eitaa logo
اسلام
222 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
900 ویدیو
100 فایل
الاسلام یعلوولایعلی علیه ارتباط با ادمین: @eslam_20 کانال فقط و فقط برای رضای خدا و اهل بیت علیهم السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
شهید اکرم پناهی 🌱تاریخ تولد : 1342 روستای کوخدان سی سخت، استان کهگیلویه و بویراحمد 🌾تاریخ شهادت : 61/3/3سوم خرداد ✨محل شهادت : خونین شهر ✨زیارتگاه :روستای کوخدان https://eitaa.com/eslam20
﷽▬ 💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼 🍃🌺🍂 🍂🍃https://eitaa.com/eslam20 🌸 1️⃣👈 کسی که موقع فطر بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کسی دیگر نیست باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع که تقریباً سه کیلو است یا یا یا یا یا و مانند اینها به مستحق ّ بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است 2️⃣👈 انسان🧔باید زکات فطره را به قصد یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بدهد و موقعی که آن را می دهد، نیّت دادن فطره نماید. 3️⃣👈 انسان باید فطره کسانی را که در غروب 🌙 شب عید فطر نان خور او حساب می شوند بدهد؛ کوچک باشند یا بزرگ ، مسلمان باشند یا کافر، دادن خرج آنان بر او واجب باشد یا نه ، در شهر خود او باشند یا در شهر دیگر. 4️⃣👈 اگر کسی را که اوست (و در شهر دیگر است کند که از مال او فطره خود را بدهد (چنانچه داشته باشد که فطره را می دهد لازم نیست خودش فطره او را بدهد. 5️⃣👈اگر کسی موقع شب عید دیوانه یا بیهوش باشد زکات فطره بر او نیست. 6️⃣👈 اگر بعد از غروب شب عید فطر شود، یا کسی او حساب شود، واجب نیست فطره او را بدهد. اگر چه مستحب است فطره کسانی را که از غروب تا پیش از ظهر روز عید نانخور او حساب می شوند بدهد. 7️⃣👈اگر انسان کسی باشد و پیش از غروب نانخور کسی دیگر شود، او بر کسی که نانخور او شده واجب است مثلًا اگر دختر پیش از غروب به خانه شوهر رود، شوهرش باید فطره او را بدهد 8️⃣👈 کسی که دیگری باید او را بدهد، واجب نیست فطره خود را بدهد و اگر کسی که او بر دیگری واجب است خودش فطره را بدهد، از کسی که فطره بر او واجب شده نمی شود مگر این که با اذن و اجازه طرف باشد. 9️⃣👈 انسان اگر چه مخارج را از مال بدهد، باید فطره آنان را از مال بدهد. 📗 : ۱. توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید احکام زکات فطرهhttps://eitaa.com/eslam20
احکام فطره.MP3
7.59M
حجت الاسلام والمسلمین غفاری/موضوع :9موردازاحکام فطره{جلسه 39}/تاریخ 3خرداد1399شهرستان سمیرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰به‌مناسبت عید سعید فطر انجام شد؛ 👈🏻موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان 🔻به‌مناسبت عید سعید فطر، رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۳۷۲۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت. https://eitaa.com/eslam20
🌸 دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد فردا ۴ خرداد ۱۳۹۹ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر است. 🔻 متن اطلاعیه به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت عزیز در ماه مبارک رمضان، به اطلاع عموم مردم شریف ایران می رساند، بر اساس گزارشهای متعدد رسیده از راصدان کاردان و مورد اطمینان، رؤیت هلال ماه شوال المکرم در غروب شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ مطابق با ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۴۱ هجری قمری برای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) محرز شده است، بنابراین فردا (یکشنبه) ۴ خرداد عید سعید فطر خواهد بود. دفتر مقام معظم رهبری •┈┈••✾••┈┈•https://eitaa.com/eslam20
