eitaa logo
پایگاه اطلاع رسانی هیأت های همدان
5.6هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
611 ویدیو
24 فایل
🔴 اطلاعیه های مجالس مذهبی همدان را به آیدی زیر ارسال فرمایید : 👇👇👇👇👇👇👇 @khademolhosein78
مشاهده در ایتا
دانلود
مسجد مسلم بن عقیل(ع) کوی اسلامشهر 🌙 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
مسجد امام سجاد(ع) سنگ شیر 🌙 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت مدافعان حرم حضرت زینب(س) 🌙 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا من آن کاه را هم ندارم ....!!! 🎥 مرحوم حضرت آیت الله معظم حاج شیخ علی آقا صافی گلپایگانی‌‌ ( اخوی مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی) رضوان‌الله‌علیهما { @etelaresanihamedan }
وحشت آن دو نفر از شب قدر عن أبی‌عبداللّه علیه السّلام قال: کان علیّ علیه السّلام کثیرا ما یقول: ما اجتمع التّیمیّ و العدویّ عند رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و هو یقرأ: «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ» بتخشّع و بکاء فیقولان: ما أشدّ رقّتک لهذه السّورة فیقول رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم: لما رأت عینی و وعی قلبی و لما یری قلب هذا من بعدی فیقولان: و ما الّذی رأیت و ما الّذی یری؟ قال: فیکتب لهما فی التّراب «تَنَزَّلُ اَلْمَلاٰئِکَةُ وَ اَلرُّوحُ فِیهٰا بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ» قال: ثمّ یقول: هل بقی شیء بعد قوله عزّ و جلّ: «کُلِّ أَمْرٍ» فیقولان: لا، فیقول: هل تعلمان من المنزل إلیه بذلک فیقولان: أنت یا رسول اللّه فیقول نعم فیقول: هل تکون لیلة القدر من بعدی؟ فیقولان: نعم، قال: فیقول: فهل ینزل ذلک الأمر فیها؟ فیقولان: نعم، قال: فیقول: إلی من؟ فیقولان: لا ندری فیأخذ برأسی و یقول: إن لم تدریا فادریا، هو هذا من بعدی قال: فإن کانا لیعرفان تلک اللّیلة بعد رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم من شدّة ما یداخلهما من الرّعب! از امام صادق علیه السّلام روایت است که امیرالمؤمنین علیه السّلام بارها می‌فرمود: هرگاه آن (تَیمی و عَدَوی) نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله گِرد می‌آمدند، ایشان «إِنّٰا أَنْزَلْنٰاهُ» را با خشوع و گریه می‌خواند. آنگاه آن دو می‌گفتند: چقدر نسبت به این سوره خشوع بخرج می‌دهید؟ رسول خدا می‌فرمود: برای آن چیزی است که چشمم دیده و دلم دریافته است و برای اینکه قلبِ علی علیه السّلام پس از من می‌بیند. آن دو گفتند: چیست آنچه شما دیدی و آنچه او می‌بیند؟ حضرت برای آن دو روی خاک می‌نوشت: «تنزل الملائکة و الروح فیها بإذن ربهم من کل امر.» سپس می‌فرمود: آیا پس از این که خداوند فرمود: «کُلِّ أَمْرٍ» چیزی باقی می‌ماند؟ آن دو می‌گفتند: نه. ایشان می‌فرمود: آیا می‌دانی چه کسی است که آن امر به او نازل می‌شود؟ می‌گفتند: شما ای رسول خدا. ایشان می‌فرمود: بله. سپس می‌فرمود: آیا شب قدر پس از من هست؟ می‌گفتند: بله. می‌فرمود: آیا آن امر در آن شب نازل می‌شود؟ می‌گفتند: بله. می‌فرمود: به چه کسی؟ می‌گفتند: نمی‌دانیم. سپس رسول اکرم دست بر سر من گذاشت و فرمودند: اگر نمی‌دانید، بدانید که آن شخص پس از من همین است. همانا آن دو، آن شب را پس از رسول اکرم خوب می‌شناختند، به جهت هراس سختی که به جانشان می‌افتاد. 