eitaa logo
عطر قرآن
149 دنبال‌کننده
92 عکس
31 ویدیو
3 فایل
جشنواره مجازی عطر قرآن ادمین کانال @etr_quran_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۳۸۱ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @etr_quran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۴۵ سوره 📚 مفسر: علامه طباطبائی (تفسیر المیزان) 🔸" وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا إِلى‏ ثَمُودَ أَخاهُمْ صالِحاً ... يَخْتَصِمُونَ" 🔹كلمه" اختصام" به معناى تخاصم و نزاع طرفينى است و اگر دو فريق را با صفت جمع" يختصمون" توصيف كرد، با اينكه جا داشت بفرمايد:" فريقان يختصمان" بدين جهت است كه مراد از" فريقان"، تنها دو فريق معين نيست، بلكه مراد از آن، مجموع امت است. 🔸 كلمه" اذا" فجائيه و به معناى ناگهان است. 🔹و معناى آيه اين است كه: ما به سوى قوم ثمود برادر و فاميلشان صالح را فرستاديم و اميد آن مى‏ رفت كه بر ايمان به خدا اجتماع نموده و متفق گردند و ليكن بر خلاف انتظار و بطور ناگهانى به دو فريق از هم جدا شدند، فريقى ايمان آورد، و فريقى ديگر كفر ورزيد، در باره حق با هم به نزاع و كشمكش پرداختند و هر فريقى مى‏ گفت حق با من است. 🔸و بعيد نيست مراد از اختصامشان با يكديگر، همان جريانى باشد كه خداى تعالى در جاى ديگر از كلام مجيدش، از آنان حكايت كرده و فرموده است: قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا لِمَنْ آمَنَ مِنْهُمْ أَ تَعْلَمُونَ‏ أَنَّ صالِحاً مُرْسَلٌ مِنْ رَبِّهِ؟ قالُوا إِنَّا بِما أُرْسِلَ بِهِ مُؤْمِنُونَ، قالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا إِنَّا بِالَّذِي آمَنْتُمْ بِهِ كافِرُونَ" 🔹از همين جا معلوم مى‏ شود كه در حقيقت، قوم صالح سه فريق شدند: 1⃣فريقى از آنان از ايمان به خدا استكبار ورزيدند. 2⃣ طايفه ‏اى از مستضعفين، كه پيرو همان مستكبرين شدند 3⃣ يك دسته از مستضعفين كه به وى ايمان آوردند. @etr_quran
با قرآن آشنا شویم @etr_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۳۸۳ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @etr_quran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه 64 سوره 📚 مفسر: علامه طباطبائی (تفسیر المیزان) " أَمَّنْ يَبْدَؤُا الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ وَ مَنْ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ ..." " بدء خلق" به معناى ايجاد خلق است ابتداء و براى اولين بار " اعاده خلق" به معناى دوباره خلق كردن و برگرداندن آنان در قيامت است. در اين آيه شريفه مشركين را ملزم و مجاب مى‏كند به اينكه چرا شرك ورزند، آيا آن كسى كه عالم را براى بار اول و نيز در قيامت براى بار دوم خلق مى‏كند بهتر است يا سنگ و چوبى كه آنان مى‏پرستند؟ و حال آنكه مشركين اصلا قيامت و معاد را قبول ندارند، هم چنان كه در همين آيات بدان اشاره نموده مى‏فرمايد:" وَ قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا ..." و اين از اين نظر است كه، مساله معاد با ادله قاطعه اثبات شده و در اينجا به عنوان اصل مسلم اخذ شده است، آن گاه در آيات بعد به عنوان استدراك مى‏فرمايد كه همه اين روگردانيها به خاطر اين است كه مشركين معاد را منكرند و يا در آن شك دارند. يكى از آن لطايفى كه آيه شريفه از حقايق قرآنى دارد، این است كه بطور كلى بطلان‏ و نيستى در عالم وجود راه ندارد، بلكه آنچه را كه خداى تعالى براى اولين بار هستى داده به زودى با اعاده به سوى او برمى‏گردد و اگر به چشم خود مى‏بينيم كه موجوداتى معدوم مى‏شوند ما آن را فقدان و نيستى بعد از هستى مى‏بينيم و گر نه در واقع چنين نيست بلكه- همانطور كه گفتيم- براى ما فقدان است. " وَ مَنْ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ"- اين جمله، اشاره است به تدبير امرى كه ميان بدء خلقت و عود آن در موجودات واقع شده و آن عبارت است از رزق آنها با اسباب آسمانى مانند بارانها، و اسباب زمينى مانند روييدنيها، كه انسان از آنها غذا تهيه مى‏كند. " قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقِينَ"- خداى تعالى در آيات و جملات قبل، فصولى در خلقت عمومى عالم و تدبير آنها، با اشاره به ارتباط تدبير بعضى با تدبير بعض ديگر و ارتباط و به هم پيوستگى همه با خلقت، ذكر فرمود و در نتيجه معلوم شد كه خلقت و تدبير در سراسر عالم امرى است واحد و مستند به او و قائم به او، (و وقتى ثابت كند كه تدبير، همان خلقت است با در نظر گرفتن اينكه مشركين اعتراف دارند كه خلقت تنها مستند به خداست ناگزيرند اعتراف كنند كه تدبير نيز مستند به خدا به تنهايى است) پس ثابت شد كه خداى تبارك و تعالى تنها رب تمامى موجودات است و شريكى ندارد و لازمه اين بحث اين است كه الوهيت آلهه‏اى كه مشركين به جاى خدا مى‏خوانند باطل باشد. @etr_quran
نادیده بگیریم! @etr_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۳۸۴ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @etr_quran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━
📇 خلاصه تفسیر آیات ۷۶-۷۷ سوره 📚 مفسر: علامه طباطبائی (تفسیر المیزان) 🔹" إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَقُصُّ عَلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ أَكْثَرَ الَّذِي هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ وَ إِنَّهُ لَهُدىً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ إِنَّ رَبَّكَ يَقْضِي بَيْنَهُمْ بِحُكْمِهِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْعَلِيمُ" 🔸اين آيه شريفه رسول خدا (ص) را تسليت و دلگرمى مى ‏دهد و نيز زمينه را براى بعد كه به زودى از حقانيت دعوتش و تقويت ايمان مؤمنين سخن مى‏ گويد، فراهم مى ‏كند، و به همين بيان وجه اتصال آيه به ما قبل كه فرمود:" وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ ..."، كه باز به حقيقت دعوتش اشعار دارد، معلوم مى‏ شود. 🔹پس جمله‏" إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَقُصُّ عَلى‏ بَنِي إِسْرائِيلَ أَكْثَرَ الَّذِي هُمْ فِيهِ يَخْتَلِفُونَ‏- اين قرآن براى بنى اسرائيل بيشتر آن مسائلى كه مورد اختلافشان است بيان مى‏ كند"، به داستانهايى از قصص انبياء اشاره مى‏ كند و حق را در آنچه كه در آن اختلاف مى‏ كنند بيان مى ‏نمايد و يكى از آن داستانها داستان مسيح (ع) است، كه حق مطلب را در آن معارف و احكام كه مورد اختلافشان بود بيان مى ‏كند. 🔸و اينكه فرمود:" وَ إِنَّهُ لَهُدىً وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ" به اين معنا اشاره مى‏ كند كه با اين داستانها كه بر بنى اسرائيل مى‏ خواند، مؤمنين را به سوى حق هدايت مى‏ كند و نيز رحمتى است براى آنان كه دلهايشان را آرامش مى ‏دهد و به اين وسيله ايمان را هم در دلهايشان ريشه دار و ثابت مى‏ كند. @etr_quran
