eitaa logo
اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم
81 دنبال‌کننده
697 عکس
1.8هزار ویدیو
7 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا إِلَىٰ فِرْعَوْنَ وَمَلَئِهِ فَقَالَ إِنِّي رَسُولُ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۴۶﴾ 🔸 و ما موسی را با آیات و معجزاتی که به او دادیم به سوی فرعون و اشراف قومش (به رسالت) فرستادیم، او به آنها گفت: من رسول ربّ العالمینم. 💭 سوره: زخرف 🆔 @SedayeVahy 🕊🤍
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 صَلَّی الله عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن(علیه‌السلام) ⚫️ شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و هیات همراه در روز ولادت امام شیعیان بر ملت غیور شهیدپرور تسلیت باد. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
کانال قم‌آنلاین.mp3
19.23M
🏴إِنَّا لِله وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ🏴 ◆ رئیس جمهور محبوب دل‌ها در راه خدمت به مردم به شهادت رسید. @t_manzome_f_r ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
رئیسیِ شهید هرجا بود، وحدت‌زا بود. در طول این ۴۰ سال خدمت، به حواشی مشغول نشد. برایش خدا مهم بود. به توهین‌ها، تهمت‌ها، نارواها و بی‌انصافی‌ها توجه نکرد. هدفش خدمت خالصانه به «مردم» بود. همه را از خودش می‌دانست و خودش را خادم همه. این به کنار. اما حالا به بهانۀ شهادت او، حداقل مردگان سیاسی و از تاریخ‌گذشتگان را احیا نکنید. نگذارید واقعۀ تلخی که در اوایل برنامۀ «به افق فلسطین» اتفاق افتاد، تکرار شود. تریبون اضافه به کسانی که خادم مردم نبودند، ندهید. @fakhrian_ir
27.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل آخرین سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شهید رئیسی در حسینیه امام خمینی(ره) در ابتدای دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر انقلاب در روز عید فطر. ۱۴۰۳/۱/۲۲ ❤️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
20.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای رئیسیِ عزیز هرچه می‌خواهم نبودنت را باور کنم، نمی‌شود‌. می‌خواهم نگریم، نمی‌توانم، اشک در اختیارم نیست که نگذارم بیاید. قدرت ندارم به او بگویم: نیا! جاری نشو! در چشم بمان! آخر مگر تو توانستی بمانی؟ مگر تو توانستی آرام بگیری؟ مگر شد که چشمت را بر خنده و گریۀ مردم ببندی؟ خدا را شاهد می‌گیرم بر قلبم که تو را دوست دارد، همچنانکه تو خدا را گواه گرفتی بر نیت پاک و صادقت که برای خدمت آمده‌ای. گفتی آمده‌ام تا گره‌گشایی کنم. آمده‌ام به مردم ایران، به همۀ مردم، بدون جدا کردن این و آن، بدون سیاسی‌کاری و محافظه‌کاری، خدمت کنم. راست گفتی، از سر صدق و اخلاص، برای خدمت به ایران و ایرانی آمده بودی. طعنه‌ها را ندیدی، خسته نشدی، راحت طلب نشدی، فراموش کار نشدی. پای عهدت با مردم و ولایت ماندی. در اوج محبوبیت، خودت را خادم جمهور و سرباز ولایت خواندی. طراز مسئولِ جمهوری اسلامی را بالا کشیدی و همه را مبهوت عزمت کردی. دشمنت، محرومیت بود و بیکاری. سفرۀ مردم دغدغه‌ات بود و پیشرفت، هدفت. راستش را بخواهی الآن دیگر حزنم همراه است با خوف! ترسم از عاقبت خودمان است. تو که به آرزویت رسیدی. تو که با شهادت، زنده ماندی. ما بیچارگان باید فکری به حال خود کنیم! می‌ترسم عاقبتم مرگ باشد نه شهادت. شما آن‌طرف دستتان بازتر است. توجه‌تان بیشتر است. حواستان به ما باشد. به حاج‌قاسم بگو ما را فراموش نکند. @fakhrian_ir
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ (4) (خدايى كه) مالك روز جزاست.
