eitaa logo
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
1.1هزار دنبال‌کننده
434 عکس
23 ویدیو
7 فایل
مَنْ أَخَذَ دِينَهُ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّه زَالَتِ الْجِبَالُ قَبْلَ أَنْ يَزُولَ، وَ مَنْ أَخَذَ دِينَهُ مِنْ أَفْوَاهِ الرِّجَالِ، رَدَّتْهُ الرِّجَالُ اطلاعات @Shirane_Rafezi @khadem_alhaydar :ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
🔹ساقط شدن جهاد در زمان غیبت.. ✍️مرحوم مجلسی اول می‌نویسد: بدان كه قانون محدثين و فقها آنست كه در اب
🔺 در عصر غیبت ..؟؟ 🔹سید مرتضی علم الهدی رضوان الله علیه می‌نویسد: اگر پرسیده شود: حدود الهی در زمان غیبت چیست؟ اگر این حدود از انجام دهندگان آن جرائمی که موجب حد می‌شود ساقط باشد، خودش اعتراف به نسخ شریعت است و اگر ثابت باشد پس چه کسی آنها را در زمان غیبت اجرا می‌کند؟ ✍🏻جواب در پست بعدی 🔗@eteqadate_shie
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
🔺#اجرای_حدود در عصر غیبت ..؟؟ 🔹سید مرتضی علم الهدی رضوان الله علیه می‌نویسد: اگر پرسیده شود: حدود
✍️حدود الهی که مورد استحقاق جنایتکاران است به خاطر کارهایی که ایجاب حد می‌کند بر گردن این افراد ثابت است، حال اگر امام علیه السلام ظهور کرد در حالی که هنوز مستحق این حدود نمرده و باقی هست، امام علیه السلام با تکیه بر بینه (شاهد مورد نیاز) یا اقرار خود او، آن حدود را جاری خواهد کرد. ⚡️اما اگر از دنیا رفت (و هنوز امام ظاهر نشده بود تا اجرای حد کند) آن اجرای حد از بین می‌رود و گناه از بین رفتن آن بر گردن کسانی است که امام علیه السلام را ترسانیده و ناچار از غیبت نمودند. 💥و این مطلب فسخ و ابطال حدود الهی به شمار نمی‌آید، زیرا اقامه حدود در صورتی واجب است که قدرت بر اجرای حد وجود داشته باشد و مانعی هم در کار نباشد اما اگر مانعی در کار پیدا شد ، حد ساقط خواهد بود. 📚 امامت و غیبت از دیدگاه علم کلام، ترجمه المقنع، تالیف سید مرتضی علم الهدی، صفحه ۶۸، انتشارات مسجد مقدس جمکران 🔗@eteqadate_shie
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
✍️ مُقصِر کیست ؟! 🔹جابر بن یزید جعفی میگوید عرض کردم: یابن رسول الله مُقصِر کیست؟!! 🔻امام سجاد علی
🔹یا علی دو گروه نسبت به تو هلاک می‌شوند.. ✍️از حذيفة بن اسيد غفارى روایت شده كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: «اى حذيفه به راستى حجت خداوند بعد از من بر شما على بن ابى طالب است، كفر به او كفر بخداست، شرك به او شرك بخداست، شك در او شك در خداست، و الحاد در او الحاد در خداست، انكار او انكار خداست، ايمان به او ايمان بخداست، زيرا او برادر رسول خدا و وصى او و امام امت او و سرور آنها است و او ریسمان محکم خدا و آن دستاویز استواری است که گسستی برای آن نیست، و دو گروه نسبت به او هلاك می‌شوند و خود او تقصیری ندارد، محبی که در حق او غلو كند و کسی که در حق وی کوتاهی نماید، اى حذيفه از على جدا مشو كه از من جدا می‌شوى و با او مخالفت مكن كه با من مخالفت خواهی کرد به راستی که على از من است و من از او، هر كه او را به خشم آورد مرا به خشم آورده و آنکه او را خوشنود سازد به یقین مرا خوشنود ساخته است.» 📕أمالي صدوق، مجلس۳۶، ص۲۶۴و۲۶۵ 🔥لعنت خدا و پیامبر و اهل البیت علیهم السلام بر جماعت غالی و مقصره🔥 🔗@eteqadate_shie
