■ آیین تکریم و معارفه فرمانده نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولان در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) در مشهد مقدس برگزار شد.
□ سرلشکر جعفری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل وشهدای انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم وجبهه مقاومت با تاکید بر اینکه بحمدالله امروز نیروی دریایی سپاه به عنوان یک نیروی قوی، مقتدر و بازدارنده به تمام معنا در خلیج فارس و تنگه هرمز ایفای نقش می کند، اظهار کرد: توانمندی های این نیرو به لحاظ فناوری، تاکتیک ها و استراتژی ها بروز و متناسب با پیشرفت فناوری ها و در بالاترین سطح بوده و این مهم در نیروی دریایی سپاه به خوبی صورت گرفته است .
□ فرمانده کل سپاه تربیت نیروی انسانی مومن ، بصیر و انقلابی را برای اقتدار نیروی دریایی سپاه بسیار مهم و حیاتی توصیف وتصریح کرد: طبیعی است که دشمن به شدت از هرگونه درگیری به این دلیل که می داندبه ضررش تمام میشود پرهیز میکند؛ در این شرایط، آمادگی شرط اولیه است وآنچه در ایجاد توان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مولفه مهم و اثرگذاری به شمار میرود علاوه بر فناوریها، تجهیزات و تاکتیکها، کیفیت نیروی انسانی، مدیران، فرماندهان و پرسنلی است که در سطوح مختلف در حال انجام ماموریت هستند.
□ وی با تاکید بر ارتقای سطح معنویت، تقوا و ایمان در جلب اعتماد خدا برای خودسازی خاطرنشان کرد: با توکل به خدا و تلاش و خودسازی خواهیم توانست در عرصههای انجام ماموریت و پاسداری از انقلاب اسلامی گام موثری برداریم ؛ در شرایطی که امروز شاهد هستیم دشمن با همه ابزارو امکانات خود سعی درایجاد یاس و ناامیدی در جامعه دارد، رسالت هر پاسدار، پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی و امید آفرینی و مبارزه با فضای آلوده توام با توسعه فضای یاس و نا امیدی می باشد.
□ سرلشکر جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط انقلاب پیچیده وحساس است و همه دلسوزان و علاقهمندان به نظام و انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت فعلی و به ویژه شرایط اقتصادی دغدغه داشته و نگرانند؛ دشمن با توجه به وجود زمینه سوء تدبیرها و ضعف مدیریتی و فرصتی که این شرایط را ایجاد میکند، تحریمهایی را اعمال کرده تا با فشار از این طریق بتواند استفاده بیشتری را ببرد اما بسیاری از مشکلات جاری کشور در همین شرایط فشار دشمن با نگاه درست به مسائل قابل حل است.
□ وی شرایط امروز را ناشی از تفاوت دیدگاه مدیریتی عنوان و تصریح کرد: در این شرایط حساس همه به دنبال راهحل هستند و ما به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی باید بدانیم ریشه اصلی این مسائل چیست؟
□ فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شرایط پیچیده و حساس امروز برآیند چند مولفه اصلی است که اگر آنها را تفکیک کنیم شاید بهتر به راه حل برسیم، تصریح کرد: نخستین مولفه تاثیرگذار بر وضع موجود که همواره نیز وجود داشته است، دشمنی دشمنان خارجی و مخالفان داخلی که ضد انقلاب ها هم جزو آنها هستند، می باشد.
✍ حجتالاسلام رئیسی: در حکومت علوی نباید مسئولان "زندگی اشرافی" داشته باشند/ فساد و فقر زیبنده نظامی اسلامی نیست
تولیت آستان قدس رضوی:
🔹گفتمان امام و رهبری باید در جامعه اجرایی شود تا مردم طعم شیرین عدالت را بچشند.
🔹تبعیض، فساد و فقر به هیچ عنوان زیبنده نظامی اسلامی ما نیست.
