هدایت شده از کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
35.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#منبر_کوتاه
🎥 سکوت در برابر ظلم از دیدگاه قرآن کریم
✍ یکی از مصادیق شراکت در ظلم از منظر قرآن کریم سکوت در برابر ظلم ظالمان است که این مهم در احادیث معصومین نیز تصریح شده است ...
⚜بریده ای از منبر حجتالاسلام والمسلمین حبیب عباسی
#استوری #منبر #سخنرانی #قرآن #ظلم #کربلا #امام_حسین #غزه #طوفان_الاقصی #منبر_کوتاه #استاد_عباسی
🌐 کانال رسمی حجت الاسلام حبیب عباسی
🔰 لینک کانال تلگرام:
🔘 t.me/abbasi110
🔗 لینک عضویت در کانال ایتا :
https://eitaa.com/joinchat/2822176777C6bbe7a3c68
🆔️ @abbasi110110
هدایت شده از معارف و مقاتل آلُ الله
#معارف_فاطمی
🔰 مستجاب الدعوة هستند؛ حتی ذرّیه خُدّام حضرت زهرا سلاماللهعلیها ...
مالک بن دینار گوید:
در موسم حج زن ضعیفی را دیدم که بر شتری نحیف سوار است. مردم او را نصیحت میکردند که با آن شتر به صحرا نرود و باز گردد؛ ولی او توجّهی نکرد و همراه بقیۀ مردم به راه افتاد.
💢 هنگامی که مقداری از راه را در بادیه طی کردیم شترش تحمّل رفتن را از دست داد و ایستاد. او سرش را به سوی آسمان بلند کرد و گفت:
🗓 خدایا! نه مرا در خانهام گذاشتی و نه به خانۀ خودت رسانیدی. تو را به عزّت و جلالت سوگند اگر کسی غیر از تو این عمل را با من انجام داده بود شکایت او را به سوی تو میآوردم.
💢 مالک گوید: در این حال ناگهان شخصی نزد او آمد که شتری ماده به همراه داشت و به آن زن گفت: سوار شو! هنگامی که وی سوار شتر گردید آن حیوان با سرعت عجیبی حرکت کرد. زمانی که من مشغول طواف خانۀ خدا بودم، آن زن را دیدم که طواف میکرد. او را سوگند دادم و از او خواستم که خود را معرفی کند؛ او گفت:
أَنَا شُهْرَةُ بِنْتُ مُسْکَةَ بِنْتِ فِضَّةَ خَادِمَةِ الزَّهْرَاءِ علیهاالسلام
🔹 من "شُهره"، دختر مُسکه، دختر فضّه، همان خادمه حضرت فاطمه زهرا «سلاماللهعلیها» هستم.
📚مناقب آل ابی طالب، ج۳ ص۱۱۷
📚تسلیة المجالس،ج۱ ص۵۲۹
📚بحارالأنوار ج۴۳ ص۴۶
✍ و چه زیبا مرحوم شیخ محمدحسین غروی اصفهانی سرود:
"مُفتقرا" مَتاب رو ، از در او به هيچ سو
زآنكه مِس وجود را ، فضّهی او طلا كند...
@Maghaatel
هدایت شده از معارف و مقاتل آلُ الله
#معارف_فاطمی
🩸فرازی از یکی از زیارتنامه های «جامعه»، که عباراتی لطیف نسبت به مصائب صدیقه کبری «سلاماللّهعلیها» در آن وارد شده است ...
در یکی از زیارتنامه های جامعه (غیر از آن زیارت جامعه معروفه) که باز هم از لسان مبارک امام هادی علیهالسلام به دست ما رسیده، اینگونه وارد شده است :
... اللَّهُمَّ وَ صَلِّ عَلَی الطَّاهِرَةِ الْبَتُولِ الزَّهْرَاءِ ابْنَةِ الرَّسُولِ أُمِّ الْأَئِمَّةِ الْهَادِینَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ وَارِثَةِ خَیْرِ الْأَنْبِیَاءِ وَ قَرِینَةِ خَیْرِ الْأَوْصِیَاءِ الْقَادِمَةِ عَلَیْکَ مُتَأَلِّمَةً مِنْ مُصَابِهَا بِأَبِیهَا مُتَظَلِّمَةً مِمَّا حَلَّ بِهَا مِنْ غَاصِبِیهَا، سَاخِطَةً عَلَی أُمَّةٍ لَمْ تَرْعَ حَقَّکَ فِی نُصْرَتِهَا، بِدَلِیلِ دَفْنِهَا لَیْلًا فِی حُفْرَتِهَا، الْمُغْتَصَبَةِ حَقُّهَا وَ الْمُغَصَّصَةِ بِرِیقِهَا صَلَاةً لَا غَایَةَ لِأَمَدِهَا وَ لَا نِهَایَةَ لِمَدَدِهَا وَ لَا انْقِضَاءَ لِعَدَدِهَا.
