eitaa logo
اعتدال (عدالت‌پذیری)
132 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
765 ویدیو
42 فایل
ارتباط با مدیران کانال = hadi_moshfegh@
مشاهده در ایتا
دانلود
. صفا و صمیمیت و همكاری صادقانه «هشام بن الحكم» و «عبد اللّه بن یزید اباضی» مورد اعجاب همه مردم كوفه شده بود. این دو نفر ضرب المثل دو شریك خوب و دو همكار امین و صمیمی شده بودند. آن‌ها با شركت یكدیگر یك مغازه خرازی داشتند، جنس خرازی می‌آوردند و می‌فروختند و تا زنده بودند میان آنها اختلاف و مشاجره‌ای رخ نداد. چیزی كه موجب شد این موضوع زبانزد عموم مردم شود و بیشتر موجب اعجاب خاص و عام گردد، این بود كه این دو نفر از لحاظ عقیده مذهبی در دو قطب كاملا مخالف قرار داشتند، زیرا «هشام» از علما و متكلمین سرشناس شیعه امامیه و از یاران و اصحاب خاص امام جعفر صادق علیه السلام و معتقد به امامت اهل بیت بود. ولی «عبد اللّه بن یزید» [که بسیار جوان‌تر از هشام بود] از علمای اباضیه بود. ((اباضیه، یكی از فِرَق ششگانه خوارج است كه برخلاف سایر غرفه‌های خوارج، ازدواج با دیگر مسلمین را جایز و شهادت آنان را صحیح می‌دانستند و مال و خون آنها را نیز محترم می‌شمردند)) به هرحال آنجا كه پای دفاع از عقیده و مذهب بود، این دونفر در دو جبهه كاملا مخالف قرار داشتند، ولی آنها توانسته بودند اختلاف عقیده را در سایر شؤون زندگی دخالت ندهند و با كمال متانت [و احترام به حقوق یكدیگر] كار شركت و تجارت و كسب و معامله را به پایان برسانند. عجیب‌تر اینكه بسیار اتفاق می‌افتاد كه شیعیان و شاگردان هشام به همان مغازه رفتند و هشام اصول و مسائل تشیع را به آنها می‌آموخت و عبد اللّه از شنیدن سخنانی برخلاف عقیده مذهبی خود ناراحتی نشان نمی‌داد. و گاهی اباضیه می‌رفتند و در جلو چشم هشام تعلیمات مذهبی خودشان را [كه غالبا علیه مذهب تشیع بود] فرا می‌گرفتند و هشام ناراحتی نشان نمی‌داد. یك روز عبداللّه به هشام گفت: من و تو با یكدیگر دوست صمیمی و همكاریم. تو مرا خوب می‌شناسی. من میل دارم كه مرا به دامادی خودت بپذیری و دخترت فاطمه را به من تزویج كنی.» هشام در جواب عبداللّه فقط یك جمله گفت و آن اینكه گفت: فاطمه مؤمنه است. عبد اللّه با شنیدن این جواب سكوت كرد و دیگر سخنی از این موضوع به میان نیاورد. ولی این حادثه نیز نتوانست در دوستی آنها خللی ایجاد كند. همكاری آنها باز هم ادامه یافت. تنها مرگ بود كه توانست بین این دو جدایی بیندازد و آنها را از هم دور سازد 📚 مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۸، ص۲۹۹ ا https://b2n.ir/k90215 از 👇 📚 مروج الذهب، ج۲، ص۱۷۴ ❣️لطفاً ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاکمان 🤲 دعابفرمایید 🤲 اینجا 👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینک
