💢 برنامههای پیش دبستانی عمدتاً تقلیدی بوده یا بر اساس نظریات علمای تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نبود
یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش :
🔹 دغدغهای در نظام تعلیم و تربیت نسبت به وضعیت کودکان وجود داشت که با ایجاد سازمان تعلیم و تربیت کودک، برطرف شد.
🔹 ایجاد این سازمان حاصل مطالعات زیاد بود که نشان میداد، برای تعلیم و تربیت کودکان پیشدبستانی برنامهای نداریم و برنامههای آنها عمدتاً تقلیدی بوده یا بر اساس نظریات علمای تعلیم و تربیت و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی نبود.
🔹ساختار سازمانی تعلیم و تربیت کودک نباید تکراری باشد که باز بگوییم دچار روزمرگی و تقلیدی شد. باید ساختار سازمان، نوین باشد و در این مسیر عجله نکنیم.
🔹 حواسمان باشد که این سازمان مردمی باشد یعنی با مشارکت مردم باشد؛ مردمی که میگوییم منظور آحاد مردم نیست بلکه مثلاً نهادها، گروهها، خیریهها و انجمنهای واجد صلاحیت، حوزههای علمیه و دانشگاههای دارای رشتههای تعلیم و تربیت است.
🔹 به عنوان مثال مجتمعهای آموزشی پیشدبستانی زیر نظر یک دانشگاه تشکیل شود و برنامه درسی، اهداف، محتوا، روشهای آموزش و ارزشیابی مبتنی بر فلسفه تربیت اسلامی ارئه شود و اینگونه میتوانیم نتیجه بگیریم
🔹 نباید پیشدبستانیها را به کلاسهای پرجمعیت و کتابهای پرحجم تبدیل کنیم و همچنین باید روشهای جذاب و متنوع برای آموزش را در نظر بگیریم
🔹 بچهها را آموزش نمیدهیم که نمره بگیرند و از این روشهای ابتدایی، قدیمی و منسوخ استفاده نمیکنیم. از سوی دیگر مربی باید توانمند باشد و برایش برنامه داشته باشیم.
✅ مصاحبه با وزیر جدید آموزش و پرورش در خصوص جذب و استخدام معلم
🔺گزارش ویژه با وزیر آموزش و پرورش در خصوص جذب و استخدام نیرو در آموزش و پرورش:
🔺سوال: نظرتان درباره ماده 28 چیست؟ در این سالها نقدهای بسیار زیادی به ماده 28 شده است؟ برخی معتقدند که ماده 28 تنها برای این بوده است که در رشتههایی که دانشگاه فرهنگیان، امکان آموزش ندارد، جذب نیرو صورت گیرد اما اکنون بخش عمدهای از نیروهای آموزش و پرورش از این طریق تأمین میشود؟
🔺پاسخ وزیر آموزش و پرورش: در استفاده از ماده 28 و با توجه به شرایط نیروی انسانی آموزش و پرورش، این ماده باید مسیری برای ورود نیروهای نخبه و کلیدی برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد.
🔺یعنی افراد نخبهای که در سایر دانشگاهها درس خواندند بتوانند هنر معلمی را در این دو دانشگاه بگذرانند و وارد آموزش و پرورش شوند. پس در جایی که ما به اضطرار نیاز به جذب نیرو هستیم از طریق برگزاری آزمون (ماده 28) بهترین نیروها جذب و در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی آموزش ببینند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت وارد چرخه تدریس شوند.
🌻🌿🌻 تبریک و شادباش به همکار اجمند #متولد 13 آذر
"سرکار خانم طاهره علیزاده"
🌹 موفقیت و تندرستی را برای ایشان از خدای سبحان مسئلت داریم 🌹
♦جریمه واکسینه نشدهها و کروناییها از نیمه آذرماه
رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی:
🔹در سیستم کنترل هوشمند کرونا که از نیمه آذر ماه (پس فردا) اجرایی خواهد شد، محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشدند در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال میشود اما افراد مبتلا حتی اجازه سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی خودشان را هم ندارند.
💢 نحوه ارزشیابی تحصیلی دانشآموزان در مناطق مختلف اعلام شد
▫️در مناطقی که آموزش به شیوه حضوری در مدارس جریان دارد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت اول دانش آموزان به صورت حضوری و مطابق آیین نامه های آموزشی و ارزشیابی دوره های تحصیلی، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام میگیرد.