📜 ترجمه:
خدایا، و بر بتول، آن بانوی پاکیزه، زهرا دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله ، مادر امامان هدایتگر، سرور زنان جهانیان، وارث برترین پیامبران، و همسر برترین جانشینان، شتافته به سوی تو با حالت اندوهبار از آنچه به پدرش رسید، و دادخواه از آنچه از سوی غصب کنندگان حقش به او رسید، خشمگین بر امتی که در یاری او، حق تو را رعایت نکردند، به دلیل اینکه شبانه او را در قبر دفن کردند، همان کسی که حقش مورد غصب واقع شد، و آب دهانش را از روی غصه فرو میبُرد، درودی بفرست که نه پایانی برای امتدادش باشد، و نه نهایتی برای دوامش، و نه تمام شدنی برای شمارش آن.
📚مصباح الزّائر،سیدبنطاووس، ص٢۵٠
📚المزار الکبیر،ابنمشهدی،ص ۸۰۱
📚بحارالانوار ج ٩٩ ص١٨٠
✍ این زیارتنامه، از حیث فصاحت ادبی و سنگینیِ معارفی که در آن وارد شده از زیارات کم نظیر مأثوره از اهلبیت علیهمالسلام است؛ که سزاوار است تشنگان معارف ناب اهلبیت علیهمالسلام ، از آن غفلت نورزند.
📋 جرعه جرعه غم چشید و ذره ذره آب شد
آسمان شرمنده از قدّ خم مهتاب شد
گریه ها میکرد تا امت شود بیدار … حیف
از صدای گریهاش اُمّت فقط بی خواب شد
پشت در آمد بگوید ، گوش عالم بشنود
ارث دریا بود آنچه قسمت مرداب شد
تا پدر بود آمدن در خانهاش آداب داشت
به گواه شعله ها این کار بی آداب شد
بشکند دستی که پای شعله را اینجا کشاند
باب را آتش کشید آتش کشیدن باب شد
حضرت صدیقه از گستاخی مسمار نه
از طناب دور دستان علی بیتاب شد
@Maghaatel
هدایت شده از معارف و مقاتل آلُ الله
#بستر_شهادت
🩸از جمله ادعیه صدّیقه کبری «سلاماللّهعلیها» در مثل این ایّام...
در روایتی امام باقر علیهالسلام فرمودند:
وقتی که بیماری حضرت فاطمه دختر رسول خدا صلیاللهعلیهوآله شدّت گرفت، از جمله دعاهایی که هنگام شِکوه به درگاه الهی، بر زبان جاری مینمود، این بود که میفرمود:
« یَا حَیُّ یَا قَیُّومُ بِرَحْمَتِکَ أَسْتَغِیثُ فَأَغِثْنِی؛ اللَّهُمَّ زَحْزِحْنِی عَنِ النَّارِ وَ أَدْخِلْنِی الْجَنَّةَ وَ أَلْحِقْنِی بِأَبِی مُحَمَّدٍ »
🔹یا حیُّ یا قیّوم، به واسطه رحمتت، از تو یاری میطلبم پس مرا یاری فرما! پروردگارا، مرا از آتش جهنم دور نگه دار و به بهشت وارد گردان و به پدرم محمّد صلیاللهعلیهوآله ملحق گردان؛
🥀 امیرالمؤمنین علیهالسلام با شنیدن این جملات، به فاطمه زهرا سلاماللهعلیها میفرمودند:
خداوند تو را عافیت داده و نگه میدارد.
