام را به زمان حضرت آدم (ع) می‌دانند و می‌گویند. رست ناله‌ای انسانی است که دست از همه چیز برای بهشت شسته است این مقام پس از بیات از جمله وسیع‌ترین و گسترده‌ترین مقامات است آن چنان که بسیاری از قراء زیربنای قرائت خود را به صورت مبسوط خوانی بر آن استوار نموده‌اند. این مقام کلید ورود به سایر مقامات و الحان است. نغمه‌ی رست در موسیقی ایرانی نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های هفتگانه و اصلی مطرح است. ✅3 - کیفیت آهنگ : این مقام از جمله مقام‌های زیبا اصلی و با صلابت عرب است و براساس یکی از امثال عربی «اذا طال لیلک فالرست» یعنی در شب به این مقام سفارش شده است. همچنین حالت وقار متانت و بیانگری در آن مشاهده می‌گردد و بسیار مناسب قرائات مجلسی است و باز هم مشهور است «اذا جن لیلک فالرست» چون شب فرا رسید با مقام رست قرائت کن. این نغمه از نظر لحنی حالتی ضربی داشته و تحکم و تاکید و القاء امر را متصور می‌گرداند. به این خاطر غالب آیاتی که دارای تاکید، تحکم، امر، تضرع، درخواست، ادعیه، توبه، انابه» است در آن تلاوت می‌گردد. این مقام حالتی شبیه به اشاره به نزدیک و ضمیر این دارد. ✅4- موضوع آیات : این مقام در آیات «توحید، اسماء و صفات الهی، نشانه‌های الهی، نبوت عامه، عقاید، احکام و عبادات، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ✅5 - تاثیرات : از جمله تاثیرات این مقام برانگیخته شدن حس مردانگی و جسارت و حرکت به سوی کشف حقیقت در شنونده است. و زیرشاخه‌های آن نیز تاثیراتی نظیر آغاز بهار یا حقیقت روایت سرگذشت انسان‌های حقیقت‌جو و ایجاد تصویری زیبا از حقیقت و درستی در ذهن شنونده ایجاد می‌کند. ✅6 - جایگاه اجرا : این مقام پس از مقام بیات، نهاوند، عجم و سه‌گاه ارائه می‌گردد ولی با توانمندی که دارد در هر موقعیتی از قرائت قابل اجرا می‌باشد. ✅7 - گوشه‌ها و نغمه‌های فرعی : برخی از نغمات فرعی در این مقام عبارتند از «سوزناک، نوروز، دلنشین، اصفهان، ماهور، سازگار، سوز، دارا، نیشابورک و پگاه» را می‌توان نام برد. ✅8 - قاریان برتر : از اساتیدی که در این مقام شهرت بیشتری دارند می‌توان راغب مصطفی غلوش، مصطفی اسماعیل، رفعت، حصان، شعشاعی، صیاد و متولی عبدالعال را نام برد.
4_507651510750937436.mp3
1.01M
🎤 صوتی👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻 ❇️تلاوت ترتیل آموزشی 🎼 اجرای مقام رست توسط قاری بین المللی کشورمان ، استاد مهدی صیاف زاده 📖 سوره مبارکه بقره ، آیات ۱۸۳ الی ۱۸۶ 🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈زیارت ءال یس 💠مدت زمان8/3 شکرانه عبور از کید و فتنه های معاندین به دین اسلام و ملت پرشور سرزمینم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5996736593983963394.mp3
10.64M
⏰11دقیقه با دستگاه سگاه/°Mi با صدای روحنواز استاد 👇ما را از دعای خویش محروم نسازید.
1_140523213.mp3
20.32M
🎤صوتی 👆🏻👆🏻👆🏻 📖 آموزش صوت و لحن قرآن کریم 📖 🔵استاد غلامرضا شاه میوه 📌جلسه نهم/ (ترادف)و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پرچم سبز رضا آورده ام تا شهر شام... 🔹 میزبانی حضرت زینب(س) از خادمان شاه خراسان 🔺انتشار به مناسبت ولادت حضرت زینب (سلام الله) 🍃🌹ولادت اُسوه_ے صبرزینب کبری تحنیت باد 🌹🍃