eitaa logo
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
507 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
742 ویدیو
20 فایل
✍️ گاه‌نوشت‌های ابوالفضل انصاری زاده 🌐 کارشناس ارشد مدیریت 🇮🇷تحلیل هایی در حوزه‌ی تمدن سازی 💢 اینجا نه کانال اقتصادی است، نه سیاسی، نه فرهنگی،، اینجا موضوعاتی میخوانید و میشنوید از جنس تمدن ارتباط با من: @a_ansari1370
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ ا. انصاری زاده ✅ چند کلامی در باب «حلقه مشاوران»؛ و توهین مشاور یکی از کاندیدا ها به چندین میلیون کارمند چند سالی است هرگاه در جمع دوستان سخن از انتخابات و انتخاب اصلح و.. میشود، تاکید میکنم که حلقه مشاوران معمولا از خود شخص مهمتر است. چه انبوه بودند رجالی که اصولگرا و انقلابی بودند و مشاوران لیبرال داشتند.. اساساً زمین سیاست در نظام های دموکراتیک با حلقه ی مشاوران پیش می‌رود، نه صرفا با خود شخص اهانت اخیر یکی از مشاوران جناب قالیباف به قشر کارمند، آنهم روی آنتن زنده و در چشم ۸۸ میلیون ایرانی، آنهم مشاوری که سالهاست در فضای نخبگانی همچون توییتر درحال نقد نظرات لیبرالی وی در حوزه اقتصاد هستیم، ۳ نکته را برای ما مشخص میکند: ۱- قبل از خود کاندید و نگاه به حزب و جریان سیاسی وی، باید به حلقه مشاورین او توجه کرد ۲- اینکه پدرخواندگان سیاسی چقدر از فضای مباحث نخبگانی کف فضای سایبر، دورند ۳- کاندیداها باید هرچه زودتر نسبت خود را با لیبرالیسم وحشی موجود در نظام در سه حوزه زیر مشخص کنند: ⬅️ در حوزه اقتصاد و معیشت؛ ⬅️ فضای سایبر که پیشران «فرهنگ» است و رهبر انقلاب فرمودند ف مجازی تنها مسئله ای است که اهمیت آن به اندازه اهمیت انقلاب است و .. ⬅️ فرهنگ تنها مسئله ایست که بعضی شب ها از شدت فکر کردن به آن خوابم نمیبرد) ✅ نکته: از جناب قالیباف توقع می‌رفت که بعد از این اهانت آشکار، ایشان را از حلقه مشاورین خود بیرون کنند، ببینیم و تعریف کنیم.. @tahliltamadoni
آقای قالیباف در میزگرد اقتصادی از مشاوری همراه خود استفاده کرد که معترف است دیدگاه‌های اصلی رهبری در اقتصاد مثل ممنوعیت بنگاه‌داری بانک‌ها و دانش‌بنیانی اقتصاد اشتباه است و ایشان نباید از تولیدملی مثل لوازم خانگی حمایت نمایند و انتهای مسیر شعار سال یعنی مردمی‌سازی اقتصاد، پاکستان است! یعنی ایشان مستقیما فردی را کنار خود نشاندند که فعالانه با مواضع اقتصادی مقام معظم رهبری مخالف است و مسیر ایشان را اشتباه می‌داند!! هرچند از گذشته با دیدگاه‌های اقتصادی نسبتا ناکارآمد آقای قالیباف آشنا هستیم اما این تصریح امشب و استفاده از طیف فکری خاصی از کارشناسان اقتصادی و مواضعی که امشب مطرح شد، تا حد زیادی تکلیف را در حوزه اقتصاد نسبت به ایشان روشن کرد و حجت را به اتمام رساند. خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
‏اندر حکایت بیسوادی پروژه بگیرهای حامی اقتصاد لیبرالی.. خدایا بسه دیگه 🤣 @tahliltamadoni
