eitaa logo
دانلود
پدر شهید نادعلی رجبی: پروردگار ما را آفرید و تقدیر را رقم می فرماید. ما مالک زمین نیستیم. همه ی داده را شکر می کنیم.
سلام ضمن عرض تبریک وتهنیت بمناسبت میلاد با سعادت امام رضا( ع )از خادمیاران عزیز خواهشمندم فردا ۱۳ تیربا کاور مخصوص خادمیاران رضوی در نماز جمعه شهرستان رآس ساعت ۱۲/۳۰شرکت بفرمایید با تشکر یا علی
شهید احمد اولادعظیمی نام پدر: عزت الله محل تولد: محل شهادت: تاریخ تولد: 1330/01/29 تاریخ شهادت: 1361/04/25 مشخصات شهرستان : قائم شهر سن : 31 سال وضعیت تاهل : متأهل دین : اسلام - شیعه تحصیلات : متوسطه شغل : کشاورزی عضویت : بسیج قشر : - یگان : لشکر 25 کربلا مسئولیت : - رسته : پیاده تخصص : - شناسنامه شهادت محل شهادت : شلمچه عملیات : رمضان موضوع شهادت : جبهه نحوه شهادت : اصابت ترکش خمپاره سایر مشخصات محل تدفین : قائمشهر توضیحات : - سایر توضیحات : https://t.me/Koolebar_ir** زندگی نامه - وصیت نامه **
خاطره جانمایی شهدای گمنام.mp3
10.68M
فایل صوتی 📻انتشار برای اولین بار 🎤خاطراتی ازجانمایی محل تدفین شهدای گمنام 🔻در جریان جانمایی شهدای گمنام پادگان هفت تپه خوزستان (پادگان لشکر۲۵ کربلای مازندران در ایام دفاع مقدس ) 🎙راوی : سردار سید محمد باقرزاده 🌹اینجامعراج شهداست👇 @tafahoseshohada
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
0004.pdf
1.35M
پی‌دی‌اف رایگان کتاب دُرّ و صدف ؛ نوشته‌ی محمد شجاعی لینک خرید کتاب در و صدف👇 https://b2n.ir/376179 @ostad_shojae
sheikh mahdi mahjuri emamjamaeat eslamabad: بنام خدا ✍مهدی مهجور در مسئله عزداری امام حسین علیه السلام امروزه با توجه به گسترش شیوع بیماری کرونا سه دیدگاه در جامعه ما مطرح شد ۱.دیدگاه اول بر این باور است که عزاداری باید در هر شرایطی برگزار شود، چرا که عزاداری و گریه برای امام حسین علیه السلام از افضل قربات وحتی افضل واجبات است. این اندیشه پشتوانه روایی و حدیثی دارد که در هر شرایطی وحتی جان انسان درخطر باشد، نباید زیارت و عزاداری تعطیل و متوقف شود ۲.دیدگاه دوم براین باور است با توجه به شرایط امروز، عزاداری و هر تجمعی ترک شود. این اندیشه هم پشتوانه عقلی و فقهی و عرفی برخوردار است. قاعده مهم فقهی لاضرار، و ادله فقهی دیگر.. این قواعد فقهی بیانگر یک پیام کلی انسانی است، که در هیچ شرایطی نباید به غیر ضرری وارد شود ودر صورت خسارت موجب ضمان خواهدبود. حال با توجه که این بیماری بعضا علائمی ندارد ممکن است خسارت به افراد و جان انسان وارد کند، که از نظر شرع وعقل واجب است از جمع و اجتماع اجتناب و دوری کرد ۳.دیدگاه سوم براین باور است که مراسم عزاداری برگزار شود همراه با پروتکل بهداشتی، این تفکر پشتوانه علمی و پزشکی دارد، این دیدگاه هرچندعلم به خطرات و مهلک بودن این بیماری دارد، یکجوری می خواهد هر دو طیف را همراهی کند ولی سوال اینجاست آیا عزاداری امام حسین علیه السلام یک واجب تعبدی و شرعی است؟ سوال بعدی اگر واجب شرعی و تعبدی است باید به صورت اجتماع برگزار شود یا اینکه به صورت انفرادی انجام گیرد تکلیف ساقط است؟ سوال بعدی آیا عزاداری امام حسین یک امر مستحبی است و مورد تاکید واقع شده است،؟ ادامه دارد.........