🔹 چرا شهید رجایی و شهید باهنر این چنین مورد احترام مردم هستند؟ دلیلش خدمتگزاری مخلصانه برای مردم، دلسوزی و ولایتمداری آن بزرگواران بود
#پیام_مخاطبان
ناموس و غیرت ایرانی ،بازیچه جریان لیبرال ....
چندی پیش در استانه اربعین حسینی بود که روزنامه عربستانی خبر داد که مردان ایرانی به دنبال سرویس جنسی زنان عراقی هستند و اکنون روزنامه شرق با هماهنگی شبکه bbcو voaو...عملیات روانی ای را کلید زد که برخلاف گذشته تنها امنیت و تمامیت ارضی و یا ابروی افراد را نشانه نگرفت بلکه غیرت و ناموس ایرانی را هدف قرار داد و این نفرت جنسیتی و ملی به این جا ختم نمیشود بلکه هدف از بین بردن تفاهم و همدلی میان دو کشور شیعی است و تضعیف مراسم پرشکوه اربعین ..
روزنامه شرق اولین بار نیست که زن ایرانی را متهم به بی عفتی میکند چندی پیش زنان یکی از شهرک های مشهد را متهم به عمل خلاف عفت کرده بود و مدتی قبل همسران شهدای حرم را متهم به این عمل کرده بود...
تا کجا باید این بی شرفی و ناموس فروشی جریان لیبرال برای پیشبرد اهداف خود ادامه یابد ؟؟؟
روزنامه شرق تا کنون چند بار محکومبه نشر اکاذیب در دادگاه مطبوعات شده است اما چه سود؟؟؟
چرا قوه قضاییه برخورد جدی با این روزنامه نمیکند؟؟؟
#محاکمه
#روزنامه شرق
#بی غیرت
#پیام_مخاطبان
من پدرم سکته مغزی کرده..تایک هفته پیش پوشاک ایزی لایف براش میخریدیم بسته ای سی وهفت هزارتومان ..الان دوروزه هرچی بازاررامیگردیم پیدانمیکنیم یااگه هم هست بسته ای هفتادهزارتاصدهزارتومان میفروشن..اخه این چه وضعیه برامردم درست کردن..ایزی لایف چه ربطی به دلارداره..توراخدااین موردرابه گوش یه ادم باغیرت تواین دولت برسونید..باچهل وپنج هزارتومان یارانه نصف بسته ایزی لایف هم نمیدن.کجان این مسئولین .وزیربهداشت واقتصادومسئولینی که دست اندرکارهستن چرابامردم دارن اینجوری رفتارمیکنن.خودشون یاپدرمادرشون خانه سالمندان هستندیابهترین پرستارهاوبهترین امکانات براشون مهیاست ولی مابدبختیم که بایدبااین شرایط ازپدرومادرمون محافظت کنیم انشالله نفرین پدرومادران فقیردامن همه اونهایی که به مردم واین مملکت خیانت میکنن رامیگیره...الان تکلیف ماچیه که پول نداریم برای پدربیمارمون پوشاک بخریم ...
🌞 پرونده ای که هنوز باز است/ چه کسانی از جنایتکار هشتم شهریور، شهید ساختند و به او فرصت فرار دادند؟
🔹در اولین گام ،خبر کذبی که از «شهادت» مسعود کشمیری خبر می داد، این شایعات ساعت 6 صبح فردای حادثه صورت رسمی به خود یافت. پس از #جلسه_محرمانهای که میان #بهزاد_نبوی، #سعید_حجاریان، #خسرو_تهرانی و #مصطفی_قنادها برقرار می شود، اطلاعیهای تنظیم و توسط محسن سازگارا معاون سیاسی اجتماعی بهزاد نبوی درنخستوزیری به صدا و سیما جهت اعلام ارسال میگردد، در این اطلاعیه که ساعت 8 صبح از رادیو پخش می شود، «#شهادت_کشمیری» رسماً اعلام میگردد. این در حالی است که در لحظه تنظیم این اطلاعیه علم کامل بر نبودن جنازه در محل حادثه، پزشکی قانونی و بیمارستانهای تهران حاصل گردیده بود و همچنین سرتیپ شرفخواه و سرهنگ وصالی بر خروج کشمیری لحظاتی قبل از حادثه شهادت داده بودند.
