هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
*عزیزان ملاحظه و نشر بفرمائید مطالب بسیار مهم هستند* علم امام علی علیه السلام از قاتل خود شما هم عضو گروه شوید👇 https://chat.whatsapp.com/KtBpQD7A4xoCejHmB2k37H
هدایت شده از آرشیو کلیپ های شبکه ولی عصر عجل الله فرجه
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : ولایت تکوینیه و تشریعیه اهل بیت علیهم السلام از منظر آیت الله خوئی
🎙 #آیت_الله_حسینی_قزوینی
✔️ #شبکه_جهانی_ولی_عصر_عج_الله_فرجه
✔️ #اخلاق_علوی
🔰 https://eitaa.com/archive_valiasrtv
هدایت شده از حقیقت شیعه
#توئیت
«اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِين»
چرا با وجود اینکه قاتل #امیرالمؤمنین علیهالسلام یک نفر بود؛ ولی برای #لعن از لفظ جمع «قتلة یعنی قاتلان» استفاده میکنیم؟ گفت: کسانیکه به قتل امیرمؤمنان علیهالسلام راضی بودند در این امر شریک هستند؛ یعنی این افراد با #ابن_ملجم پیوند مکتبی دارند.
#بر_دشمن_امیرالمومنین_لعنت
اَللّـٰهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظٰالِمٍ
ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ
وَ آخِرَ تٰابِعٍ لَهُ عَلىٰ ذٰلِکَ..........
🚩کانال حقیقت شيعه
🆔 @hagigatshia14
هدایت شده از علم الحدیث
➖لحظات آخر عمر مبارک امیرالمومنین علیه السلام
قسمت اول
🛑عَنِ اَلْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ اَلْعَبْدِيِّ قَالَ : لَمَّا ضَرَبَ اِبْنُ مُلْجَمٍ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ غَدَوْنَا عَلَيْهِ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِنَا أَنَا وَ اَلْحَارِثُ وَ سُوَيْدُ بْنُ غَفَلَةَ وَ جَمَاعَةٌ مَعَنَا فَقَعَدْنَا عَلَى اَلْبَابِ فَسَمِعْنَا اَلْبُكَاءَ فَبَكَيْنَا فَخَرَجَ إِلَيْنَا اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ يَقُولُ لَكُمْ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ اِنْصَرِفُوا إِلَى مَنَازِلِكُمْ فَانْصَرَفَ اَلْقَوْمُ غَيْرِي وَ اِشْتَدَّ اَلْبُكَاءُ مِنْ مَنْزِلِهِ فَبَكَيْتُ فَخَرَجَ اَلْحَسَنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَقَالَ أَ لَمْ أَقُلْ لَكُمُ اِنْصَرِفُوا فَقُلْتُ لاَ وَ اَللَّهِ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ مَا تُتَابِعُنِي نَفْسِي وَ لاَ تَحْمِلُنِي رِجْلِي أَنْ أَنْصَرِفَ حَتَّى أَرَى أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ فَتَلَبَّثْ فَدَخَلَ وَ لَمْ يَلْبَثْ أَنْ خَرَجَ فَقَالَ لِيَ اُدْخُلْ فَدَخَلْتُ عَلَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَإِذَا هُوَ مُسْتَنِدٌ مَعْصُوبُ اَلرَّأْسِ بِعِمَامَةٍ صَفْرَاءَ قَدْ نُزِفَ وَ اِصْفَرَّ وَجْهُهُ مَا أَدْرِي وَجْهُهُ أَصْفَرُ أَوْ اَلْعِمَامَةُ
🔰اصبغ بن نباتۀ عبدى گويد:
چون ابن ملجم بر امير المؤمنين على بن ابى طالب(عليه السّلام)ضربت زد ما چند نفر از ياران،من و حارث(بن عبد اللّٰه اعور)و سويد بن غفله و گروهى ديگر صبح زود بديدن آن حضرت رفتيم،
بر در خانه نشستيم و صداى گريه از خانه شنيديم و ما نيز گريستيم،
امام حسن مجتبى(عليه السّلام) از خانه بيرون آمد
و فرمود:امير المؤمنين(عليه السّلام)مىفرمايد:به خانههاى خود برويد.
