هدایت شده از سرای حکمت
🥷ببین دشمن شاد است یا عصبانی! اگر دشمن شاد بود ،بدان راه را اشتباه رفتهای...‼️
مرحوم امام رحمت الله علیه فرمودند: ببینید کجا دشمن از کار شما شاد میشود و کجا ناراحت ؛ اگر جایی دشمن شاد شد،بدان که کار را خراب کرده ای ولی اگر ناراحت و خشمگین شد ،بدان که مسیر را درست رفته ای!
در طول تاریخ، هجمه های بسیاری به کشور ما از طرف دشمن وارد شده است، اما شدیدترین و گسترده ترین هجمه ها ، هم اکنون به کشور ما وارد میشود که دشمن ،با تمام قوای خود، برای از پا در آوردن کشورمان به میدان آمده است! براساس فرموده امام خمینی ، وقتی دشمن در اوج عصبانیت و ناراحتی است و حتی به این عصبانیت خود اعتراف میکند و تمام توان خود را به کار گرفته است ،باید بدانیم که مسیرمان مسیر درستی است !
اما متاسفانه در چنین شرایطی، افرادی هستند که به گونه دیگر به قضایا نگاه میکنند و فقط از اوضاع کشور انتقاد میکنند که این چه کشور و مملکتی است و پشت سر نظام و انقلاب و رهبری و غیره بدگویی میکنند،غافل از اینکه دشمن ، دقیقا همین را میخواهد و قصد او بدبین کردن مردم نسبت به نظام و مملکت و به جان هم انداختن مردم است!
📚 گزیدهای از بیانات حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهری
#دشمن
#غرب
#جهادتبیین
🆔 @sarayehekmaatt
هدایت شده از سرای حکمت
📌ای کسانی که به دنبال شناخت امام زمان خود هستید، اول باید نماینده ایشان را به خوبی بشناسید!
در حال حاضر شخصیتی به نام ولی معظم فقیه در میدان ایستاده است و از هیچ حرف و حرکتی و حتی از مرگ هم نمیترسد و اصلا آرزویش شهادت است!
ما دائما میگوییم:آقا! امام زمان بیا! آقا بیا! خب ایشان نماینده امام زمان اند، ما چقدر حرف ایشان را میشنویم و چقدر به فکر ایشان و به دنبال حرف ایشان و تابع ایشان هستیم و چقدر حرف ایشان در منازل ما شنیده می شود و چقدر از ایشان تبعیت میکنیم ؟!
حرکت و جریان ولایت فقیه را شوخی نگیرید، چراکه او در بحث مهدویت و امام شناسی یک الگوست و بسیاری از حقایق را برای ما روشن ساخته است.
ای کسانی که به دنبال امام شناسی هستید، ولی فقیه خود را به درستی بشناسید که ولی شناسی بسیار مهم است!
در قرن اخیری که از آن گذشتیم، خداوند به ما لطف کرد و دو نمونه از الگوهای ولایت فقیه _کسانیکه توان و لیاقت این کار را داشتند_یکی مرحوم امام خمینی و یکی هم مقام معظم رهبری را به ما نشان داد و این مسئله ولایت فقیه یک مسئله مترقی در اسلام است.
بعضی سعی کردند اینگونه نشان دهند که ولایت فقیه و حکومت جمهوری اسلامی مانع حکومت امام زمان(عج) و در مقابل آن قرار دارد ،ولی ،ولایت فقیه در طول زمان خود را نشان داد که در راستا و در طول حکومت مهدوی قرار دارد ،نه در مقابل آن! یعنی این مقام در حال زمینه سازی ظهور و در حال برطرف کرد موانع آن است که معنای واقعی انتظار همین است.
حال اگر شما در مسیر این انقلاب قرار داشته باشید منتظر ظهور هستید وگرنه معلوم نیست عاقبت چه اتفاقی بیفتد! و اکنون شاهدیم که هر کس از این خط جدا شده است،کمکم از حقایق دور شده و کمکم رسوا و پراکنده خواهد شد...
