💠 نشانه ایمان
🔸 امام علی(علیه السلام):
مؤمن آسان گیر، نرمخو،افتاده و مورد اعتماد مردم است.
🔸 امام علی(علیه السلام):
مؤمن کم لغزش و پر عمل است.
🔸 در روایت دیگر می فرماید:
مؤمنان چنانند که(مردمان) به نیکى هاشان امیدوار و از شرّ و بدى آنها در امان هستند.
📚 غررالحکم/باب الأمن (امنیت)
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
💠 امانتداری
🔸 امام علی(علیه السلام):
بپرداز امانت را هرگاه امانتى نزد تو نهادند و اگر امانتى به کسى دادى او را متهم مکن، به راستى ایمان ندارد کسى که امانت ندارد.
🔸 در روایت دیگری می فرماید:
هر گاه امانتى به تو سپردند آن را پس بده و خیانت مکن حتی به کسى که به تو خیانت کند
📚 غررالحکم/باب الأمانه(امانت دارى)
#احادیث_روزانه
https://eitaa.com/eslam20
نام و نام خانوادگی: عبدالرسول زرین
لقب(ها): ارتش تکنفره، صیاد خمینی
تاریخ تولد: پنجم مرداد سال ۱۳۲۰
محل تولد: دهدشت/استان کهگیلویه و بویراحمد
تاریخ شهادت: ۱۱ اسفند ماه سال ۱۳۶۲
عبدالرسول زرین متولد پنجم مرداد ماه سال ۱۳۲۰ از دهدشت که یکی از روستاهای حومه کهگیلویه می باشد است. او در سن چهار سالگی پدر خود را از دست داد و مادرش نیز در سن شش سالگی در گذشت و از همین رو، عبدالرسول تحت سرپرستی دایی خود در آمد.
شهید حسین خرازی به عبدالرسول زرین لقب ارتش تکنفره را داده بود. عراقی ها نیز برای او لقب صیاد خمینی را در نظر گرفته بودند. به عبدالرسول زرین پس از شهادت، درجه افتخاری سرداری اعطا گردید.
او تک تیراندازی ماهر بود و طبق گفته همرزمانش، توانسته بود با هفتصد شلیک بسیاری از فرمانده ها و افراد موثر بعثی را بکشد.
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام دوستان این کلیپ توسط اینستا حذف شد نشر بدید به همه ی گروههاوکانالهاتون عاقبتتون بخیر
#تقویم_شیعه
📅 امروز شنبه
☀️ 12 اسفند ماه 1402 شمسی
🌙21 شعبان 1445 قمری
❄️ 02 مارس 2024 میلادی
☀️ #شمسی
➕ شروع جنگ شهرها توسط عراق در جريان جنگ تحميلی (1363ش)
➕ آغاز عمليات كربلای 7 در منطقه حاج عمران، توسط ارتش (1365ش)
➕ رحلت فقيه معظم آيت اللَّه "شيخ محمدرضا محقق تهرانی" (1373 ش)
🌙 #قمری
➕ درگذشت ابن بصيص زبيدی، نحودان و لغتشناس مشهور يمنی (768ق)
➕ درگذشت شمس العلماء، عالم، اديب و شاعر (1345ق)
❄️ #میلادی
➕ آغاز انتفاضه مردم مسلمان عراق عليه رژيم ديكتاتوری صدام حسين (1991م)
—----------
🇮🇷 كانال اسلام
https://eitaa.com/eslam20
◼️رحلت فقيه معظم آيت اللَّه "شيخ محمدرضا محقق تهراني" (1373 ش)
✍ آيت اللَّه حاج شيخ محمدرضا محقق تهراني در سال 1291 ش (1332 ق) در تهران به دنيا آمد و پس از گذراندن دروس مقدمات و سطح در قم، راهي مشهد شد. وي در مشهد از دروس آيات عظام: ميرزا هاشم قزويني و حاج آقا حسين طباطبايي قمي بهره برد. او پس از چندي در قم در درس حضرات آيات: سيدصدرالدين صدر، سيدمحمدتقي خوانساري و سيدمحمد حجت كوه كمرهاي شركت جُست.
✅ با ورود آيت اللَّه العظمی بروجردي به قم در سال 1323، به مدت نه سال در درس فقه و اصول ايشان حاضر شد و به مدارج بالاي علمي دست يافت. اين عالم فرزانه سپس سالياني در مشهد و تهران به تدريس، تاليف، تصنيف و ارشاد مردم پرداخت و منشأ خدماتي گرديد.
