eitaa logo
اسلام ناب
3.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
600 ویدیو
45 فایل
مرکز معرفتی تشكيلاتی اسلام ناب ارتباط با ما: خواهران: @eslamenaab_khaharan برادران: @eslamenaab_admin شبکه های اجتماعی: @eslamenaab_ir سایت: eslamenaab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
🔍اسلام ناب و خالص، اسلامِ توحید و وحدت بین امّت اسلامی، اسلامِ «و لن یجعل اللَّه للکافرین علی المؤمنین سبیلا»، اسلامِ «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه»، اسلامی که می‌گوید: «و لو انّ اهل القری امنوا و اتّقوا لفتحنا علیهم برکات من السّماء والأرض». برگشت به این اسلام، لیغات نها_علاج_و_نسخه_درمان_امت_اسلامی است و این ممکن است. امروز حرکت به سمت این اسلام، از شرق تا غرب دنیای اسلام، همه جا را فراگرفته و این همان چیزی است که دشمنان اسلام را دستپاچه کرده است. بیانات حضرت آقا ۱۳۸۲/۰۲/۲۹ @eslamenaab
(دوره اسلام ناب تابستان 95) حکمت(آموزش عقاید بر اساس اندیشه های امام خمینی ره) 📜سفر اول توشه: 1 💠آه از این یوسف که من در پیرهن گم کرده ام! • بیدل 💡ما آدمها دچار خود فراموشی شده ایم. با خودمان زندگی میکنیم ولی از خودمان یادمان رفته است. سوالی که شاید مدتها است از خود نپرسیده ایم سوال از خودمان است! «من» ⁉️ @eslamenaab
(دوره اسلام ناب تابستان 95) ⬜️⬜️⬜️🔷🔸حکمت🔸🔷⬜️⬜️⬜️ آموزش عقاید بر اساس اندیشه های امام خمینی (ره) 📜سفر اول توشه: 2 💠نور جان در ظلمت آباد بدن گم کرده ام! •بیدل 💡گفته اند برای شناخت «من» راههای زیادی هست اما یکی از بهترین هایش کنار زدن پرده های روی آن و دیدن چهره «من» است. مگر نه اینکه دیدن* از دانستن** بالاتر است. پس پرده ها را باید کنار زد و بی پرده «من» را دید. دستِ من که من نیست، پس این پرده را باید کنار گذاشت. صورت من هم که من نیست ... سیرت من هم که من نیست ... اخلاق ها و رفتارها هم که من نیستند ... گرسنگی و تشنگی من هم که من نیستند ... روح من هم که واژه ایست عجیب تر و ناشناخته تر از «من» که در من نفخ (!) شده است پس من چیست که روح در آن نفخ میشود؟! روح من هم که من نیست ... پس «من» چیست؟ همینطور که پرده ها را یک به یک کنار میزنم به اندرونی تاریکی میرسم. من خود را ادراک میکنم ... . . . اینجا من خود را ادراک میکنم نه با دانستن و دیدن! من با چیزی قوی تر از دانستن و دیدن خود را میفهمم. با بودن***❗️ 📌پاورقی : *عین الیقین ** علم الیقین *** حق الیقین @eslamenaab
🌿🌿🌿 فصل اول: ایمان ۱ «وَ اَطیعُوا اللهَ وَ الرَّسولَ لَعَلَّکُم تُرحَمون». خب! اطاعت از خدا با اطاعت از پیامبر که تفاوتی ندارد، به چه مناسبت می‌فرماید اطاعت کنید از خدا و اطاعت کنید از پیامبر؟ اگر نمی‌گفت پیامبر، دشمنان پیامبر هم می‌گفتند، ما مطیع خداییم؛ لذا بایستی مشخص بشود که اطاعت خدا یعنی چه. آن کسانی که خود را بنده‌ی خدا می‌دانند، اما بنده ی فرمان قانون خدا نیستند، این ها چطور می‌توانند بگویند ما بنده‌ی خداییم؟ اطاعت خدا به چیست؟ به این که تمام تکالیف الهی را بر دوشمان حمل کنیم و آن چرا که بر عهده‌ی ما نهاده شده است، انجام دهیم. 