🔴 طرح یک آیه یک ختم
با خوندن یک آیه در ختم قرآن شرکت شوید. همیشه با خوندن یک جزء یک حزب یا نهایت یک صفحه در ختم قرآن شریک میشدید
الان با خوندن #یک_آیه
علاوه بر جزءخوانی روزانهتون میتونید دهها ختم قرآن روزانه انجام بدید.
ثواب ختمهای امروزو هدیه میکنیم به پیامبراکرم(ص) و شهدای غزه💔
کلیک کنید و آیه تون رو بخونید و برای دیگران هم بفرستید در ختم قرآن با یک آیه شریک بشن. بسم الله👇
https://leageketab.ir/khatme-quran/
اللهم عجل لولیک الفرج🤲
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada
🌸رابطه جنسی چه ارتباطی با سلامت و بیماری ها دارد؟
🔹رابطه جنسی مطلوب باعث ایجاد #شادی و#نشاط در انسان میگردد.
🔸رابطه زناشویی مهم ترین رکن در حفظ و #تحکیم_خانواده است.
🔹منشاء بسیاری از #ناسازگاریها ، #کج_خلقی_ها ، #بد_رفتاری_ها و بسیاری از بیماریهای جسم و روان و حتی #طلاق_ها برآورده نشدن نیاز جنسی است .
🔹 #رابطه_جنسی_موفق رابطه ای است که زن و مرد به اوج لذت جنسی برسند؛و پس از آن احساس آرامش و خواب عمیق ایجاد شود.
📝⁉️توجه کنید :
🔸معمولا خانمها دیرتر از آقایان به اوج لذت جنسی می رسند ؛ لذا باید اقدامات لازم برای برانگیختن زن از سوی مرد انجام شود.
🔹 #عدم_تخلیه_جنسی باعث آسیب جدی به جسم و روان در زن و مرد میشود.
🔸به این شکل که در زنان ابتدا موجب کسالت ، سردی تن و نهایتا #خفگی_رحم میشود.
🔹همچنین در برخی موارد باعث ایجاد کمردرد و پادرد و #کیست_سینه میشود.
🔸ودر مردان هم باعث متراکم و سمی شدن منی شده ، بخارات آن به مغز و قلب رسیده و عوارض جدی بر روی این دو ارگان مهم باقی میگذارد؛و همچنین باعث ایجاد مشکلات #پروستات میشود.
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada
32.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 #فاطمیون
📽 فیلمی بسیار زیبا و دیدنی از نبرد رزمندگان لشگر #فاطمیون با مزدوران داعشی و حضور ناباورانه سردار دل ها #حاج_قاسم_سلیمانی در خطوط اول نبرد
... با ذکر «یازهرا» به میدان رفته ماییم
ما پاسدار حرمت آل عباییم
می لرزد از نام بلند فاطمیون
هر روز و شب پیوسته بر خود کوه صهیون
شیران میدانهای دشوار نبردیم
در رزم دشمن ما همه مردان مردیم
با خون نوشتیم این زمان مشقی دمشقی
عشق حسین است این جنون، به به چه عشقی
#محور_مقاومت
#مدافعان_حرم
#شهدا_راهتان_ادامه_دارد
#ما_تا_آخر_ایستاده_ایم
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada
خلاصه اعمال شب ۱۹ ماه مبارک رمضان (شب قدر)
✅غسل کردن هنگام غروب آفتاب
✅دو رکعت نماز که در هر رکعت پس از سوره «حمد»، هفت مرتبه «توحید» خوانده و پس از فراغت از نماز «هفتاد مرتبه» بگوید: «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ وَأَتُوبُ إِلَیْهِ»
✅قرآن به سر
✅قرائت زیارت امام حسین علیه السلام
✅گفتن «۱۰۰ مرتبه»: أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ.
✅گفتن «۱۰۰ مرتبه»: اللّٰهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ؛ خدایا قاتلان امیرالمؤمنین را لعنت کن.
