◀️ قاضی پور نماینده محترم مجلس :
خودروسازها به خوردن پول مفت عادت دارند
صنعت خودرو، یکی از مهمترین بخشهای اقتصاد ایران و البته از شیرینترین سفرههای مدیریتی کشور ماست؛ سفرهای که سالها برای مردم، خودرو به قصد حرکت ـ و نه لذت ـ و برای مدیران برکت داشته و البته در گذر سالیان، چنان فرسوده شده که امروز تحمل کوچکترین ضربه اقتصادی را ندارد.
آنها که بازار خودرو را مشتاقانه دنبال میکنند، میدانند که قیمت خودروها در ایران، یک سال است تختهگاز میتازد، ولی رسیدن موج گرانیها به خودروهای ارزانتر در ماههای اخیر، بیشتر از همیشه قیمت خودرو را به سوژه گفتگوهای روزمره ایرانیها تبدیل کرده است؛ موجی که در روزهای اخیر گریبان بازار را گرفت، ولی چنان آه از نهاد خریداران بلند کرد که سرانجام مسئولان مختلف را به واکنش واداشت؛ واکنشهایی که ترجیعبند همه آنها، رفع مسئولیت خود از وضعیت فعلی بود و اعتراض به دیگران؛ از اعتراض به خودروسازان تا مقصر خواندن مردم و حتی بهانه افزایش حقوق کارگران و تهدید به تعدیل نیرو و البته نوید حل مشکلات و بازگشت آرامش به بازار خودرو در آینده.
نادر قاضی پور در گفت وگویی در خصوص این موضوع اظهار داشت: در سالهای گذشته، شرکتهای خودروسازی، بهانههای مختلفی برای بالا بردن قیمت خودرو داشته اند و از هر راهکاری برای این کار استفاده میکنند.
این نماینده مجلس گفت: نیروی انسانی که در خدمت خودروسازی هاست، امروز همچون یک سپر انسانی برای بی اثر کردن انتقادها از سوی خودروسازیها به کار میرود. هر وقت صحبت از کاهش قیمت و ظلم این بنگاههای اقتصادی میشود، اینها نیروی انسانی و کارگرانی را که در این شرکتها کار میکنند، سپر خود کرده، میگویند اگر تعطیل شوند، اینها بیکار خواهند شد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: سال هاست خودروسازیها ورشکسته هستند و تنها به مدد بی رقیب بودن در بازار و کمکهای دولتی و نمایندگان مجلس هست که سر پا مانده اند.
وی در خصوص بهانه خودروسازیها درباره هزینههای نیروی کار برای افزایش قیمتها گفت: اینها بهانههای بنی اسرائیلی است. نیروی کار و کارگرانی که در این شرکت ها، سه شیفت کار میکنند، نمیتواند بهانه مدیران سودجوی این شرکتها باشد.
خودروسازیها بهتر است برای اینکه بتوانند هزینههای خود را مدیریت کنند، شرکتهای زیان دهی که دارند و با سندسازیها در سالهای اخیر آن را سود ده نشان داده اند، تعطیل یا واگذار کنند. همچنین زمینهای مازادشان را بفروشند و نیز وامهای کلان که با درصد بالای ۲۰ تا ۳۰ درصد گرفته اند، تسویه کرده و سرمایههای در گردش خود را فعال کنند؛ آن وقت اوضاع بهتر میشود.
وی همچنین یادآور شد: خودروسازها، یقه سفیدهایی که ماهانه پول کلان از این شرکتها میگیرند و یا مشاوران بی خود خود را کم کنند تا وضعیت مالی شان بهتر شود. نمیشود هر وقت به خودروساز بگویند بالای چشمت ابروست، به سراغ کارگران بروند و به آنها فشار بیاورند.
وی در این باره ادامه داد: خودروسازها به جای استفاده از این میزان مشاورهها بروند و گروههای آینده نگر را فعال کنند. استفاده از این گروهها باعث نوآوری و شکوفایی در این صنعت میشود. ما چهل سال است که منتظریم این کارخانههای عریض و طویل محصول با کیفیت تولید کند؛ اما اینها عادت کرده اند پول مفت بخورند و اصلا به فکر تولید جدید نیستند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: خودروسازی در ایران کار خود را همزمان با خودروسازیهای کره آغاز کرده اند. این در حالی است که آنان در این مدت تلاش کردند و خودروهای خود را ارتقا دادند و الان یکی از غولهای خودروسازی جهان به حساب میآیند، ولی ما هنوز موتور پیکان را یک روز روی وانت میگذاریم و روز دیگر روی بدنه پژو و بعد اسم آن را عوض میکنیم و به نام محصول جدید میفروشیم که البته مردم هم چارهای جز خرید اینها ندارند.
