💠 آمادگی معاد
🔸امام علی(علیه السلام):
بهترین آمادگى ها آن است که انسان به وسیله آن، معاد خود را اصلاح کند.
در روایت دیگر می فرماید:
آرمان جمع کردن میان دنیا و آخرت از فریبها و نیرنگهاى نفس است (و جمع میان دنیا و آخرت ممکن نیست.)
✍🏼 غررالحکم/ باب الآخره و الترغیب إلیها
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
💠 اسوه خودسازی
قطعا برای شما در رفتار رسول خدا مایه اقتدا و سرمشق زندگی است، برای کسی که به خدا و روز واپسین امید ( قلبی و عملی ) دارد و خدا را بسیار یاد می کند.
📚 احزاب/21
🔸 امام علی(علیه السلام):
محبوبترین بندگان در پیشگاه خدا کسى است که به پیامبرش اقتدا کند (و او را اسوه و الگوى خود قرار دهد) و اثر او را دنبال کند.
📚 غررالحکم/ باب الاقتدا
https://eitaa.com/eslam20
💠 خوراک کم
🔸 امام علی(علیه السلام):
کسى که خوراکش کم باشد دردهایش کم است.
در روایت دیگر می فرماید:
کسى که خوراکش اندک باشد فکر و اندیشه اش پاک گردد.
📚 غررالحکم/باب الاکل
✍🏼 از مجموع روایات در این زمینه چنین بر می آید که کم خوردن هم باعث سلامتی جسم و هم باعث سلامتی روح است و نقش مهمی در خودسازی و تربیت نفس دارد.
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
💠 غضب خدا
🔸 امام علی(علیه السلام):
هرگاه دیدى خداوند تو را با خلق خود مأنوس و سرگرم ساخته و از ذکر خود رمانده است، آن وقت است که به راستى تو را مبغوض داشته است.
📚 غررالحکم/باب معرفت خدای تعالی
✍🏼 این روایت بهترین معیار خودشناسی است. تفکر و تامل در رفتار و گفتار و نوع معاشرت با دیگران و سنجش خود با این روایت بهترین راه خودسازی است.
https://eitaa.com/eslam20
💠 آرزو
🔸 امام علی(علیه السلام):
📚 برترین مرتبه دین کوتاه کردن آرزو است و برترین عبادت اخلاص عمل.
🔸 در روایت دیگر می فرماید:
به راستى که خداى سبحان مبغوض دارد آنها را که آرزوشان طولانى و بد عمل هستند.
📚 غررالحکم/باب الأمل و الأمانى
✍🏼 عمر ما کوتاهتر از آن است که با آرزوهای دراز آن را تلف کنیم.
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
💠 گنجینه ایمان
🔸 امام علی(علیه السلام):
سه چیز است که از گنجینه هاى ایمان است:
1️⃣ پوشاندن مصیبت (پیش آمدهاى ناگوار)
2️⃣ و پوشاندن صدقه و
3️⃣ پوشاندن بیمارى.
📚 غررالحکم/باب الأمن(امنیت)
✍🏼 آه و ناله کردن و شکایت از بیماری و مصیبت، دردی از انسان دوا نمی کند، اما مخفی کردنش ارزش انسان را نزد خدا بالا می برد.
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
💠 نشانه ایمان
🔸 امام علی(علیه السلام):
مؤمن آسان گیر، نرمخو،افتاده و مورد اعتماد مردم است.
🔸 امام علی(علیه السلام):
مؤمن کم لغزش و پر عمل است.
🔸 در روایت دیگر می فرماید:
مؤمنان چنانند که(مردمان) به نیکى هاشان امیدوار و از شرّ و بدى آنها در امان هستند.
📚 غررالحکم/باب الأمن (امنیت)
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
💠 امانتداری
🔸 امام علی(علیه السلام):
بپرداز امانت را هرگاه امانتى نزد تو نهادند و اگر امانتى به کسى دادى او را متهم مکن، به راستى ایمان ندارد کسى که امانت ندارد.