🔸دومین اقدام برای #شهید_جلوه_دادن_کشمیری، جسد سازی برای وی بوده است تا اصلیترین ابهام در این خصوص مرتفع گردد. مرحوم #هاشمی_رفسنجانی در کتاب عبور از بحران درباره این ماجرا مینویسد: «دوشنبه 9 شهریور [1360]... جنازهها را به سالن مجلس آوردند، مشاهده کردم. سخت سوخته بودند. آقایان «باهنر» و «رجایی» را فقط از دندانهای طلای جلو دهان و آسیابشان، میشد تشخیص داد. علامت دیگری نمانده بود. مقداری گوشت [البته صحیح آن خاکستر است] هم در کیسه نایلونی [جمع] کرده بودند؛ به عنوان فرد دیگری به نام «مسعود کشمیری» منشی جلسه، مطرح کردند.
🔹جمع کردن مقداری خاکستر در یک کیسه نایلون به عنوان جسد کشمیری، ورود شیون کنان یک زن به عنوان همسر شهید با فریادهای مسعود مسعود، تشییع باشکوه تابوت منتسب به کشمیری به روی دست مردم و خلاصه اغفال مسئولین توسط یک باند محفلی در اطلاعات نخست وزیری در حالی صورت می گرفت که مسعود کشمیری برای #خروج_از_کشور نیاز به فرصت و عدم حساسیت داشت و یقیناً بر روی یک عنصر به شهادت رسیده، هیچ حساسیتی نخواهد بود. اگرچه توطئه جسد سازی با تهیه تابوت و جمعآوری خاکستر از محل حادثه، با اعتراض افرادی همچون دکتر زرگر نماینده وقت مجلس آشکار میگردد که اعلام میدارد حتی با سوختن بدن به مدت 24 ساعت در آتش برخی استخوانها همچون جمجمه بر جای خواهند ماند و نمیتواند از جسدی تنها خاکستر مانده باشد، آن هم در شرایطی که پیکر شهیدان باهنر و رجایی تقریباً سالم است. اما کشمیری در فرصت حاصله و بی خبری مبادی خروجی کشور از احتمال فرار چنین متهمی، به راحتی از مرز گریخت.
🔸آیت الله امامی کاشانی نیز همچون بسیاری دیگر، پرونده انفجار دفتر نخست وزیری را #مبهم می پندارد. امام جمعه موقت تهران در خاطراتی که در ماهنامه شاهد یاران به چاپ رسید، می گوید: «این سؤال پیوسته مطرح خواهد بود که #عوامل_نفوذی چگونه توانستند تا این سطح رسوخ کنند... اندکی دقت نشان میدهد که وسعت اقدامات این گروه تا بدان پایه است که از عامل واقعی جنایت دفتر نخست وزیری، شهید! میسازد. بسیار سادهلوحانه است اگر گمان کنیم این اشتباه سهواً پدید آمده که تکه هایی را که به عنوان تکههای بدن کشمیری در یک کیسه پلاستیکی جمع شده با عنوان شهید کشمیری! مطرح شود، ولی جسد سالم برادر شهیدمان، دفتریان تا 48 ساعت به عنوان یکی از شهدای حادثه، اعلام نشود.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار امام به شهید رجایی (رییس جمهور وقت) در حضور حسن روحانی
مسئله غدیر برای امام علی"ع" حکومت و قدرت نبود بلکه برقراری عدالت بود
علامه امینی از منابع اهل سنت ولایت امیرالمومنین (ع) را اثبات می کند و این منابع بهترین وحدت نظری است، بنابراین ما در منابع نظری با برادران اهل سنت کاملاً به وحدت می رسیم.