🌿🌿 «وَ سارِعوا اِلی مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم» میدان مسابقه هست این جا. میدان پیشگیری و مسارعة است. دین نمی‌گوید نیروهایت را متوقف بگذار. دین می‌گوید سرعت بگیر، اما به سوی چه؟ به سوی چیزی که شایسته توست؛ نه به سوی یک وجب آب و گل، نه به سوی فلان مبلغ ناچیز، نه به سوی زندگی مادی دنیا، که هر چه باشد برای تو کوچک و کم است. بزرگترین عظمت های وجود، بعد از پروردگار در همین کالبد کوچک و محدود است. ای انسان بزرگ! سرعت بگیر، اما سرعتت به سوی مغفرت پروردگار باشد؛ به سوی آن بهشت برین الهی باشد، که همه‌ی آسمان ها در مقابل او کوچکند. همه ی زمین در برابر او اندک است. 🌿 با تقوایان چه کسانی هستند؟ آن کسانی که انفاق می‌کنند در خوشی و ناخوشی. انفاق یک شرط با تقوا بودن است. انفاق، خرج کردن است، اما نه هر خرج کردنی. آن خرج کردنی را می‌گویند که با آن یک خلئی پر ‌شود؛ یک نیاز راستینی برآورده شود. ۹۶ ______________________________ 🌿معرفت فصل ندارد، نو شدن همیشگی است.📚
🌿🌿🌿فصل دوم: ایمان ٢ «اِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذینَ اِذا ذُکِرَ اللهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَ اِذا تُلِیَت عَلَیهِم آیاتُهُ زادَتهُم ایماناً وَ عَلی رَبَّهِم یَتوَکَّلونَ. اَلَّذینَ یُقیمونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقناهُم یُنفِقون. اُولئِکَ هُمُ المُومِنونَ حَقًّا. انفال/ آیات ٤،٢»؛ برای مؤمن راستین، پنج خصلت در اینجا معین شده. ممکن است این پنج خصلت در گوینده و شنونده نباشد، اما اگر کسی در راه ایجاد این پنج خصلت در خود، تلاشی و فعالیتی بکند، باز در راه ایمان، در راه هدف ایمان و شایسته‌ی نام مؤمن هست. مؤمن راستین آن کسی‌ست که این پنج خصلت در او باشد. 🌿اول؛ «اِنَّمَا المُؤمِنونَ» منحصرا مؤمنان، «الَّذینَ» آن کسانی هستند که «اِذا ذُکِرَ اللهُ» چون یاد شود خدا، «وَجِلَت قُلوبُهُم» به بیم آید دل‌هایشان. یعنی چه به بیم بیاید؟ انسان در مقابل اشیا بزرگ، ذوات عظیم، حقیقت‌های با شکوه، قهراً احساس دهشت و حیرت می‌کند. خاصیت وجودی انسان این است. ترکیب روحی و جسمی انسان این را ایجاب می‌کند؛ در مقابل هر چیز با عظمتی، هر انسانی حالت دهشتی را در خود احساس می‌کند. 🌿دوم؛ « وَ اِذا تُلِیَت عَلَیهِم آیاتُهُ زادَتهُم ایماناً»؛ نشانه‌ی دیگر مؤمن این است که وقتی آیات خدا بر آنان فرو خوانده می‌شود، ایمانشان افزون می‌گردد. این ایمان مانند بذری در دل او، در روح او رشد می‌کند، بزرگ می‌شود، مانند گیاهی بالا می‌آید، مانند درختی ساقه و ریشه اش ستبر می‌شود، آن‌چنانی که امکان ریشه‌کن کردن آن از میان می‌رود. 🌿سوم؛ « وَ عَلی رَبَّهِم یَتوَکَّلونَ». نشانه‌ی دیگر مؤمنین این است که بر پروردگار خود توکل و اتکاء می‌کنند. یعنی چه توکل می‌کنند؟ یعنی دست را روی دست می‌گذارند، می‌گویند خدا خودش درست کند؟ نه، معنای توکل این نیست. توکل یعنی در همه حال، اتکاء و امیدت به خدا باشد. به نظر من دو بال نیرومند برای پرواز انسان در تلاش های زندگی، یکی صبر است، یکی توکل. هر امتی که این دوبال را داشته باشد، از تیر‌ رس دشمن‌های خاکی به کلی دور خواهد شد. 