📚 گزیده ای از بیانات حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهری
#جهادتبیین
#ولایت
#امام_زمان
🆔@sarayehekmaatt
☑️رهبر انقلاب در ۳ جملهی پیاپی با ۳ استدلال عالی ۳ گزارهی غلط که افراد مریض در جامعه نشر دادند رو از بین برد
۱_ رئیسی خدمت نکرد
رهبر انقلاب: اونهایی که تا دیروز کتمان میکردند امروز از خدماتش میگویند
۲_رابطهی حاکمیت با کف جامعه قطع شده
رهبر انقلاب: تشییع حاج قاسم سلیمانی و رئیسی و آل هاشم و رحمتی و محافظ رئیس جمهور و خلبانان پرواز نشان دهندهی رابطهی عاطفی کف جامعه با مسئولان عالی است
۳_مردم از انقلاب زده شده اند
رهبر انقلاب: علت عزیز شدن رئیسی(نزد مخالف و موافقش) رئیسی بودنش نبود. پایبندی او به شعارها و اصول انقلاب بود
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official
برداشت صحیح از مسئولیت اسلامی
🔹نگاه اسلام به زمامداران و مسئولان جامعه، بسیار سختگیرانه است، چنان نیست که قبول مسئولیت امتیازی ویژه قلمداد شود و مردم از هر سو برای رسیدن به آن بشتابند! مسئولیت در اسلام، امانتی الهی است. امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) در نامهی ۵نهجالبلاغه خطاب به اشعثبن قیس -از کارگزاران حضرت در منطقه آذربایجان- اینگونه میفرماید: «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَة»، یعنی حکمرانی برای تو طعمه نیست بلکه امانتی بر عهدهات است. رهبرانقلاب در این باره خطاب به مسئولین میفرمایند:
«مسئولیت و منصبی که در نظام اسلامی داری، طعمه و سرمایه و کاسبی نیست - اشتباه نشود - مسئولیت در نظام اسلامی باری بر دوش انسان است که باید آن را به خاطر هدف و نیّتی تحمّل کند.» برداشت صحیح از مسئولیت اسلامی اینچنین است.
وقتی انسان نگاه امانتدارانه به مسئولیت داشته باشد، ابتدا باید قدرت پذیرش امانت و عمل به تعهدات آن را در خود ببیند و سپس خود را در معرض قبول مسئولیت قرار دهد، «بعضیمان این جوری هستیم- به مجرّد اینکه یک مسندی، یک جایی، یا خالی میشود یا ممکن است خالی بشود، فوراً چشم میدوزیم که برویم آنجا! خب شما اوّل نگاه کن ببین میتوانی یا نمیتوانی!»
📚 منبع: پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR
(بیانات در خطبههای نماز جمعه تهران ۱۳۷۹/۰۹/۲۵، بیانات پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه درباره ثبتنام افراد در انتخابات مجلس ۱۳۹۸/۰۹/۱۰)
@eteghadz
هدایت شده از برداشت های نادرست از احکام
تصدی منصب، بدون داشتن شایستگی
برخی از افراد برای تصدی پست، مقام و منصبی در جامعه احساس وظیفه کرده و به بهانه خدمت کردن یا به توصیه اطرافیان خود، با وجودی که شایستگی قرار گرفتن در آن جایگاه را ندارند مسئولیتی را قبول می کنند؛ در حالی که اگر انسان توان انجام کاری که به او محوّل می شود را ندارد، باید از پذیرش آن امتناع کند و اگر شخص اجرت می گیرد، اجیر شدن در کاری که توان انجام آن را ندارد، مشروعیت ندارد.(۱)
📚 منبع: استفتاء دفتر رهبری
#برداشت_های_نادرست_احکام
🔸کانال برداشت های نادرست از احکام👇
http://eitaa.com/joinchat/39976963Ca74763d797
✍انتخابات حق است یا تکلیف؟
برخی گمان می کنند شرکت در انتخابات، فقط یک حق است؛ بنابراین هر کسی نخواست، می تواند از حق خود صرف نظر کرده و رأی ندهد؛ در حالی که چنین نیست!