بى اعتنايى حضرت على نسبت به دنيا
... و لو شئت لاهتديت الطريق الى مصفى هذا العسل، و لباب هذا القمح، و نسائج هذا القز، ولكن هيهات ان يغلبنى هواى، و يقودنى جشعى الى تخير الاطعمه و لعل بالحجاز او اليمامه من لا طمع له فى القرص، و لا عهد له بالشبع!! او ابيت مبطانا و حولى بطون غرثى، و اكباد حرى، او اكون كما قال القائل:
و حسبك داء ان تبيت ببطنه و حولك اكباد تحن الى القد! "نامه 45"
ترجمه و شرح:
... اگر مى خواستم مى توانستم از عسل مصفا و مغز اين گندم، و بافته هاى اين ابريشم براى خود خوراك و لباس تهيه كنم. اما هيهات كه هوا و هوس بر من غلبه كند، و حرص و طمع مرا وادارد تا طعامهاى لذيذ را برگزينم. در حالى كه ممكن است در سرزمين حجاز يا يمامه، كسى باشد كه حتى اميد بدست آوردن يك قرص نان نداشته باشد و نه هرگز شكمى سير خورده باشد آيا من با شكمى سير بخوابم در حالى كه در اطرافم شكمهاى گرسنه و كبدهاى سوزانى باشند؟ و آيا آنچنان باشم كه آن شاعر گفته است: اين درد تو را بس كه با شكم سير بخوابى
در حالى كه در اطراف تو شكمهايى گرسنه و به پشت چسبيده باشند
عارفی را گفتند :
فلانی قادر است پرواز کند ،
گفت :اینکه مهم نیست ،
مگس هم میپرد
گفتند :فلانی را چه میگویی ؟
روی آب راه میرود !
گفت :اهمیتی ندارد ،تکه ای چوب نیز همین کار را میکند .
گفتند :پس از نظر تو شاهکار چیست ؟
گفت :اینکه در میان مردم زندگی کنی ولی هیچگاه به کسی زخم زبان نزنی ،دروغ نگویی ،کلک نزنی و سو استفاده نکنی و کسی را از خود نرنجانی
این شاهکار است ...
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada
*مرگ مذهب در آیندهٔ نزدیک!*
*حجتالاسلام محمد ذکایی*
*استاد حوزهٔ علمیهٔ قم*
*در آیندهای نه چندان دور و با مرگ نسلهای دههٔ ۴۰ به پایین، دیگر چیزی به نام مذهب و اعتقاد، در بین نسلهای جوان، دیده نخواهد شد!*
*مردم، عامل فقر، بیچارگی و گرفتاری خود را، در ایدئولوژی میبینند و با مرگ هر روحانی، به ویژه مرگ مسؤولان، شادی خود را بروز میدهند!*
*به نظر میرسد سیاست، آسیب فراوانی به دین و مذهب در کشورمان وارد ساخته است و هر کدام از ما، متوجه فاصله گرفتن از اعتقادات مذهبی در بین آحاد مردم شدهایم.*
*تنها راه نجات دین و مذهب از آسیب بیشتر، خروج روحانیت از پستهای حکومتی و سیاسی و پرداختن به مسائل اعتقادی جامعه است که البته خیلی دیر شده و نسلهای ۵۰ تا۹۰ اکثراً بدون مذهب هستند.*
*در صداوسیما، فقط مردم متدین و جامعهٔ دیندار نشان داده میشوند، ولی در زیر پوست شهر، همهٔ ما میدانیم که دیگر چیزی به نام دین در بین اکثریت مردم، موضوعیت و اهمیت ندارد و پنهان کردن صورت مسأله نیز، دردی از بیمذهبی، دوا نمیکند.*
*ما نتوانستیم در ۴۳ سال، بر اعتقادات مردم بیفزاییم و یا حداقل آن را حفظ کنیم.*
*با تمام بودجههای چندین هزار میلیاردی، دهها نهاد دینی و حوزههای علمیه، عملاً خروجی آنها صفر و حتی منفی بوده است!*
*متأسّفانه، ما ظاهرسازی و تبلیغ را بر تربیت نسل ترجیح دادیم.*
*اگر در خانواده، اقوام، همکاران و دوستان خود بنگریم، متوجه میشویم که به جز چند پیرزن و پیرمرد که آنها هم تربیت شدهٔ سالیان بسیار دورند، اغلب پرورش یافتگان جمهوری اسلامی، حتی نماز نمیخوانند که هیج، تمام مظاهر دین را تمسخر میکنند!*