🌿چهارم؛ «اَلَّذینَ یُقیمونَ الصَّلاةَ». آن‌هایی که به پا می‌دارند نماز را. اگر توجه کنید، یک فرقی هست بین تعبیر «الَّذینَ یُصَلّونَ» و «اَلَّذینَ یُقیمونَ الصَّلاةَ». یُصَلّونَ، یعنی نماز می‌گزارند. اگر فقط نمازگزاردن مطرح بود، اگر فقط این دولّا راست شدن مطرح بود، اینجا لازم نبود «یُقیمونَ الصَّلاةَ» بگویند، دو کلمه بیاورند، این همه طول و تفسیر بدهند. میتوانستند بگویند، «الَّذینَ یُصَلّونَ»، آن‌هایی که نماز می‌خوانند. پیداست که «یُقیمونَ الصَّلاةَ» به پا می‌دارند نماز را، غیر از نماز خواندن، یک چیز دیگری است، یه حقیقت برتر و بالاتری‌ست. 🌿پنجم؛ «وَ مِمّا رَزَقناهُم یُنفِقون». نشانه‌ی دیگر مؤمنان این است که از آن‌چه به آنان روزی کرده ایم، انفاق می‌کنند. از آن‌چه ما به آنان روزی کرده‌ایم؛ از پولی که داده‌ایم، از عمری که داده‌ایم، از فرزندی که داده‌ایم، از آبرویی که داده‌ایم، از توان جسمی که داده‌ایم، از زبانی که داده‌ایم، از فکر و عقلی که داده‌ایم، از همه‌ی امکاناتی که داده‌ایم. یُنفِقونَ، انفاق می‌کنند. یعنی به جا خرج می‌کنند، نه هر خرج کردنی. ۹۶ ______________________________ 🌿معرفت فصل ندارد، نو شدن همیشگی است.📚
🌿🌿🌿 فصل سوم: ایمان از روی آگاهی با توجه به چند آیه‌ای که امروز ما تلاوت می‌کنیم ،دو، سه حقیقت دیگر در زمینه‌ی ایمان به دست می‌آید. اولا ایمان یک خصلت برجسته‌ی پیامبران خدا و مومنان و دنباله روان آن‌هاست. ایمان داشتن، یعنی باور داشتن به رسالت خود، قبول و پذیرش با تمام وجود، باور به آن‌چه می‌گوید. نشانه‌ی باور داشتن هم این است که خود، پیشاپیش دیگران در آن راه گام برمی‌دارد و حرکت می‌کند. 🌿مطلب دوم این است که ایمان دو جور است. یک جور ایمان مقلّدانه، متعصبانه؛ چون پدران و بزرگ‌تران باور کرده بودند، ما هم باور کردیم؛ چون در کتاب ما و در حوزه‌ی دین ما، این‌جور می‌گویند، ما هم این‌جور می‌گوییم، ولو تو دلیل بیاوری، بیخود آوردی، حرف تو را قبول نمی‌کنیم. از نوع مردم اگر بپرسی آقا، از کجا گفتی که پیغمبر اسلام حق است؟ هیچ نمی‌دانند! چون پدرها گفتند، چون معلم مدرسه گفته، چون مردم کوچه بازار معمولا می‌گویند پیغمبر حق است، این هم می‌گوید پیغمبر حق است. ایمان هم دارد ها؛ واقعا به قلبش آمده که پیغمبر بر حق است، اما این باور از زبان این و آن و از روی تقلید و چشم‌بسته به‌دست آمده است. 🌿 ایمان متعصبانه هم، مثل همین ایمان مقلّدانه است؛ این ایمان متکی به دلیل نیست، فقط از روی تعصب است. و تعصب می‌دانید که یعنی جانبداری بدون دلیل، جانبداری از روی احساس، نه از روی منطق، این را می‌گویند تعصب. آن ایمانی که در اسلام ارزش دارد، ایمان مقلّدانه و متعصبانه نیست؛ یعنی ایمان مقلّدانه و متعصبانه قیمتی ندارد. از ده‌ها دلیل یکی‌اش را بگویم؛ ایمان وقتی از روی تقلید و تعصب بود، زائل شدنش هم به آسانیِ خودِ ایمانِ تقلیدی، آسان است. همانطور که بچه، بدون هیچ زحمتی و شاگرد، بدون هیچ گونه تلاشی، از پدر و مادر یا اولیای مدرسه‌اش یک ایمانی را مفت گرفت، به همین صورت هم دزدان ایمان، این ایمان را از او مفت می‌گیرند. 