غدیر سند وحدت است نه منشأ اختلاف. در منابع اهل سنت صحبت از تمسک به ولایت است و این تمسک به معنی علاقه نیست بلکه تمسک یعنی #عملگرایی و اقتدا.
مسئله غدیر برای امام علی (ع) مسئله دنیا و حکومت، #قدرت و ثروت نبوده، بلکه نگاه ایشان برقراری #عدالت و نجات مردم است.
✍ #استادرحیم_پورازغدی
.
در طول تاریخ فقط یک حاکم با تمام قدرت ادعا کرده که اکنون وضع تمام مردم تحت امرمن زندگی شان از من بالاتر است..
.
و آن علی بن ابی طالب است که فرمود امروز در کوفه همه اب دارند و نان گندم می خورند در حالی که حاکمشان تا حالا نان گندم نخورده است; امروز وضع معیشت مردم کوفه از من بالاتر است.
.
´
امام خامنهای: چیزی که قدرتمندترین آدم تاریخ (امیرالمؤمنین) را آن گونه مظلوم کرد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود و الا همه مردم که بی دین نبودن، تحلیل سیاسی نداشتند..
خطای بزرگیست که عاشورا را نتیجه #فراموشی غدیر بدانیم.
عاشورا نتیجه #تحریف غدیر است نه #فراموشی غدیر!
به گواه عقل و تاریخ، مردم غدیر و آنچه در آن گذشته بود را فراموش نکردند، با محبت و احترام گذاشتن به بازماندگان پیامبر هم مشکلی نداشتند.
مشکلاز آنجا شروع شد که مفهوم ولایت از امری جامع و شامل شئون اجتماعی و فردی به صرف محبت و احترام تقلیل داده شد. چنین تحریفی ابتدا جامعه را از نعمت ولایت اهل بیت محروم کرد و سرانجام به چنان انحطاطی رساند که فاجعه عاشورا رخ داد.
با چنین درکی، غدیر هنوز هم غریب است ...
الحمد لله الذی جعلناا... من المتمسکین بولایت امیر المومنین علیبن ابیطالب و الائمه علیهم السلام
#ولایت
#بصیرت
#حب_علی_عباده
#تشخيص_خط_درگيرى
´
جامع اضداد بودن امیرالمومنین ع در کلام ابن ابی الحدید...(بخش اول)
👇👇👇
امير مؤمنان از اخلاق متضادّى برخوردار بود كه بسيار شگفت اند و پاره اى از آنها را سيّد رضى يادآور شده است. چون [خوى] غالب در ميان دليران و پا پيشگذاران و حادثه جويان و جرئتداران، آن است كه سنگدل، خونريز، نافرمان و متكبّر باشند و [خوى] غالب در ميان زاهدان، تاركان دنيا و لذّتهاى آن و مشغولان به پند دِهى مردم و بيم دهندگان آنان از معاد و يادآوران مرگ، آن است كه داراى دلى نرم و رقيق، قلبى ضعيف و طبعى سست باشند. و اين، دو حالتِ متضاد است كه در وى گِرد آمده است.
و از جمله شگفتى ها آن كه افراد شجاع و خونريز، غالبا داراى خويى درنده، طبعى ترسناك و غريزه اى وحشى اند و زاهدان و موعظه گران و پند دهان و دنياگريزان، غالبا داراى اخلاق گوشه گيرانه، و چهره اى گرفته اند و از مردم و انس با آنان گريزان اند.
👈و امير مؤمنان، دليرترين و جنگجوترينِ مردم بود و با اين حال، زاهدترين و دورى گزينترينِ مردم از لذّتهاى دنيا و پنددهنده ترين و يادآورترين آنان نسبت به ايّام اللّه و چيزهاى پندآموز و در عبادت، پر تلاشترين و در داد و ستد، پايبندترين آنان به آداب بود.