اما فاطمه زهرا سلاماللهعلیها میفرمود:
یَا أَبَا الْحَسَنِ مَا أَسْرَعَ اللَّحَاقَ بِاللَّهِ
🔹ای اباالحسن، پیوستن من به خدا چه سریع اتفاق میافتد...
📚بحارالانوار ج ٧٨ ص٢٣٣
✍ حیدر بِنِگر که بودنم سخت شده
با این همه درد، ماندنم سخت شده
از بس که نمانده نا دگر در تن من
بر روی زمین نشستنم سخت شده
شرمنده که پیش تو زمینگیر شدم
در پای تو هم پاشدنم سخت شده
از همسر رو گرفتهات، خُرده مگیر
با روی کبود، دیدنم سخت شده
اندوه گران فاطمه غربت توست
بر داغ تو غصّه خوردنم سخت شده
دشمن به بهانهی عیادت آمد
بر دشمن من نمردنم سخت شده
از فضّه کمک گرفتهام پیش عدو
چرخاندن کلّ گردنم ،سخت شده
با این همه زخم در تنم، آه؛ علی
با دست تو غسل دادنم سخت شده
ای محرم بیکس و غریبم،حیدر
در قبر ،نهادنِ تنم سخت شده ...
@Maghaatel
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
﷽
⏹ تبیین بزرگ ترین عیب و عقب افتادگی حوزه های علمیه معاصر از دیدگاه امام خامنه ای
✍🏻 مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی در سال ۱۳۷۴/۰۹/۱۳ در بیین عیوب کلیدی حوزه های علمیه بیان داشتند:
🔹عیب دوم، عدم گسترش کافی و لازم در باب کلام است که این، حقیقتاً فاجعه است. از این بالاتر و تلخ تر، فراموش شدن کلام است. حوزهی اسلام و حوزهی علمیهی اهل بیت، در درجهی اوّل، حوزهی کلام و بعد حوزهی فقه بود و بزرگانِ فقهای ما، متکلّمین بودند. شما نگاه کنید، در حوزههای ما «کلام» منسوخ است؛ در حالی که امروز بیشترین تهاجم از سمت مباحث کلامی است.
🔻همانطور که مطرح کردم، ما در گذشته عقب نبودیم و هر کس چیزی میگفت، فوراً جوابش حاضر بود؛ ولی امروز این قدر مباحث کلامی در دنیا مطرح می شود که حوزهی علمیه از آنها مطّلع نیست. می دانید امروز چقدر در دنیا مسألهی دین شناسی و فلسفهی دین، مورد بحث است و چه کسانی می نویسند و می گویند و تحقیق می کنند و ما خبر نداریم؟ این عیب بزرگی است.
🔺البته کسانی از آحاد منتسب به حوزه، کارهای با ارزشی کردند و می کنند؛ اما این کار، کار حوزه - در شکل نظام یافتهی آن - نیست. کارهای افراد، غیر از کارِ نظام است. نظام حوزه بایستی جواب بدهد. حالا یک نفری پیدا شد و وارد منطقهای گردید و کاری کرد و محصولی هم داد؛ نمی شود این را به حساب حوزه گذاشت. انصافاً حوزه در این زمینه کاری نمی کند.
🔸اگر از کار کلامی صحبت می کنیم، فوراً ذهن به نوشتن چهار کتاب بحث کلامی نرود. کار حوزه، نشر بیشتر نیست؛ بلکه تولید فکر تکاملی است. چنانچه تولید افزایش یافت، نوبت به نشر هم میرسد. نشر، مسألهی دوم است. این طور نباشد که خیال کنیم مثلاً ده کتاب دربارهی مسألهای نوشتیم و قضیه تمام شد؛ نه. حوزه باید در زمینههای کلامی، فکرهای نو تولید کند.