🌿ایمان ارزشمند، ایمان آگاهانه است. ایمانی‌ست که از روی بصیرت، باچشم باز، بدون ترس از اشکال، به‌وجود آمده باشد. ایمان از روی روشنی، از روی درک، از روی فکر، با محاسبه‌های صحیح وقتی که انجام گرفت، آن‌وقت لازم نیست ما این ایمان را در پارچه و در کهنه و در صندوقچه و در صندوق‌خانه بگذاریم که مبادا گرما و سرما و گرد وغبار به آن آسیبی برساند؛ آسیبی به آن نمی‌رسد. اگر بخواهیم ایمان ها استوار باشد، اگر بخواهیم ایمان ها زائل نشود، اگر بخواهیم ایمان، ایمان آگاهانه باشد، باید دائم آگاهی بدهیم به آن کسانی که می‌خواهیم مومن باشند. ۹۶ ______________________________ 🌿معرفت فصل ندارد، نو شدن همیشگی است.📚
🔅🔅🔅🔅 🔅🔅🔅 🔅🔅 🔅 "چهارمین دوره معرفتی تشکیلاتی " 🔆 " " تابستان 97 🔸درباره دوره این دوره به معرفی اسلام ناب از دیدگاه امام خمینی و امام خامنه ای میپردازد. این دوره از مبنایی ترین نقاط در شناخت اسلام شروع کرده و در نهایت با معرفی اصول نهضت اسلامی مباحث معرفتی دوره پایان می یابد سپس با دیدن این مبانی و مباحث معرفتی در میدان عمل دوره تکمیل شده و پایان می یابد. 🔸تفاوت دوره با سایر دوره های معرفتی مباحث دوره تقریباً تماماً برگرفته از آثار مکتوب و سخنرانی های امام خمینی و امام خامنه ای هستند. دوره های دیگر معمولاً یا به مبانی اندیشه اسلامی خیلی نمیپردازند یا مستقیماً برگرفته از تفکرات امامین انقلاب نیستند فلذا در طراحی این دوره سعی شده تا حدی این نکات درنظر گرفته شود. 🔸متولی دوره و اساتید و محتوا برگزاری اردو توسط معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانشجویی کشور با همکاری حوزه دانشجویی شریف انجام میشود. اساتید و محتوای آموزشی متعاقبا از طریق کانالهای دوره اطلاع رسانی می شود. 🔸زمان و مکان دوره دوره صرفا حضوری و در تهران برگزار میشود. تاریخ شروع و زمان دوره هنوز به صورت دقیق مشخص نشده است ولی یقینا پس از ماه رمضان خواهد بود. احتمال تداخل دوره با دوره طرح ولایت وجود دارد. زمان و مکان دقیق دوره متعاقبا پس از هماهنگی و قطعی شدن از طریق کانالهای دوره اطلاع رسانی می شود. 🔸هزینه دوره دوره رایگان است، فقط هزینه های تهیه ی کتاب و همچنین هزینه ی ایاب و ذهاب به اردوگاه با شرکت کنندگان است (در طول دوره دانشجویان در اردوگاه اسکان دارند. ) 🔸چه کسانی میتوانند ثبت نام کنند؟ ثبت نام برای همه دانشجویان، فارغ التحصیلان، طلاب، مربیان تربیتی و تشکیلاتی و همه فعالان فرهنگی آزاد است. پس از ثبت نام مصاحبه گرفته میشود و برگزیدگان مصاحبه امکان حضور در دوره را خواهند داشت. ضمنا این دوره مخصوص برادران است و دوره خواهران جداگانه از همین کانال اعلام می شود. 🔸تاریخ و نحوه ثبت‌نام نحوه ثبت نام به زودی از طریق همین کانال متعاقبا اعلام خواهد شد. 🔅 🔅🔅 🔅🔅🔅 🔅🔅🔅🔅
💢چهارمین دوره معرفتی تشکیلاتی #اسلام_ناب 📌ویژه دانشجویان برگزیده سراسر کشور ⏱زمان :تیر و مرداد 97 📝جهت کسب اطلاعات بیشتر با شناسه @islamenab_admin در همه پیام رسان ها تماس حاصل فرمایید.