▫️در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس روزانه به دلیل وضعیت قرمز کرونا فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش، ارزشیابی براساس شیوه نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دوره های تحصیلی در زمان شیوع بیماری کرونا انجام می شود.
▫️ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد، متقاضیان تغییر رشته، تعیین رشته، تعیین پایه و جهش تحصیلی در تمام دوره های تحصیلی، به صورت حضوری انجام خواهد شد
مخالفت رئیسی با واکسیناسیون کودکان زیر۱۲ سال
رئیس جمهور:
🔹رعایت اصول بهداشتی، پیشگیری و نظارت دقیق تنها راه مصون ماندن از موج جدید کرونا است.
🔹رئیسی با تاکید بر پرهیز از واکسیناسیون کودکان زیر۱۲ سال تصریح کرد: تا زمانی که کار پژوهشی و علمی دقیقی در این زمینه انجام نشده و اتقان حاصل نشده است نباید این کار انجام شود و دولت به عنوان مجری قطعا از امور مشکوک و تجربه نشده، در بخشهای مختلف بویژه حوزه سلامت و اقتصاد پرهیز خواهد کرد.
⭕️خبر فوری⭕️
یک دانش آموز قمی دیگر موفق به کسب مدال طلا در المپیاد کشوری شد.
دانش آموز زهرا نصرتی، در المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان دوی قم موفق به کسب مدال طلای کشوری شد.
در سال تحصیلی 1400-1399 یازده دانش آموز پرتلاش قمی در مقطع متوسطه دوم و در پایه های دهم و یازدهم به دوره تابستانی المپیادهای علمی کشوری باشگاه دانش پژوهان جوان راه پیدا کرده اند که در ادوار آموزش و پرورش استان قم بی سابقه و تاریخی است. از این یازده دانش آموز، رنگ مدال ده نفر مشخص شده است: سه مدال طلا، چهار مدال نقره و سه مدال برنز. رنگ مدال یک دانش آموز باقی مانده هم به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی خواهد شد. اسامی این دانش آموزان ساعی به ترتیب رنگ مدال و حروف الفبا به شرح زیر است:
1) مصطفی خالصی، طلای کشوری المپیاد جغرافیا، از دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ
2) عرشیا عبدی، طلای کشوری المپیاد اقتصاد و مدیریت، از دبیرستان غیر دولتی هدایت یک
3) زهرا نصرتی، طلای کشوری المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان دو.
4) محمدپارسا الهی منش، نقره کشوری المپیاد کامپیوتر، از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی
5) محدثه محمدی، نقره کشوری المپیاد جغرافیا، از دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ
6) سیده زینب موسوی، نقره کشوری المپیاد جغرافیا، از دبیرستان دولتی مهندس نجیمی
7) محمدرضا نجفی زارع، نقره کشوری المپیاد جغرافیا، از دبیرستان ماندگار امام صادق دو
8) علیرضا رضائی تیجی، برنز کشوری المپیاد ریاضی، از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی
9) مصطفی قنواتی، برنز کشوری المپیاد اقتصاد و مدیریت، از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی
10) معصومه سادات مطلبی، برنز کشوری المپیاد اقتصاد و مدیریت، از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان دو
11) محسن تفک، المپیاد تفکر و کارآفرینی (رنگ مدال هنوز اعلام نشده است)، از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دکتر شهریاری
این موفقیت بزرگ را به این دانش آموزان، خانواده ایشان، مدیر محترم مدرسه فوق، اساتید محترم ایشان و جامعه آموزش و پرورش استان قم تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
🔰حسین کلانتری، کارشناس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان قم
💢حقوق خودشان شان بالاست یا نمی دانند در بازار چه خبر است/ حقوقها باید همان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.
👤نظری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
▫️کسانی که بحث افزایش ۱۰درصدی حقوق را پیش کشیده اند و از آن دفاع می کنند یا حقوق شان بالاست یا از کف جامعه خبر ندارند و یا نمی دانند در بازار چه خبر است.
▫️ الان تورم در کشور به ۴۰ درصد رسیده است و طبق قانون برنامه ششم حقوقها باید همان ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. با ۱۰ درصد افزایش حقوق،یعنی، ۳۰درصد مخارج و هزینه های زندگی کارمند در هواست.
▫️ این فرد اگر دهک شش است، به دهک چهار سقوط می کند، ضریب جینی افزایش پیدا می کند و فاصله طبقاتی بیشتر می شود