✅ از ايشان آثار متعددي بر جاي مانده كه حقائقُ الفقه في شرح شرايع الاسلام شامل يك دوره كامل فقه استدلالي در هفتاد جلد يكي از آثار گرانبهاي اوست. او سرانجام در 12 اسفند 1373ش برابر با دوم شوال 1415 ق در هشتاد و دو سالگي، بدرود حيات گفت و به جوار رحمت حق شتافت.
https://eitaa.com/eslam20
☀️از جمله آثار قرآن خواندن☀️
✍ یکی از آثار قرآن خواندن، این است که باعث نورانی شدن دل و جان و حتی مکانی می شود که در آن قرآن خوانده میشود.
در روایت آمده است که نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم میفرمایند:
🌺 نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآن؛
خانه هایتان را با خواندن قرآن، نورانی کنید.
✅ همینطور که ستارهها در آسمان برای ما جلوهگر است، خانههایی که قرآن در آن خوانده میشود برای ملائکه آسمان، جلوهگر است. در خانه ها قرآن بخوانید که آثار فوقالعادهای دارد.
🌷در ادامه همین حدیث، حضرت میفرمایند:
وقتی تلاوت قرآن در خانه زیاد شود، خیر آن خانه افزایش پیدا مىكند و اهل آن از نعمتهاى الهى برخوردار مىشوند.
📚 بحارالانوار، ج۸۹، ص۲۰۹
https://eitaa.com/eslam20
💠 معنای جدل و انواع آن
✍ «جدل» در لغت به معنای تاباندن طناب است و در اصطلاح به گفتگوهایی که طرفین می خواهند یکدیگر را در پیچ و تابهای بحث شکست دهند، گفته می شود.
🔴 جدال دو نوع است:
🔹 الف) جدال نیکو که سیره ی انبیاست و نوعی گفتگو و تلاش برای ارشاد مردم است. چنانکه کفّار به حضرت نوح می گفتند: تو برای ارشاد ما بسیار جدل و تلاش میکنی. «قالُوا يا نُوحُ قَدْ جادَلْتَنا فَأَكْثَرْتَ جِدالَنا» هود، 32.
🔸 ب) جدال باطل که به منظور محو یا کم رنگ کردن حقّ، انواع طرحهای انحرافی و باطل را به میان می آورد. «وَ جادَلُوا بِالْباطِلِ لِيُدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ فَأَخَذْتُهُمْ» غافر، 5 .
✅ در مسائل علمی و عقیدتی باید از جدل پرهیز کرد مگر با روش نیکو؛
«وَلَا تُجَادِلُوا أَهْلَ الْكِتَابِ إِلَّا بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» عنکبوت، 46.
«وَجادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ» نحل، 125.
https://eitaa.com/eslam20
💠مفاسد جدال از دیدگاه اسلام 💠
✍ جدال با افرادی که فاقد تفکر و فهم و شعور هستند، یکی از مصادیق جدال بیهوده است که پیامد های منفی به دنبال دارد و در اسلام از آن نهی شده است. از جمله پیامدهای جدال بیهوده عبارتند از:
✅ 1. سبب گمراهی است. «ما ضلّ قومٌ بعد هدیً کانوا علیه الاّ اوتوا الجَدَل» *نهج الفصاحه، حدیث 2648.*
هیچ گروهِ هدایت شده ای منحرف نشدند مگر به خاطر جدالهای ناروا.
✅ 2. سبب قهر الهی است. «من جادل فی خصومة بغیر علم لم یزل فی سخط اللّه حتّی ینزع» *همان، حدیث 2865.*
هر کس بدون آگاهی در موارد نزاع به جدل بپردازد، در قهر الهی است مگر آنکه از جدال دست بر دارد.
✅ 3. مایه ی پشیمانی است. «ایّاک و اللجاجة فان اوّلها جهل و آخرها الندامة» *همان، حدیث، 1008.*
از لجاجت که زمینه جدال است دوری کن که آغازش نادانی و پایانش پشیمانی است.
https://eitaa.com/eslam20
هدایت شده از سخنرانی ها/حجت الاسلام غفاری
روزخدا.MP3
14.42M
حجت الاسلام
غفاري
م روز خدا
ج 966
https://eitaa.com/eslam20