*بنابراین آینده نشان میدهد ایران تبدیل به بیدینترین و سکولارترین کشور مسلمان خواهد شد.*
*نشانههای این تغییر بنیادی، در رفتارها و دهنکجیهای جوانان و مردم، به آنچه مسؤولان میگویند مشخص است.*
*استقبال بینظیر مردم از نوروز و دیگر جشنهای ملی غیرمذهبی، از آثار این تغییر بنیادی در عقاید مردم است.*
*پرواضح است که اگر بودجههای کلان مذهبی را صرف زدودن فقر میکردیم، بیشتر به نتیجه میرسیدیم.*
*برخی طلبهها به من میگویند که ما نمیتوانیم با لباس روحانیت، بیرون برویم، زیرا مورد ناسزای مردم قرار میگیریم.*
*یک روز یکی از طلبهها به من گفت: فرزند خردسالی دارم، دستش را گرفتم تا برای خرید به بازار برویم، هنگام خروج از منزل به من گفت: اگر با لباس روحانیت بیایی، من با تو بیرون نمیآیم!*
*در آنجا با تمام وجودم شرمسار شدم و به یاد سخن آیتالله طالقانی افتادم که میگفت: **روحانیت اگر وارد حکومت شود، نه تنها خود، که دین را نیز از بین خواهد برد!*
*به منزل باز گشتم و درعالم تنهایی گریستم. همسرم متوجه حال خرابم شد و پرسید چرا منقلبی؟ گفتم چرا نباشم؟ امروز بیست سال تحصیل مرا در حوزه، فرزند خردسالم به چالش کشید!*
محمد ذکایی
استاد حوزه علمیه قم
پایگاه خبری صدای جویا
2.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
💠دعای دکتر شریعتی در شب قدر سال ۱۳۵۱
✳️ ای خداوند
به علمای ما، مسئولیت؛
و به عوام ما، علم؛
و به دینداران ما، «دین»!
و به مومنان ما، روشنایی؛
و به روشنفکران ما، ایمان؛
و به متعصبین ما، فهم؛
و به فهمیدگان ما، تعصب؛
و به زنان ما، شعور؛
و به مردان ما، شرف؛
و به پیران ما، آگاهی؛
و به جوانان ما، اصالت؛
و به اساتید ما، عقیده؛
و به دانشجویان ما نیز، عقیده؛
و به خفتگان ما، بیداری؛
و به بیداران ما، اراده؛
و به نشستگان ما، قیام؛
و به خاموشان ما، فریاد؛
و به نویسندگان ما، تعهد؛
و به هنرمندان ما، «درد»؛
و به «شاعر»ان ما، «شعور»؛
و به محققان ما، هدف؛
و به مبلّغان ما، حقیقت؛
و به حسودان ما، شفا؛
و به خودبینان ما، انصاف؛
و به فحّاشان ما، ادب؛
و به فرقه های ما، وحدت؛
و به مردم ما، «خودآگاهی»؛
و به همۀ ملت ما، همّتِ تصمیم و استعدادِ فداکاری و «شایستگی نجات و عزّت»، ببخش.
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻اظهارات جنجالی رحیمپور ازغدی:
🔹 کلاه خادمین حرم امامرضا کلاه افسران رضا شاه بوده که از غرب آورده بود
🔹 همین گرزی که دست میگیرند، جزء آداب مأمون بود؛ امام رضا گرز نداشتند
🔹 زنگ ساعت حرم، زنگ ناقوس کلیسایی است
🔹 شمع روشن کردن هم از کلیسا آمده بود
🔹 بستن ریسمان به دخیل و ضریح نیز از بوداییها و مسیحیها به سمت ما آمد
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada
شجاعتت عین دیانتت؛
صعصه بن صوحان عبدی گزارشاتی از جنگ صفین دارد.
می گوید وقتی صفوف لشکر آراسته شد، شخصی از لشکر معاویه از قبیله حمیر به اسم کریب بن صباح به میدان آمد در آنوقت در شام مشهور و قوی تر از او وجود نداشت،به میدان آمد و مبارز خواست.
