eitaa logo
فرهنگ، هنر و رسانه استان اصفهان
207 دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
58 فایل
رَبَّنَا عَلَیْکَ تَوَکَّلْنَا وَإِلَیْکَ أَنَبْنَا وَإِلَیْکَ الْمَصِیرُ
مشاهده در ایتا
دانلود
Quran-page-237.mp3
2.43M
📢 هر روز بخوانیم 🔹 صفحه دویست و سی و هفت قرآن کریم، سوره مبارکه يوسف با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید. ✏️ توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: هر روز حتماً یک صفحه قرآن بخوانید 💻 Farsi.Khamenei.ir ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بلای نبودنت، به زانو درآورده همه را هراسان، در پی یافتن یک منجی الهی دارد بیدار میشود این بشرِ به خوابِ غفلت فرو رفته... جهان تشنه ی منجی است و "لامنجی الا المهدی"... السَّلامُ عَلَیکَ یا سَفِينَهِ النَّجَاهِ وَ عَلَمِ الْهُدَي ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میرود عمر ولی خنده به لب باید زیست! ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
مدل های سواد رسانه 📝 قسمت اول - مدل رنی هابز رنی هابز سواد رسانه ای را ارزیابی پیام رسانه ها می‌داند. او پیام رسانه ها را در دو سطح ارزیابی می‌کند. سطح اول: سطح پیرامونی و بیرونی، سطح دوم: سطح مرکزی و درونی. مدل سواد رسانه ای رنی هابز ● سطح پیرامونی و بیرونی در این سطح مولفه‌های اصلی ارتباط رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. مخاطب در این لایه از 5 مهارت برخوردار می‌شود: ◄ می‌تواند پدیدآورنده پیام را تشخیص دهد. ◄ می‌تواند ابعاد فنی تولید و انتشار پیام را تشخیص دهد. می‌تواند تشخیص دهد از چه ابزاری برای تولید پیام استفاده شده است، پیام در چه ژانری است و چرا از این ژانر برای تولید پیام استفاده شده است. ◄ می‌تواند تشخیص دهد پیام برای چه کس یا کسانی ساخته شده است. ◄ می‌تواند هدف پنهان سازنده پیام (شامل اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی) را شناسایی کند. ◄ می‌تواند میزان تاثیرگذاری پیام (هم اثرات مثبت، هم اثرات منفی) را تشخیص دهد. ● سطح مرکزی و درونی در این سطح، ارزش‌های پنهان و تاثیرات عمیق‌تر پیام مورد توجه قرار می‌گیرد. فراگیری این سطح باعث می‌شود مخاطب بتواند سبک زندگی القاشده در پیام را شناسایی کند. منظور از سبک زندگی رفتارهای افراد است که به صورت عملی قابل مشاهده است. به بیان بهتر سواد رسانه ای کمک می‌کند مدل فکری و رفتاری پیام که زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، شناسایی شود. ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
مدل های سواد رسانه 📝 قسمت دوم مدل سواد رسانه ای الیزابت تامن: «الیزابت تامن» سواد رسانه ای را به یک فیلتر تشبیه می‌کند که دارای سه لایه است. لایه‌هایی که مثل صافی عمل می‌کنند و صحت پیام را اعتبارسنجی می‌کنند. لایه اول: در این لایه، تمرکز روی انتخاب رسانه است. لایه دوم: در این لایه به این سوالات پاسخ داده می‌شود که چه کسی از ارسال پیام سود می‌برد یا چه کسی ضرر می‌کند؟ لایه سوم: در این لایه، جنبه‌ها و ابعادی از پیام مورد توجه قرار می‌گیرد که حذف یا نادیده گرفته شده است. لایه اول بر رسانه تمرکز دارد، لایه دوم بر پیام‌دهنده و لایه سوم بر پیام. هر چه به لایه‌های عمیق‌تر می‌رویم، عمق سواد رسانه ای بیشتر می‌شود. ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
مدل های سواد رسانه ای 📝قسمت سوم 3- مدل سواد رسانه ای جیمز پاتر جیمز پاتر (استاد دانشگاه کالیفرنیا)، دانشمندی است که مطالعات زیادی در حوزه سواد رسانه ای داشته است و کتاب‌ها و مقالات زیادی با این عنوان منتشر کرده است. پاتر یک مدل فضایی برای سواد رسانه ای ارائه کرده است که 3 بخش آن به صورت فضایی (نه خطی) با هم در ارتباط هستند. این 3 بخش را در ادامه نام می‌بریم ● ساختارهای دانش در ساختار دانش رسانه، 5 زمینه مورد مطالعه و توجه قرار می‌گیرد: ◄ محتوای رسانه (درون‌مایه محتوای پیام) ◄ تاثیر رسانه (پیامدهای رسانه) ◄ صنایع رسانه‌ای (ابزارهای تولید و ارسال پیام) ◄ جهان واقعی (جهانی که پیام از آن و راجع‌به آن منتشر می‌شود.) ◄ خود (مخاطب. هر مخاطب بخشی از واقعیت موجود در جهان واقعی را تجربه و درک می‌کند.) پاتر ساختار دانش و اطلاعات را به صورت فضایی توصیف می‌کند که از دانسته‌های هر یک از مخاطبان تشکیل