اسلام آباد قائم شهرqaemshahr eslamabad
sheikh mahdi mahjuri emamjamaeat eslamabad: بنام خدا ✍مهدی مهجور در مسئله عزداری امام حسین علیه السل
مهدی مهجوری: بنام خدا ✍مهدی مهجور ادامه بحث درمورد عزاداری امام حسین علیه السلام آیا عزاداری امام حسین علیه السلام یک واجب شرعی است که بعضی براین باورند؟ در این مقال کوتاه به این پرسش پاسخ می دهد ۱.واجب شرعی یعنی انجام آن ضرورت دارد و ترک آن حرام است درصورتی یک عمل واجب است که این عمل از زبان وعمل شارع صادر شده باشد، در صورتی که شارع در این مورد ساکت است. در مقابل اگر ترک شود وفرد مورد مواخذه وعقاب قرار گیرد، قبح عقاب بلابیان از نظر عقل وشرع قبیح است ۲ شارع حفظ جان انسان را واجب می داند وحتی حفظ جان انسان را از اوجب واجبات دانسته است. ۳.مسئله دیگر در فقه مطرح است، می تواند یک انسان متشرعه بعضی اوقات یک واجبی بخاطر یک مانعی به تاخیر اندازد. مثلا شخصی در ماه مبارک رمضان بیمار است اطباع و اهل خبره دستور به منع روزه داری می دهند این شخص بدون توصیه آنان روزه گرفت و حال او بدتر شود نه تنها ثوابی نبرده بلکه مرتکب عمل حرامی شده است چراکه به بدن خود لطمه وارد کرده است یا اینکه شارع در مورد حج یکی از فرائض و واجبات برای یک انسان مستطیع است که در قرآن آمده است و شارع آن را انجام داده است اگر مانعی برای انسان ایجاد شود، شارع می فرماید می تواند به تاخیر اندازد وبه سال دیگر موکول کند. ۴.همچنین در فقه درباب تقلید مطرح است، اهل غیر خبره به خبره مراجعه کنند. این مسئله کرونا یک موضوع پزشکی و کارشناسی است همه افراد که اشرا ف به این مسئله ندارند به آنها رجوع کنند.این هم وجوب عقلی است که شرع آن را مورد تایید واقع داده است. ۵.عزاداری امام حسین علیه السلام یک امر مستحبی است نه از زبان شارع بلکه از زبان معصوم صادر شده که زیارت اباعبدالله حسین علیه السلام ثواب زیادی به همراه دارد حال با این شرایط دلواپسی ها ونگرانیها چه کنیم؟ از یک طرف نهضت کربلا وعاشورای است که برای ما شیعیان نماد هویت واز این طریق بود توانستند تشیع راسرپا نگه دارند ودر همین اجتماعات بود که معارف اهل بیت نشرداده شد وامامی است که اگر دلاورانه قیام نمی کرد نه اصولی می ماند نه فروعی وازطرفی دل نگرانیها پزشکان اهل خبره را هم برطرف کنیم به نظر می آید با توجه به دل نگرانیها شریعت وعلم پزشکی بر حفظ و حرمت جان انسان، محرم امسال بر اساس پروتکل بهداشتی به صورت محدود اجرا شود وبه اهل خبره رجوع کنیم نه به کاسبان دین که در این زمینه هیچ تخصص ندارند و هر خانه ای را حسینه و مسجد کنیم،سرگذشت کربلا، اندیشه و تفکرات ناب آن امام عزیز را مورد مطالعه و اندیشه قرار دهیم و در خلوتمان بر مصائب جانسوز امام حسین اشک بریزیم و درنگی بر اصول و فروع خود کنیم و از این طریق راه نجاتی برای خودمان و جامعه مان پیدا کنیم. در آخر خدا را می خوانیم لحظه ای ما را از معرفت ومحبت وعرض ارادت به ذوات مقدسه معصومین وعلی الخصوص اباعبدالله الحسین علیه السلام دردنیا و آخرت محروم نفرمایید. آمین یا رب العالمین.