مرتفع بن وضاح زبیدی به مبارزه او رفت. مرتفع را از دم تیغ گذارند، دوباره صدایش من یبارز بلند شد، حارث بن جلاح به میدان او رفت، او نیز نتوانیست کاری را پیش ببرد به همان سرگذشت مرتفع دچار شد، دفعه سوم نیز صدا بلند کرد من یبارز؟
عاید بن مسروق همدانی به مقابل او شتافت او نیز به سرنوشت مرتفع حارث دچار شد.
او این سه جنازه از لشکر علی روی هم انداخت روی آنها ایستاد صدا می زد هل بقی من یبارز؟
کسی است که به میدان بیاد؟
فبرز الیه علی علیه السلام، خود حضرت به میدان او رفت،
ثم ناداه؛
ویحک یاکریب، انی احذرک الله و باسه و نقمته و ادعوک الی سنه الله و سنه رسوله، ویحک لایدخلنک ابن آکله الاکباد النار. گفت ای کریب، من ترا از خداو شدت عذاب او بر حذر می دارم و ترا به سنت خدا و رسول او فرا می خوانم، مبادا به حمایت از فرزند زنا زاده به جهنم بروی.
جواب داد؛ گوشم ازی حرفا پر است و این حرفا برایم بهای ندارد.
به طعنه گفت کی است خریدار شمشیر من، که این است اثرش ( سه نفر را به خاک انداخته)؟
(حضرت دیدکه خیلی غرور گرفته است) کلمه لاحول به زبان جاری کرد رفت طرفش اصلا مجال نداد که ضربتی رد و بدل شود با یک ضربت او را به خاک انداخت.
صدا بلند کرد: من یبارز، حالا کی است که به میدان من بیاد؟
از طایفه کریب حارث بن وداعه به میدان آمد او را نیز مجال نداد.
بار دیگر حضرت صدا بلند کرد؛ من یبارز؟
مطاع بن مطلب قینی به مبارزه حضرت شتافت او نیز به سر نوشت کریب و حارث دچار شد. دفعه سوم حضرت صدا بلند کرد، کسی از لشکر معاویه به میدان نیامد.
حضرت با صدای بلند فرمود؛
یا معشر المسلمین؛
الشهر الحرام بالشهر الحرام و الحرمات قصاص فمن اعتدی فاعتدوا علیه بمثل ما اعتدی علیکم و اتقوا الله و اعلموا ان الله مع المتقین.
حضرت با استناد به این آیه اینرا گوشزد نمود که شما سه نفر از ما را کشتید و لازم بود که انتقامش را بگیرم.
فرمود ای معاویه این رسمش نیست که مردم را به کشتن بدهیم خودت باید بیایی به میدان من.
همه این رفتارهای آن حضرت برای سیاستمداران امروز درس است.
حضرت کشتن کریب برایش اهمیتی نداشت فقط برای این بود انتقام آن سه نفر را بگیرد و با اینکه کریب سه نفر از افراد لشکر او را کشته بود باز او را از جهنم بیم داد و دعوت کرد به سنت پیامبر. دوم اینکه به لشکر معاویه بفهماند که علی کسی نیست که دنبال قدرت باشد و یا حس کشتن داشته باشد.
لذا معاویه را مخاطب قرار داد اگر مردی خودت میدان بیا.
شهادت فردی را که تاریخ قدر او را ندانیست، همانگونه در شعری منسوب به شافعی آمده است؛
ها علی بشر کیف بشر
ربه فیه تجلی و ظهر
و ویژگیهای او را نشاخت،، به شما سروران تسلیت عرض می کنم.
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada
@Ostad_Shojae1_10654451670.mp3
زمان:
حجم:
17.34M
دارند درها را میبندند،
و ما از کسانی نبودیم که حق این ماه را بجا آوردند.
✘ چگونه در همین فرصت باقیمانده،
میتوان تمام خیرات رمضان را جذب کرد؟
#رمضان
#ماه_مبارک_رمضان
🌤أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪَ ألْفَرَج🌤
°.⤳❁ 🌸🌷🌸 ❁⬿.°
https://eitaa.com/ezdavajvakhanavada