مسئولان عادت کرده اند پول مفت بخورند. اینها نه از تکنولوژی سر درمیآورند و نه به فکر فناوری و ارتقای محصولات خود هستند، بلکه تنها به این می اندیشند که چگونه جیب مردم بدبخت را خالی کنند
#جاعل_نیوز که باخرید لباس از حسن آباد و انتشار اون سعی میکنه اینگونه القا کنه نیروهای مسلح به اراجیف این کانال مضحک توجه دارند مخاطبین رو مثل خودش احمق فرض کرده.
لوگوی ناجا به سهولت دم دست همه هست.
وقتی چهارتا احمق اراجیفش رو باور و منتشر کنند باید هم توهم برش داره و بقیه رو احمق فرض کنه.
#احمق
#مزدور
🔴 این بهانه ای است برای حراج ارز کشور در کشورهای تایلند و ترکیه و...
◀️ دولت لغو تخصیص ارز مسافرتی را از حجّاج شروع کند...
فارغ از بالابودن #نقدینگی و عدم هدایت آن به بخشهای تولیدی با اعمال سیاستگذاری های کلان و ارائه بستههای تشویقی، بیشک یکی دیگر از دلایل نابسامانیهای اخیر ارزی، عدم کنترل مصرف بی رویهی آن از سوی دولت محترم می باشد؛ قطعاً میشد با تخصیص #ارزهای_دولتی صرفاً به نیازهای ضروری ( نه کالاهای لوکس از جمله خودرو و موبایل و کالاهایی که نمونهی مشابه داخلی دارند) و همچنین حذف سهمیههای #ارز_مسافرتی در این زمینه قدمهای موثری برداشت...
البته وقتی صحبت از قطع ارز مسافرتی میشود حتی #سفرهای_زیارتی را هم میتواند شامل شود؛ بماند که حجاج گرامی اصل مبلغ سفر خود را قبلا پرداخت کردهاند پس ارزی که قرار است به نام #ارز_مسافرتی دریافت کنند یا صرف خرید کالاهای بنجل سعودی خواهد شد و یا اگر در جیب عدهای دلال نرود، در خوشبینانه ترین حالت بر میزان ارزی که امروز در خانه های مردم انباشته شده، افزوده خواهد شد...
اما به نظر میرسد پرداخت ۲۰۰ دلار ارز سهمیهای حجاج تنها برای این است تا روند تخصیص ارز به #سفرهای_تفریحی در پوشش آن ادامه یابد و با این توجیه، هرگونه صدای مخالفین تخصیص ارز مسافرتی در نطفه خفه شود!!
#بسیار_مهم
▪️خیانت ننگینی دیگر از دولت محرمانه ها!!!
💯انتشار حداکثری..
🔴خاموشی و قطعی #برق هیچ ربطی به کم آبی ندارد!!!
بلکه به دلیل یکی دیگر از #تعهدات_ننگین دولت شیخ حسن روحانی به غربی هاست!
▪️تلقی عمومی این است که خاموشیهای برنامهریزی شده این ایام ناشی از کمآبی است. اما صرفا پانزده درصد برق کشور در نیروگاههای آبی تولید میشود و ذخیره آب پشت سدها نسبت به سال گذشته صرفا بیست درصد کاهش داشته است، لذا کم آبی نمیتواند دلیل این خاموشیهای گسترده و سراسری باشد.
#واقعیت این است که نرخ رشد ظرفیت نیروگاهی کشور در دولت آقای روحانی نسبت به دولت سابق، چهل و دو درصد کاهش یافته و این کمکاری صرفا ناشی از اهمال یا ضعف مدیریتی نیست!!
⚫️بلکه دولت روحانی در #موافقتنامه_پاریس تعهد داده است که سوزاندن سوختهای فسیلی را دوازده درصد کاهش دهد!! باید توجه داشت که نیروگاههای حرارتی که هشتاد و پنج درصد برق کشور را تامین میکنند، از سوخت فسیلی استفاده میکنند!
🔴پس طبیعی است که وقتی دولت در توافقنامه اقلیمی پاریس تعهد داده است سوزاندن سوختهای فسیلی را دوازده درصد کاهش دهد، نهتنها باید از افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور خودداری کند، بلکه باید طرحهایی را نیز برای کاهش سطح کنونی استفاده از سوختهای فسیلی اجرا کند!!!
📌مقاله مبسوط وکامل این مبحث مهم را در لینک ذیل دنبال کنید👇👇
www.vatanemrooz.ir/newspaper/page/2482/1/195186/0
8.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎از گندم ری نخوردند، از گلابی برجام نخواهید خورد!!!! حتما تا انتها گوش کنید
اگر خواص بموقع واکنش ندادند کربلاها در پیش است!!!!