بجز من همه رفتند،
و صداى گريه و ناله از منزل آن حضرت بلند شد و من نيز گريه كردم،
امام حسن(عليه السّلام)بيرون آمد و فرمود:مگر نگفتم برويد؟عرضكردم: نه،بخدا سوگند اى پسر رسول خدا 👈نفسم با من يارى نمىكند و پاهايم بار تنم را نمىكشد كه بروم جز اينكه امير المؤمنين صلوات اللّٰه عليه را ببينم.
حضرت اندكى درنگ كرد و درون خانه رفت،چيزى نگذشت كه بيرون آمد و بمن فرمود:داخل شو،پس بر امير المؤمنين(عليه السّلام)وارد شدم ديدم حضرت تكيه داده و دستمالى زرد بسر مبارك بسته،و👈 از كثرت خونريزى رنگ چهرۀ مباركش بقدرى زرد شده بود كه نمىدانم صورت مباركش زردتر بود يا دستمالى كه بسر بسته بود
✍: ادامه دارد انشاءالله....
📚:الأمالي (للمفید)ج۱ ص۳۵۱
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
هدایت شده از میم (محتوای یک مبلغ)
📜 کدام شب، شبِ قدر هست؟
علی بن ابی حمزه ثمالی میگوید: در محضر امام صادق علیهالسلام بودم که ابو بصیر از حضرت سؤالی کردند:
جُعِلْتُ فِدَاكَ اللَّيْلَةُ الَّتِي يُرْجَى فِيهَا مَا يُرْجَى؛ فدایت شوم آن شبی که امید رحمت و مغفرت و زیادی حسنات وجود دارد کدام شب است؟
فَقَالَ فِي إِحْدَى وَ عِشْرِينَ أَوْ ثَلَاثٍ وَ عِشْرِينَ؛ فرمودند: شب ۲۱ یا ۲۳ میباشد.
قَالَ فَإِنْ لَمْ أَقْوَ عَلَى كِلْتَيْهِمَا؛ ابو بصیر اصرار کرد کدام یک از این دو شب است و پرسید: اگر من نتوانم هر دو شب را عبادت کنم کدام یک را انتخاب نمایم؟
فَقَالَ مَا أَيْسَرَ لَيْلَتَيْنِ فِيمَا تَطْلُب.
امام صادق علیهالسلام در پاسخ فرمود: چه آسان است دو شب برای آنچه میخواهی.
📚الكافی (ط - الإسلامية)، ج۴، ص ۱۵۶
#شب_قدر
#ماه_رمضان
🔶 جهت دریافت بیش ۶۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇
💠 @mohtava_tab
هدایت شده از حدیث بندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴امیرالمومنین صلوات الله علیه:
«مَنْ قَرَأَ مِائَةَ آيَةٍ مِنَ اَلْقُرْآنِ مِنْ أَيِّ اَلْقُرْآنِ شَاءَ ثُمَّ قَالَ يَا اَللَّهُ سَبْعَ مَرَّاتٍ فَلَوْ دَعَا عَلَى اَلصَّخْرَةِ لَقَلَعَهَا إِنْ شَاءَ اَللَّهُ».
هرکه صد آیه از هر جای قرآن بخواند سپس هفت مرتبه بگوید «یا الله»، آن چنان است که اگر دعا بر صخره سخت بخواند به یاری خدا آن را از جای برمیکند.
📚ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ج ۱، ص ۱۰۳.
