eitaa logo
ازدواج آسان علوی(تعدد _بلند مدت اسلامی ،مشاوره) 💘💚
2.4هزار دنبال‌کننده
131 عکس
129 ویدیو
13 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 👑 #النکاح سنتی ✅✍️ثبت نام خواهران🔻 https://eitaa.com/ezdevajasan3/844 ✅✍️ثبت نام برادران🔻 https://eitaa.com/ezdevajasan5/536 #تعدد_زوجات #متعه #ازدواج #عشق 👸خانم ها🔻 @ezdevajeaasaan1 🔻مدیر و مشاور کانال 🔻 @moshaver_114
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا ازدواج موقت ،لازم است؟ پاسخ👇👇👇 🔵مرحوم آیت الله حائری شیرازی 🔷نماینده ولی فقیه 🔷استاد اخلاق حوزه 🔷امام جمعه سابق شیراز 🌺🌺🌺❤️❤️❤️ 🔸اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود 🔸😳😳😳 ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم. بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. اگر کسی گفت ازدواج موقت نه، یعنی زنا بله. بعد آیا ما می توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟ آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به ازدواج دائم نمی رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد. شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی کند! خداوند به آدم و حوا (علیهما السلام) فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آنها فرمود: «یا آدَمُ اسکُن اَنتَ و زَوجُکَ الجَنَه ... » این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دلتان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذآِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید.🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎🍎 پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است. اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند. منبع ؛خبر گزاری رسمی حوزه ____________________ چند نکته خیلی مهم از طرف ما ؛👌👌👌👇👇👇 🔵 اصل ؛ ازدواج دائم است و ازدواج موقت برای کسانی مناسب است که بهیچ وجه ازدواج دائم برایشان ممکن نیست. 🔵ازدواج موقت برای زنان بیوه و مطلقه، که امکان ازدواج دایم ندارند مناسبتر است. 🔵ازدواج موقت ؛ غالبا برای دختران جوان ،که موقعیت ازدواج دایم دارند،‼️ چندان مناست نیست وممکن است تبعات _( وابستگی، تنوع طلبی. آسیب به بکارت...)برایشان داشته باشد مگر ‼️در صورت نیاز و ضرورت و ترس از وقوع در گناه‼️آنهم با تشخیص مشاور .👌👌👌 پس مشاوره حتما لازمه 👌👌👌❌ انواع ازدواج موقت👇 ۱_ازدواج(محرمیت) در حد صحبت ، تماس تلفنی و پیامک ۲_ازدواج بدون روابط جنسی ۳_ازدواج با روابط جنسی محدود ۴_ازدواج موقت طولانی مدت چندین ساله ۵_ازدواج موقت مقدمه ازدواج دائم 🍑🌺💚🌺💚💚🌺 @ezdevajeaasaan 🌺🌺🌺🌺🌺کانال👆👆👆 مدیر و مشاور کانال ⁉️👇 @moshaver_114
هدایت شده از یاد شهدا و علماء
*السلام علی حليف السجدة الطويلة والدموع الغزيرة ،سلام بر صاحب سجده‌های طولانی و اشک های پشت سر هم...😔😞 ✅ نام همسران حضرت: ✅ ۱۸ پسر به نام های:(امام رضا) ✅ ۱۹ دختر به نام های: (حضرت معصومه) *منبع:الإرشاد،جلد۲صفحه۲۴۴ چرررررررا ما شیعیان حضرتش از فراری هستیم؟!😳😔 ... نباید هیچ دختر شیعه مجردی باقی بماند نسل شیعه منقطع شود *عزیزان از نترسید والله قسم با ازدواج رزق می آید والله قسم با فرزند رزق می آید...این وعده خداست. *بنده با چشم خود دیده ام ✅آدرس کانال در «ایتا»👇 https://eitaa.com/joinchat/2841182362Cd337f8b7e6 ✅ آدرس پیج در اینستاگرام👇 mrsh1379mrsh
حرف اول و آخر حرف خداست ✅تعدد زوجات و ✅ازدواج موقت بلند مدت با ثبت رسمی محضری بشرط ✅رضایت خانم اول از اخلاق و رفتار شوهر ✅رعایت عدالت در ابراز محبت و امور جنسی و مالی حلال و مستحب و گاهی واجب است. ✅🌸💚 و برای کسی که این شرایط را ندارد حراااامممم❌🚫📛 است.