📚الكافی، ط_الاسلامیه، ج ۱، ص ۲۴۹ 📚بصائرالدرجات، ط_أعلمی، ص ٢٤٤ ✍علامه مجلسی  ذیل این روایت می‌نویسد: «و الرعب إما لأخبار النبي صلى‌ الله‌ عليه‌ و آله بنزول الملائكة أو بمحض النزول بالخاصية أو بإلقاء الله سبحانه الرعب في قلوبهم لإتمام الحجة.» ترس آنان یا بخاطر خبر دادن پیامبر صلی الله علیه و آله از نازل شدن ملائکه بوده؛ یا بخاطر نازل شدن ملائکه بر شخص خاصی که می‌شناختند (حجة الله)؛ یا بخاطر این بوده که خداوند متعال ترسی در دل آنان ایجاد می‌کرد تا حجت بر آنان تمام شود. 📚مرآة العقول، ج ۳ ، ص ۸۷ { @etelaresanihamedan }
یادبود چهارمین سالگرد سردار حاج میرزا سلگی 🌹 🌹 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
هیئت عاشقان آل طاها(ع) پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
اجتماع مردم همدان در محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ تأسف‌بار است که صداهای گوش‌خراش و مُبهم، چنان بین برخی از هیئآت محبوب شده که اصلا بدون این شیوه، هیأت‌داری برایشان جذّابیتی ندارد! از این اشخاص باید پرسید که آیا در مراسم عزای عزیزانتان هم اینگونه رفتار می‌کنید؟! مشخّص است که در مراسمات خودشان با وقار و متانت خواهند بود، ولی در مراسم اهل بیت علیهم السّلام اینچنین زننده و بی‌ادبانه رفتار می‌نمایند!!!! ❌ براستی اين همه خواننده از کجا سر در آورده‌اند؟! نه مناجات، نه مرثيه، نه أشعار با محتوا، نه روایتی مرتبط با مجلس؛ فقط سر و صدا و شور و هیجان!... { @etelaresanihamedan }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⤴️ "پیرو پست قبل" متاسفانه همانطور که در پست قبل هم اشاره کردیم، از این دسته موارد، کم نیستند و روز به روز هم در حال افزایش اند!! ... 🚫 گویا اصلا گوشی بدهکار نیست! کسی هم اگر حرف بزند و اعتراضی بکند، لایق صدها توهین و ناسزا می‌شود! بسیاری از آقایانِ عمامه به سر هم از ترس از دست دادن منبر، ساکت‌اند! روز قیامتی هم در کار است و همه ما مسئولیم! باید اعتراف کنیم که دشمن به هدفش که تُهی کردن مجالس از ذکر مصائب و مناقب بود رسید. آری سکوت کنید تا در آینده‌ای نه چندان دور، در مجلس امام حسین علیه السلام حتی برقصند!! ... { @etelaresanihamedan }
مسجد جامع همدان پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
آستان مقدس امامزاده یحیی پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
راهپیمایی روز قدس 🇵🇸 🇵🇸 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی  مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
⚠️ وقتی مستمعین غالی باشند، چنین می‌شود! 📚 جرعه‌ای از دریا، آیت الله شبیری زنجانی حفظه الله، ج۴، ص ۴٧۶ بدون شرح ... { @etelaresanihamedan }
4_5821296796374141146.mp3
4.3M
یا رب هذا مقام من لاذ بك و استجار بکرمك و ألف إحسانك ونعمك... ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌📋❌📋❌📋❌📋❌📋 🚫در هیچ مقتلی نیامده است که پیرمردها گفته باشند که ما با حضرت علی اکبر علیه السلام نمی‌جنگیم چون شبیه به رسول خدا صلی الله علیه و آله می باشد. آیا آن پیرمردها نشنیده بودند که حسین منی و انا من حسین؟ یا نشنیده بودند که امام حسین سید جوانان بهشت است؟ 👈🏻 متاسفانه دروغ‌پردازی، جزئی از سخنان مادحین و منبریان شده است!!! { @etelaresanihamedan }
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌📋❌📋❌📋❌📋❌📋 چنین روایتی در تُراث شیعه نیست! امام هادی علیه السلام در کدام منبع، چنین دستوری برای تدفین یک مَرکب داده‌اند؟؟!! جعل روایت و روضه و داستان‌ تراشی‌ های بی‌اساس، متاسفانه از آفات جلسات کنونی است... { @etelaresanihamedan }