با همه اينها، در اخلاق، لطيفترينِ مردم و درخشانترين چهره و گشاده روترين و خوشروترين آنان و دورترينِ آنان گوشه نشينى دهشت انگيز يا اخلاق نفرت زا و
پرخاشگرى جدايى انداز و درشتى و سختى اى بود كه موجب تنفّر جان و تيرگى دل مى شود، به گونه اى كه شوخ طبعى را بر وى عيب مى گرفتند و چون جاى هيچ بهانه و طعنى در او نمى ديدند، به اين موضوع، چنگ مى زدند و در دور ساختن مردم از او، بر اين ويژگى متمسّك مى شدند
🔹 به قول شاعر عرب: «بهانه جويى هايى كه ننگ آنها از دامنت به دور است» و اين از شگفتى ها و عجايب ظريف اوست.
👈و از جمله اخلاق شگفت وى اين كه شريفان و آنانى كه از خاندانهاى سيادت و رياست اند، معمولًا اهل خودخواهى، خودشيفتگى، خود بزرگبينى، و خود برترانگارى اند، بويژه اگر بر شرافت خاندان آنان، شرافتهاى ديگرى هم افزوده شود.
👈امير مؤمنان، با آن كه در قلّه و معدن و مركز شرافت قرار داشت و دوست و دشمن در اين ترديد ندارند كه پس از پسرعمويش كه درودهاى خدا بر او باد شريفترينِ مردم از نظر نَسَب بود و افزون بر شرافتِ نَسَب، از جهت هاى بسيارى شرافتهاى زيادى براى وى فراهم آمده بود كه پاره اى از آنها را يادآورى كرديم با اين حال، در فروتنى براى كوچك و بزرگ، فروتنترينِ افراد و نرمخوترينِ آنان، خوش خُلقترين، تكبّر گريزترين و آشناترينِ آنان به حق بود و اين، ويژگى او در هر دو دوره زندگى اش بود، چه در زمان خلافتش و چه زمان پيش از خلافتش.
فرمانروايى، او را دگرگون نساخت و رياست، اخلاق او را تغيير نداد. چه سان رياست، اخلاق او را تغيير دهد كه او همواره رئيس بود؟! و چگونه فرمانروايى، خوى او را دگرگون كند كه او هميشه امير بود و از خلافت، شرافتى را بهره نبُرد و با آن، زينتى براى خود به دست نياورد؟!
👈بلكه او چنان است كه شيخ ابو فرج عبد الرحمن بن على بن جوزى در تاريخ معروف خود (المنتظم) به نقل از ابو عبد اللّه احمد بن حنبل آورده كه: نزد احمد، از خلافت ابو بكر و على عليه السلام سخن به ميان آمد و بسيار گفتگو شد. وى سرش را بلند كرد و گفت: سخن بسيار گفتيد. خلافت، على را زينت نداد؛ بلكه او به خلافت، زينت بخشيد.
🔸مضمون و مفهوم اين سخن، آن است كه ديگران با خلافت، نقص خود را برطرف
كردند؛ ولى در على عليه السلام نقصى وجود نداشت كه با خلافت، آن را رفع كند؛ بلكه خلافت در خودْ نقصى داشت كه با به خلافت رسيدن على عليه السلام، آن نقص برطرف شد.
🔸🔹🔸🔶🔹🔸🔹
جامع اضداد بودن امیرالمومنین ع در کلام ابن ابی الحدید (2)
👈و از جمله چيزهاى شگفتْ آن كه شجاعان و اهل خون و كشتار، معمولًا كم گذشت و دور از عفوند؛ چون سينه اى پُر حرارت و دلى ملتهب دارند و قوّت خشم در آنان، شديد است؛
ولى با آن خونريزى هاى فراوان#على عليه السلام، چگونگى حلم و گذشت و چيرگى او را بر هواى نفس، خوب مى دانى و نيز كارى را كه در جنگ جمل انجام داد و مهيار ديلمى، آن را نيك بيان كرده است:
👈 آنگاه كه سنگِ آسياب ستمشان عليه خود آنان چرخيد
و تيغِ سرزنش بر آنان فرود آمد
به گذشتِ آن بزرگوارِ خوى گرفته به گذشت، پناه آوردند
تا عذر آنان را پذيرا گردد.