🔸 در روایت دیگری می فرماید:
هر گاه امانتى به تو سپردند آن را پس بده و خیانت مکن حتی به کسى که به تو خیانت کند
📚 غررالحکم/باب الأمانه(امانت دارى)
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
نام و نام خانوادگی: عبدالرسول زرین
لقب(ها): ارتش تکنفره، صیاد خمینی
تاریخ تولد: پنجم مرداد سال ۱۳۲۰
محل تولد: دهدشت/استان کهگیلویه و بویراحمد
تاریخ شهادت: ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۶۲
عبدالرسول زرین متولد پنجم مرداد ماه سال ۱۳۲۰ از دهدشت که یکی از روستاهای حومه کهگیلویه می باشد است. او در سن چهار سالگی پدر خود را از دست داد و مادرش نیز در سن شش سالگی در گذشت و از همین رو، عبدالرسول تحت سرپرستی دایی خود در آمد.
شهید حسین خرازی به عبدالرسول زرین لقب ارتش تکنفره را داده بود. عراقی ها نیز برای او لقب صیاد خمینی را در نظر گرفته بودند. به عبدالرسول زرین پس از شهادت، درجه افتخاری سرداری اعطا گردید.
او تک تیراندازی ماهر بود و طبق گفته همرزمانش، توانسته بود با هفتصد شلیک بسیاری از فرمانده ها و افراد موثر بعثی را بکشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام دوستان این کلیپ توسط اینستا حذف شد نشر بدید به همه ی گروههاوکانالهاتون عاقبتتون بخیر
#تقویم_شیعه
📅 امروز شنبه
☀️ 12 اسفند ماه 1402 شمسی
🌙21 شعبان 1445 قمری
❄️ 02 مارس 2024 میلادی
☀️ #شمسی
➕ شروع جنگ شهرها توسط عراق در جريان جنگ تحميلی (1363ش)
➕ آغاز عمليات كربلای 7 در منطقه حاج عمران، توسط ارتش (1365ش)
➕ رحلت فقيه معظم آيت اللَّه "شيخ محمدرضا محقق تهرانی" (1373 ش)
🌙 #قمری
➕ درگذشت ابن بصيص زبيدی، نحودان و لغتشناس مشهور يمنی (768ق)
➕ درگذشت شمس العلماء، عالم، اديب و شاعر (1345ق)
❄️ #میلادی
➕ آغاز انتفاضه مردم مسلمان عراق عليه رژيم ديكتاتوری صدام حسين (1991م)
—----------
🇮🇷 كانال اسلام
https://eitaa.com/eslam20
◼️رحلت فقيه معظم آيت اللَّه "شيخ محمدرضا محقق تهراني" (1373 ش)
✍ آيت اللَّه حاج شيخ محمدرضا محقق تهراني در سال 1291 ش (1332 ق) در تهران به دنيا آمد و پس از گذراندن دروس مقدمات و سطح در قم، راهي مشهد شد. وي در مشهد از دروس آيات عظام: ميرزا هاشم قزويني و حاج آقا حسين طباطبايي قمي بهره برد. او پس از چندي در قم در درس حضرات آيات: سيدصدرالدين صدر، سيدمحمدتقي خوانساري و سيدمحمد حجت كوه كمرهاي شركت جُست.
✅ با ورود آيت اللَّه العظمی بروجردي به قم در سال 1323، به مدت نه سال در درس فقه و اصول ايشان حاضر شد و به مدارج بالاي علمي دست يافت. اين عالم فرزانه سپس سالياني در مشهد و تهران به تدريس، تاليف، تصنيف و ارشاد مردم پرداخت و منشأ خدماتي گرديد.
✅ از ايشان آثار متعددي بر جاي مانده كه حقائقُ الفقه في شرح شرايع الاسلام شامل يك دوره كامل فقه استدلالي در هفتاد جلد يكي از آثار گرانبهاي اوست. او سرانجام در 12 اسفند 1373ش برابر با دوم شوال 1415 ق در هشتاد و دو سالگي، بدرود حيات گفت و به جوار رحمت حق شتافت.
https://eitaa.com/eslam20
☀️از جمله آثار قرآن خواندن☀️
✍ یکی از آثار قرآن خواندن، این است که باعث نورانی شدن دل و جان و حتی مکانی می شود که در آن قرآن خوانده میشود.
