4_396596098996635300.mp3
6.56M
📌جزء دهم: ازایه 41 #سوره_انفال الی آیه 92 #سوره_توبه
#دقت_فرماید :رآس سوره توبه بِسمِ اللهِ... ندارد.
👤قاری: استاد محمد صدیق منشاوی
🚩 ناشناختهترین متفکر معاصر
آیتالله فاطمینیا:
🔹 مرحوم علامه جعفری هم در علم، هم در اخلاق و هم در شخصیت جامعیت تمام داشت.
🔹 شرح نهجالبلاغه امیرالمؤمنین(ع) گل سرسبد کارهای علامه جعفری است.
🔹از نظر بنده علامه جعفری مهمترین متفکر معاصر ماست.
🔹نمک کار علامه جعفری را امیرالمؤمنین(ع) عطا کرده و تمام توفیقات ایشان از آنجا بوده است
.
https://iqna.ir/00GCwP
@eshragholqoran
4_6014586740059145710.mp3
4.44M
#اذان_قهار 🍃🌺🍃
🍃🌺🍃 🍃🌺🍃
بِسمِ اللهِ رَبِّ النُّورِ العَِظیم
#امروز:سه شنبه:
🌹16-اُردیبهشت ماه
🌹11 -ماه رمضان الکریم
🌹5- می/میلادی
💎 #اذان صبح ساعت"4/36"دقیقه
به وقت شرعی تهران
✅ @eshragholqoran
1_251806970.mp3
1.82M
🎙 دعای عهد با نوای استاد فرهمند
💠 امام صادق(ع): هرکه چهل صبحگاه این عهد را بخواند، از یاوران امام زمان میباشد
سلام علیکم
صبح یازدهمین روز از ماه ضیافت الهی رمضان الکریم بخیر و سعادتمندی
شب زنده داریها مقبول خالق یکتا...
حاجت روا وسلامت باشید
#ان_شاءالله...
🍃حسن خلق سرمایه انسان هست🍃
✨ @eshragholqoran
4_396596098996635301.mp3
7.52M
📌جزء یازدهم: از آیه 93 #سوره_توبه الی آیه 5 #سوره_هود
👤قاری: استاد محمد صدیق منشاوی
🚩 تفسیر سوره «عصر» و اهمیت زمان در زندگی
🔹آیتالله سیدان: میلیاردها مقدمات باید آماده شود و تمام جریانات خلقت در مسیر خود باشند که یک دقیقه وقت برای ما به وجود بیاید و هر دقیقه هم که از دست برود قابل برگشت نیست.
🔹هر لحظه در معرض خطر است و مانند شعله شمع ممکن است از بین برود، انسان باید برای وقت خود ارزش قائل شود و اینکه چگونه عمر خود را مصرف میکند.
https://khorasan.iqna.ir/00GLg9
با لمس کردن مطالب را مطالعه فرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل تصویری کلاس درس آموزش مقام رست (قرار مقام راست - شروع رست) در سبک چهار قاری بزرگ مصر
✅ @eshragholqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حضرت_علی_علیه_السلام_فرمودند : هيچ ثروتى چون عقل و هيچ فقرى چون نادانى نيست.هيچ ارثى چون ادب ، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
#غررالحکم/ح54
سلام علیکم /طاعات و عبادات قبول بارگاه الهی باد. #ان_شاءالله. .
✅ @eshragholqoran
4_5994476655207252618.mp3
2.05M
ویُطعِمُونَ الطَّعامُ علیَ حُِّبه ے مِسکِیناً وَ یُتِیماً و اَسِیرَاً...
🌴نامهای دیگر سوره هل اتی ؛ دهر و انسان می باشد
📢تلاوت سوره مبارک انسان..
🌴استاد محمدصدیق منشاوی/ص :578
✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
#صلواه_خاصه_امام_رضاعلیه_السلام...
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ...
✨السلام علیک یاعلی ابن موسی الرضا⭐️🌙
✨السلام علیک یا امام رئوف(ع)⭐️🌙
خداوندا در این لحظات سحر: دربارگاه وساحت مقدس ربانیت
بر در خانه ثامن الحجج علیه السلام را شفیع به : بارگاه ملکوتیت میخوانیم و با استغفار و آمرزش میطلبیم
ببخشی به به غفاریتت
؛ و اینکه بهترین تقدیرهارابرایمان رقم بزنی و حاجات مٶمنین و مٶمنات را در این لحظات سحری به اجابت برسانی.. .#ان_شاءالله..