مالكيّت خداوند، حقيقى است و شامل احاطه و سلطنت است، ولى مالكيّت هاى اعتبارى، از سلطه ى مالك خارج مى شود و تحت سلطه ى واقعى او نيست. «مالك يوم الدين» با آنكه خداوند مالك حقيقى همه چيز در همه وقت است، ولى مالكيّت او در روز قيامت و معاد جلوه ى ديگرى دارد؛ * در آن روز تمام واسطه ها واسباب نسبت به كفار قطع مى شوند. «تقطّعت بهم الاسباب»(31) * نسبت ها و خويشاوندى ها نسبت به كفار از بين مى رود. «فلا انساب بينهم»(32) * براى كفار مال و ثروت و فرزندان، سودى ندارند. «لاينفع مال و لابنون»(33) * بستگان و نزديكان نيز فايده اى نمى رسانند. «لن تنفعكم ارحامكم»(34) * نه زبان كفار، اجازه عذر تراشى دارد و نه فكر آنها، فرصت تدبير. تنها راه چاره لطف خداوند است كه صاحب اختيار آن روز است. لفظ «دين» در معانى گوناگون به كار رفته است: الف: مجموعه ى قوانين آسمانى. «إنّ الدّين عنداللَّه الاسلام»(35) ب: عمل و اطاعت. «للّه الدّين الخالص»(36) ج: حساب و جزا. «مالك يوم الدّين» «يوم الدّين» در قرآن به معناى روز قيامت است كه روز كيفر و پاداش مى باشد. «يسئلون ايّان يوم الدّين»(37) مى پرسند روز قيامت چه وقت است؟ قرآن در مقام معرّفى اين روز، مى فرمايد: «ثم ما ادراك ما يوم الدّين . يوم لا تملك نفس شيئاً و الامر يومئذ للّه»(38) (اى پيامبر!) نمى دانى روز دين چه روزى است؟ روزى كه هيچ كس براى كسى كارآيى ندارد وآن روز تنها حكم و فرمان با خداست. «مالك يوم الدّين» نوعى انذار و هشدار است، ولى با قرار گرفتن در كنار آيه ى «الرّحمن الرّحيم» معلوم مى شود كه بشارت و انذار بايد در كنار هم باشند. نظير آيه شريفه ديگر كه مى فرمايد: «نبّى ء عبادى انّى أنا الغفور الرّحيم . و أنّ عذابى هو العذاب الاليم»(39) به بندگانم خبر ده كه من بسيار مهربان و آمرزنده ام، ولى عذاب و مجازات من نيز دردناك است. همچنين در آيه ديگر خود را چنين معرّفى مى كند: «قابل التَّوب شديد العقاب»(40) خداوند پذيرنده ى توبه مردمان وعقوبت كننده ى شديد گناهكاران است. در اوّلين سوره ى قرآن، مالكيتَ خداوند عنوان شده است، «مالكِ يوم الدّين» و در آخرين سوره، مَلِكيت او. «ملك النّاس» ----- 31) بقره، 166. 32) مؤمنون، 101. 33) شعراء، 88. 34) ممتحنه، 3. 35) آل عمران، 19. 36) زمر، 3. 37) ذاريات، 12. 38) انفطار، 18 - 19. 39) حجر، 49 - 50. 40) غافر، 3.
- خداوند متعال، از جهات مختلف قابل عبادت است و ما بايد حمد و سپاس او را به جا آوريم. به خاطر كمال ذات و صفات او كه «اللّه» است، به خاطر احسان و تربيت او كه «ربّ العالمين» است و به خاطر اميد و انتظار رحم و لطف او كه «الرّحمن الرّحيم» است و به خاطر قدرت و هيبت او كه «مالك يوم الدّين» است. - قيامت، پرتوى از ربوبيّت اوست. «ربّ العالمين... مالك يوم الدين» - قيامت، جلوه اى از رحمت خداوند است. «الرّحمن الرّحيم مالك يوم الدين»
5-وَ قَالَ (عليه السلام): الْعِلْمُ وِرَاثَةٌ كَرِيمَةٌ وَ الْآدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ وَ الْفِكْرُ مِرْآةٌ صَافِيَةٌ.
و درود خدا بر او فرمود: دانش، میراثی گرانبها، و آداب، زیورهای همیشه تازه، و اندیشه، آیینه ای شفاف است.