در روایت آمده است که نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم میفرمایند:
🌺 نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآن؛
خانه هایتان را با خواندن قرآن، نورانی کنید.
✅ همینطور که ستارهها در آسمان برای ما جلوهگر است، خانههایی که قرآن در آن خوانده میشود برای ملائکه آسمان، جلوهگر است. در خانه ها قرآن بخوانید که آثار فوقالعادهای دارد.
🌷در ادامه همین حدیث، حضرت میفرمایند:
وقتی تلاوت قرآن در خانه زیاد شود، خیر آن خانه افزایش پیدا مىكند و اهل آن از نعمتهاى الهى برخوردار مىشوند.
📚 بحارالانوار، ج۸۹، ص۲۰۹
https://eitaa.com/eslam20
💠 معنای جدل و انواع آن
✍ «جدل» در لغت به معنای تاباندن طناب است و در اصطلاح به گفتگوهایی که طرفین می خواهند یکدیگر را در پیچ و تابهای بحث شکست دهند، گفته می شود.
🔴 جدال دو نوع است:
🔹 الف) جدال نیکو که سیره ی انبیاست و نوعی گفتگو و تلاش برای ارشاد مردم است. چنانکه کفّار به حضرت نوح می گفتند: تو برای ارشاد ما بسیار جدل و تلاش میکنی. «قالُوا يا نُوحُ قَدْ جادَلْتَنا فَأَكْثَرْتَ جِدالَنا» هود، 32.
🔸 ب) جدال باطل که به منظور محو یا کم رنگ کردن حقّ، انواع طرحهای انحرافی و باطل را به میان می آورد. «وَ جادَلُوا بِالْباطِلِ لِيُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ فَأَخَذْتُهُمْ» غافر، 5 .
✅ در مسائل علمی و عقیدتی باید از جدل پرهیز کرد مگر با روش نیکو؛
«وَلَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» عنکبوت، 46.
«وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ» نحل، 125.
https://eitaa.com/eslam20
💠مفاسد جدال از دیدگاه اسلام 💠
✍ جدال با افرادی که فاقد تفکر و فهم و شعور هستند، یکی از مصادیق جدال بیهوده است که پیامد های منفی به دنبال دارد و در اسلام از آن نهی شده است. از جمله پیامدهای جدال بیهوده عبارتند از:
✅ 1. سبب گمراهی است. «ما ضلّ قومٌ بعد هدیً کانوا علیه الاّ اوتوا الجَدَل» *نهج الفصاحه، حدیث 2648.*
هیچ گروهِ هدایت شده ای منحرف نشدند مگر به خاطر جدالهای ناروا.
✅ 2. سبب قهر الهی است. «من جادل فی خصومة بغیر علم لم یزل فی سخط اللّه حتّی ینزع» *همان، حدیث 2865.*
هر کس بدون آگاهی در موارد نزاع به جدل بپردازد، در قهر الهی است مگر آنکه از جدال دست بر دارد.
✅ 3. مایه ی پشیمانی است. «ایّاک و اللجاجة فان اوّلها جهل و آخرها الندامة» *همان، حدیث، 1008.*
از لجاجت که زمینه جدال است دوری کن که آغازش نادانی و پایانش پشیمانی است.
https://eitaa.com/eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
روزخدا.MP3
14.42M
حجت الاسلام
غفاري
م روز خدا
ج 966
https://eitaa.com/eslam20
#حدیث_روز
✍️ محمد بن مسلم از #امام_باقر (ع) روایت کرده:
💠 چون خدا #عقل را آفريد از او بازپرسى كرده باو گفت پيش آى پيش آمد، گفت بازگرد، بازگشت، فرمود:
✅ بعزت و جلالم سوگند مخلوقى را نيافريدم كه نزدم محبوبتر از تو باشد، و تو را تنها در کسانی دوستشان دارم به #کمال رساندم، همانا امر و نهى كيفر و پاداشم متوجه تو است.