. ۱_آیه_در۲روز سهم امروز و فردا👇 ۱۰۰سوره_توبه 🌷 وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ وَ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَنٍ رَّضِىَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُواْ عَنْهُ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِى تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيهَآ أَبَداً ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ 🌷ترجمه 👇 ونخستین پیشگامانِ از مهاجران و انصار و كسانى كه با نیكوكارى آنان را پیروى كردند، خداوند از آنها راضى است و آنان نیز از خدا راضى، و (خدا) براى آنان باغهایى فراهم ساخته كه نهرها از پاى (درختان) آن جارى است، همیشه در آن جاودانه‌اند. این است رستگارى و كامیابى بزرگ. ✍️ در صورت تمایل، نکته‌ها و پیام‌ها آیه را اینجا ببینید👇 ا https://gharaati.ir/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1/#numsooreh=9&numayeh=1239 ❣️لطفاً ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاکمان 🤲 دعابفرمایید 🤲 اینجا 👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینک
. چند نكته از 3️⃣1⃣ از روایات آخرالزمانی ✍ رضا صابری خورزوقی ✳️ روش‌ها و ابزارها6️⃣ دجال و شبه‌دجال‌ها، به منظور مردم به خودشان و آنان از جنایت‌های دجال و قدرت ملت‌ها، از هر بهانه‌ای (قومی، مذهبی، ملی، نژادی، تفاوتِ سلیقه‌ها و...) برای و قشرهای گوناگون از یکدیگر استفاده می‌كنند تا آنان را در مقابل یکدیگر قرار دهند. ✅ روش این نوع👆نیرنگ، برای تفرقه‌انگیزی این است که بجای نقد ، به مردم القاء می‌کنند که را نقد کنند. لذا، فریب‌خوردگانِ دجال به جای دیدگاه‌ها و نقد روش‌های مخالف، به شخصیت مخالفان خود می‌پردازند. 📚 بحارالانوار، ج۶، ص۳۰۵ 📚 منتخب الأثر، ج۳، ص۳۰، ح ۹۲۰ 📚 الغیبة نعمانی ص۱۵۷ و ص۲۰۶ ❣️لطفا ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاكمان 🤲 دعابفرمائید 🤲 💓 اینجا 👇👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇👇👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینك
. «علی بن عباس»، معروف به «ابن الرومی»، شاعر معروف هجوگو و مدیحه سرای دوره عباسی، در نیمه قرن سوم هجری در مجلس وزیر المعتضد عباسی به نام «قاسم بن عبیداللّه» نشسته و سرگرم بود. او همیشه به قدرت منطق و بیان و شمشیر زبان خویش مغرور بود. قاسم بن عبیداللّه از زخم زبان ابن الرومی خیلی می‌ترسید و نگران بود ولی ناراحتی و خشم خود را ظاهر نمی‌كرد، برعكس طوری رفتار می‌كرد كه ابن الرومی- با همه بددلی‌ها و وسواس‌ها و احتیاط‌هایی كه داشت و به هر چیزی فال بد می زد- از معاشرت با او پرهیز نمی‌كرد. اما بالاخره قاسم محرمانه دستور داد تا در غذای ابن الرومی زهر ریختند. ابن الرومی بعد از آنكه خورد متوجه شد. فورا از جا برخاست كه برود. قاسم گفت: كجا می‌روی؟ گفت: به همان جا كه مرا فرستادی! قاسم گفت: پس سلام مرا به پدر و مادرم برسان! گفت: من از راه جهنم نمی‌روم. ابن الرومی به خانه خودش رفت و به معالجه پرداخت ولی معالجه‌ها فایده نبخشید. بالاخره با شمشیر زبان خویش از پای درآمد 📚مجموعه آثار شهید مطهری، ج۱۸، ص۲۹۷ ا https://b2n.ir/p23722 از 👇 📚تتمة المنتهی تألیف محدث قمی، ج۲، ص۴۰۰ 📚تاریخ ابن خلّكان، ج۳، ص۴۴ ❣️لطفاً ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاکمان 🤲 دعابفرمایید 🤲 اینجا 👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینک
. ۱_آیه_در۲روز سهم دیروز و امروز👇 ۱۰۰سوره_توبه 🌷 وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ وَ الَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَنٍ رَّضِىَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُواْ عَنْهُ وَ أَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِى تَحْتَهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيهَآ أَبَداً ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ 🌷ترجمه 👇 ونخستین پیشگامانِ از مهاجران و انصار و كسانى كه با نیكوكارى آنان را پیروى كردند، خداوند از آنها راضى است و آنان نیز از خدا راضى، و (خدا) براى آنان باغهایى فراهم ساخته كه نهرها از پاى (درختان) آن جارى است، همیشه در آن جاودانه‌اند. این است رستگارى و كامیابى بزرگ. ✍️ در صورت تمایل، نکته‌ها و پیام‌ها آیه را اینجا ببینید👇 ا https://gharaati.ir/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1/#numsooreh=9&numayeh=1239 ❣️لطفاً ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاکمان 🤲 دعابفرمایید 🤲 اینجا 👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینک
4_5793968988916548632.mp3
4.26M
. تلاوت 👆 (تندخوانی) و ، جزء سیزدهم ا 👇 ا http://j.mp/2bFTiKQ و ا 👇 جزء سیزدهم ا https://b2n.ir/257326 ❣️لطفا ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاكمان 🤲 دعابفرمائید 🤲 💓 اینجا 👇👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇👇👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینك
4_5796370421095859344.mp3
3.9M
. تلاوت 👆 (تندخوانی) و ، جزء چهاردهم ا 👇 ا http://j.mp/2b8SUTA و جزء چهاردهم ا 👇 ا https://b2n.ir/792458 ❣️لطفا ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاكمان 🤲 دعابفرمائید 🤲 💓 اینجا 👇👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇👇👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینك
4_5798405630003774243.mp3
4.52M
. تلاوت 👆 (تندخوانی) و ، جزء پانزدهم ا 👇 ا http://j.mp/2bFRQIM و جزء پانزدهم ا 👇 ا https://b2n.ir/808049 ❣️لطفا ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاكمان 🤲 دعابفرمائید 🤲 💓 اینجا 👇👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇👇👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینك
. چند نكته از 4⃣1⃣ از روایات آخرالزمانی ✍ رضا صابری خورزوقی ✳️ و 7⃣ حذف خانواده از نظام اجتماعی دجال و شبه‌دجال‌ها برای این‌که خودشان را از تأثیراتِ پیوندها و همبستگی‌های خونی و عاطفیِ مردم خلاص کنند، با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته رسانه‌ای و تبلیغاتی، فشارهای سنگینی را برای ، به ذهن مردم وارد می‌کنند و... لذا، دجال‌ها به این منظور👆 از طرفی بر تمرکز می‌کنند و با فشار ، برای پاک کردن عفت و پاکدامنی از فهرست ارزش‌های انسانی تلاش می‌کنند و... از طرف دیگر برای تأمین نیاز جنسی انسان‌ها، همجنس‌گرایی و زناکاری و حتی «زنا»ی با محارم را از فهرست خطاهای انسانی حذف و وارد فهرست ارزش‌های اخلاقی می‌کنند و با همه توان‌شان این رذیله‌های ضدانسانی را ترویج می‌کنند و... 🔹🔻🔹نکته مهم زنان، در این جبهه،👆 مدافعان خط مقدم در مقابل دجال‌ها، خواهند بود. احادیث این باب در منابع زیر آمده است 📚 نهج‌البلاغه، خطبه ۱۷۸ 📚 کمال الدین ، ج۱ ص۳۳۱ 📚 فردوس الاخبار ،ج۵، ص۲۲۷ 📚 بحارالانوار، ج۵۲، ص۱۹۴ ❣️لطفا ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاكمان 🤲 دعابفرمائید 🤲 💓 اینجا 👇👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇👇👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینك
. غلام «عبداللّه بن مقفّع»، دانشمند و نویسنده معروف ایرانی، افسار اسب ارباب خود را در دست داشت و بیرون در خانه «سفیان بن معاویه‌ مهلبی»، فرماندار بصره، نشسته بود تا اربابش كار خویش را انجام داده بیرون بیاید و به خانه خود برگردد. انتظار به طول انجامید و ابن مقفع بیرون نیامد و بوی کبابِ داخل منزل فرماندار، غلام گرسنه را اذیت می‌کرد و حتی افراد دیگر- كه بعد از او پیش فرماندار رفته بودند- همه برگشتند و رفتند، ولی از ابن مقفع خبری نشد. كم كم غلام به جستجو پرداخت. از هركس می‌پرسید، یا اظهار بی‌اطلاعی می‌كرد یا پس از نگاهی به سراپای غلام و آن اسب، بدون آنكه سخنی بگوید، شانه‌ها را بالا می‌انداخت و می‌رفت. وقت گذشت و غلام، نگران و مأیوس، خود را به عیسی و سلیمان پسران علی بن عبد اللّه بن عباس و – عموهای خلیفه مقتدر وقت منصور دوانیقی- رساند كه ابن مقفع دبیر و كاتب آنها بود و ماجرا را نقل كرد. عیسی و سلیمان به عبد اللّه بن مقفع كه دبیری دانشمند و نویسنده‌ای توانا و مترجمی چیره دست بود علاقه‌مند بودند و از او حمایت می‌كردند. ابن مقفع نیز به پشتگرمی آن‌ها، مردی متهور و جسور و بدزبان بود، از نیش زدن با زبان درباره دیگران دریغ نمی‌كرد. حمایت عیسی و سلیمان، كه عموی مقام خلافت بودند، ابن مقفع را جسورتر و گستاختر كرده بود. عیسی و سلیمان، عبد اللّه بن مقفع را از سفیان بن معاویه (فرماندار بصره) خواستند. او اساسا منكر موضوع شد و گفت: ابن مقفع به خانه من نیامده است. ولی چون روز روشن همه دیده بودند كه ابن مقفع داخل خانه فرماندار شده و شهود شهادت دادند، دیگر جای انكار نبود. كار كوچكی نبود. پای قتل نفس بود، آنهم شخصیت معروف و دانشمندی مثل ابن مقفع. طرفین منازعه هم عبارت بود از فرماندار بصره از یك طرف، و عموهای خلیفه از طرف دیگر. قهرا مطلب به دربار خلیفه در بغداد كشیده شد. طرفین دعوا و شهود و همه مطلعین به حضور منصور رفتند. دعوا مطرح شد و شهود شهادت دادند. بعد از شهادت شهود، منصور به عموهای خویش گفت: برای من مانعی ندارد كه سفیان را الان به اتهام قتل ابن مقفع بكشم، ولی كدام یك از شما دو نفر عهده دار می‌شود كه اگر ابن مقفع زنده بود و بعد از كشتن سفیان، او پیدا شد، او را به قصاص سفیان بكشم؟! عیسی و سلیمان در جواب این سؤال حیرت زده درماندند و پیش خود گفتند: مبادا كه ابن مقفع زنده باشد و سفیان او را زنده و سالم نزد خلیفه فرستاده باشد. ناچار از دعوای خود صرف نظر كردند و رفتند. مدت‌ها گذشت و دیگر از ابن مقفع اثری و خبری دیده و شنیده نشد. كم كم خاطره‌اش هم داشت فراموش می‌شد. بعد از مدت‌ها كه آب‌ها از آسیاب افتاد، معلوم شد كه ابن مقفع همواره با زبان خویش سفیان بن معاویه را نیش می‌زده است. حتی یك روز در حضور جمعیت به وی دشنام مادر گفته است. سفیان همیشه در كمین بوده تا انتقام زبان ابن مقفع را بگیرد، ولی از ترس عیسی و سلیمان، عموهای خلیفه، جرأت نمی‌كرده است، تا