🔹علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه :
اگر کسی گفت من اصلا نمیخواهم در انتخابات شرکت کنم. برای من روشن نیست و ابهام دارم. جواب طلبگی اش به اختصار این است که: اگر شرکت در انتخابات فقط یک حق باشد، بله، من میتوانم شرکت نکنم؛ حقی است که به من داده شده، حالا یا شرعا یا قانونا یا عقلا و عرفا. ولی من دلم نمیخواهد از این حق استفاده کنم؛ اما اگر تکلیف باشد نمیتوانم بگویم من دلم نمیخواهد و حوصله اش را ندارم. اگر مصالح جامعه اسلامی جز از طریق انتخابات تحقق پیدا نکند، شرکت در انتخابات تکلیف خواهد بود و نمیتوانم برای شرکت نکردن بهانه بیاورم.
📚بیانات ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
@eteghadz
هدایت شده از الهادی
#سعادت
🔻 علت تامّه سعادتمندی به خیلی امور بستگی دارد و علت تامّه شقاوت نیز همینطور است.
🔸 دیده شده است یک پدر چقدر سعی میکند، زمان انعقاد نطفه را یک زمانی انتخاب میکند که فرزندش سعادتمند شود، فکر میکند که اگر این زمان درست بود این بچه مقدس اردبیلی میشود فقط بخاطر مثلاً اینکه برنامهاش را در این ساعت انداخته است.
🔹 چنین چیزی نداریم. اگر این زمان باشد، فقط کمک است. در قدم بعد اگر نُه ماه مراعات مادر باشد، باز هم کمک است. اگر دو سال شیردهی هم مراعات باشد باز هم کمک است.
🔸 لذا قرآن میآید در تاریخ و مصادیق میچرخد و میچرخد و موارد مختلف را ذکر میکند. در پسر نوح همه اینها بوده ولی او آلوده به امری است که آن امر زور شده است، از مراعات پدر زور شده، از رزق حلال زور شده، و آن چه بوده است؟ رفیق بد! عمل ناصالح، «إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ» او این عمل غیرصالح را کمکم به دست آورده است.
🔹 یعنی شما انتظار داشتید که اگر پدرش عمل انعقاد را به جای ساعت هشت مثلاً ساعت نه انجام داده بود، مجبور باشد که پسر نوح خوب باشد؟ خیر، این خلاف حکمت است. مجبورِ به خوب شدن نیست. همه آن اسباب، مُعِدّات و علل به عنوان موجبه جزئیه و تکتک عمل میکنند.
🔸 آن چیزی که هست عمل صالح با ایمان است که میتواند علت تامه سعادت باشد و قرآن روی این دو بخش خیلی تأکید میکند. عمل ناصالح با عدم ایمان نیز میتواند علت شقاوت باشد.
کد ۸۳۹
┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🔺 کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉🏻 @nasery_ir
✍اهمیت پرهیز از گناه
بعضی از مردم، برای حاجت گرفتن، به عبادات مشقت بار و سنگین روی می آورند، اما در عین حال، گناهانی که مبغوض خداوند است را نیز انجام می دهند!
🔹[نقل شده است که] امام صادق (ع) فرمود: حضرت موسی عبور کردند و دیدند که مردی [از اصحابشان] در حال سجده است؛ حضرت کاری داشتند، [وقتی] از آن کارشان برگشتند، دیدند هنوز این مرد در حال سجده است.[ گفتند] اینجور که تو سجده میکنی و تضرّع میکنی پیش خدای متعال، اگر حاجت تو دست من بود، آن را برآورده میکردم.
تأدیب الهی اینجوری است: خدای متعال وحی فرستاد به موسی بن عمران: اگر آنقدر سجده کند که گردنش بشکند، من او را قبول نمیکنم -حالا [در روایت] ندارد که حاجتش را برآورده نمیکنم، دارد که او را قبول نمیکنم- تا وضع خودش را از این حالتی که مکروه خدای متعال است تغییر بدهد و حال خود را به آن حالتی که محبوب خدای متعال است برگرداند؛ یعنی توبه کند از خلاف بزرگ و گناه زشتی که گرفتار آن است.