حسینیه مرحوم صفادوست ◾️ پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
🔴 اگر علّامه مجلسی رضوان الله تعالی علیه نبود ... 🗓 به مناسبت ۲۷ رمضان ؛ سالروز ارتحال علامه مجلسی (أعلي‌الله‌مقامه‌الشّریف) ✍ مرحوم آیت الله شیخ لطف الله صافی گلپایگانی بیاناتی راجع علامه مجلسی دارند که تقدیم میشود: پس از عصر ائمّه عليهم‌السّلام، همواره حاملان حديث بودند که مي‌توانستند سره را از ناسره و بدعت را از سنّت تشخيص دهند و مردم را از گمراهي‌هايي که در نتيجه غور در فلسفه و گرايش به عرفان مصطلح و مکتب‌هاي الحادي مطرح مي‌گرديد نجات دهند و بالاخره تا اين اواخر، يعني عصر صفويّه - که در آن رسميت تشيّع تجديد گرديد- اعلان مي‌شد به واسطه عوامل خاصّي که بعد از سلطنت شاه طهماسب اوّل پيش آمد، رفته رفته گرايش به فلسفه و افکار صوفيانه و مشارب غير شرعي قوّت گرفت، تا حدي که در اصفهان، خانقاه‌ها برپا شده و مثل عالم جليل آقا حسين خوانساري را به جاي القاب اسلامي، به عقل حادي‌عشر مي‌خواندند و نهايت ظهور علوم اهل بيت عليهم‌السّلام آن بود که محقّق داماد در قالب اصطلاحات فلسفي مطرح مي‌کرد و خلاصه، زبان اهل بيت عليهم‌السّلام و احاديث آنها، در غربت افتاده بود، که به اذن الله تعالي شخصيتي، مثل علّامه مجلسي قدّس سره ظاهر شد و حديث را دوباره چنان احيا و مطرح کرد که احاديث اهل بيت عليهم‌السّلام را نه فقط در مدارس و در معرض توجّه و دقّت علما قرار داد، بلکه شايد خانه‌اي در بلاد ايران نماند که از خواندن کتاب بهره داشته باشد، مگر آن‌که احاديث اهل بيت عليهم‌السّلام به صورتي و زير عنوانی، در آن وارد شد. خانقاه‌هاي اصفهان، همه تعطيل شد و افکار صوفيانه از ميان رفت و زبان حديث و استدلال به ظواهر قرآن و احاديث و زبان ائمّه معصومين عليهم‌السّلام، زبان علما و حوزه‌ها شد. بدون شکّ، بايد گفت: ظهور علّامه مجلسي در آن عصر، موجب بازگشت تشيّع به عصر ائمّه عليهم‌السّلام و اصحاب آنها، امثال زرارة بن أعين‌ها و محمّد بن مسلم‌ها و صاحبان اصول گرديد. نمي‌خواهم بگويم عصر قبل از آن، همانند عصر ائمّه عليهم‌السّلام نبود، ولي اين را هم نمي‌توانم بگويم که همانند عصر آنان بود، زيرا اصطلاحات و الفاظ اسلامي کم و بيش عوض شده بود و بحث درس و تأليف و تصنيف چنان‌که بايد، بر محور کتاب و سنّت و احاديث اهل بيت ‌عليهم‌السلام دور نمي‌زد. هر طور بود و هر گونه بود، به ظاهر اگر مجلسي رحمة‌الله علیه ظهور نکرده بود و وضع حوزه‌ها به آن‌گونه که داشت، جلو مي‌رفت، شريعت ارسطوئي و اسلام ابن سينائي و صدرايي و ابن‌عربي پابرجا مي‌شد و خدا مي‌داند که باب تأويل و توجيه آيات و احاديث و حمل آنها با تکلّف بر بياني خاصّ تا کجا گسترده مي‌گشت! اين علّامه مجلسي بود که حوزه‌ها را به معارف اصيل دين و تشيّع بازگرداند و قرآن و سنّت را مافوق همه مکتب‌ها قرار داد. خطر کم‌رنگ‌شدن محور بودن کتاب و سنّت در حوزه‌هاي شيعه را باید بسیار مراقب بود. ما عقيده داريم که در کتاب و سنّت همه آنچه بيانش لازم باشد در مسائل اعتقادي و ماوراء طبيعت و عالم مادّه، بيان شده است و نيازي به گدایي‌نشستن بر در مکتب‌هاي ديگر نداريم و در اصل، براي هدايت همگان و دعوت همه به حقائق و عالم غيب، همين کتاب و سنّت کافي است و به علم صحيح فقط از طريق اهل بيت وحي و رسالت مي‌توان