sheikh mahdi mahjuri emamjamaeat eslamabad: بنام خدا ✍مهدی مهجور به بهانه عید غدیر بشر امروز برای برون رفت از سرگردانی وتحیر انواع راههاو آیین ها را تجربه کرده تا سو سویی برای نجات خود از زندان طبیعت پیدا کند، ولی هرچه بیشتر تلاش کرد، آشفتگی و تشویش و سرگردانی او در جهان مدرن زیادتر شد ودر باتلاق طبیعت فرو رفته وا ورا حتی به پوچی (نهلیسم) وتنهایی کشانده است ✅حال سوال این است راه خروج از این بن بست و سرگردانی چیست؟ به نظر می آید یگانه راه، راهی است که خداوند قرار داده وآن صراط مستقیم انبیا وائمه است، خداوند هیچ گاه زمین را خالی از حجت قرار نداده وهمواره انسانها می توانند با نقشه راه که قرآن است وهادی راه که امامان با ولایت الهیه هستند، خودرا از هر کژی وخطا و انحرافی مصون قرار دهند وبسوی مقصد والاه که غایتمندی وهدف انسان وآن کمال خواهی است نزدیک تر سازند، چنانکه در زیارت جامعه کبیره خطاب به ائمه آمده است انتم السبیل الاعظم والصراط الاقوم(شاه راه هدایت ومسیراستوار رسیدن به حق شمایید)هدایت امام به هدایت حقیقی است که انسان را به حق و سر منزل مقصود می رساند،از این رو درقرآن هرجا سخن از امامت است قید هدایت همراه آن آمده است. نمونه آن درقصه ابراهیم (ووهبنا له اسحاق ویعقوب نافله وکلاجعلنا صالحین وجعلناهم ائمه یهدون بامرنا) علامه طباطبایی در پیوند امامت و هدایت و نقش امام در بین مردم می نویسد: امام را هنمایی است که به امر ملکوتی همراهانش را هدایت می کند، پس امامت به سبب باطن گونه ای ولایت بر مردم در اعمالشان است وهدایت امامان به گونه ای است، که آنان را به امر الهی به مطلوبشان می رساندوتنها نشان دادن راه نیست پس امام باید انسانی باشد که خود به یقین رسیده و عالم ملکوت برای او مکشوف باشد پس این که خداوند می فرماید (یهدون بامرنا)بر اموری دلالت دارد که متعلق به هدایت است وآن همان قلب ها و اعمال امت است پس امام برقلب ها و اعمال امت خویش احاطه علمی و ولایی و به عبارت دیگر احاطه باطنی دارد با این تفسیر نقش امامت منحصر به حکومت ظاهری امام نمی شود بلکه او بر قلب ها حکم می راند و قلب های متعدد را به سوی خویش می کشاند. بنابراین همراهی مردم با ولی الهی می تواند آنان را به سر منزل مقصود برساند، انسان امروزه با تکیه وحی و دل دادن به ولی خدا می تواند راهی برای نجات خود بیابد وراه دیگر کج راه مموج است. بشر با این پاه شکسته و چشم کور وقلب بی نور راه هدایت و وصول به حق دارد الا اینکه دست در دست ولی خدا دل در گروه او دهد واگر کسی با قدم به انانیت خود بی تمسک به ولایت بخواهد راه طی کند سلوک الی شیطان است ✅سوال دوم: آیا مقام امامت ونبوت انحصاری است یا دیگر افراد می توانند به این مقام نائل آیند؟ این مقامات انحصاری انبیا وامامان است که مقام بر اساس اراده الهی است وخواست انسان نمی تواند نقشی داشته باشد، در قرآن آمده است( الله اعلم حیث یجعل رسالته) پس مقام نبوت و امامت در خواست وانتخاب خداست و افراد مورد نظر خدای متعال معین ومحصور است، اینجاست در ماجرا غدیر خداوند به پیامبر اصرار می ورزد که علی بن ابی طالب به مردم معرفی کنید وگرنه رسالت خود را انجام ندادید(یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک ولم تفعل فما بلغت رسالته والله یعصمک من الناس ان الله لایهدی القوم الکافرین)
Fereidun Hedaiati: 🌸 بسمه تعالی 🌸 مسئولین محترم کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر سلام علیکم با احترام به اطلاع می رساند ، تعداد معدودی وام پنجاه میلیون ریالی جهت تهیه جهیزیه نو عروسان نیازمند مخصوص سادات ابلاغ شده است . لطفاً در اسرع وقت ، نوعروسان سادات نیازمند را به دفتر کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر معرفی نمایید. من الله التوفیق-روابط عمومی کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر
Fereidun Hedaiati: 🔷 بسمه تعالی 🔷 مسئولین محترم کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر باادب و احترام به اطلاع می رساند ، تعدادی کیف مخصوص سبدکالا تهیه شده است ، در صورت نیاز ، به دفتر کانون های خدمت رضوی شهرستان مراجعه فرمایید . در پناه امام رئوف روابط عمومی کانون های خدمت رضوی شهرستان قائم شهر
◀️۱۱- به همت خادم یاران کانون محلی خدمت رضوی اسلام آباد شهرستان قائم شهر و مشارکت نهادهای محلی تعداد چهل سبد کالای مورد نیاز زندگی و اقلام بهداشتی به همراه کتابچه پیرامون شخصیت حضرت علی (ع) به ارزش ۵۰ میلیون ریال تهیه و به مناسبت عید ولایت و امامت بین افراد آسیب دیده و کم بضاعت منطقه توزیع گردید .