ما شنیدیم که بزرگان میفرمودند مهمترین مطالب این است که انسان از گناه بپرهیزد؛ از گناه اگر پرهیز کرد، آنوقت خیرات الهی و خیرات معنوی به سمت او سرازیر می شود، فتوحات الهی به روی او باز می شود؛ امّا کسی که دچار گناه است ولو عبادت هم می کند، ولو کارهای خوب هم انجام می دهد، امّا این گناه، این زخم، این رخنهای که در این استخر وجود دارد -که ما مکرّر مثال زدیم؛ عرض کردیم مثل استخری که چندین لولهی قطور آب، مدام آب می ریزد در این استخر، امّا استخر پر نمی شود؛ وقتی نگاه می کنید، میبینید دیوارهی استخر تَرَک دارد، ته استخر سوراخ دارد، نمی گذارد آب پر بشود -نمی گذارد که رحمت الهی او را فرا بگیرد.
می فرمودند اوّلین کار این است که انسان این رخنهها را بگیرد؛ این رخنهها گناه است...
📚 مقام معظم رهبری، شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه
منبع حدیث: «الكافي (ط - الإسلامية)، ج۸، ص: ۱۲۸؛ مجموعة ورام، ج۲، ص: ۱۳۷؛ مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج۲۵، ص: ۳۰۶»
@eteghadz
هدایت شده از برداشت های نادرست اخلاقی
فقط به یکدیگر دعا کنیم ..!!
برخی در دعا کردن نیز بخیل و تنگ نظرند ، و گمان می کنند دعای به دیگران از فرصت دعای به خویش می کاهد ،؛ لذا در مواقع استجابت دعا و ایام خاص مناجات مثل روز عرفه و... فقط به خود و اطرافیانشان دعا می کنند . درحالیکه دعای به دیگران چندین برابر در حق دعاکننده به اجابت می رسد!!!
🔹على بن ابراهیم از پدرش نقل می کند که:
عبداللّه بن جندب را در موقف (عرفات) دیدم و وقوفى بهتر از وقوف او ندیدم پیوسته دستهایش بسوى آسمان بلند بود، و اشکهایش بر گونه اش روان بود بطورى که بزمین مى ریخت؛
پس همینکه مردم (از عرفات) برگشتند من به وى گفتم:
اى ابا محمد من وقوفى بهتر از وقوف تو ندیدم؟!
گفت: بخدا سوگند من جز براى برادران (دینى) خود دعائى نکردم، و این براى این بود که حضرت اباالحسن کاظم علیه السلام بمن خبر داد که هر که براى برادر دینى خود پشت سرش دعا کند از عرش بدو ندا شود: براى تو باد صد هزار برابر (آنچه براى برادران دینیت درخواست کردى)
پس من خوش نداشتم که صدهزار دعاى تضمین شده را بخاطر یک دعا از دست بدهم که نمى دانم آن یک دعا هم به اجابت برسد یا نه.!!
کافی ج۲
@akhlaghz
امتحان الهی
بعضی از مردم گمان می کنند اگر به فقر مبتلا شدند، خدا از آنها روی گردانده و اکرامشان نمیکند و ملاک اهانت و کرامت را ثروت و رفاه می دانند؛ در حالی فقر و ثروت، هر دو ابزاری برای ابتلا و امتحان انسان است.
🔻آیت الله جوادی آملی درباره این موضوع فرمودند:
«بینش برخی افراد این است که اگر یک وقت موضع مالی آنها خوب بود و در سلامت و رفاه و نعمت بودند، میگویند خدا ما را گرامی داشت، اما اگر به بیماری یا فقر و مشکلات دیگر مبتلا شدند، میگویند خدا ما را اهانت کرد. اینچنین افرادی معیار اهانت و اکرام را در ثروت میدانند. در حالی که خدای سبحان فرمود: اینچنین نیست؛ هم ثروت ابتلاء و امتحان است هم فقر و نداری؛ هم سلامت، ابتلاء و امتحان است هم بیماری. در هر رو حال ما داریم اشخاص را امتحان میکنیم».
@eteghadz