🔸عزیزان من! امروز شبهههای نو و خطرناکی وجود دارد. آن شبهههای قدیمی تمام شد. امروز، شبههی «ابن کمونه» را کسی مطرح نمی کند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینههای کلامی وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسألهی ولایت و مسائل گوناگونی که در زمینههای دینی و اسلامی وجود دارد، برسید. همهی اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همهی اینها شبهه وجود دارد. چه کسی باید به این شبهات پاسخ دهد؟ مگر علما، مرزداران عقیده نیستند؟ آیا مرزهای عقیده مدافع ندارد و رهاست؟ چه کسی در مقابل ایتام آل محمّد صلواتاللَّه علیهم اجمعین که بی دفاع در معرض این امواج قرار گرفتهاند، جواب خدا را خواهد داد؟
🔻نتیجه این می شود که وقتی کسی بر جامعهی ما گستاخی کرد و یک شبهه را به صدای بلند گفت، به جای اینکه ناگهان از ده نفر صدایی بلند شود و بدون عصبانیت و خشم، جواب شبهه را بدهند، عصبانی می شویم و دعوا و جنجال می کنیم؛ در حالی که اگر دست ما پُر بود، چرا دعوا کنیم؟ یک نفر مقالهای می نویسد و حرف بی منطق و بی استدلالی را بیان می کند و یا با استدلال غلط و مغالطه جلو میآید - مثل قضیهِ معروفِ کشیدن عکس مار به جای نوشتن آن - آن گاه بلافاصله ده، بیست مقاله و یا صد مقاله از حوزهی علمیه قم بیرون میآید و در هر روزنامه و مجلّهای جوابش داده می شود و تمام میشود می رود.
🔺برای کسی که عصبانی شود، جایی باقی نمیماند. چرا عصبانی شویم؟ حیف نیست که حوزهی اسلام و این دینِ منطقی و مستدل را متّهم کنند که استدلالی نیست و شما اهل دعوا هستید!؟یک دروغ هم رویش بگذارند و بگویند شما اهل تکفیرید! ما چه کسی را تکفیر کردیم؟ چقدر کافر هستند که ما تکفیرشان هم نکردیم؟ امروز، حوزه کسی را تکفیر نمیکند. پس عیب اوّل مربوط به فقه بود و عیب دوم که به نظر من بیش از عیب اوّل است و واقعاً درد بزرگی است،مربوط به کلام است که باید زودتر به دادش برسیم. شما هم باید چنین کنید.
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3962
#جهاد_تبیین
#تبلیغ_هجومی
#بصیرت
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
هدایت شده از میم (محتوای یک مبلغ)
💠بهترین آدمها کیا هستن؟
اباخالد کابلی میگويد خدمت امام سجاد علیه السلام رفتم.
دیدم آقا امام سجاد علیهالسلام نشستهاند، از ایشان درخواست کردم امامان را برای من بشمارند.
حضرت شروع کردند به شمردن ائمه علیهم السلام.
تا به امام زمان علیهالسلام رسید.
يَا أَبَا خَالِدٍ إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ وَ اَلْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ وَ اَلْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ
حضرت فرمود: یا اباخالد، کسانی که دوره این امام را درک کنند یعنی در زمان غیبتش باشند.
أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ
از مردمان تمام زمانها بالاتر و فضیلت آنها بیشتر است.
...
(برای اینکه امام زمانشان را ندیده قبول دارند)
📚بحارالانوار، ج۳۶، ص ۳۸۶
#امام_زمان
🔶 جهت دریافت بیش ۵۰۰۰ محتوای تبلیغی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇
💠 @mohtava_tab
هدایت شده از 🕌 آوای معرفت 🕌
آیا اسلام مخالف مساوات بین مرد و زن است ؟ جمال ایزدی.mp3
6.18M
🔒 آیا اسلام مخالف مساوات بین مرد و زن است ؟
🔓 پاسخ توسط استاد : جمال ایزدی
#اعتقادی
🆔 @rahnava110
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
13.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیشبینی رهبر انقلاب درباره بیداری ملتها علیه صهیونیزم
🔹یکی از بهیاد ماندهترین جملات رهبر معظم انقلاب در اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، جملهای بود که از آینده نکبتبار صهیونیزم جهانی خبر دادند و اکنون پس از ۱۲ سال شاهد تحقق عینی آن هستیم.
tn.ai/2986208
@TasnimNews
هدایت شده از قنداب(واحد خانواده موُسسه مصاف)
💠 امام صادق علیهالسلام:
دوستی ما را دست کم نگیرید ، که از باقیات صالحات (کارهای خیر ماندگار) است.
