eitaa logo
اعتقادات ، اثباتی
14 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
7.3هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علم الحدیث
حزن و اندوه امام سجاد علیه السلام از فاجعه کربلاء 🛑فِي رِوَايَةٍ أَ مَا آنَ لِحُزْنِكَ أَنْ يَنْقَضِيَ فَقَالَ لَهُ وَيْحَكَ إِنَّ يَعْقُوبَ النَّبِيَّ كَانَ لَهُ اثْنَا عَشَرَ ابْناً فَغَيَّبَ اللَّهُ وَاحِداً مِنْهُمْ فَ ابْيَضَّتْ عَيْناهُ‌ مِنْ كَثْرَةِ بُكَائِهِ عَلَيْهِ وَ احْدَوْدَبَ‌ ظَهْرُهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَانَ ابْنُهُ حَيّاً فِي الدُّنْيَا وَ أَنَا نَظَرْتُ إِلَى أَبِي وَ أَخِي وَ عَمِّي وَ سَبْعَةَ عَشَرَ مِنْ أَهْلِ بَيْتِي مَقْتُولِينَ حَوْلِي فَكَيْفَ يَنْقَضِي حُزْنِي ...... وَ كَانَ إِذَا أَخَذَ إِنَاءً يَشْرَبُ مَاءً بَكَى حَتَّى يَمْلَأَهَا دَمْعاً فَقِيلَ لَهُ فِي ذَلِكَ فَقَالَ وَ كَيْفَ لَا أَبْكِي وَ قَدْ مُنِعَ أَبِي مِنَ الْمَاءِ الَّذِي كَانَ مُطْلَقاً لِلسِّبَاعِ وَ الْوُحُوشِ. 🔰در روايت ديگرى است: كه غلام گفت يك موقع نميرسد كه اندوه شما تمام شود فرمود واى بر تو يعقوب پيامبر دوازده پسر داشت يك پسرش از نظر او پنهان شد آنقدر گريه كرد كه چشمهايش سفيد گرديد و از اندوه پشتش خميده شد با اينكه پسرش زنده بود من به چشم خود ديدم پدر و برادر و عمويم و هفده نفر از بستگانم روى زمين كشته شده‌اند چگونه حزنم پايان داشته باشد. هر وقت ظرف آبى را ميگرفت آنقدر گريه ميكرد كه پر از اشگ ميشد عرضكرد چرا اين قدر ناراحتى ميكنيد فرمود گريه نكنم با اينكه آبى كه پرنده و درنده از آن استفاده ميكردند به پدرم ندادند. 📚: مناقب آل أبي طالب ج 4ص166 ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
هدایت شده از علم الحدیث
گریه های امام سجاد علیه‌السلام بعد از فاجعه کربلا 🛑عن أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: اَلْبَكَّاءُونَ خَمْسَةٌ آدَمُ وَ يَعْقُوبُ وَ يُوسُفُ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ فَأَمَّا آدَمُ فَبَكَى عَلَى اَلْجَنَّةِ حَتَّى صَارَ فِي خَدَّيْهِ أَمْثَالُ اَلْأَوْدِيَةِ وَ أَمَّا يَعْقُوبُ فَبَكَى عَلَى يُوسُفَ حَتَّى ذَهَبَ بَصَرُهُ وَ حَتَّى قِيلَ لَهُ تَاللّٰهِ تَفْتَؤُا تَذْكُرُ يُوسُفَ حَتّٰى تَكُونَ حَرَضاً أَوْ تَكُونَ مِنَ اَلْهٰالِكِينَ  وَ أَمَّا يُوسُفُ فَبَكَى عَلَى يَعْقُوبَ حَتَّى تَأَذَّى بِهِ أَهْلُ اَلسِّجْنِ فَقَالُوا لَهُ إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ بِاللَّيْلِ وَ تَسْكُتَ بِالنَّهَارِ وَ إِمَّا أَنْ تَبْكِيَ بِالنَّهَارِ وَ تَسْكُتَ بِاللَّيْلِ فَصَالَحَهُمْ عَلَى وَاحِدَةٍ مِنْهُمَا وَ أَمَّا فَاطِمَةُ فَبَكَتْ عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ حَتَّى تَأَذَّى بِهِ أَهْلُ اَلْمَدِينَةِ فَقَالُوا لَهَا قَدْ آذَيْتِينَا بِكَثْرَةِ بُكَائِكِ فَكَانَتْ تَخْرُجُ إِلَى اَلْمَقَابِرِ مَقَابِرِ اَلشُّهَدَاءِ فَتَبْكِي حَتَّى تَقْضِيَ حَاجَتَهَا ثُمَّ تَنْصَرِفُ وَ أَمَّا عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ فَبَكَى عَلَى اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عِشْرِينَ سَنَةً أَوْ أَرْبَعِينَ سَنَةً مَا وُضِعَ بَيْنَ يَدَيْهِ طَعَامٌ إِلاَّ بَكَى حَتَّى قَالَ لَهُ مَوْلًى لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكَ أَنْ تَكُونَ مِنَ اَلْهَالِكِينَ قٰالَ إِنَّمٰا أَشْكُوا بَثِّي وَ حُزْنِي إِلَى اَللّٰهِ وَ أَعْلَمُ مِنَ اَللّٰهِ مٰا لاٰ تَعْلَمُونَ  إِنِّي لَمْ أَذْكُرْ مَصْرَعَ بَنِي فَاطِمَةَ إِلاَّ خَنَقَتْنِي لِذَلِكَ عَبْرَةٌ . 