eitaa logo
اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم
82 دنبال‌کننده
641 عکس
1.6هزار ویدیو
6 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ﴿۱﴾ 🔸 بگو: من پناه می‌جویم به خدای فروزنده صبح روشن. 🔅 مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ ﴿۲﴾ 🔸 از شرّ مخلوقات (شریر و مردم بد اندیش). 🔅 وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ ﴿۳﴾ 🔸 و از شرّ شب تار هنگامی که (از پی آزار) در آید (و حشرات موذی و جنایتکاران و فتنه انگیران را به کمک ظلمتش به ظلم و جور و ستم بر انگیزد). 🔅 وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِي الْعُقَدِ ﴿۴﴾ 🔸 و از شرّ زنان افسونگر که (به جادو) در گره‌ها بدمند. 🔅 وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿۵﴾ 🔸 و از شرّ حسود بد خواه چون شراره آتش رشک و حسد بر افروزد. 💭 سوره: فلق 🆔 @SedayeVahy 🕊🤍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ اءَيُّهَا النَّاسُ لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِى طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ اءَهْلِهِ 🔅 اى مردم! در راه هدايت از كمبود پيروان و طرفداران حق ، نترسيد. 📚 نهج البلاغه 🆔 @SedayeVahy 🕊🤍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ ﴿۵﴾ 🔸 خورشید و ماه به حساب معیّن به گردشند. 🔅 وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ ﴿۶﴾ 🔸 و گیاهان و درختان هم به سجده او سر به خاک اطاعت نهاده‌اند. 🔅 وَالسَّمَاءَ رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ ﴿۷﴾ 🔸 و آسمان را او کاخی رفیع گردانید و میزان (عدل و نظم) را در عالم وضع فرمود. 🔅 أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ ﴿۸﴾ 🔸 (و حکم کرد) که هرگز در میزان (عدل و احکام شرع من) تعدّی و نافرمانی مکنید. 🔅 وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ ﴿۹﴾ 🔸 و هر چیز را به ترازوی عدل و انصاف بسنجید و هیچ در میزان کم فروشی و نادرستی مکنید. 💭 سوره: الرحمن 🆔 @SedayeVahy 🕊🤍
Quran-page-067.mp3
2.99M
📢 هر روز بخوانیم 🔹 صفحه شصت و هفت قرآن کریم، سوره مبارکه آل عمران با صدای عبدالباسط محمدعبدالصمد بشنوید. ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید 💻 Farsi.Khamenei.ir
قرآن در ستايش برخى پيامبران مى فرمايد: آنان دست وچشم دارند، «واذكر عبادنا ابراهيم واسحاق ويعقوب اولى الايدى والابصار» [197] شايد مقصود آن است كه كسى كه دست بت شكنى دارد دست دارد، كسى كه چشم خدابين دارد چشم دارد، پس منافقان كه چنين دست وچشمى ندارند، در واقع همچون ناقص الخلقه هايى هستند كه خود مقدّمات نقص را فراهم كرده و وسائل شناخت را از دست داده اند. لذا در اين سوره درباره ى منافقان تعابيرى همچون «لا يشعرون، ما يشعرون، لا يعلمون، لا يبصرون، يعمعون، صم، بكم، عمى، لا يرجعون» بكار رفته است. نظر، غير از بصيرت است. در سوره اعراف مى خوانيم: «تريهم ينظرون اليك و هم لا يبصرون» [198] مى بينى كه به تو نگاه مى كنند، در حالى كه نمى بينند. يعنى چشم بصيرت ندارند كه حقّ را ببينند. عدم بهره گيرى صحيح از امكانات و وسائل شناخت، مساوى با سقوط و از دست دادن انسانيّت است. [199] جزاى كسى كه در دنيا خود را به كورى و كرى و لالى مى زند، كورى و كرى و لالى آخرت است. «ونحشرهم يوم القيامة على وجوههم عمياً و بكماً و صماً» [200] ----- 197) ص، 45. 198) اعراف، 198. 199) در سوره ى اعراف آيه ى 179 مى خوانيم: »لهم قلوب لايفقهون بها و لهم اعين لايبصرون بها و لهم اذان لايسمعون بها اولئك كالانعام بل هم اضل اولئك هم الغافلون« آنان دل دارند، ولى نمى فهمند، چشم دارند ولى نمى بينند، گوش دارند ولى حقّ را نمى شنوند، اين گروه همچون چهارپايان بلكه از آنها پست تر و گمراه ترند، ايشان غافل هستند. 200) اسراء، 97.
- نفاق، انسان را از درك حقايق و معارف الهى باز مى دارد. «صم بكم عمى» - كسى كه از عطاياى الهى در راه حقّ بهره نگيرد، همانند كسى است كه فاقد آن نعمت هاست. «صم بكم عمى» - حقّ نديدن منافقان دو دليل دارد: يكى آنكه فضاى بيرونى آنان تاريك است؛ «فى ظلمات» وديگر آنكه خود چشم دل را از دست داده اند. «صم بكم عمى» - منافقان، لجاجت و تعصّب دارند. «فهم لا يرجعون»
صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ (18) آنان (از شنيدن حقّ) كر و(از گفتن حقّ) گنگ و(از ديدن حقّ) كورند، پس ايشان (بسوى حقّ) باز نمى گردند.
📚 وضو با بدن خیس 💠 سؤال: اگر اعضای وضو خیس باشد وضو صحیح است؟ ✅ جواب: مانعی ندارد البته جای مسح در سر و پا باید خشک باشد یا به قدری تر نباشد که رطوبت دست بر آن اثر نکند. 🆔 @leader_ahkam
28- وَ قَالَ (عليه السلام): أَفْضَلُ الزُّهْدِ إِخْفَاءُ الزُّهْدِ.
و درود خدا بر او فرمود: برترین زهد، پنهان داشتن زهد است.
فَالْهَالِكُ مِنَّا مَنْ هَلَكَ عَلَيْهِ، وَ السَّعِيدُ مِنَّا مَنْ رَغِبَ إِلَيْهِ هر كه هلاك شد، هلاك او از ناحيت خود او است و هر كه نيك بخت گشت خود رغبت به حق نمود.