حدیث بندگی را به دیگران معرفی کنید👇
❇️@hadisbandegi1
هدایت شده از علم الحدیث
➖لحظات آخر عمر مبارک امیرالمومنین علیه السلام
قسمت دوم
🛑فَأَكْبَبْتُ عَلَيْهِ فَقَبَّلْتُهُ وَ بَكَيْتُ فَقَالَ لِي لاَ تَبْكِ يَا أَصْبَغُ فَإِنَّهَا وَ اَللَّهِ اَلْجَنَّةُ فَقُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي أَعْلَمُ وَ اَللَّهِ أَنَّكَ تَصِيرُ إِلَى اَلْجَنَّةِ وَ إِنَّمَا أَبْكِي لِفِقْدَانِي إِيَّاكَ يَا أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ جُعِلْتُ فِدَاكَ حَدِّثْنِي بِحَدِيثٍ سَمِعْتَهُ مِنْ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَإِنِّي أَرَانِي لاَ أَسْمَعُ مِنْكَ حَدِيثاً بَعْدَ يَوْمِي هَذَا أَبَداً فَقَالَ نَعَمْ يَا أَصْبَغُ دَعَانِي رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَوْماً فَقَالَ لِي يَا عَلِيُّ اِنْطَلِقْ حَتَّى تَأْتِيَ مَسْجِدِي ثُمَّ تَصْعَدَ عَلَى مِنْبَرِي ثُمَّ تَدْعُوَ اَلنَّاسَ إِلَيْكَ فَتَحْمَدَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ تُثْنِيَ عَلَيْهِ وَ تُصَلِّيَ عَلَيَّ صَلاَةً كَثِيرَةً ثُمَّ تَقُولَ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنِّي رَسُولُ رَسُولِ اَللَّهِ إِلَيْكُمْ وَ هُوَ يَقُولُ لَكُمْ أَلاَ إِنَّ لَعْنَةَ اَللَّهِ وَ لَعْنَةَ مَلاَئِكَتِهِ اَلْمُقَرَّبِينَ وَ أَنْبِيَائِهِ اَلْمُرْسَلِينَ وَ لَعْنَتِي عَلَى مَنِ اِنْتَمَى إِلَى غَيْرِ أَبِيهِ أَوِ اِدَّعَى إِلَى غَيْرِ مَوَالِيهِ أَوْ ظَلَمَ أَجِيراً أَجْرَهُ
🔰اصبغ بن نباته می گوید:
خود را بروى حضرت انداختم و او را بوسيدم و گريستم.بمن فرمود:اصبغ! گريه مكن،بخدا سوگند به بهشت مىروم،عرضكردم:فدايت شوم بخدا سوگند مىدانم كه شما به بهشت مىرويد و همانا گريۀ من بخاطر آن است كه شما را از دست مىدهم.
اى امير المؤمنين.فدايت شوم يكى از احاديثى را كه از رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)شنيدهاى برايم بازگو كه من فكر كنم از اين روز به بعد ديگر نتوانم از شما حديثى بشنوم
.فرمود:
آرى اى اصبغ،روزى رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)مرا فرا خواند و فرمود:اى على برو بمسجد من،سپس بر منبر بالا مىروى و مردم را سوى خود فرا مىخوانى،پس حمد و ثناى خدا-عزّ و جلّ-بجاى مىآورى و درود فراوان بر من مىفرستىآنگاه مىگوئى:اى مردم،من فرستادۀ رسول خدا بسوى شما هستم،و ايشان بشما مىفرمايد:
👈«آگاه باشيد،لعنت خدا و لعنت فرشتگان مقرّب و پيامبران مرسل خداوند و لعنت من بر هر كس كه خود را به غير پدر خودش منتسب كند،يا خود را از آن غير صاحبان خود بداند،يا مزد كارگرى را كم گذارد و باو ستم روا دارد»👉
✍: ادامه دارد انشاءالله....
📚:الأمالي (للمفید)ج۱ ص۳۵۱
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
هدایت شده از صابرین نیــوز
▪️ رهبر انقلاب: از نظر پیغمبر اكرم، میزان حق، امیرالمؤمنین است. از طریق سنی و شیعه نقل شده است كه: «علی مع الحق و الحق مع علی یدور حیثما دار»؛ اگر دنبال حقید، ببینید علی كجا ایستاده است، او چه میكند، انگشت اشارهی او به كدام سو است.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
هدایت شده از علم الحدیث
➖لحظات آخر عمر مبارک امیرالمومنین علیه السلام
قسمت سوم و آخر