دست يافت که حضرت باقر عليه‌السّلام به سلمة بن کهيل و حکم بن عتيبة، فرمود: «شَرِّقا وَ غَرِّبا لَن تَجِدا عِلماً صَحيحاً إلّا شَيئاً يَخرُجُ مِن عِندِنا أهلَ البَيتِ» همه‌ علم، نزد آنها است و ما، و همه امّت و همه مردم وظيفه داريم به آنها رجوع کنيم و مراجعه به غير آنها در مسائل الهي، خواه فلاسفه به اختلاف مشارب و مسالکي که در اين مسائل دارند باشد و خواه مدّعيان اشراق و شهود و عرفاني که مدّعي حصول آن از اين طريق شده‌اند باشند، همه غير مطمئن و متضمّن گمراهي و خطرات بسيار است. در مسائل عقيدتي و مربوط به عالم غيب، قول فصل، فقط کتاب و حديث معتبر است و بيش از آنچه در احاديث و قرآن کريم بيان شده است، کسي مکلّف به غور و بحث در اين مسائل نيست که نه به جاي مطمئنّي منتهي مي‌شود و نه براي سير إلی الله مفيد مي‌باشد: آنـچـه نـه از شـرع بر آرد علم ور منم آن حرف، در آن کش قلم بنابر اين بايد ما در معارف عقيدتي، و برنامه‌های اخلاقی و نظامات حياتي و فردي و اجتماعي، تنها بر محور کتاب و حديث بگرديم. 📚 منبع: کتاب «حوزه‌های علمیه؛ بایدها و نبایدها» دیدگاه‌های مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی/به اهتمام: اکبری شاهرودی { @etelaresanihamedan }
⚫️ بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، سالروز وفات علامه مجلسی رحمه‌الله علّامه مجلسی رحمه‌الله در آثار مختلفش، صوفيان را مورد حمله قرار داد. ويژگى عمدۀ چند دهۀ اخير دولت صفوى آن بود كه نه تنها نوشته‌هاى علمى فراوانى در رد تصوف نوشته شده و بر منابر مطالبى در اين ارتباط‍‌ بازگو مى‌شد، بلكه بصورت عملى نيز با تصوف و مظاهر آن برخورد صورت مى‌گرفت. علامۀ مجلسى در اين دوره، به دليل موقعيت شيخ الاسلامى خود، مى‌توانست نه تنها با نوشته و تأليف، بلكه بطور عملى با صوفيان برخورد كند. اطلاعاتى كه از سال ١١٠٦ در دست داريم، نشانگر آن است كه علامه، پس از آن كه حكم شيخ الاسلامى خود را گرفت، اصلاحات مذهبى را آغاز كرد و به محدود كردن فساد در جامعه پرداخت. بخشى از اين اصلاحات، محدود كردن صوفيان و مبارزه با مظاهر صوفيانه‌اى بود كه در عرصۀ عمومى جامعه وجود داشت. 🔴مرحوم علامه شيخ يوسف بحرانى (صاحب الحدائق) رحمه الله با ستايش از علامۀ مجلسى براى اشاعۀ احاديث به زبان فارسى، از وى بعنوان كسى ياد كرده است كه با تأليف كتاب و امر و نهى به برخورد با هواپرستان و بدعت‌گران، بويژه صوفيان پرداخته است. 📚 صفویه در عرصه دین، فرهنگ، سیاست، ٢/٥٨٦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 علّامۀ مجلسی و مبارزه با جریانات انحرافی متصوفه 🎥 از بیانات مرجع عالیقدر شیعه، حضرت آیت‌ الله‌‌ العظمی شبیری زنجانی «مدّ ظلّه» (به‌مناسبت ۲۷رمضان المبارک، سالروز وفات علامه محمد باقر مجلسی (رضوان الله علیه) م۱۱۱۰ق] { @etelaresanihamedan }
حسینیه بیت الزهراء(س) خضر پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع رسانی مجالس  مذهبی  همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
نماز عید سعید فطر حسینیه امام خمینی(ره) 📿 پایگاه اطلاع رسانی هیئت های همدان اطلاع  رسانی مجالس  مذهبی همدان 👇👇👇👇👇👇👇 @etelaresanihamedan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
... کجا رفت آن روزگاری که پیش از سحر، در تمام کوچه و پس کوچه‌های محله‌ها، از پُشت‌بام خانه‌ها صدای گریه و مناجات و العفو می‌آمد... 🎥 شیخ حسین انصاریان { @etelaresanihamedan }