۵ اردیبهشت سالروز شکست عملیات نظامی آمریکا در طبس
● پدیده ی نصرت الهی 🔸 مکانیزم پیروزی نهضت از نگاه ما این است که مردم پای نهضت بایستند و از آن دفاع کنند و مستضعفان و محرومان امیدوارانه پا به پای نهضت رهبری آن را به عهده بگیرند و از ناامیدی و غفلت و فریب خوردگی دوری کنند. 🔸 اگر این اتفاق رقم بخورد ما معتقدیم یاری خدای متعال خواهد رسید و بر همه نیروهای شیطانی و استکباری غلبه پیدا خواهد کرد ما معتقدیم نهضت اسلامی در گروی ماندن مردم اهداف بلند دان ها در رسیدن به آرمان هاست اگر امام و امت در این مسیر پایمردی کنند و فریب نخورند و غافل نشوند یاری خدای متعال به آنها میرسد و پیروزی از آن آنهاست. 🔸 ما معتقدیم راه دیگری جز این برای پیروزی نیست اگر تمام شرایط عالم علیه پیروزی نهضت جمع شوند اما امام و امتی وجود داشته باشد که در مسیر نهضت پایمردی و مجاهدت می‌کنند پیروزی خدا خواهد رسید. 🔸 در این میان نفاق منافقین و فتنه فتنه گران آسیب هایی به جامعه وارد خواهد کرد اما آنچه اتفاق خواهد افتاد یقیناً پیروزی مستضعفین و محرومین بر مستکبرین عالم است. 🔸 مجموعه ای از باورها این عنصر مهم را پشتیبانی می کنند باور به توحید باور به اینکه موثری در عالم جز خدای متعال نیست باور به اینکه تنها راه نجات یاری است و مجموعه باورهای اینچنینی موجب می شود مومن هیچگاه در مسیر نهضت اسلامی دچار تردید و ترس و ناامیدی نشود. 🔸 خدای متعال در جای جای قرآن کریم به این نکته تذکر می‌دهد و بهترین و شیواترین آیات این زمینه در سوره مبارکه انفال و برخی آیات دیگر قرآن بیان شده است. @eslamenaab
هیچکس همپایه‌ی #جوان_مومن_انقلابی به انقلاب انتقاد ندارد؛ چون در مقایسه‌ی ایستار امروز با وضع مطلوب ابدا راضی نمیشود... هیچکس به اندازه #جوان_مومن_انقلابی از حرکت انقلاب راضی نیست... چون مسیر را رصد کرده و میداند که این ها مقدمه های جوانه زدن و رویش است.
یک زنجیره‌ی منطقی وجود دارد؛ حلقه‌ی اول، است، بعد تشکیل است، بعد تشکیل است، بعد تشکیل است، بعد تشکیل است؛ این یک زنجیره‌ی مستمری است که به هم مرتبط است.