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
🤲 دعای امام صادق علیه السلام پس از تناول کردن غذا ( ۲ ) ✍🏻كراجكى نقل كرده كه #ابوحنیفه با امام صادق
✍️ وقتی بر قلب بنده‌ای مُهر زده می‌شود! 🔺عَنْ سُلَیْمَانَ‌بْنِ‌خَالِدٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ: یَا سُلَیْمَانُ إِنَّ لَکَ قَلْباً وَ مَسَامِعَ وَ إِنَّ اللَّهَ إِذَا أَرَادَ أَنْ یَهْدِیَ عَبْداً فَتَحَ مَسَامِعَ قَلْبِهِ وَ إِذَا أَرَادَ بِهِ غَیْرَ ذَلِکَ خَتَمَ مَسَامِعَ قَلْبِهِ فَلَا یَصْلُحُ أَبَداً وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ ﴿ أَمْ عَلی قُلُوبٍ أَقْفالُها. ﴾ 🍃سلیمان بن خالد گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: «ای سلیمان! تو قلب و گوش داری، هرگاه خداوند اراده نماید که بنده‌ای را هدایت کند، گوش دل او را باز می‌کند و هرگاه امری غیر از آن را اراده کند، بر گوش دل او مهر زده و او را ناشنوا می‌گرداند. در نتیجه آن فرد هرگز اصلاح نخواهد شد. این امر مصداق آیه: ﴿ أَمْ عَلی قُلوبٍ أَقْفَالهَا. محمد/۲۴ ﴾ می‌باشد». 📚 المحاسن، ج۱، ص۲۰۰ 🔗مطلب مرتبط: ➖استناد امام صادق علیه السلام به آیه فوق بخاطر گمراهی ابوحنیفه در نفی و رَد وساطت رسول الله صلی الله علیه و آله در نعمات و ارزاق و اتهام و شرک زدن به امام! 🔗@eteqadate_shie
👈بسم الله الرحمن الرحیم 💯ان شاءالله آینده ای نچندان دور به و و و و... خواهیم پرداخت ✅️
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
✍️ اهل بیت علیهم السلام «عالم» هستند و «جهل» در ایشان راه ندارد (۵) 🔹امام باقر صلوات الله علیه «در
✍️ اهل بیت علیهم السلام «» هستند و «» در ایشان راه ندارد (۶) 🔹امام زمان عجل الله تعالی فرجه «در نسخه‌ای از زیارت آل یاسین» بعد از ذکر شئونات و عظیم اهل بیت علیهم السلام، در بیان اوصاف و مقامات خود می‌فرمایند: 🔸 الْعَالِمُ الَّذِی لَا تُجَهِّلُهُ الْحَمِیَّةُ. 🔺 عالمی هستی که عصبیت کورکورانه سبب تو نمی‌گردد. 📚 بحارالأنوار جلد ۹۱ صفحه ۳۷ 🔗@eteqadate_shie
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
✨ حضرت فاطمه سلام الله علیها مادر مؤمنین و باطن لیلة القدر و روح القدس؛ و شناخت ایشان به حقیقت معرفت
✍️ حضرت فاطمه سلام الله علیها باطن لیلة القدر (۲) ، تفسیر باطنی «اللیلة» و «حم» و «الکتاب المبین» در کلام امام کاظم علیه السلام 🔻یعقوب بن جعفر بن ابراهیم گوید: خدمت امام موسی بن جعفر (صلوات الله علیه) بودم که مردی نصرانی آمد و چند سؤال از حضرت کرد..، از جمله پرسید: تفسیر این آیات در باطن چیست؟! 🌿 «حم و الکتاب المبین إنا أنزلناه فی لیلة مبارکة إنا کنا منذرین -فیها یفرق کل أمر حکیم». 🌿{سوگند به کتاب مبین، ما آن را در شبی مبارک نازل کردیم، همانا ما هشداردهنده هستیم. در آن شب هر امر حکیمی تدبیر و جدا می‌گردد}. (دخان/۱-۴) ✨حضرت فرمود: «حم» منظور حضرت محمّد (صلی اللَّه علیه و آله) است در کتاب حضرت هود که بر او نازل شد و بعضی از حروف آن حذف شده است. ✨«الکتاب المبین» منظور امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) است. ✨«اللیلة» منظور فاطمه (صلوات الله علیها) است. 🍃 اما این قسمت آیه: «فیها یفرق کل أمر حکیم» منظور آن است که از نسل او خیر زیادی به وجود می‌آید، پس پی در پی مردی حکیم یکی پس از دیگری خواهند آمد... 📚الکافی، ج۱، ص۴۷۹ 🔗@eteqadate_shie