آنكه حادثه‌ای اتفاق می‌افتد: حادثه این بود كه قرار شد امان نامه‌ای برای عبد اللّه بن علی، عموی دیگر منصور، نوشته شود و منصور آن را امضاء كند. عبداللّه بن علی از ابن مقفع- كه دبیر برادرانش بود - درخواست كرد كه آن امان نامه را بنویسد. ابن مقفع هم آن را تنظیم كرد و نوشت. در آن امان نامه ضمن شرایطی كه نام برده بود تعبیرات زننده و گستاخانه‌ای نسبت به منصور خلیفه سفاك عباسی به كار برده بود. وقتی نامه به دست منصور رسید سخت ناراحت شد، پرسید: چه كسی این را تنظیم كرده است؟ گفته شد: ابن مقفع منصور نیز همان احساسات را علیه او پیدا كرد كه قبلا سفیان بن معاویه فرماندار بصره پیدا كرده بود. لذا منصور محرمانه به سفیان نوشت كه ابن مقفع را تنبیه كن. سفیان در پی فرصت می‌گشت، تا آنكه روزی ابن مقفع برای حاجتی به خانه سفیان رفت و غلام و مركبش را بیرون گذاشت. وقتی كه وارد شد، سفیان و عده‌ای از غلامان و دژخیمانش در اتاقی نشسته بودند و تنوری هم در آنجا مشتعل بود. همینكه چشم سفیان به ابن مقفع افتاد، زخم زبان‌هایی كه تا آن روز از او شنیده بود در نظرش مجسم و اندرونش از خشم و كینه مانند همان تنوری كه در جلویش بود مشتعل شد. رو كرد به او و گفت: یادت هست آن روز به من دشنام مادر دادی؟ حالا وقت انتقام است. معذرت‌خواهی فایده نبخشید و در همان جا به بدترین صورتی ابن مقفع را از بین برد. 📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج۱۸، ص۲۹۴ ا https://b2n.ir/w47441 از 👇 📚شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج۴، ص۳۸۹ ❣️لطفاً ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاکمان 🤲 دعابفرمایید 🤲 اینجا 👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینک
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 منشأ تهمت‌های ناجوانمردانه به امام حسن مجتبی(ع) و گوشه‌ای از مقامات آن ‌حضرت از زبان استاد شهید مطهری 💐 میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام 💓مبارک باد! 💓 ❣️لطفا ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاكمان 🤲 دعابفرمائید 🤲 💓 اینجا 👇👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇👇👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینك
. ۱_آیه_در۲روز سهم امروز و فردا👇 ۱۰۱سوره_توبه 🌷 وَ مِمَّنْ حَوْلَكُم مِّنَ الْأَعْرَابِ مُنَافِقُونَ وَ مِنْ أَهْلِ الْمَدِينَةِ مَرَدُواْ عَلَى النِّفَاقِ لَا تَعْلَمُهُمْ نَحْنُ نَعْلَمُهُمْ سَنُعَذِّبُهُم مَّرَّتَيْنِ ثُمَّ يُرَدُّونَ إِلَى‏ عَذابٍ عَظِيمٍ‏ 🌷ترجمه 👇 و از میان بادیه‌نشینانِ پیرامونِ شما، گروهى منافقند و از اهل مدینه نیز عدّه‌اى برنفاق خو گرفته‌اند، تو آنان را نمى‌شناسى، (ولى) ما آنها را مى‌شناسیم! بزودى آنان را دوبار عذاب خواهیم كرد، سپس به سوى عذابى سهمگین، بازگردانده مى‌شوند. ✍️ در صورت تمایل، نکته‌ها و پیام‌ها آیه را اینجا ببینید👇 ا https://gharaati.ir/%D8%AA%D9%81%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1/#numsooreh=9&numayeh=1240 ❣️لطفاً ❣️ برای نجات بشریت از و شرارت‌های حاکمان 🤲 دعابفرمایید 🤲 اینجا 👇 ا https://t.me/etedal_naghd 👇 ا @etedalhamrah با حذف یا تغییر لینک