سنجه‌های توحیدی انتخاب اصلح 🔹اساس انقلاب امام، معرفت توحیدی بود و تمنای امام این بود که اسرار توحید بر همگان آشکار شود و آرزو داشت صورت و سیرت جامعه، قرآنی شود. از این منظر، شاخص‌های اصلی ما برای انتخاب رئیس‌جمهور باید قرآنی باشد وگرنه دچار خسارت دنیا و آخرت شده‌ایم. سابقاً در کانال اندیشکده تثبیت برخی از سنجه‌های توحیدی انتخاب اصلح عرض شد و در این مطلب به ابعادی دیگر از آن اشاره خواهد شد. 🔹قرآن کریم، ثنویت‌هایی مطرح می‌کند که دوگان عقل و جهل یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. مبتنی‌بر این دوقطبی قرآنی، بخشی از جامعه که عاقل‌ اند، تابع الله هستند و به دنبال حاکمیت الله بر جامعه می‌باشند. و بخشی از جامعه که جاهل‌ اند، تابع هوای نفس‌اند و به دنبال حاکمیت هواهای نفسانی بر جامعه هستند. گروه اول، با تبعیت از الله، زمینه‌ عقلانی شدن جامعه و حرکت به سمت جامعه هجری را فراهم می‌کنند و گروه دوم با تبعیت از هوای نفس، زمینه جاهلیت مدرن و عقب‌گرد به سمت تحجر لیبرال را مهیا می‌سازند. انتظاراتی که یک عاقل در زیست اجتماعی‌ خود دارد، انتظار پیاده شدن قسط و عدل، دفاع از نوامیس، وجود غیرت و غلبه مروت و فتوت و صالح شدن جامعه است و انتظاراتی که یک جاهل در زیست اجتماعی خود دارد، مطالبه حاکمیت هواهای نفسانی، بی‌غیرتی و بی‌حیایی، اختلاط زن و مرد، تفوق پورنوکراسی و فاسد شدن جامعه است. 🔹در این انتخابات با صرف‌نظر از جریانات فرعی، تقابل اصلی میان مذهبی‌صورتی‌ها و انقلابی‌هاست. مذهبی‌صورتی‌ها که تا سالیان آتی در جریان لیبرال جامعه حل می‌شوند، خواهان کوتاه آمدن حاکمیت در قبال هوای نفس جاهلان است اما انقلابیون که طرح‌های جایگزین دارند، خواهان حاکمیت قرآن در جامعه و تحقق عدل و قسط اجتماعی هستند. 🔹از سوی دیگر، یکی از سنجه‌هایی که «دعای عرفه» به ما معرفی می‌کند، سنجه‌ی «وفای به عهد» و در نقطه مقابل آن «نقض عهد» است. منظور از «عهد» در اینجا، عهد ولایت است و لذا کسانی شایستگی حاکمیت بر جامعه اسلامی دارند که در وفای به ولایت و تبعیت از ولیّ امر جامعه، پیشتاز باشند. برخی از نامزدهای موجود نه‌تنها در عمل تابع ولیّ امر نیستند بلکه مانع «بسط ید» ولایت می‌شوند و او را دچار «قبض ید» نموده و دست و پای او را از حرکت بازمی‌دارند. 🔹سنجه‌ی دیگر، سنجه‌ی دفاع از پابرهنگان است. امام خمینی (ره) فرمودند: «مردم شجاع ایران با دقت تمام به نمایندگانی رأی دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسؤولیت کنند و طعم تلخ فقر را چشیده باشند و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنجدیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدی باشند و افرادی را که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان و در یک کلمه، اسلام آمریکایی هستند، طرد نموده و به مردم معرفی نمایند.» 🔹سنجه‌ی دیگر، «ذبحت» است. درس عید قربان به ما این است که هر قدرتی خداوند به ما داد، ذبح کنیم و در راه حق، قربانی نماییم. نتیجه‌ی نهایی تقابل «بیع» و «ربا» -که در قرآن کریم مطرح شده- آن است که «بیعت» موجب «ذبح» می‌شود و «ربا» موجب «ربح». از این منظر، سعی ما باید این باشد که پس از «بیعت» با خدا، «ذبحت» را رقم بزنیم. این امر در شهید رئیسی مشهود بود. باید ببینیم از شش نامزد موجود کدامیک به این امر نزدیک‌تر است. 