14.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*مرحبا به این خانم با ایمان👌🌺 *بسیار دقیق و مستدل آیا بحران تجرد دختران ،یک توهم است؟ @ezdevajeaasaan
برادران و خواهران گرامی برای 👇 ✅ تبلیغ کانال و گروه ✅ جذب مشاور تخصصی ازدواج نیاز به حمایت مالی داریم سعی کنند هر چند اندک ،در این امر خیر سهیم باشید. شماره کارت در شخصی👇 مدیر و مالک کانال @moshaver_114
❤️❤️❤️❤️❤️ پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) 💚💚💚💚💚 «... خداوند به کسی که برای ازدواج دیگران اقدام نماید، برای هر قدمی که بردارد و هر کلمه‌ای که بگوید، اجر و ثواب عبادت یک سال که روزها روزه‌دار باشد و شب‌ها نماز بخواند، به او عطا می‌فرماید» (وسائل الشیعه ج14 ص2) https://eitaa.com/ezdevajeaasaan
ازدواج موقت دختران یک سوال مهم👇 🔴آیا علمائی که فتوا به واجب بودن ازدواج موقت، در برخی شرایط میدهند،اجازه می دهند دختر و خواهر خودشان ،عقد موقت انجام دهد؟ پاسخ؛ ✅اصل،ازدواج دائم است،لذا علما ، در اولین فرصت،زمینه ازدواج دایم ساده👌 برای دختر و خواهرشان را فراهم میکنند. ✅در صورتی که شخصی ،بهیچ وجه (حتی با تعدد زوجات)امکان ازدواج دایم نداشته باشد، و نیاز شدید و ضروری به ازدواج داشته باشد و ترس از افتادن در گناه داشته باشد و یا (پناه بر خدا )،در حال خودارضایی و روابط نامشروع باشد،ازدواج موقت ،برای او واجب است و اگر دختر باکره باشد میتواند با مرد مطمئن و با تقوی و بشرط عدم دخول و آسیب ندیدن بکارت ،عقد موقت انجام دهد تا زمانی که شرایط ازدواج دایم برایش فراهم شود. ✅ وابستگی در این نوع ازدواج، با مشاوره ،قابل مدیریت است. ✅از دخترانی که دوست پسر دارند باید پرسید که چرا با عقد موقت، خود را از این لذت حلال و خداپسندانه بهره مند نمیکنند. ✅در اسلام سفارش شده به آشکار کردن ازدواج دائم ولی درباره ازدواج موقت ،سفارش نشده و سیره معصومین علیهم السلام موید این مطلب است لذا چون ازدواج موقت، یکی از موضوعات خیلی خصوصی است میتواند مخفیانه انجام شود. ✅ البته در برخی موارد ،از نظر قاندنی لازم است ازدواج موقت ،در محضر رسمی و در دفترچه مخصوص(بدون ثبت در شناسنامه ) ثبت شود. ✅علما که نمیان جار بزنن دختر یا خواهر ما ،عقد موقت داشته است. ✅✅✅باز هم تاکید میکنم به سه نکته مهم و حساس ❌1_مشاوره کافی و دقیق ❌2_مرد مطمئن و با تقوا ❌3_مدیریت وابستگی ❌این بحث ، مفصل و بسیار دقیق است و ادامه دارد ........