به نام خدا سلام علیکم با توجه به نزدیک شدن ماه مهمانی خدا 💠 ماه مبارک رمضان 💠 ویژه استان تهران (شرق) برگزار می گردد. 🔷🔸 جهت شرکت در جشنواره مجازی قرآن کریم و کسب اطلاعات بیشتر به کانال "عطر قرآن" در ایتا بپیوندید 👇 @etr_quran
بسم الله الرحمن الرحیم جشنواره مجازی عطر قرآن نکات مهم در خصوص جشنواره: ۱- شرکت یک‌نفر به صورت همزمان در بخش‌های مختلف جشنواره بلامانع است. ۲- حضور خواهران در بخش های تفسیر، مبانی قرآنی گام دوم و نقاشی بلا مانع است. ۳- ذکر نام و نام خانوادگی، شهر، استان و شماره تماس در ارسال آثار و پاسخ مسابقات الزامی است. ۴- جشنواره برای استان تهران و خصوصا ساکنین شرق تهران برگزار می‌شود. ۵- در بخش نقاشی (کودک و نوجوان) فقط یک اثر ارسال شود و حتماً نام و نام خانوادگی، شهر، استان، منطقه شهرداری و پایگاه یا مسجد و شماره تماس و سِن نوشته شود. @etr_Quran_admin ۶- با توجه به حجم بالای پیام‌های ارسالی به ادمین کانال، فرایند بررسی و مشاهده پیام‌ها نیاز به زمان دارد، لذا شکیبا باشید. ۷- برای استفاده از تمامی امکانات کانال، نسبت به بروزرسانی ایتا، از طریق بازار اقدام نمائید. ۸- مهلت ارسال آثار و پاسخ مسابقات تا ۳۰ فرودین ۱۴۰۰ است. ۹- اعلام نتایج و اهداء جوایز برگزیدگان همزمان با ماه مبارک رمضان صورت می پذیرد. ✅ با توجه به اهمیت توسعه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در فضای مجازی، لطفاً در معرفی کانال عطر قرآن و جشنواره مجازی عطر قرآن، به دوستان و علاقمندان خصوصا ساکنین شرق تهران همکاری و مشارکت فرمائید. @etr_quran
💠 راهنمای شرکت در جشنواره 💠 (ویژه کودک و نوجوان - زیر 16 سال) 📌 تلاوت تقلیدی قرآن کریم ۱. فایل صوتی یا تصویری با فرمت mp3 و mp4 ۲. تلاوت تقلیدی از فایل های برگزیده بارگزاری شده در همین کانال از اساتید: (مصطفی اسماعیل - عبدالباسط - منشاوی) ۳. هر فرد مجاز به شرکت در یک سبک می باشد ۴. ذکر نام و شهر و استان در ابتدای تلاوت ۵. مهلت ارسال تا 30 فروردین ۱۴۰۰ ۶. داوری توسط قاریان ممتاز بین المللی ۷. ارسال فایل صوتی تلاوت و اعلام شماره همراه به ادمین کانال 👇 @etr_quran_admin ۸. جوایز مسابقه: حرفه ای: 🔻 نفر اول ۱ میلیون تومان غیر حرفه ای: 🔸 نفر اول ۸۰۰ هزار تومان 🔹 نفر دوم ۶۰۰ هزار تومان 🔸 نفر سوم ۴۰۰ هزار تومان @etr_quran
تلاوت قرآن با صدای استاد مصطفی اسماعیل آیات 250، 251، 252 سوره بقره و آیات 1تا 4 سوره طارق؛.mp3
7.19M
تلاوت قرآن با صدای استاد مصطفی اسماعیل آیات 250، 251، 252 سوره بقره و آیات 1تا 4 سوره طارق؛
AUD-20210312-WA0050.mp3
1.35M
استاد عبدالباسط قرائت سوره حمد
15-Abdolbaset-Shams(www.rasekhoon.net).mp3
1.25M
استاد عبدالباسط قرائت سوره شمس
تلاوت قرآن با صدای استاد منشاوی آیات 9 تا 14 سوره اسراء..mp3
7.19M
تلاوت قرآن با صدای استاد منشاوی آیات 9 تا 14 سوره اسراء.
041 Muqadameh Barname Mukaberi.mp3
7.49M
آموزش مکبری ۱
042 Amozeshe Mukaberi.mp3
9.16M
آموزش مکبری ۲