شده است. مخاطبانی که ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارند. این فضا به صورت تصادفی تشکیل نمی‌شود و مخاطبان در تشکیل آن نقش فعال دارند. ضمن اینکه در این ساختار تمامی داده‌ها از ارزش یکسانی برخوردار نیستند و برخی داده‌ها ارزش بیشتر و برخی ارزش کمتری دارند. پاتر معتقد است پاسخ‌هایی که در جواب «چرا؟» و «چگونه؟» داده می‌شوند ارزش بیشتری دارند و پاسخ‌هایی که در جواب «چه» داده می‌شود، ارزش کمتری دارند. ● جایگاه شخصی این بخش به درجه فعالیت مخاطب در برابر رسانه می‌پردازد. مخاطب یا تحت تاثیر رسانه است یا بر رسانه تاثیرگذار است. اگر تحت تاثیر رسانه باشد، از انگیزه و هدف خود برای پیگیری یک رسانه آگاه نیست. هر چه از هدف خود برای پیگیری یک رسانه آگاه‌تر باشد و بتواند پیام رسانه را تجزیه‌وتحلیل کند، به آن سر طیف یعنی موثر بودن بر قدرت رسانه نزدیک‌تر می‌شود. ● مهارت‌ها پاتر چند مهارت را در سواد رسانه ای نام می‌برد: ● مهارت‌ها پاتر چند مهارت را در سواد رسانه ای نام می‌برد: تجزیه‌وتحلیل: منظور از تجزیه‌وتحلیل بخش‌بندی پیام به اجزای معنی‌دار است. ارزیابی: بعد از تجزیه‌وتحلیل باید ارزش هر یک از اجزاء سنجیده شود. ارزیابی شامل مقایسه اجزای پیام بر اساس معیارهایی است که خود مخاطب از پیش تعیین کرده است. طبقه‌بندی یا گروه‌بندی: بعد از ارزیابی باید تفاوت اجزا مورد بررسی قرار گیرد و اجزاهای مشابه، طبقه‌بندی شوند. استقرا: مهارت استقرا یعنی بتوان از یک نمونه کوچک، یک الگوی کلی استنباط کرد و به کل جامعه تعمیم داد. استنتاج: استنتاج یا نتیجه‌گیری مهارتی است که افراد با کمک آن می‌توانند اصول کلی به کار بگیرند تا به نتایج جزیی برسند. ترکیب: با مهارت ترکیب کردن مخاطب می‌تواند اجزا را با هم تلفیق کند و به ساختار جدیدی برسد. انتزاع: انتزاع یعنی بیان یک توصیف خلاصه اما دقیق برای دریافت ماهیت و منظور پیام. ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
10.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پول خرج میکنن که به شما بگن بدبختی یکی از دلایلی که ایرانی با اولین مشکل فکر میکنه بدبخته چیه؟! پول خرج می‌کنند که شما فکر کنی هیچ کجای دنیا هیچ اتفاقی نمی‌افتد. ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
ده فرمان رسانه‌ای رهبر معظم انقلاب برای مقابله با تهدید نرم‌افزاری دشمن در سخنرانی ۲۹بهمن۱۴۰۳ 1️⃣ جهاد تبیین و روشنگری در برابر تحریف‌ها به عنوان یک تکلیف همگانی وظیفه اصحاب رسانه، اندیشمندان و جوانان انقلابی است. 2️⃣ دشمن، ذهن مردم را هدف گرفته است و رسانه‌های جبهه‌ی انقلاب باید روایت‌ساز و جریان‌ساز باشند. 3️⃣ تحریف، روایت‌های جعلی و تردیدافکنی، ابزار و سلاح جنگ نرم دشمن است، رسانه‌ها باید سپر حقیقت باشند. 4️⃣ یکی از راهبردهای دشمن، ایجاد شکاف‌های اجتماعی است. رسانه‌های متعهد با تفرقه‌افکنیِ رسانه‌ای مقابله کنند و مروج وحدت باشند. 5️⃣ هدف دشمن ناامید کردن مردم با سیاه‌نمایی است. رسانه‌ها باید با امیدآفرینی و اعتمادسازی، سدِ راه عملیات روانی باشند. 6️⃣ در برابر هجمه‌های رسانه‌ای، پاسخ صرف کافی نیست، تولید محتوا و روایت‌سازی فعال، کلید پیروزی در سنگر دفاع نرم است. 7️⃣ رسانه‌ها باید راه‌های نفوذ فکری دشمن را بشناسند و مسیرهای تأثیرگذاری را مسدود کنند. شناخت نقشه دشمن، پیش‌شرط مقابله است. 8️⃣ هنر، رسانه‌ای قدرتمند در نبرد نرم است. سینما، مستند، ادبیات و فضای مجازی، جبهه‌های مهم جنگ نرم هستند و باید آنها را فعال و تقویت کرد. 9️⃣ اقتدار فکری، عامل شکست دشمن است و رسانه‌های انقلابی باید استقلال فکریِ ملت را تقویت و هویت ملی را برجسته کنند. 🔟 رسانه‌های متعهد نباید دنباله‌رو جریان‌های دشمن باشند، بلکه باید با روایت‌سازی مستقل، روایت‌گر حقایق و راهبر افکار عمومی به جای واکنش‌های منفعلانه باشند. ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
🏴إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ روح بلند حضرت آیت‌الله سیدمرتضی مستجاب الدعواتی معروف به مستجابی به ملکوت اعلی پیوست. ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جنگ شناختی یعنی چی؟ تو این کلیپ خیلی مختصر توضیح داده شده جنگ شناختی چیه و چطور در جنگ شناختی‌ ذهن‌ها دستکاری می‌شه! ✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401