آیا پیامبر اکرم (ص) زن صیغه ای پنهانی داشتند؟ -امام باقر علیه السلام: أن عبد الله بن عطاء المکی سأله عن قوله تعالى : ( و إذ أسر النبی... .)؟ فقال: إن رسول الله _ صلى الله علیه و آله _ تزوج بالحرة متعة فاطلع علیه بعض نسائه فاتهمته بالفاحشة، فقال: إنه لی حلال إنه نکاح بأجل فاکتمیه، فاطلعت علیه بعض نسائه (وسائل الشیعة (آل البیت )، الحر العاملی ج ۲۱، ص ۱۰، ح۲۲) ترجمه: عبد الله بن عطاء از امام باقر علیه السلام درباره آیه شریفه «و إذا أسر النبی...» (آیه ۳ سوره تحریم) پرسیدند؟ پس امام باقر علیه السلام جواب دادند: رسول خدا صلی الله علیه و آله با حره ازدواج موقت کرد، بعضی از زنان رسول خدا از این ازدواج مطلع شدند و به پیامبر نسبت زنا دادند. پیامبر در جواب آنها گفت: اینکار بر من حلال است این یک نکاح موقت بود درنتیجه آنرا مخفی کردم (پس باید نکاح موقت را مخفی نگه داشت بر خلاف نکاح دائمی) ولی برخی از زنان پیامبر بر آن اطلاع پید کردند.
ازدواج موقّت اهل بیت(علیهم السلام) ۱۳۹۰/۱۱/۰۷ - سایت پرسمان ایا ازدواج موقّت در بین اهل بیت(ع) وجود داشته است؟ در پاسخ به سوالاتی که ذکر کردید به نکات ذیل دقت بفرمایید:۱): نه تنها خود پیامبر اکرم(ص) بلکه ائمه معصومین علیهم السلام ازدواج موقت انجام داده اند و ممکن نیست آیینی بیاید و امری را تشریع کند در حالی که آورنده آیین خود بدان عمل نکند. این نه با عقل سازگار است نه با عرف. ما به جهت اختصار فقط به سه نمونه از روایات متعدد اشاره میکنیم بقیه را به عهده محققین امر میگذاریم.۱- امام صادق علیه السلام:إِنِّی لَأَکْرَهُ لِلرَّجُلِ أَنْ یَمُوتَ وَ قَدْ بَقِیَتْ عَلَیْهِ خَلَّةٌ مِنْ خِلَالِ رَسُولِ اللَّهِ _ صلی الله علیه و آله _ لَمْ یَأْتِهَا فَقُلْتُ فَهَلْ تَمَتَّعَ رَسُولُ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ وَ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَةَ وَ إِذْ أَسَرَّ النَّبِیُّ إِلى بَعْضِ أَزْواجِهِ حَدِیثاً إِلَى قَوْلِهِ ثَیِّباتٍ وَ أَبْکاراً. (وسائل الشیعة (آل البیت )، الحر العاملی ج ۲۱، ص ۱۳، ح۲) ترجمه: من دوست ندارم مردی بمیرد در حالی که سنتی از سنتهای رسول خدا بر گردن او بماند. پرسیده شد آیا خود رسول خدا متعه (ازدواج موقت) کردند؟ امام صادق علیه السلام فرمودند: بله اینکار را کرد. و (به عنوان استشهاد) آیات ۳ الی ۵ سوره تحریم را تلاوت فرمودند. ترجمه آیات: آنگاه که پیامبر گرامی با بعضی از زنان خود رازی را گفت. و چون آن زنش آنرا (به عایشه) فاش کرد. خداوند رسولش را از آن مطلع کرد. پیامبر گرامی نیز بعضی را اظهار و بعضی را پنهان کرد. پس آن زنش گفت چه کسی تو را از آن باخبر کرد (که من راز تو را فاش کرده ام) پیامبر فرمود: مرا خداوندی که دانا و بینای هر راز است باخبر نمود.(۳ تحریم) ... . ۲-امام باقر علیه السلام: أن عبد الله بن عطاء المکی سأله عن قوله تعالى : ( و إذ أسر النبی... .)؟ فقال: إن رسول الله _ صلى الله علیه و آله _ تزوج بالحرة متعة فاطلع علیه بعض نسائه فاتهمته بالفاحشة، فقال: إنه لی حلال إنه نکاح بأجل فاکتمیه، فاطلعت علیه بعض نسائه (وسائل الشیعة (آل البیت )، الحر العاملی ج ۲۱، ص ۱۰، ح۲۲) ترجمه: عبد الله بن عطاء از امام باقر علیه السلام درباره آیه شریفه «و إذا أسر النبی...» (آیه ۳ سوره تحریم) پرسیدند؟ پس امام باقر علیه السلام جواب دادند: رسول خدا صلی الله علیه و آله با حره ازدواج موقت کرد، بعضی از زنان رسول خدا از این ازدواج مطلع شدند و به پیامبر نسبت زنا دادند. پیامبر در جواب آنها گفت: اینکار بر من حلال است این یک نکاح موقت بود درنتیجه آنرا مخفی کردم (پس باید نکاح موقت را مخفی نگه داشت بر خلاف نکاح دائمی) ولی برخی از زنان پیامبر بر آن اطلاع پید کرد. ۳- قَالَ وَ رَوَى ابْنُ بَابَوَیْهِ بِإِسْنَادِهِ أَنَّ عَلِیّاً ع نَکَحَ امْرَأَةً بِالْکُوفَةِ مِنْ بَنِی نَهْشَلٍ مُتْعَةً (وسائل الشیعة (آل البیت )، الحر العاملی ج ۲۱، ص ۱۰، ح۲۳) ترجمه: ابن بابویه نقل میکند که حضرت علی علیه السلام زنی را از قبیله بنی نهشل در کوفه متعه کردند. در آخر متذکر می شویم به علت از بین رفتن بیشتر احادیث پیامبر با سیاست عمر و همچنین وجود جو تقیه در زمان ائمه معصومین در مورد ازدواج موقت معصومین روایات کم است ولی به هر حال بطور یقین ثابت میشود خود معصومین علیهم السلام اقدام به چنین کاری کرده اند. ۲) پیامبر اکرم(ص) برخی از همسران خود را طلاق دادند به طور مثال یعقوبی در تاریخش به نام آنها اشاره کرده و می نویسد:پیامبر زنی به نام ام شریک داشت که وی را طلاق داد نیز عمره دختر یزید بن عبید بن رواس کلابى، برسول خدا خبر رسید که او به برص مبتلا است پس با وى همبستر نشده طلاقش داد.و عالیه دختر ظبیان عمرو کلابى که طلاقش داد. و جونیه زنى از کنده ، که ابو اسید ساعدى او را بر او(پیامبر) وارد کرد و عایشه و حفصه آرایش و ترتیب کارش را بعهده گرفتند. پس یکى از آن دو باو گفت: راستى رسول خدا را از زنى خوش آید که هر گاه بر او در آید و دست خویش را بسوى او دراز کند، بگوید: از تو بخدا پناه مى برم، پس چنان کرد، و پیامبر دست خویش را بر روى خود نهاد و رو بدان پوشیده داشت و سه بار گفت: عذت فعاذت ، پناه بردى پس پناه برد. سپس بیرون رفت و [ابو] اسید ساعدى را فرمود که دو جامه کتان سفید بدو دهد و او را به خانه اش بازگرداند. (تاریخ یعقوبى /ترجمه، ج ۱، ص:۴۵۵) ۳): در مورد این سوال که آیا از همسران پیامبر (اعمّ از دائم یا موقّت...) کسی بوده که پس از رحلت آن حضرت ازدواج کند؟ باید گفت یکی از قوانین فقهی اسلام که خاص پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم می باشد ، این است که بعد از رحلت ایشان هیچکس حق ندارد با یکی از زنان آن حضرت ازدواج نماید . این امری است که هم قرآن مجید بر آن شهادت می دهد و هم سنت نبوی گواه بر آن است . ولی با کمال تعجب می بینیم که برخی از صحابه عدول (!) نزد اهل سنت ، تصمیم به ازدواج با زنا