🛑فَأَتَيْتُ مَسْجِدَهُ وَ صَعِدْتُ مِنْبَرَهُ فَلَمَّا رَأَتْنِي قُرَيْشٌ وَ مَنْ كَانَ فِي اَلْمَسْجِدِ أَقْبَلُوا نَحْوِي فَحَمِدْتُ اَللَّهَ وَ أَثْنَيْتُ عَلَيْهِ وَ صَلَّيْتُ عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ صَلاَةً كَثِيرَةً ثُمَّ قُلْتُ أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنِّي رَسُولُ رَسُولِ اَللَّهِ إِلَيْكُمْ وَ هُوَ يَقُولُ لَكُمْ أَلاَ إِنَّ لَعْنَةَ اَللَّهِ وَ لَعْنَةَ مَلاَئِكَتِهِ اَلْمُقَرَّبِينَ وَ أَنْبِيَائِهِ اَلْمُرْسَلِينَ وَ لَعْنَتِي عَلَى مَنِ اِنْتَمَى إِلَى غَيْرِ أَبِيهِ أَوِ اِدَّعَى إِلَى غَيْرِ مَوَالِيهِ أَوْ ظَلَمَ أَجِيراً أَجْرَهُ قَالَ فَلَمْ يَتَكَلَّمْ أَحَدٌ مِنَ اَلْقَوْمِ إِلاَّ عُمَرُ بْنُ اَلْخَطَّابِ فَإِنَّهُ قَالَ قَدْ أَبْلَغْتَ يَا أَبَا اَلْحَسَنِ وَ لَكِنَّكَ جِئْتَ بِكَلاَمٍ غَيْرِ مُفَسَّرٍ فَقُلْتُ أُبْلِغُ ذَلِكَ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَرَجَعْتُ إِلَى اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَأَخْبَرْتُهُ اَلْخَبَرَ فَقَالَ اِرْجِعْ إِلَى مَسْجِدِي حَتَّى تَصْعَدَ مِنْبَرِي فَاحْمَدِ اَللَّهَ وَ أَثْنِ عَلَيْهِ وَ صَلِّ عَلَيَّ ثُمَّ قُلْ أَيُّهَا اَلنَّاسُ مَا كُنَّا لِنَجِيئَكُمْ بِشَيْءٍ إِلاَّ وَ عِنْدَنَا تَأْوِيلُهُ وَ تَفْسِيرُهُ أَلاَ وَ إِنِّي أَنَا أَبُوكُمْ أَلاَ وَ إِنِّي أَنَا مَوْلاَكُمْ أَلاَ وَ إِنِّي أَنَا أَجِيرُكُمْ۱
🔰امیرالمومنین علیه السلام:
. من به مسجد آن حضرت رفتم،حمد و ثناى الهى به جاى آوردم و درود فراوانى بر رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)فرستادم،سپس گفتم:
«اى مردم من فرستادۀ رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) به سوى شما هستم،و ايشان به شما مىفرمايد:
آگاه باشيد لعنت خدا و لعنت فرشتگان مقرّب و پيامبران مرسل خدا و لعنت من بر هر كس كه خود را به غير پدر خودش منتسب كند،يا خود را از آن غير صاحبان خود بداند،يا مُزد مُزدبَرى را كم گذارد.».
پس هيچ يك از مردم سخنى نگفت جز عمر بن خطّاب كه گفت:
اى ابا الحسن پيام را رساندى ولى سخنى سربسته و بدون شرح و تفسير آوردى،
گفتم:
به رسول خدا(صلّى الله عليه و آله)مىگويم.
پس خدمت پيامبر(صلّى الله عليه و آله)بازگشتم و داستان را به آن حضرت گزارش دادم.
فرمود:
به مسجدم باز گرد،
و بر منبر رو و حمد و ثناى الهى به جاى آر و بر من درود فرست،سپس بگو:اى مردم ما چيزى براى شما نياوريم جز اينكه تأويل و تفسير آن را بنزد خود داريم.
آگاه باشيد،منم پدر شما👈(اشاره به حدیث عَنِ اَلنَّبِيِّ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ۲» من و علی دو پدر این امت هستیم).
آگاه باشيد منم مولا و صاحب اختيار شما،👈(اشاره به حدیث غیر و آیه شریفه۶ سوره احزاب)
آگاه باشيد منم اجير و مزدبر شما.👈(اشاره به آیه شریفه:قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ۳ ۗ : بگو: من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودّت و محبّت مرا در حقّ خویشاوندان منظور دارید)
📚:منابع:
1:الأمالي (للمفید) ج۱ص۳۵۱
2:علل الشرائع ج 1ص127
3: 23 شوری
♻️کانال: علم الحدیث
@mirasehadisi
هدایت شده از فرقه نیوز
پاسخِ فردوسی به مشوقِ شاهنامهخوانی و مدعی طرفداری از او: حرامزاده!