#پیام_دوست
💝کانال واحد خانواده موسسه مصاف ( قنداب )
🔗 تلگرام | ایتا | سروش | اینستاگرام | توییتر
هدایت شده از نبض قلم | علی امیری
⭕️ روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید!
♦️امام خمینی (ره):شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختیهاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند.
♦️در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مىبرند، بساط اسلام را به هم مىزنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانىها كه نشستند در باره روحالقدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند.
♦️بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيتها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمالكاریها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟!
♦️مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى اميرالمؤمنين(ع) پهن مىكنند. چون مردى است كه به درد اسلام مىخورد، اسلام را بزرگ مىكند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مىشود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد
📚 کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳
@nabzqalam
هدایت شده از مغز خاکستری
7.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قدس آزاد میشود و این تازه آغاز ماجراست...
⭕️ مهمان صدای دلنشین شهید بهشتی شوید که درباره قدس برای ما میگوید.
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
@khakestary_amar
هدایت شده از معارف اعتقادی
نظر امام هادی علیه السلام درمورد صوفیه
🔵شیخ مفید قدس سره از محمد بن حسین بن ابی خطاب رحمت الله علیه روایت می کند که:
با حضرت امام هادی علیه السلام در مسجد پیامبر صلی الله علیه وآله بودم که جماعتی از اصحاب آن حضرت نزدش آمدند.
یکی از ایشان ابوهاشم جعفری بود که مردی فصیح و بلیغ بود و نزد آن حضرت، موقعیتی ویژه داشت.
سپس جماعتی از صوفیه داخل مسجد شدند در قسمتی حلقه وار نشستند و به ذکر «لا اله الا الله» مشغول شدند.
🔵آنگاه امام عليه السلام فرمودند:
به این فریب کاران و حیله گران توجه نکنید؛ که اینها جانشینان و هم پیمانان شیاطین و خراب کنندگان اساس و پایه دین می باشند؛ برای راحتی وآسایش بدن ها زهد می ورزند (و از تحمل زحمت در طلب روزی حلال، شانه خالی می کنند و از دست رنج دیگران می خورند) برای شکار ساده لوحان و ظاهربینان شب زنده داری میکنند.
عمری گرسنگی می کشند تا ساده لوحان را برای سوار گرفتن رام کنند (و مرید بتراشند).
لا اله الاالله نمی گویند مگر برای فریب مردم. کم نمی خورند مگر برای پر کردن کاسه ها و ربودن دل احمقان.
اوراد و اذکارشان، رقصیدن و کف زدن، و آواز خواندن و تغنّی کردن است.
بدین ترتیب، جز سفیهان، دنباله روشان نیستند و جز احمقان، به آنها نمی گروند
با اینحال، هرکس به زیارت یکی از ایشان، چه زنده و چه مرده آنها برود، چنانست که گویی به زیارت شیطان رفته وبه عبادت بتان پرداخته، و هرکس یکی از ایشان را یاری کند، چنانست که گویی یزید و معاویه و ابوسفیان عليهم لعنت الله را یاری کرده است.
یکی از اصحاب از حضرت پرسید:
اگرچه آن صوفی حقوق و امامت شما را بشناسد و به آن اقرار کند؟ (یعنی شیعه باشد)
پس آن حضرت مانند شخص خشمگین به او نگریست و فرمود:
این گفتار را رها کن!
آن کس که به حقوق ما معترف و اقرار کند، در مسیر نافرمانی و تمرد از ما قرار نمی گیرد.
آیا نمیدانی که این طایفه، پست ترین طایفه های صوفیه اند؟
تمام فرقه های صوفیه از مخالفان ما می باشند و راه و روششان غیر راه و روش ماست، و نیستند ایشان مگر نصاری و مجوسان این امّت. همین طایفه های صوفیّه اند که برای خاموش کردن نور خدا میکوشند، ولی خداوند نور خود را کامل می کند هرچند کافران را خوش نیاید»
📚منبع:
سفینة البحار ج۵ ص۱۹۹-۲۰۰/شیخ عباس قمی/ناشر:اسوه/قم
#تصوف
📥معارف اعتقادی را با لینک زیر منتشر فرمایید.👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b