ن پیامبر بعد از رحلت ایشان می گیرند و این کلام را به صراحت بیان می کنند تا جایی که خداوند در ذم آن ها آیه ای از قرآن را نازل می کند . ابن ابی حاتم در در تفسیرش چنین می گوید : عن ابن عباس فی قوله تعالى : وما کان لکم ان تؤذوا رسول الله قال : نزلت فی رجل هم ان یتزوج بعض نساء النبی صلی الله علیه وسلم ، قال رجل لسفیان : اهی عائشة ؟ قال : قد ذکروا ذاک ابن عباس در مورد آیه و ما کان لکم ان توذوا رسول الله می گوید : این آیه در شان مردی نازل شد که می خواست با برخی از زنان پیامبر ازدواج نماید . مردی به سفیان گفت : آیا آن زن عایشه بوده است ؟ سفیان گفت : این چنین ذکر کرده اند (تفسیر القرآن ، ج ۱۰ ص ۳۱۵۰ ) مشابه این مطلب را بیهقی در سنن خویش از قول ابن عباس بیان می کند و اضافه می کند که آن مرد قصد ازدواج با عایشه و ام سلمه را داشته است .(سنن البیهقی الکبرى ، ج ۷ ص ۶۹ ) برخی از مفسرین و علمای اهل سنت نام این صحابی را بیان کرده اند . مقاتل بن سلیمان در تفسیرش چنین می گوید : طلحه بن عبیدالله قرشی از بنی تیم بن مره گفت : محمد ( صلی الله علیه و آله وسلم ) ما از دیدار دختر عموهایمان نهی می کند . یعنی عایشه . زیرا هر دو از بنی تیم بن مره هستند . سپس طلحه با خودش گفته بود : اگر محمد بمیرد و من زنده باشم ، با عایشه حتما ازدواج خواهم کرد . پس خداوند در ذم سخن طلحه بن عبیدالله آیه ( وما کان لکم أن تؤذوا رسول الله ولا أن تنکحوا أزواجه من بعده أبدا إن ذلکم کان عند الله عظیما ) را نازل کرد زیرا خداوند ، ( ازدواج با ) زنان پیامبر را بر مومنین همانند ( ازدواج با ) مادرانشان حرام نمود . (تفسیر مقاتل بن سلیمان ، ج ۳ ص ۵۳ ) ۴): آیا ائمّه هیچ یک از همسران خود را طلاق دادند؟ بله برخی از ائمه به علل مختلف مجبور به طلاق برخی از همسران خود شده اند مثلا نقل شده امام حسن مجتبی علیه السلام همسرخود را که از طایفه‌ بنی شیبان بود طلاق داد؛ امام حسن ـ علیه السّلام ـ درباره این طلاق می فرماید: آن زن از خوارج بود و خوش نداشتم که قطعه آتشی از آتش‌های جهنم را درکنار خود ببینم.(بحار الانور, ج ۴۴, ص ۱۷۳؛ شرح نهج البلاغه, ج ۱۶, ص ۲۱) ریشه تاریخ و سیره سایر مسائل تاریخی کلیات و مسائل در دوران ائمه(ع) آخرین مطالب پرسمان
ازدواج موقت جوانان🧐 ✅شرائط ازدواج موقت برای دختران، چیست؟ ✅در چه صورت،ازدواج موقت ،واجب می شود؟ ✅خودارضایی و دوست پسر داشتن یا ازدواج موقت؟ ✅آیا پیامبر اکرم (ص) ازدواج موقت پنهانی انجام داده است؟ ✅آیا علمائ شیعه ،اجازه می دهند دختر و خواهرشان ،ازدواج موقت انجام دهد؟ و سوالات دیگر .... پاسخ در 👇👇👇 @ezdevajasan3
4_5818672459687135333(1).pdf
1.05M
💓💚❌ ازدواج موقت چرا ؟ بخشی از کتاب شهید مطهری رحمه الله زهرا سلام الله علیها @ezdevajasan3
موقت چند لحظه ازدواج موقت قانونی یا بی بندوباری؟ 🧐