#لیمیت آرزو وقتی دل به سمت بینهایت میره... @eslamenaab
💚 دل بده .. 1 : 💔 1. ساخت وجودی ما این چنین است که اگر قدرت، علم، زیبایی، مهربانی و ... میخواهد آن را طلب میکند اما چون معتقد است بی نهایت اینها اصلا وجود ندارد یا اگر هست غیر قابل دستیابی است به دارایی های کوچکتر از آن بسنده میکند. در حقیقت ما در اصل ساخت وجودی خود قدرت بی نهایت، علم بی نهایت، زیبایی بینهایت، مهربانی بی نهایت و ... را میخواهیم... 💔 2. این بسیار روشن است که ما میخواهیم زندگی داشته باشیم، توانایی داشته باشیم، زیبایی بدون زشتی داشته باشیم و ... اما ذهن و اطرافیان و دوستان ما میگویند نیست، یا اینکه میگویند نمیشود. 💔 3. ما نمیخواهیم زندگی بدون مرگ را ببینیم بلکه ما میخواهیم بشویم! اصلا مقصد اصلی برای ما است نه دیدن... لذا با همه ی وجود مان تلاش میکنیم کمی بیشتر زنده باشیم، کمی بیشتر توانمند باشیم، کمی زیباتر باشیم و... 💔 4. نتیجه اینکه به روشنی میبینیم هر انسانی در ساخت وجودی اش، حی لایموت (= ) را میخواهد، علم بدون جهل(=خدا) را میخواهد، زیبایی بدون زشتی (=خدا) را میخواهد و ... و نه تنها او را میخواهد بلکه میخواهد او بشود! این همان معنای دقیق "آرزوی خدا" است. انسان در آرزوی خدا است. چیزی که در قرآن از آن به ملاقات تعبیر شده و عرفا از آن به فنا یاد میکنند. بلی؛ ذهن ما و ذهن اطافیان ما از آنجا که توان تصور این پدیده را ندارد حکم میکند که نیست یا اگر تصور موهومی از آن بدست بیاورد میگوید نمیشود. 💔 5. با همین درخواست عمیق خود و همین عشق بی پایان خود فریاد میزند که باور دارد محبوبش هست. اگر عقل و ذهن ما دلیل میخواهد باید دلیلی را که او قبول دارد برایش بیاوریم –که در ادامه می آوریم- اما دل در این جا دلیل نمیخواهد و همین درخواست او نشان از باور اوست. 💔 6. ممکن است که با همراهی نکند اما دل از این دست نمیکشد و اگرچه عقل مانع حرکت میشود اما داغ آن آرزو بر دل میماند. حالت طبیعی انسان این است که وقتی مرگ را در پیش دارد و آرزوی بزرگی را در این ابعاد در دل میبیند به محض اشاره و احتمال، از مرگ فرار میکند و به سوی این آرزو حرکت میکند. 💔 7. انسان در این مواقع به خلاف عقل استدلالی دلیل چندانی هم نمیخواهد و عقل استدلالی را ولو به سرکوب کردن، راضی میکند و حرکتش را شروع میکند؛ مثلا اگر در بیابانی تشنه و گم شده و مرگش نزدیک باشد همین که صدای ضعیفی از جریان آب بشنود و احتمال بدهد پشت این تپه آب وجود دارد به سمتش حرکت میکند؛ هرچه عقل استدلالی برایش استدلال بیاورد که از کجا معلوم که آب باشد او توجه نمیکند و به سمت صدای آب حرکت میکند. 💔 8. اگر چه همین مقدار دانایی برای حرکت کافی است، اما ما با شناختی که از ساخت وجودی انسان دارد زمینه ای را فراهم میکند که با همراهی عقل استدلالی حرکت کنیم و بی توجهی به این ساحت وجودی انسان را درست نمیداند. لذا با براهین محکم و استدلال های غیر قابل خدشه به عقلی این حقیقت هم میپردازد... .. @eslamenaab
در سمت توام.. دلم باران دستم باران دهانم باران چشمم باران.. روزم را با بندگی تو پا گشا میکنم.. #قل_هو_الله_احد @eslamenaab