📖 « لَمَّا خَلَقَ اَللَّهُ اَلْعَقْلَ اِسْتَنْطَقَهُ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَقْبِلْ فَأَقْبَلَ ثُمَّ قَالَ لَهُ أَدْبِرْ فَأَدْبَرَ ثُمَّ قَالَ وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي مَا خَلَقْتُ خَلْقاً هُوَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْكَ وَ لاَ أَكْمَلْتُكَ إِلاَّ فِيمَنْ أُحِبُّ أَمَا إِنِّي إِيَّاكَ آمُرُ وَ إِيَّاكَ أَنْهَى وَ إِيَّاكَ أُعَاقِبُ وَ إِيَّاكَ أُثِيبُ».
📚 الکافی، ج1، ص 10، کتاب العقل و الجهل، ح 1.
#حدیث_خوانی/ #عقل_و_جهل/ #حدیث_قدسی/ #جایگاه_عقل/ #معیار_تکلیف/ #معیار_کیفر_و_پاداش/
#تقویم_شیعه
📅 امروز یکشنبه
☀️ 13 اسفند ماه 1402 شمسی
🌙22 شعبان 1445 قمری
❄️ 03 مارس 2024 میلادی
☀️ #شمسی
➕رحلت آیت الله امامی کاشانی (۱۴۰۲)
➕ انعقاد "معاهده پاریس" بین ایران و انگلستان و جدا شدن افغانستان از ایران (1235 ش)
➕ رحلت فقیه بزرگ و استاد برجسته حوزه علمیه قم، آیت الله "میرزا محمد فیض قمی" (1329 ش)
🌙 #قمری
➕ رحلت متكلم كبير "شيخ محمد جواد بلاغي" (1352 ق)
➕ رحلت "ابن شهر آشوب" عالم و محدث بزرگ(588 ق)
❄️ #میلادی
➕ امضاء قرارداد ننگين خروج ايران از هرات در زمان ناصرالدين شاه قاجار (1857م)
—----------
🇮🇷 كانال اسلام
https://eitaa.com/eslam20
◾️درگذشت آیت الله امامی کاشانی (۱۴۰۲)
✍ آیت الله محمدآقا امامی معروف به محمد امامی کاشانی(۱۰ مهر ۱۳۱۰ – ۱۲ اسفند ۱۴۰۲)، امام جمعه موقت تهران و از روحانیان فعال و برجسته در دوران انقلاب اسلامی ایران بود.
🔹امامی کاشانی از اعضای تشکیلدهنده جامعه روحانیت مبارز بود. وی پس از انقلاب با حکم حضرت امام خمینی(ره) در ۲ اردیبهشت ۱۳۶۸ عضو هیئت بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شد. نماینده ولی فقیه در شهربانی، عضویت در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دیوان عدالت اداری، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دورههای ۱ تا ۵ و امام جمعه موقت تهران از ۸ آبان ۱۳۶۰ تا زمان حیاتش از جمله سوابق درخشان او بود. همچنین با تشکیل شورای عالی تبلیغات در صدد هماهنگی بیشتر در تبلیغات فرهنگی و دینی گام برداشت.
🔸او از شاگردان حضرت امام خمینی، آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله محقق داماد و علامه طباطبایی بود. کتاب دو جلدی خطّ امان در تبیین ادله عقلی و فلسفی اثبات وجود و ظهور امام زمان(عج) و گفتگو با اندیشمندان گوناگون مسیحی و یهودی درباره مهدویت از جمله آثار اوست.
او سرانجام در ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ش، دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.
https://eitaa.com/eslam20
◼️رحلت آیت اللَّه "میرزا محمد فیض قمی" (1329 ش)
✍ میرزا محمدفیض قمی از نوادگان ملا محسن فیض کاشانی، در سال 1254ش (1293ق در شهر قم به دنیا آمد. وی فقه و اصول و حکمت و عرفان رانزد میرزا حسن آشتیانی و میرزا محمود قمی و شیخ علی رشتی فرا گرفت. او در 24 سالگی برای ادامه تحصیل رهسپار عتبات عالیات گردید و از محضر علامه سید محمدکاظم یزدی طباطبایی، آخوندملا کاظم خراسانی و شیخ اصفهانی بهره برد.