چرا ازدواج موقت لازم است؟ شهید مطهری (رحمه الله ) پاسخ می دهد. 👇👇👇 شما اگر امروز يك پسر محصل هجده ساله را كه شور جنسي او باوج خود رسيده است، تكليف بازدواج بكنيد بشما ميخندند. همچنين است يك دختر محصل شانزده ساله. عملا ممكن نيست اين طبقه در اين سن زير بار ازدواج دائم بروند و مسئوليت يك زندگي را - كه وظايف زيادي براي آنها نسبت بيكديگر و نسبت بفرزندان آيندهشان ايجاد مي كند - بپذيرند. كداميك؟ رهبانيت موقت يا كمونيسم جنسي يا ازدواج موقت؟ از شما ميپرسم، آيا با اين حال، با طبيعت و غريزه چه رفتاري بكنيم؟ آيا طبيعت حاضر است بخاطر اينكه وضع زندگي ما در دنياي امروز اجازه نميدهد كه در سنين شانزده سالگي و هجده سالگي ازدواج كنيم، دوران بلوغ را بتأخير بيندازد و تا ما فارغ التحصيل نشدهايم، غريزه جنسي از سر ما دست بردارد؟ آيا جوانان حاضرند يكدوره " رهبانيت موقت " را طي كنند و خود را سخت تحت فشار و رياضت قرار دهند تا زمانيكه امكانات ازدواج دائم پيدا شود؟ فرضا جواني حاضر گردد رهبانيت موقت را بپذيرد آيا طبيعت حاضر است از ايجاد عوارض رواني سهمگين و خطرناكي كه در اثر ممانعت از اعمال غريزه جنسي پيدا ميشود و روانكاوي امروز از روي آنها پرده برداشته است صرفنظر كند؟ دو راه بيشتر باقي نميماند، يا اينكه جوانان را بحال خود رها كنيم و بروي خود نياوريم. بيك پسر بچه اجازه دهيم از صدها دختر كام برگيرد، و به يك دختر اجازه دهيم با دهها پسر رابطه نامشروع داشته باشد و چندين بار سقط جنين كند. يعني عملا كمونيسم جنسي را بپذيريم. و چون به پسر و دختر " متساويا " اجازه دادهايم، روح اعلاميه حقوق بشر را از خود شاد كردهايم، زيرا روح اعلاميه حقوق بشر از نظر بسياري از كوته فكران اينست كه زن و مرد اگر بناست بجهنم دره هم سقوط كنند دوش بدوش يكديگر و بازو ببازوي هم و بالاخره " متساويا " سقوط كنند. آيا اين چنين پسران و دختراني با چنين روابط فراوان و بيحدي در دوران تحصيل پس از ازدواج دائم، مرد زندگي و زن خانواده خواهند بود؟ راه دوم، ازدواج موقت و آزاد است. ازدواج موقت در درجه اول زن را محدود ميكند كه در آن واحد زوجه دو نفر نباشد، بديهي است كه محدود شدن زن مستلزم محدود شدن مرد نيز خواه ناخواه هست. وقتي كه هر زني بمرد معيني اختصاص پيدا كند قهرا هر مردي هم بزن معين اختصاص پيدا ميكند. مگر آنكه از يكطرف عدد بيشتري باشند. بدين ترتيب پسر و دختر دوران تحصيل خود را ميگذرانند بدون آنكه رهبانيت موقت و عوارض آنرا تحمل كرده باشند و بدون آنكه در ورطه كمونيسم جنسي افتاده باشند. منبع ؛(کتاب حقوق زن در اسلام صفحه ۵۰_۵۱) 🔵چند نکته از طرف ما📣👇👇👇 ✅این مطالب بصورت مقاله در سال ۴۵و ۴۶ در مجله زن روز ، منتشر شده است و سپس در قالب کتاب حقوق زن در اسلام به چاپ رسیده است. ✅اگر شهید مطهری ،در عصر ما زندگی میکرد ،درباره ضرورت ازدواج موقت ،چه میگفت؟!⁉️‼️ ✅حکومت اسلامی باید با تاسیس مراکز ازدواج موقت ، این نیاز ضروری جامعه را سامان دهی و مدیریت کند و از سو استفاده ها جلوگیری کند. ✅همه مردم متدین وظیفه دارند نسبت به فرهنگ سازی ازدواج موقت اسلامی تلاش کنند. ✅آموزش و مشاوره قبل از ازدواج موقت بسیار ضروری و لازم است. کانال ازدواج موقت 👇👇👇 @ezdevajasan3 ✅مشاوره و آموزش ✅مسائل شرعی ✅مسائل حقوقی رضایت برای نجات از گناه
هدایت شده از آقای مشاور ۱۱۴
