eitaa logo
دانلود
اسلام آباد قائم شهرqaemshahr eslamabad
sheikh mahdi mahjuri emamjamaeat eslamabad: بنام خدا ✍مهدی مهجور در مسئله عزداری امام حسین علیه السل
مهدی مهجوری: بنام خدا ✍مهدی مهجور ادامه بحث درمورد عزاداری امام حسین علیه السلام آیا عزاداری امام حسین علیه السلام یک واجب شرعی است که بعضی براین باورند؟ در این مقال کوتاه به این پرسش پاسخ می دهد ۱.واجب شرعی یعنی انجام آن ضرورت دارد و ترک آن حرام است درصورتی یک عمل واجب است که این عمل از زبان وعمل شارع صادر شده باشد، در صورتی که شارع در این مورد ساکت است. در مقابل اگر ترک شود وفرد مورد مواخذه وعقاب قرار گیرد، قبح عقاب بلابیان از نظر عقل وشرع قبیح است ۲ شارع حفظ جان انسان را واجب می داند وحتی حفظ جان انسان را از اوجب واجبات دانسته است. ۳.مسئله دیگر در فقه مطرح است، می تواند یک انسان متشرعه بعضی اوقات یک واجبی بخاطر یک مانعی به تاخیر اندازد. مثلا شخصی در ماه مبارک رمضان بیمار است اطباع و اهل خبره دستور به منع روزه داری می دهند این شخص بدون توصیه آنان روزه گرفت و حال او بدتر شود نه تنها ثوابی نبرده بلکه مرتکب عمل حرامی شده است چراکه به بدن خود لطمه وارد کرده است یا اینکه شارع در مورد حج یکی از فرائض و واجبات برای یک انسان مستطیع است که در قرآن آمده است و شارع آن را انجام داده است اگر مانعی برای انسان ایجاد شود، شارع می فرماید می تواند به تاخیر اندازد وبه سال دیگر موکول کند. ۴.همچنین در فقه درباب تقلید مطرح است، اهل غیر خبره به خبره مراجعه کنند. این مسئله کرونا یک موضوع پزشکی و کارشناسی است همه افراد که اشرا ف به این مسئله ندارند به آنها رجوع کنند.این هم وجوب عقلی است که شرع آن را مورد تایید واقع داده است. ۵.عزاداری امام حسین علیه السلام یک امر مستحبی است نه از زبان شارع بلکه از زبان معصوم صادر شده که زیارت اباعبدالله حسین علیه السلام ثواب زیادی به همراه دارد حال با این شرایط دلواپسی ها ونگرانیها چه کنیم؟ از یک طرف نهضت کربلا وعاشورای است که برای ما شیعیان نماد هویت واز این طریق بود توانستند تشیع راسرپا نگه دارند ودر همین اجتماعات بود که معارف اهل بیت نشرداده شد وامامی است که اگر دلاورانه قیام نمی کرد نه اصولی می ماند نه فروعی وازطرفی دل نگرانیها پزشکان اهل خبره را هم برطرف کنیم به نظر می آید با توجه به دل نگرانیها شریعت وعلم پزشکی بر حفظ و حرمت جان انسان، محرم امسال بر اساس پروتکل بهداشتی به صورت محدود اجرا شود وبه اهل خبره رجوع کنیم نه به کاسبان دین که در این زمینه هیچ تخصص ندارند و هر خانه ای را حسینه و مسجد کنیم،سرگذشت کربلا، اندیشه و تفکرات ناب آن امام عزیز را مورد مطالعه و اندیشه قرار دهیم و در خلوتمان بر مصائب جانسوز امام حسین اشک بریزیم و درنگی بر اصول و فروع خود کنیم و از این طریق راه نجاتی برای خودمان و جامعه مان پیدا کنیم. در آخر خدا را می خوانیم لحظه ای ما را از معرفت ومحبت وعرض ارادت به ذوات مقدسه معصومین وعلی الخصوص اباعبدالله الحسین علیه السلام دردنیا و آخرت محروم نفرمایید. آمین یا رب العالمین.