پاره اى از آنان كه از جنگ جان سالم به دربردند، نجات يافتند
و گروهى از آنان كه گرفتار شمشير گشتند، نابود شدند.
خويشاوندى، آنان را در خود گرفت و آتش خشم
شعله نكشيد و كينه ها برآورده نشد.
و از جمله شگفتى ها آن كه ما هرگز شجاعِ بخشنده نديده ايم.
🔹عبد اللّه بن زبير، فردى شجاع بود؛ ولى بخيلترينِ مردم بود. پدرش زبير نيز شجاع بود؛ ولى خسيس بود و عمر به وى گفت: اگر به خلافت برسى، مردم بطحا براى صاع و مُدّى غذا خواهند جنگيد.
على عليه السلام مى خواست عبد اللّه بن جعفر را به سبب اسراف در مالش محجور اعلام كند. عبد اللّه حيله اى به كار بست و زبير را در اموال و تجارتش شريك گردانْد. على عليه السلام فرمود: «اكنون به پناهگاهى پناه جُسته است» و او را محجور اعلام نكرد.
🔹طلحه نيز شجاع بود؛ ولى خسيس بود. آن قدر از بخشش خوددارى كرد كه پس از مرگش اموالى بى حساب به جاى گذاشت.
🔹عبد الملك نيز شجاع بود؛ ولى خسيس بود و در خساست، ضرب المثل شده بود و به سبب بُخلش به وى «رَشْح الحَجَر (پس نمِ سنگ)» مى گفتند.
🔸و تو خود مى دانى كه امير مؤمنان، در شجاعت و سخاوت چگونه بود و اين نيز از شگفتى هاى اوست.
📘شرح نهج البلاغه ، ج1 ، ص 53-50
🌺🌺🌺 کجای قرآن از علی(ع) گفته است!!!
♦️روزی معاویه «لعنةاللهعلیه» وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند : آیا می دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می کند؟
♦️معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟!
♦️گفتند: آیات را به نفع علی بن ابیطالب تفسیر می کند و ما از این قضیه شاکی هستیم!
♦️معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می شوم و جمع شان را بر هم می زنم.
♦️ معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید!
بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت:
♦️ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟!
🌺ابن عباس گفت :
معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟
"انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت :
رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است!
ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟!
🌺ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم!
ولی حتما این را باید بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟
معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید،
ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟
ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید.
ولی باید همین را تفسیر کنی؟
🌺ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این قصه قصه ی علم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند،
ولی لازم است حتما این را بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند،
ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم !
آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟
🌺ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم!
ولی این را حتما باید بازگو کنی؟
🌺ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟
معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است
ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را !
🌺 ابن عباس از جا بلند شد و گفت:
معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟!
معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها
ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است!
معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟!
🌺ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود:
زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر!
معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت:ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود...
.
👈ما دوستدار علی هستیم، نه شیعه علی!
⛔️شیعه دروغ نمیگوید!
⛔️شیعه ریا نمیکند!
✅شیعه در کنارمحروم ومستضعف است!
✅شیعه جلوی ستم می ایستد و ⛔️نمیگوید من بیطرفم!
⛔️شیعه حرام نمیخورد!
پس نگویید ماشیعه هستیم، بگویید ما دوستدار اهل بیت هستیم.