مراقب گفتار و رفتار مان باشیم😱 گویند: روزی ابلیس ملعون خواست با فرزندانش از جایی به جای دیگر نقل مکان کند، خیمه‌ای را دید، و گفت: اینجا را ترک نمی‌کنم تا آنکه بلایی بر سر آنان بیاورم. به سوی خیمه رفت و دید گاوی به میخی بسته شده و زنی را دید که آن گاو را می‌دوشد، بدان سو رفت و میخ را تکان داد. با تکان خوردن میخ، گاو ترسید و به هیجان درآمد و سطل شیر را بر زمین ریخت و پسر آن زن را که در کنار مادرش نشسته بود لگدمال کرد و او را کشت. مادر بچه با دیدن این صحنه عصبانی شد و گاو را با ضربه چاقو از پای درآورد و او را کشت. شوهر آن زن آمد و با دیدن فرزند کشته شده و گاو مرده، همسرش را زد و او را طلاق داد. سپس خویشاوندان زن آمدند و آن مرد را زدند، و بعد از آن نزدیکان آن مرد آمدند و همه با هم درگیر شدند و جنگ و دعوای شدیدی به پا شد!! فرزندان ابلیس با دیدن این ماجرا تعجب کردند و از پدر پرسیدند: ای وای، این چه کاری بود که کردی؟! ابلیس گفت: کاری نکردم فقط میخ را تکان دادم. بیشتر مردم فکر می‌کنند کاری نکرده‌اند، در حالی که نمی‌دانند چند کلمه‌ای که می‌گویند و مردم می‌شنوند، سخن چینی است. مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. آتش اختلاف را بر می‌افروزد. خویشاوندی را بر هم می‌زند. دوستی و صفا صمیمیت را از بین می‌برد. کینه و دشمنی می‌آورد. طراوت و شادابی را تیره و تار می‌کند. دل‌ها را می‌شکند. بعدا کسی که اینکار را کرده فکر می‌کند کاری نکرده است فقط میخ را تکان داده است! قبل از اینکه حرفی را بزنی، مواظب سخنانت باش! مواظب باش میخی را تکان ندهی...!
39.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پور به نفع زنان است. خیابانی یعنی بازی با احساسات دختران 😱😱😱😭😭😭 احکام و شرایط ازدواج مقدس💚👇 @ezdevajasan3 💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
هدایت شده از آقای مشاور ۱۱۴
✅ادمین فعال نیاز داریم ✅تبادل و تبلیغات نیاز داریم ✅واسطه _ازدواج نیاز داریم ✅مشاور و روانشناس اسلامی نیاز داریم. لطفاااا کمک کنید برای امر خیر و عاقبت بخیری 🤲🤲🤲🤲🤲🤲
آمار زنان بیوه 📣📣📣 ۶ میلیون زن بیوه ۳ میلیون زن سرپرست خانوار چرا زنان مطلقه، ازدواج نمی کنند؟ ناهید تاج‌الدین👇 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد زنان مطلقه با توجه به افزایش نرخ طلاق در سال‌های گذشته شاهد جهش‌های آماری بوده‌ایم و تنها در سال ۹۶ شاهد ثبت رکورد طلاق طی پنجاه سال اخیر بودیم و به گواه سازمان ثبت احوال، تعداد ازدواج‌های ثبت ‌شده در سال ۹۶  نسبت به سال۱۳۹۵، حدود ۸ درصد  کاهش داشته است. تاج‌الدین گفت: در مقابل تعداد طلاق‌ها بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ ایران است و این تعداد زنان مطلقه و به تبع آن تعداد زنان سرپرست خانوار را در این زمینه افزایش می‌دهد، نکته حائز اهمیت آنجاست که ۷۱ درصد زنان مطلقه دارای فرزند هستند و بر اساس آمار ۹۰ درصد این زنان ازدواج مجدد نمی‌کنند و مشکلات معیشتی در این گروه از زنان سرپرست خانوار بسیار  شدیدتر از دیگر زنان سرپرست خانوار است . این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد زنان بیوه نیز باید گفت در حال حاضر و به گواه سازمان بهزیستی شش میلیون زن بیوه و یک میلیون مرد جدا شده از همسر در کشور زندگی می‌کنند.   مشاور امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌گوید در حال حاضر بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در سراسر کشور وجود دارد. خبرگزاری خانه ملت تاریخ انتشار » ۱۳۹۸/۰۵/۲۰ ۱۰:۱۸:۰۹ @ezdevajeaasaan