🔰از امام صادق عليه السّلام روايت شده است: افرادى كه فوق العاده گريه كردند پنج نفر بودند:آدم،يعقوب،يوسف،فاطمه دختر حضرت محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم و على بن الحسين عليهم السّلام. حضرت آدم از فراق بهشت به قدرى گريه كرد كه اثر اشك در دو گونۀ مباركش نظير جوى باقى ماند. حضرت يعقوب به قدرى از فراق يوسف گريه نمود كه چشمان خود را از دست داد و بدو گفتند:به خداوند سوگند يوسف را از خاطر نخواهى برد تا آنكه افسرده يا نابود گردى. حضرت يوسف به قدرى براى پدرش يعقوب گريست كه اهل زندان ناراحت شدند و به وى گفتند:يا بايد شب گريان و روز ساكت شوى و يا اينكه روز گريان و شب ساكت باشى. يوسف با يكى از پيشنهادهاى ايشان موافقت نمود. حضرت فاطمه در فراق پيغمبر به قدرى گريه كرد كه اهل مدينه خسته و ناراحت شده به او گفتند:تو به واسطۀ كثرت گريه‌ات ما را اذيّت مى‌كنى.لذا حضرت زهرا از مدينه خارج و به سوى قبر شهدا مى‌رفت،وقتى ناراحتيهاى قلبى خود را با گريستن خالى مى‌كرد به سوى مدينه بازمى‌گشت. 👈 حضرت على بن الحسين عليهما السّلام مدت بيست يا چهل سال بر حضرت حسين گريست.هيچ غذايى در مقابل آن حضرت نمى‌گذاشتند مگر اينكه گريان مى‌شد. كار آن حضرت به جايى رسيد كه يكى از غلامانش به وى گفت:اى پسر رسول خدا! فداى تو شوم،من مى‌ترسم تو خود را(به واسطۀ كثرت گريه)هلاك نمايى! فرمود:چاره‌اى نيست جز اينكه از غم و اندوه خود به خداوند شكايت كنم.من چيزهايى را مى‌دانم كه شما نمى‌دانيد.من يادآور قتلگاه فرزندان فاطمه عليها السّلام نمى‌شوم مگر اينكه گريه راه گلويم را مسدود مى‌كند. 📚:الامالی للصدوق ص ۱۴۰ ♻️کانال: علم الحدیث @mirasehadisi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اهل عامل اصلی واقعه 🔊 👈عوامل اصلی واقعه جانسوز ، محصور در سال ۶۱ هجری نیست. بلکه باید عامل اصلی آن را در زمان حیات رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله جستجو کرد. عامل اصلی این واقعه تلخ کسانی‌اند که باعث غصب خلافت علیه‌السلام شدند. 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽قسمتی از (ارمیا) درباره پیشگویی سال ۶۱ هجری قمری 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شيعه 🆔 @hagigatshia14
10.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگر حسین برای ما بود… اشعار نزار فرانسيس، شاعر لبنانی برای امام حسین علیه‌السلام ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
نقدی بر جهان‌بینی انجمن حجتیه آیت‌الله جوادی آملی: اوصاف سه‌گانه‌ای که ما در باب حضرت معتقدیم، وظایفی را هم متوجه ما می‌سازد. ما به مهدی «قائم قائد» معتقدیم. فرق ما با جریان انجمن حجتیه نیز در همین است. آن کسی که به «غایب» معتقد است اگر آن حضرت ظهور کند، در برابر ایشان می‌ایستد –همان‌طور که در برابر ایشان [امام خمینی] ایستادند [منظور انجمن حجتیه]. این در حالی است که ما به کسی معتقدیم که هم‌اکنون قائم است و ما را به قیام دعوت می‌کند و اگر قیاممان به کمال برسد و شبیه قیام یک امت در برابر رهبر قائم شود، آن‌وقت غیبت آن رهبر به حضور و ظهور تبدیل می‌شود. هر وقت ما راغب شدیم، او ظهور می‌کند و این امر به عقل جمعی و عمل جمعی ما وابسته است. فرق انجمن حجتیه با سایر منتظران این است؛ انجمن حجتیه به یک امامی که در دسترس نیست معتقد است وگرنه یکی از آن ۳۱۳ نفر یار امام همین امام خمینی (ره) بود. آن ۳۱۳ تنی که به‌همراه حضرت ولی عصر (عج) قیام می‌کنند، شاگردان آن حضرت هستند که وجود مبارک امام راحل می‌توانست یکی از آن ۳۱۳ نفر باشد. حضرت ۳۱۳ شاگرد –افرادی مانند امام خمینی- دارد تا بتواند حکومتی جهانی تشکیل بدهد و این نظام هم گوشه‌ای از آن حکومت است. 💥پایگاه خبری مفاز💥 eitaa.com/mafaz_news
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این مرد فلسطینی اهل غزه از امام حسین(ع) و کربلا یاد می کند و می‌گوید: «غزه کربلای عصر جدید است» ↙️ مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی @mafaz_media @mafaz_news
سياه_پوشي_در_سوگ_ائمه_نور_ع_030170094331.PDF
5.98M
┈┅ ❁❁ ┅┈ ⚫️ نسخه PDF کتاب «سیاهپوشی در سوگ ائمه نور (ع)» ✍ به خامه استاد 💥 ریشه‌های تاریخی و مبانی فقهی سیاهپوشی در سیره اهل بیت (ع) 🔰 اشاره: این کتاب علمی با انبوهی از اسناد تاریخی و حدیثی محکم، از مبانی سیاهپوشی در عزای اهل بیت (ع) به دفاع بر می خیزد و یک دور تاریخ عزاداری در اسلام را نشان می دهد. طبق تحقیقات استاد منذر، شایعاتی که سیاهپوشی در مصائب آل الله (ع) را از اساس، سنت بنی عباس قلمداد می کند، فاقد وزانت علمی است.