✅ وی پس از اخذ اجازه اجتهاد از علمای نجف، برای درک افکار و تحقیقات علمی و فقهی آیت اللَّه میرزا محمدتقی شیرازی به سامرا هجرت کرد و در درس آن بزرگوار شرکت نمود. طولی نکشید که وی در ردیف شاگردان بزرگ استاد قرار گرفت و به مقامات عالی علمی رسید به طوری که میرزا شیرازی، در احتیاطات خود، برخی از مقلدانش را به تقلید از فیض قمی ارجاع میداد.
✅ او بعدها وارد قم شد و با همتی عالی، مدرسه فیضیه را که به صورت مخروبه درآمده بود، بازسازی و احیا کرد و از جمله عالمانی است که در دعوت از آیت اللَّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی از اراک به قم و تاسیس حوزه علمیه قم، نقش مهمی ایفا کرد.
✅ کتاب الفیض، حاشیه بر عروة الوثقی، مناسک حج، حاشیه وسیلة النجاة، شرحی بر منظومه مرحوم سید بحرالعلوم در فقه، ذخیرةالعباد و چند اثر دیگر از جمله آثار اوست.
✅ این عالم ربانی سرانجام در سیزدهم اسفند 1329ش، برابر با بیست و پنجم جمادی الاول 1370ق در هفتاد و پنج سالگی در حین انجام فریضه نماز، روحش به ملکوت اعلی پر گشود و در ایوان طلا در جوار حضرت معصومه(س) مدفون شد.
https://eitaa.com/eslam20
◼️ رحلت "ابن شهر آشوب" عالم و محدث بزرگ(588 ق)
✍ ابوجعفر، محمد بن علی بن شهرآشوب بن ابونصر بن ابوالجیش ساروی مازندرانی ملقب به رشیدالّدین و عزالدّین و مشهور به اِبنِ شَهْرْآشوب (۴۸۹-۵۸۸ ه ق، )، مفسر، محدث، ادیب و فقیه بزرگ شیعه است. وی بنا به دلايل مذهبي ناچار به ترك ايران در دوره سلجوقيان شد و به حلب سوریه رفت. او از دانشمندترين عالمان زمان خود و مورد قبول و احترام پيروان اهل تسنن نيز بود.
✅ ابن شهر آشوب از عالماني چون زمخشري، امام محمد غزالي و خطيب خوارزمي اجازه نقل حديث داشت. پاره اي از آثار مهم او عبارتند از: مَعالِم العُلَماء، مناقِب آلابيطالب، مُتَشابِهِ القرآن و الاربعين.
✅ سرانجام او در شب جمعهٔ ۲۲ شعبان ۵۸۸ ه.ق، در حلب درگذشت و در جبل الجوشن در نزدیکی محلی مشهور به مشهد الحسین (ع) به خاک سپرده شد.
https://eitaa.com/eslam20
🌺 امام علی عليه السلام:
🌷 سُوءُ التَّدبيرِ سَبَبُ التَّدمير.
سوء تدبير، موجب ويرانى و نابودى است.
📗 غررالحکم، ح۵۵۷۱
https://eitaa.com/eslam20
💠 اصلی ترین خطر برای جامعه ی اسلامی 💠
✨ قالَ رَسُولُ اللهِ (صل الله علیه و اله):
🌺 إنِّي مَا أخَافُ عَلَي اُمَّتِي الْفَقْرَ
🌷من از فقر و تنگدستي بر امّت خود بيمناک نيستم.
اصلاً نمی ترسم که مسلمانان گرسنه یا تشنه بمانند.
بعد در ادامه می فرمایند:
🌸 وَلکِنْ أخَافُ عَلَيْهِمْ سُوءَ التَّدْبِيرِ
من از فقر فرهنگی برای امّتم بيم دارم؛
سوءالتدبیر، همان کج انديشي است. (۱)
💧به تعبير عامیانۀ، فقر مشکل بزرگی نیست، بلکه بی شعوری و نفهمی ریشۀ همۀ بدبختی ها است! اگر شعور از بین برود، کسانی می آیند و حق را می پوشانند، باطل را می آرایند و به جای حق می نشانند و هیچ کس هم صدایش در نمی آید که چه کلاه بزرگی بر سر مردم رفته است.