💚 : ❤️ آرزوی بزرگ انسان موجودی است که همه ی دارایی ها را دارد ، پس میتواند بگوید: ( :) واقعیت داشتن اصل دارایی است پس واقعیت دارد ( ) و از آنجا که همه چیز را داراست، وجود مستجمع همه ی دارایی ها است ( ) و چون همه چیز را دارد و بی نهایت است محال است بیش از یکی باشد ( ) آرزوی ما ( ) از آنجا که همه ی دارایی ها را دارد موجودی است که نقصی در او راه ندارد و به همین جهت مقصود همه است ( ) و از آنجا که بیرون او جایی وجود ندارد دارایی هایش از او جدا نمیشود ( ) و از آنجا که بیرون او چیزی نیست که در او نباشد پس چیزی او را ایجاد نکرده ( ) و چنین موجودی بی همتا و یکتا است ( ) . @eslamenaab
💚 #دل_بده_3 : چیزی را که دلت میخواهد؛ عقلت آن را میفهمد و بر آن دلالت میکند؛ و همه ی پاکان و صالحان وجودش را فریاد زده اند "باور کن". #ایمان رکن حرکت به سوی خدا است. اگر او را باور کنی میتوانی به سویش حرکت کنی و با دیدن نشانه هایش (آیات) ایمان مستحکم تری پیدا کنی و آنقدر پیش بروی که به #یقین برسی. حرکت از #باور شروع میشود. #دوره_اسلام_ناب @eslamenaab
طبق بیان امیرالمومنین علیه السلام چهار حق مهم که عبارتند از: 1) خیرخواهی برای مردم 2) بهبود وضع مالی مردم تا سرحد وفور نعمت و رفع فقر و از بین بردن احتیاجات مادی 3) تعلیم و آموزش مردم و 4) پرورش؛ اعم از پرورش روحی، جسمی، اخلاقی و پروراندن استعدادها و میدان دادن برای حرکت؛ حقوقی است که مردم بر حکومت و حاکم اسلامی دارند. @eslamenaab
آموزش و پرورش ( بخشی از صحبت اساتید دوره قبل ) 🖊 آموزش و پرورش مهمترین کار یک کشور است. اگر کشوری بخواهد به مادی، به سعادت معنوی، به سیطره ی سیاسی، به پیشروی علمی، به آبادانی زندگی دنیا، به هر آرزوئی، بخواهد دست پیدا کند، باید به به عنوان یک کار بنیادی، مقدماتیِ لازم بپردازد؛ 🖊 همه‌ی کارهای ضروری نهضت به نیروی انسانی احتیاج دارد. نیروی انسانی هم عمدتاً در آموزش و پرورش شکل میگیرد و صورت میبندد؛ آموزش و پرورش ما، که تقریباً از بهترین فصل عمر یک انسان را در اختیار دارد، اگر جوان در این مقطع به خوبی شکل بگیرد، کمابیش به همین شکل زندگی را ادامه خواهد داد. 🖊 آموزش و پرورش کانون اصلیِ ساختن و پرورش دادن و تولیدِ عاملِ اساسی (انسان) است؛ اگر در زمینه‌ی مسائل انسانی که نگاه کنیم، هیچ مسئله‌ای و هیچ نهادی بالاتر و مهمتر از آموزش و پرورش نیست. 🖊 آموزش و پرورش کنونیِ کشور ما، ساخته و پرداخته‌ی فکر ما و برنامه‌های ما و فلسفه‌ی ما نیست. نظام آموزش و پرورش در کشور ما، با تقلید از نظامهاى آموزش و پرورش غربى با همان شکل، با همان محتوا و تقریباً با همان ترتیب پدید آمده است. یک اساسى در فضاى آموزش و پرورش لازم است. 🖊 دو آسیب مهم آموزش و پرورش ما قبل از انقلاب: 1) بر اساس ضدیت با دین بود 2) بشدّت ترجمه‌ای ، وابسته ، تقلیدی ، و نجوشیده از نیازهای حقیقی نهضت، کشور و ملت بود. پس از انقلاب خیلی کارها در آموزش و پرورش انجام گرفته است؛ اما نظام آموزش و پرورش تحول پیدا نکرده و همان نظام قدیمی است. درسها حفظی است، قدرت ابتکار را در جوانها به وجود نمی‌آورد، زمینه های فراهم نیست، کار متراکم و انبوه است و همین آسیبها کهنه، متراکم، غبار گرفته و متصلّب، در نظام ما باقی مانده است. 🖊 ما میخواهیم کسی که از آموزش و پروش خارج میشود بعد از سیزده سال – با احتساب پیش دبستانی - انسانی باشد با برجستگیهای اخلاقی، برجستگیهای فکری و مغزی، و با تدین. از نظر اخلاقی: انسانی شجاع، خوشخو، خیرخواه، خوش‌بین، امیدوار، بلندهمت، مثبت در قضاوتها و سایر خصوصیات اخلاقی‌ای که برای یک انسانِ مطلوب وجود دارد باشد. از لحاظ خصوصیات فکری: خلّاق، پرسشگر، اهل فکر، اهل نوآوری، مایل به ورود در میدانهای بسیار وسیعِ نادانستنیهای بشر برای کشف دانستنیها و افکندن نور علم به وادی مجهولات، و صاحب فکر. از جنبه‌ی رفتاری: آدم منضبط، قانون‌شناس. 