دفـاعـ از اعـتـقـاداتـ و رد شـبـهـاتـ
🛑مطلب اصلی متن بعدی..✍️
✍️ تفاوت شخص قاصِر در معرفت و صفات امام علیه السلام با مُقصِر و کم بودن تعداد عارفین به مقام و منزلت والای امام معصوم! 🔹جابر بن یزید جعفی میگوید: به امام سجاد علیه السلام گفتم: خدا گشایش به تو عنایت کند، آنچنان که گره از کار من گشودی و مرا بر شناخت روح و امر موفق گردانیدی. 🔻سپس عرض کردم: یا سیدی صلی الله علیک! پس در این صورت بیشتر شیعیان مقصرند؟ من یک نفر از یاران خود را نمی‌شناسم که دارای چنین معرفتی باشد. امام فرمود: جابر! اگر تو یک نفر را نمی‌شناسی، من چند نفر اندکی را می‌شناسم! می‌آیند و سلام می‌کنند و از من اسرار و علوم پنهان و حقایق را می‌آموزند! 🔸... جابر گفت: آقای من! اگر کسی این مقام را به این صورتی 👈که انجام دادی و آشکار کردی نداند، 👈اما شما را دوست داشته باشد 👈و به مقام شما اعتراف کند 👈و از دشمنانتان بیزار باشد، 👈وضع او چگونه است؟ ✅ امام علیه السلام فرمود: در خوبی و خیر است تا برسد! ✍🏻پ.ن: اخیراً در فضای مجازی و غیر آن یک عده افراطی، هر شخص قاصر (بنابر جهل، یا عدم احاطه علمی و دقت کافی و بررسی دقیق و اسباب دیگر) را ناصبی و وهابی و خطاب می‌کنند، باید توجه داشت نه تنها در بحث اهل بیت علیهم السلام، بلکه در خیلی امور دیگر مرتبط با علم و سایر شئونات بدیهی حضرات، در عصر خود ائمه علیهم السلام شیعیانی بودند که اطلاع و معرفت کافی و بالایی نسبت به بعضی موارد نداشتند و سطوح درک و فهم‌شان متفاوت بود و اینطور نبود که ائمه تمامی اینها را مذمت و لعن و طرد کنند! بله، هر فضیلت کوچک یا بزرگ از ائمه علیه السلام که از کتب معتبره یا روایات محفوف به قرائن به شخصی برسد و بر او حجت اقامه شود که ائمه فلان فضیلت را دارند، ولی بجای تسلیم و کُرنش (و یا حداقل توقف) «عامداً و عالماً» شروع به انکار یا تکذیب و یا بازی و تدلیس با متن حدیث بدون دلیل موجه بکند و نشانه‌های انکار و جحود به وضوح در او آشکار بشود به نص «المقصر فی حقکم زاهق» و «و الإنکار لفضائلهم هو الکفر» هالک است در هر شأنی از شئون اهل بیت أعم از علم، قدرت، عصمت و...، و این فقط منحصر در اهل بیت در امور عالم نیست! ✓ و جالب است این جماعت فوق الذکر حدیث را نهایت قبول دارند، ولی به این فقراتش دیگر اصلاً توجهی ندارند و بعضاً بیشتر علماء‌ و محدثین و شیعیان را از دم تیغ تکفیر به یکباره میگذرانند و لعنت می‌کنند ، اگر اهل بیت علیهم السلام گاهی فضائلی را فرموده‌اند که سطح آن بالاتر از حد معمول بود ، هرگز اینطور نبوده که هر کسی بنا به اسبابی قاصر از ادراک آن بوده است را بنامند و او را مستحق لعن و مذمت بدانند!! 🔗@eteqadate_shie