🔻شخصی که خود را دوستدار شاهنامه مینامد، با بیشرمی به امیرالمؤمنین علی علیهالسلام جسارت کرد و روز شهادت مولای ما امیرالمؤمنین را روز جشن و شادی نامید.
🔺ای کاش او، سخن فردوسی در شاهنامه را میخواند که فرمود علی علیهالسلام طریق نجات است و دشمنِ علی علیهالسلام پَستفطرت است:
که من شهر علمَم علیّم دَر است،
درست این سخن گُفتِ پیغمبر است
منم بندۀ اهل بیت نبی
ستاینده خاک پای وصیّ
اگر چشم داری به دیگر سرای
به نزد نبی و وصی گیر جای
گرَت زین بد آید گناه من است
چنین است این رسم و راه من است
برین زادم و هم برین بگذرم
چنان دان که خاک پَی حیدرم
هرآنکس که در دِلْش بُغض علیست
ازو زارتر در جهان زار کیست؟
نباشد به جز بیپدر* دشمنش
که یزدان به آتش بسوزد تنش
✔️بیپدر به معنی کسی نیست که پدرش مُرده باشد. بلکه کنایه از حرامزادگی دشمنان علی علیهالسلام است./ باستان نامه
@ferghenews_com
#علامات_منافق
#امام_علی_علیه_السلام
#نفاق #آلوسی
روایت معتبر در صحیح مسلم بیانگر این است که محبت امیرالمومنین علی علیه السلام نشانه ایمان و دشمنی با ایشان نشانه نفاق است. از این رو می توان یکی از برجسته ترین معیارهای شناخت مؤمن از منافق را همین مسئله دانست. آلوسی مفسر بزرگ اهل سنت در تفسیر خود نیز به این مسئله اشاره کرده و می نویسد:
« وذكروا من علامات النفاق بغض علي كرم الله تعالى وجهه.
فقد أخرج ابن مردويه عن ابن مسعود قال: ما كنا نعرف المنافقين على عهد رسول الله صلّى الله عليه وسلّم إلا ببغضهم علي ابن أبي طالب. وأخرج هو وابن عساكر عن أبي سعيد الخدري ما يؤيده، وعندي أن بغضه رضي الله تعالى عنه من أقوى علامات النفاق فإن آمنت بذلك فيا ليت شعري ماذا تقول في يزيد الطريد أكان يحب عليا كرم الله تعالى وجهه أم كان يبغضه، ولا أظنك في مرية من أنه عليه اللعنة كان يبغضه رضي الله تعالى عنه أشد البغض وكذا يبغض ولديه الحسن والحسين على جدهما وأبويهما وعليهما الصلاة والسلام كما تدل على ذلك الآثار المتواترة معنى، وحينئذ لا مجال لك من القول بأن اللعين كان منافقا،»[1]
علما از جمله نشانه های نفاق را دشمنی با علی کرّم الله وجهه دانسته اند.
ابن مردویه از ابن مسعود نقل کرده است که : ما این گونه بودیم که در زمان رسول خدا منافقان را نمی شناختیم مگر با دشمنی با علی بن ابی طالب.همچنین ابن مردویه و ابن عساکر از ابوسعید خدری نیز مطلبی را در تأیید حدیث پیشین نقل کرده اند. من نیز معتقدم دشمنی با حضرت علی رضی الله عنه از برجسته ترین نشانه های منافق است. اگر به این مطلب ایمان داری پس کاش بدانم در مورد یزید رانده چه می گویی!! آیا علی کرّم الله وجهه را دوست می داشت یا با او دشمن بود. لحظه ای شک نکن که آن ملعون از دشمن ترین دشمنان علی رضی الله عنه و دو فرزندش حسن و حسن بود که درود و سلام خدا بر جد و پدرو مادر و ایشانباشد. اخبار متواتر بر این مطلب شهدات می دهند و از این رو مجالی باقی نمی ماند که ملعون منافق بوده است.
✅📙آلوسي، محمود بن عبد الله (م 1270)، روح المعاني في تفسير القرآن العظيم والسبع المثاني، تحقيق: علي عبد الباري عطية، دار الكتب العلمية، بيروت، چاپ اوّل، 1415 هـ ، ج 13، ص 233
💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری»
🌐شبکه های اجتماعی
@sonnatenabavii