🔹 قرآن کریم در ماجرای یوسف نبی و در ماجرای طالوت، شاخص اصلی انتخاب حاکم را حفیظ بودن و علیم بودن می‌داند و نه نسبت‌ها و روابط مالی و مادی. لذا طالوت (به معنای حاکم مطلوب) برای جامعه اسلامی حاکمی است که علاوه بر تعهد، مبانی فکری متقنی داشته باشد. چنین حاکمی اولاً باید مبانی معرفتی کاملی داشته باشد و ثانیاً تبعیت محض از ولی امر (در آن زمان اشموئیل نبی) داشته باشد. 🔹از افراد موجود، پزشکیان و پورمحمدی صراحتاً مبتنی‌بر هوای نفس حرف می‌زنند. قالیباف هم صرفاً تکنوکرات است و مذهبی‌صورتی‌ها را جذب می‌کند. می‌گویند زاکانی از حیث قلدری از جلیلی بهتر است. گرچه قلدری از شاخص‌های مهم است اما اگر امر دائرمدار بین قلدری و بین مبانی فکری باشد، مبتنی‌بر شاخص‌های قرآنی و بیانات امام خامنه‌ای، مبانی فکری قوی، مهم‌تر و ضروری‌تر از قلدری است زیرا مبانی فکری است که به رفتار شخص جهت می‌دهد. کسی که مبانی قوی نداشته باشد، قطعاً لغزش خواهد کرد. امام خامنه‌ای در آخرین دیدارشان مهم‌ترین شاخص را چنین فرمودند:«ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب دارد.» ✅ ضمن احترام به همه نامزدها و ضمن اینکه که به هر شش نفرشان نقدهایی وارد است اما نامزد اصلح را قطعاً می‌دانم. ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444
آقای قالیباف باید تکلیف خود را با این حلقه ی مشاوران مشخص کند.. @tahliltamadoni
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
آقای قالیباف باید تکلیف خود را با این حلقه ی مشاوران مشخص کند.. @tahliltamadoni
✍ ا. انصاری زاده برخی اقتصاددان ها زیر این توییت جناب رحیمی وا أسفا سرداده و یقه ها دریده اند که: (چرا با نظرات کارشناسی مخالف رهبری اینگونه تند و خشن برخورد میکنید؟) بیایید یک بار برای همیشه تکلیف مان را با این مسئله روشن کنیم، همه از کلی گویی خسته ایم؛ اولا جناب شاکری (مشاور اقای قالیباف) مدتی است بطور جدی درحال نرمالایز کردن مخالفت با ایده های اقتصادی رهبری هستند، آنهم در قالب توییت های گنده گنده و قلمبه و سلمبه.. درحالی که کمتر دیده ایم نقد کارشناسی خود را با ایده ی مدنظر بطور مبسوط بیان کنند ثانیا آقایان اقتصاد دان میگویند: (شما اقتصاد اسلامی ها خودتان با گزاره هایی که رهبری از آنها حمایت کرده مخالفت میکنید، مثل خصوصی سازی، هدفمندی یارانه ها، حذف ارز ۴۲۰۰، گران سازی بنزین در ۹۸ «که البته رهبری تایید نکردند، بلکه فرمودند هر تصمیمی که دولت بگیرد من پشت آن هستم» ) پاسخ اینکه مایی که صبح تا شب در فضای اقتصادی کشور جستجو میکنیم، اتفاقا تنها جریانی که نقد های تخصصی و کارشناسی نسبت به تمام این تصمیمات اقتصادی دارند، جریان اقتصاد اسلامی و جبهه انقلابی اقتصاد است، وگرنه از لیبرال های اقتصادی چیزی جز توییت های گنده گویانه و پز های روشن‌فکرانه ندیده ایم. عاقبت این نرمالیزه کردن «نقد کارشناسی» رهبری را هم قبلا در افراد دیگر دیده ایم، به جناب شاکری توصیه می‌کنیم اگر نقدی بر فرمایشات اقتصادی رهبری دارند، بصورت کارشناسی بیان فرمایند توییت زدن دردی را درمان نمیکند.. @tahliltamadoni