🌒 دفاتر آیات عظام خامنه‌ای ونوری همدانی یک‌شنبه را عید فطر اعلام نمودند. 🌑 دفاتر آیات عظام سیستانی و وحیدخراسانی جوادی‌آملی نیز یکشنبه را روز سی‌ام رمضان اعلام کردند. ◽️ دفاتر دیگر مراجع تقلید هنوز اطلاعیه رسمی در این زمینه منتشر نکرده‌اند. https://eitaa.com/eslam20
✍️ چند نکته در باب عید فطر ◻️ اختلاف در فقه مانند هر علم دیگری وجود دارد؛ کما اینکه در مراجعه به پزشکان میبینیم یکی دارو تجویز می‌کند و دیگری راه درمان را در عمل جراحی می‌بیند و مردم هیچ گاه از آن تعبیر به دعوا بین اطبا نمی‌کنند. ◻️ اختلاف در تعیین روز عید فطر اختلاف اساسی و در اصول دین نیست تا از آن برداشت به اختلاف میان فقها شود. بله اصل روزه داری امری اساسی و از اصول اسلام است و همه مراجع در این زمینه نظر یکسانی دارند. ◻️ این اختلاف نه بر اساس عدم اعتماد مراجع به یکدیگر بلکه بر اساس اختلاف در است؛ که یکی یا را قبول دارد و دیگری نه.https://eitaa.com/eslam20 ◻️ اینکه علت این اختلافِ مبنا چیست بحث مفصلی می‌طلبد اما اگر کسی اندک اطلاعات و معلوماتی در فقه داشته باشد می‌داند دلایل و استدلال‌های طرفین متقن، قوی و بر اساس اصول و مبانی مشخص و معین است. ◻️ روزه دو بُعد دارد؛ یکی فردی و دیگری اجتماعی. در بعد فردی هرکسی به فتوای مرجع تقلید خود عمل می‌کند و فردا (یکشنبه) را روزه می گیرد یا نمی گیرد اما در بعد اجتماعی طبیعی است که باید یک نظر در جامعه و کشور حاکم شود و چه مبنایی بهتر از مبنای ولی فقیه در هر زمان. ◻️ بر خلاف آنچه برخی می خواهند القا کنند که این اختلافات در ایران است در حوزه نجف هم این تفاوت مبنا وجود دارد. آیت الله سیستانی و آیت الله مدرسی فردا را سی‌ام رمضان و آیت الله بشیر نجفی فردا را عید اعلام کرده اند. ❗️نکته آخر اینکه اثبات اول ماه امری ؛ بله در باید طبق نظر مرجع تقلید عمل کرد مثل این که رؤیت با ابزار را قبول داشته باشد یا نه؟ مرتضی سعیدی‌نجفی/ طلبه درس خارج و عضو ستاد استهلال https://eitaa.com/eslam20
🔳 نظر رهبر انقلاب در خصوص اختلاف نظر مراجع در زمینه اعلام عید فطرhttps (http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8094)https://eitaa.com/eslam20 (http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=8094)در قضیه‌‌ی این عید فطر هم که فرمودند، به نظر من اینی که ما بگوئیم باید جوری بشود که همه، در یک روز عقیده‌‌ی به عید پیدا کنند، این نشدنی است؛ یعنی طبق مبانی فقهی ما نشدنی است؛ همه‌‌ی فقها بر یک فتوا متفق بشوند؛ خوب، نمیشود. بالاخره یک فقیهی ممکن است پیدا بشود که نظرش چیز دیگری باشد؛ بنابراین اختلاف به وجود خواهد آمد. ما این اختلاف را خیلی بزرگ نکنیم؛ چه اهمیتی دارد؟ چه اشکالی دارد؟ یک نفری است، فتوائی دارد یا مقلدینی هم دارد، یا ندارد و طبق فتوای خودش عمل میکند. منتها البته امسال هم مشاهده کردید، با اینکه بعضی از آقایان بزرگ و محترم و مراجع عظام نظرشان نظر دیگری بود، هیچ تظاهری به این نظر مخالف انجام نگرفت؛ شما ملاحظه کردید. این خیلی چیز مهمی است؛ این خیلی چیز عظیمی است؛ خیلی باید قدردانی کرد. اینجور نبود که حالا یک نماز عید روز یکشنبه تشکیل بشود مثلاً در اصفهان یا در مشهد یا در تهران یا جای دیگر، یک نماز عید هم روز دوشنبه. همچین کاری اتفاق نیفتاد؛ این خیلی مهم است. خوب، بزرگان انصافاً همینطور که همیشه‌‌ی عقیده‌‌ی ما بوده و الان هم هست، به مصالح نظام، به مبانی نظام خیلی پایبندند، خیلی معتقدند؛ انسان اینها را میبیند؛ و واقعاً باید قدردانی کرد، شکرگزاری کرد. بنده خیلی از آقایان محترم و بزرگی که فتوایشان هم غیر از آن چیزی بود که مبنای حکم ما بود، متشکرم، اما در عین حال، به مخالفت تظاهری نکردند؛ این خیلی چیز مهمی است. دشمن البته ممکن است یک کلمه حرف بزند و این را بزرگ کنند و جنجال کنند و هیاهو کنند؛ ما تابع نغمه‌‌ی دشمن که نیستیم. ان‌‌شاءالله خداوند همه‌‌مان را موفق و مؤید بدارد. https://eitaa.com/eslam20 بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۵ شوال ۱۴۳۰