🔸حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی غدیر؛ حل المسائل بشریت
#شیعه #محب #اهل_بیت #مستضعف #محروم #ریا #ستم
واکنش امام خمینی به فیلم منزل شهید رجایی
امام خمینی (رحمت الله علیه):
من فيلمى كه ديشب از مرحوم رجايى گذاشته بودند و منزلش را نشان مى دادند -یک دفعه ديگر هم مثل اينكه ديدم اين را -بعضى از اشخاصى كه پيش من بودند، مى گفتند: ما رفتيم منزل آقاى رجايى، اين خوب نشان مى داد، آنجا به اين اندازه نيست...
...وقتى بنا شد كه يک نفر رئيس جمهور شده يا يک نفر نخست وزير است، آقا منزلش آن طورى است و وضع عادى اش اين طورى است، اين ديگر نمی شود كه از يک قدرت بزرگى بترسد. براى چه بترسد؟ اين را كه از او نمى گيرند. آن بايد بترسد كه مى خواهد چپاول كند و مى خواهد یک حكومت كذايى بكند، آن بايد بترسد.
اما رجايى - خدا رحمتش كند- و امثال اينها و باهنر و اينهايى كه ما از دست داديم، كه اين طور نبودند كه زندگيشان جورى باشد كه مبادا یک وقتى از دست ما برود؛ خاضع بشوند پيش ديگران و براى اينكه زندگى را بيشترش بكنند زورگويى كنند به مردم.
صحیفه امام، جلد ۱۶، صفحه ۴۴۶
سالروز شهادت مظلومانه شهیدان، #رجایی و #باهنر گرامی باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این بانک غلط میکند...
🎥 روایت #رهبر_انقلاب از مشاهده دیوارهای طولانی یک بنا و تشکیلات عظیم آن در شهر تهران؛ پرسیدم این مکان برای کجاست؟! گفتند برای بانک فلان است!
🔹 خب این بانک غلط میکند که یکچنین کاری میکند؛ در همین جلسه یکبار گفتم جلوی بنگاهداری بانکها را بگیرید... ۹۷/۶/۷
.
چگالی روحانیت!
حواشی توهین علی مطهری در نشست گلپایگان به یک شهروند معترض حائز آسیب شناسی است.
قبل از ملامتآمیز بودن توهین علی مطهری به آن شهروند، ژاژگوئی بی شعورانه آن روحانی میزبان علی مطهری در همان نشست و به همان شهروند است که حائز شماتت است!
علی مطهری با آن ادبیات «برند» شده اما آنچه نامانوس و بلکه نامقبول است ادبیات میزبان مطهری است که در لباس روحانیت، بی شرمانه به شهروند معترض می گوید: عکس اینو بگیرید. می کنمش تو گونی!
روحانی مزبور ظاهرا متوجه نیستند چنین ادبیاتی در شان امانتداران لباس رسول الله نیست.
عکس گرفتن و در گونی کردن شهروند معترض اختصاص به محافل خفیه با ادبیات خوفیه دارد.
اساسا شما غلط می کنید در چنان لباسی و با چنین ادبیاتی با یک شهروند معترض کلامت می کنید!
این نظام و این انقلاب بدون صاحب و سرمایه نیست تا هر گند چاله دهانی بتواند با چنین کلامت پر سخافتی بر اعتبارش چوب حراج بزند!
شناسنامه این انقلاب همان امامی است که در کسوت رهبری انقلاب در پی شکایت یک شهروند معمولی احضاریه دادگاه را اجابت کرد و برخلاف شما نگفت ایشان را بکنند در گونی!
جناب آقای روحانی ـ مشکل شما قبل از آنکه ژاژخوائی بمنظور دلربائی از علی مطهری باشد بر هم خوردن چگالی «کسوت تان با مسلک تان» است.
مشکل شما آنست که چگالی حرفهتان توازن خود را از دست داده و وزن حجمیتان بر گرانش و گرویتی و ثقل کلامیتان فائق آمده!
چاق شده اید و رسالت تان را گم کرده اید!