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
۱۷ مرداد ۱۳۹۹
۱۹ مرداد ۱۳۹۹
۱۹ مرداد ۱۳۹۹
◀️۱۱- به همت خادم یاران کانون محلی خدمت رضوی اسلام آباد شهرستان قائم شهر و مشارکت نهادهای محلی تعداد چهل سبد کالای مورد نیاز زندگی و اقلام بهداشتی به همراه کتابچه پیرامون شخصیت حضرت علی (ع) به ارزش ۵۰ میلیون ریال تهیه و به مناسبت عید ولایت و امامت بین افراد آسیب دیده و کم بضاعت منطقه توزیع گردید .
۲۲ مرداد ۱۳۹۹
بنام خدا ✍مهدی مهجور این روزهای اخیر کلیپی از یک روحانیون بی نام ونشان برای ترغیب و تشویق وازدحام جمعیت در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در ماه محرم، در فضای مجازی دست به دست می شود که گفته(ما در تمام شعبان، رمضان به ۹۰۰نفردرکنار هم سحری دادیم و روضه خواندیم بدون پروتکل بهداشتی و بر این ادعا است که ویروس کرونا تحت فرمان امام حسین علیه السلام است ویروس کرونا سگ کیه به مردم درمجلس عزاداری آسیب بزند، وبر ادعا خوداشاره به آیه ۳۳ سوره انفال می کند. (ما کان الله لیعذبهم وانت فیهم وما کان الله معذبهم وهم یستغفرون ، مادامی که تو پیامبر درمیان آنها هستید عذابی نازل نمی شود) این استدلال مورد مناقشه است اولا آیه اشاره به حضورمعنوی پیامبر ندارد،بلکه به حضور فیزیکی پیامبر دارد. درکتاب شریف المیزان علامه طباطبایی درمورد مراد به عذاب در آیه می فرماید: مراد به عذاب، عذاب، آسمانی است که موجب استیصال است همان عذابهای که سایر امم داشتند مثل صحیه آسمانی، خدا در این آیه این چنین عذاب را از امت اسلام تا مادامی که رسول خدا زنده است برداشته است ثانیاروایتی در این زمینه(حضورفیزیکی پیامبر)وجود دارد امیرالمومنین علیه السلام می فرماید؛در روی زمین دو وسیله موجب نجات و ایمنی از عذاب الهی است یکی وجود پیامبراکرم که با رحلت او آن برداشته شده و هم اکنون به دومی که استغفار است تمسک بجویید ثالثا، از کجا ویروس کرونا عذاب الهی وآسمانی می باشد، شاید دست ساخته بشر باشد رابعا، اگر ویروس کرونا عذاب آسمانی است، چرا امت پیامبر این درد و ویروس مبتلا شدند به زعم شما پیامبر حضور معنوی در امتش دارد. خامسا، اگر پیامبر وامام معصوم ولایت بر ویروس دارد، خود پیامبر و امام معصوم هم هرگز نباید مریض می شدند، با اینکه می دانیم اینها هم به درد ومرض مبتلا می شدند، سخن آخر: متاسفانه مساله امامت وجایگاه امامان در نظام آفرینش در بین مردم خوب تبیین نشد، با اینکه اسلام بیش از هزار سال وارد ایران شده هنوز هنوز اسلام خوب به مردم معرفی نگردید متولیان دین به جای اینکه گوهر های دین را به مردم نشان دهند پیرایه های بر دین بستند که آن نورانیت وحقانیت دین مخدوش شد.پس بیاییم آب را از سرچشمه بنوشیم.نه به این سخنان بی اساس بی مبنا
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
۶ شهریور ۱۳۹۹
۸ شهریور ۱۳۹۹
۹ شهریور ۱۳۹۹
عضویت فعال بسیج الف- شرایط: 15 سال تمام ب- مدارک: 1- عکس 3 قطعه 2- تصویر مدرک تحصیلی 3- تصویر شناسنامه 4- تصویر کارت ملی 5- گواهی دفاعی 1 و 2 یا آموزش مقدماتی و تکمیلی یا ‍‍‍پایان خدمت 6- تکمیل کاربرگ های شماره 1-عادی به فعال 6-استعلام حفاظتی 7-ارزیابی مکتبی 8- تعلیم و تربیت (معرفی داوطلبان عضویت فعال) و 5-فهرست مشخصات عادی به فعال؛ برای معرفی به حوزه
۱۵ شهریور ۱۳۹۹