#آمین_یارب_العالمین
✅ @eshragholqoran
4_5846197736856094735.mp3
3.45M
4_396596098996635302.mp3
8.17M
📌جزء دوازدهم: از آیه 6 #سوره_هود الی آیه 52 #سوره_یوسف
👤قاری: استاد محمد صدیق منشاوی
به نام خدا
💠🔰خلاصه نکات یادگیری اصول تلاوت به شکل نکته های شماره دار:
✍🏻 احسان اعتباریان
1- تلاوت قرآن در مقامات موسیقی عربی اجرا می شود
2- طبق اصول تلاوت به روش مصری، شروع یک تلاوت در اغلب موارد از قسمت های #بمصدا و در مقامی موسیقایی به نام مقام #بیات است (این مقام با دستگاه شور فارسی معادل است)
3- تعداد مقامات موسیقایی در تلاوت قرآن استفاده می شود به #سیزده مورد نیز می رسد اما #هشت مورد آن بین قاریان معروف و رایج است (#صنعبسحرک - شامل: صبا - نهاوند - عجم - بیات - سه گاه یا سیکاه - حجاز - راست یا رست - کرد)
4- هر مقام از #هشتنت تشکیل شده و هر نت در حقیقت یک صدا یا صوت است که فرکانس مشخصی دارد
- نیز هر نت نسبت به دیگر نت ها فاصله صوتی مشخصی دارد
- این فاصله بین نت ها در مقامات مختلف متفاوت است (علت تفاوت بین مقامات همین فاصله گوناگون و متمایز بین نت هاست)
5- زمانی که یک قاری یک مقام را شروع می کند معمولا بر حسب تجربه و آزمون و خطا و و تقلید از قدما یاد گرفته که مقام را به قسمت (گوشه) های مختلف تقسیم نموده و روی هر آیه (یا قسمتی از آیه یا دو یا سه آیه) یکی از این قسمت ها یا گوشه ها را به ترتیب اجرا کند
6- این گوشه ها که در واقع قسمتی از یک مقام هستند بین اهل فن به نغمه معروف هستند
7- نغمه ها می توانند دارای یک نت شاهد باشند. نت شاهد یکی از نت های مقام است که در ملودی اجرا شده بیشتر شنیده می شود یا مهم تر است. تشخیص نت شاهد یک نغمه توسط یک استاد خبره انجام می گیرد و برای یک قاری مبتدی و متوسط دشوار است
8- برخی از فرازهایی که یک قاری اجرا می نماید ممکن است دارای نت شاهد بخصوصی نباشد و یا ملودی فراز حاوی یکی از تکنیک های لحنی باشد که از مبحث ما فعلا خارج است
9- به تصویر بالا دقت نمائید؛ گوشه های بیات تقریبا می توانند به همین ترتیبی که در شکل زیر می بینید اجرا شوند و یا اینکه ترتیب دیگری برای اجرای آنها توسط قاری انتخاب گردد
10- برای دیگر مقامات تلاوت (صنع بسحرک) نیز می توان چنین قسمت هایی قائل شد که موضوع بحث های بعدی ما خواهد بود
11- در بسیاری از این موارد این قسمت ها (گوشه ها) در هم ادغام می شوند که بین قاریان به #تلوین بین نغمات معروف است مثل تلوین بین گام چهارم و گام ششم یعنی نغمه بیات نوا و بیات عجمی (تصویر مطرح شده در بالا یک الگوی پیشنهادی است و جزو موارد "این است و جز این نیست" قرار ندارد)
12- در مورد گام هفتم یک تذکر وجود دارد که در بیشتر سبک های تلاوت و در عمل این گام وجود ندارد و بجای آن از یکی از مقام های فرعی بیات مثلا مقام شوری یا مقام حسینی و یا انتقال به راست (و یا هردو) استفاده می شود
13- برای یادگیری روش تلاوت، در عمل شما باید این گام ها (قسمت ها) را از شیوه تلاوت قراء سرآمد مصری یاد بگیرید و پشت سر هم اجرا نمائید مثل فایلی که بنده در زیر آن را اجرا نموده ام. (ممکن است در آموزش هایی که در کشور داده می شود گام های کمتری در نظر بگیرند)