🖊 عوامل گوناگون زیاد دیگری در تربیت وجود دارند که اهمیتشان کمتر است، اما آموزش و پرورشِ خوب، بطور مثال میتواند صدا و سیما را هم مقهور خودش بکند. آموزش و پرورش میتواند خانواده‌ها را هم تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، مهمترین و مؤثرترین عامل، آموزش و پرورش است. 🖊 مسئله‌ی تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و اصل اینکه نظام آموزش و پرورش ما احتیاج به یک تحوّل بنیادین دارد ضرورتی انکار نشدنی است. نظام قدیمی آموزش و پرورش در کشور، اگر هیچ عیب دیگری هم نمیداشت، همین که با گذشت زمان هیچ نوآوری در آن به‌وجود نیامده بود، کافی بود که انسان آن را رد کند و معتقد باشد تحوّل بنیادین ضروری است. 🖊 تحول در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به ( زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقاء کیفی در حوزه های بینش، دانش، مهارت، تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان با تأکید بر ریشه کن کردن بی سوادی و تربیت انسان های مؤمن، پرهیزکار، متخلق به اخلاق اسلامی، بلند همت، امیدوار، خیرخواه، بانشاط، حقیقت جو، آزادمنش، مسؤولیت پذیر، قانونگرا، عدالت خواه، خردورز، خلاق، وطن دوست، ظلم ستیز، جمع گرا، خودباور و ایثارگر. 🖊 مسئله‌ی بسیار مهم است. باید به طور مداوم و به تناسب نیازها، مضمون این كتابها، ترقی و پیشرفت داشته باشد. در زمینه‌ی مواد درسی، پیشرفتهای مبتنی بر سند تحول باید تعقیب شود و اشكالات آن باید برطرف شود. باید بررسی شود که از معارف الهی، معارف اسلامی، معارف مدنی، معارف تمدن‌ساز، معارف انسان‌ساز چه مواردی لازم است؛ معارفی كه یك ملت را سربلند میكند، پیشرو میكند، پیشتاز میكند را بیابیم و اگر در كتابهای ما وجود ندارد، آنها را بگنجانیم؛ چه چیزهائی نقطه‌ی مقابل است، تخدیر كننده است، گمراه كننده است، آنها را حذف كنیم؛ چه چیزهائی به تناسب نسلها یا جنسیتها لازم است، آنها را بگنجانیم. @eslamenaab
💚 🏨انسان وقتی است و به او گفته اند خواهی مرد برای خود حاضر است های زیادی را باور کند و طبق آن عمل نماید تا زندگی اش را ادامه دهد. همین انسان اگر را یکجا ببیند میبیند که مَثَل او همین مثل است. او و آرزویی بزرگ در سینه دارد... ▫️نسخه ی نجات▫️ انسان آرزومند نسخه ها را بررسی میکند. کدام است که آرزوی او را میفهمد؟ شرایطش را درک میکند؟ تضمین میدهد که او را به آرزویش میرساند و برای رسیدن به آرزو الگوی انسانی ارائه میدهد؟ تنها نسخه ای که این ویژگی ها را (همه ی این ویژگی ها را ) دارد کتابی است به نام ‌« ». ... @eslamenaab
💚 گرفتار آن دردم که تو دوای آنی... @eslamenaab
🔷دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب 🔷 ویژه دانشجویان و طلاب برگزیده سراسر کشور زمان :26 تیر الی 10 مرداد 97 مکان : تهران ، آبعلی مدت دوره: 15 روز زمان ثبت نام : از 15 الی 30 اردیبهشت (برای :شرکت در دوره قبولی در مصاحبه الزامی است.) ثبت نام در :Eslamenaab.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مصاحبه با دانشجوی دانش آموخته #دوره_اسلام_ناب 96 @eslamenaab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷کلیپ معرفی دوره اسلام ناب خلاصه ای از دوره سال گذشته ثبت نام در eslamenaab.ir دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب @eslamenaab