🌹 پیغمبر فرمود: من از اين می ترسم! می ترسم که امّتم دچار کج فهمی و سوءتدبیر شود.
💧 از زمان پيغمبر تا الآن، و از امروز تا قیامت، تمام بدبختی های امّت اسلامي از همين بوده و هست.
بعد از پيغمبر، مشکلات از همین جا شروع شد.
---------------------
📚 (۱) عواملی الالی، ج۴، ص۳۹
https://eitaa.com/eslam20
✨ قال امیرالمومنین صلوات الله علیه:
✨ اَلدَّهْرُ يَوْمَانِ فَيَوْمٌ لَكَ وَ يَوْمٌ عَلَيْكَ فَإِذَا كَانَ لَكَ فَلاَ تَبْطَرْ وَ إِذَا كَانَ عَلَيْكَ فَلاَ تَحْزَنْ فَبِكِلَيْهِمَا سَتُخْتَبَرُ
✨دنيا دو روز است: روزى به سود توست و روزى به زیان توست. روزى كه به سود توست، سرمست مشو و روزى كه به زيان توست، غم مخور؛ زيرا تو در هر دوى آنها آزمايش مىشوى!
تحف العقول ص۲۰۷
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
سخنان حضرت امام سجادوحضرت زینب درمجلس ابن زیاد.MP3
32.39M
حجت الاسلام
غفاري
م سخنان حضرت امام سجاد وحضرت زينب درمجلس ابن زياد
ج 967
https://eitaa.com/eslam20
#حدیث_روز
✍️ روایت شده #امام_علی (ع) فرمود:
💠 #جبرئيل بر آدم (ع) نازل شد و گفت: اى آدم من مأمور شدهام كه ترا در انتخاب يكى از سه چيز مخير سازم پس يكى را برگزين و دوتا را واگذار.
🔷 #آدم (ع) گفت چيست آن سه چيز؟
✳️ گفت: عقل، حياء و دين؛
✅ آدم (ع) گفت: #عقل را برگزيدم.
🔶 جبرئيل به #حياء و #دين گفت شما بازگرديد و او را واگذاريد.
✅ آن دو گفتند اى جبرئيل ما مأموريم هرجا كه #عقل باشد با او باشيم. گفت خود دانيد و بالا رفت.
📖 « هَبَطَ جَبْرَئِيلُ عَلَى آدَمَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ يَا آدَمُ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أُخَيِّرَكَ وَاحِدَةً مِنْ ثَلاَثٍ فَاخْتَرْهَا وَ دَعِ اِثْنَتَيْنِ فَقَالَ لَهُ آدَمُ يَا جَبْرَئِيلُ وَ مَا اَلثَّلاَثُ فَقَالَ اَلْعَقْلُ وَ اَلْحَيَاءُ وَ اَلدِّينُ فَقَالَ آدَمُ إِنِّي قَدِ اِخْتَرْتُ اَلْعَقْلَ فَقَالَ جَبْرَئِيلُ لِلْحَيَاءِ وَ اَلدِّينِ اِنْصَرِفَا وَ دَعَاهُ - فَقَالاَ يَا جَبْرَئِيلُ إِنَّا أُمِرْنَا أَنْ نَكُونَ مَعَ اَلْعَقْلِ حَيْثُ كَانَ قَالَ فَشَأْنَكُمَا وَ عَرَجَ».
📚 الکافی، ج۱، ص ۱۰-۱۱، کتاب العقل و الجهل، ح ۲.
#حدیث_خوانی/ #عقل_و_جهل/ #حدیث_قدسی/ #جایگاه_عقل/ #رابطه_عقل_و_دین/ #رابطه_عقل_و_حیاء/ #عقل/ #خاستگاه_دین/ #خاستگاه_عقل/