هدایت شده از ازدواج متعه متدینین
امام خمینی قدس سره در کتاب چهل حدیث ص۵۸۹ به نقل از استاد عرفان خود مرحوم آیت الله العظمی شاه آبادی چنین نوشته اند: 🔷یکی از مشایخ عظام ما دام ظله می فرمودند: در تعدد زوجات که انسان گمان می کند ورود در دنیا و توجه به آن است ، وقتی که انسان به آن مبتلا شد، در می یابد که یکی از شاهکارهای بزرگی است که انسان در عین ورود در دنیا از دنیا خارج و از آن منصرف می نماید. پ.ن: حضرت آیت الله شاه آبادی رضوان الله علیه خودشان پنج همسر داشتند ۴ همسر عقد دائم ۱ همسر هم متعه کالدائم، یعنی عقد موقت طولانی https://eitaa.com/concubine
مهریه اش حفظ قرآن و یک سکه بود محسن 21 ساله بود که ازدواج کرد. همسرش را در نمایشگاه کتابی که از طرف موسسه شهید کاظمی برپا شده بود و هر دو در آنجا فعالیت می‌کردند دید. او و همسرش میزان مهریه را با توافق و مشورت با هم تعیین کردند. مهریه آنها 124 هزار صلوات، حفظ قرآن با معنی و یک سکه به نیت یگانگی خدا بود. فاطمه حججی خواهر شهید
بر فرض صحیح بودن این ☝️نقل قول رهبری در واکنش به ترویج مستحب بودن تعدد زوجات برای همه مردان، و برای جلوگیری از سو استفاده مردان بی تقوا و ظالم و فروپاشی خانواده ها، پاسخ دادند که من تعدد زوجات را مستحب نمی دانم نه اینکه کلا مخالف تعدد زوجات باشد و آن را حرام بداند‌. ✅پس تعدد زوجات به شرط رعایت عدالت و اخلاق و امکانات مالی جایز است. 🔵تعدد زوجات در برخی موارد خاص مثل بیماری همسر و ناتوانی از انجام وظائف زناشویی، و نیاز مرد به همسر دوم، واجب است. مراقب باشید گرفتار مغالطه و شیطنت رسانه ها نشوید....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرت را شوهر بده😂😳😝 از ۱۷سالگی میخان😊 از ۱۲سالگی میخان😊 🆔@ezdevajeaasaan💓 ازدواج آسان برای همه ✅🤩😍
🔶 پرسش از آیت الله حائری پیرامون شوهر ❓ سوال (خلاصه شده): واقعاً همه ی بدبختی ها از اینجا شروع می شود که انسان خودش را چیزی بداند. آقای حائری عزیز! شوهر من در ... کار می کند. ما سی سال تمام در صلح و صفا زندگی می کردیم. شوهر من بعد از سالها زندگی مشترک حالا رفته و کرده ... ✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی: شما می گویید که من هرگز فکر نمی کنم که خودم کسی هستم. اگر چنین است، پس شما روی حرف خدا حرفی نزنید و اگر خداوند گفت مردی که همسر و فرزند دارد می تواند همسر دیگری بگیرد، شما فکر نکنید که خودتان در مقابل خدا کسی هستید که نمی توانید آن را بپذیرید. اگر می گویید حرف خدا را می پذیرم، «علامت» دارد. علامت آن این است که انسان، حق انسان دیگر را رعایت کند. تعریف و تمجید و گفتنِ خوبی های شوهرتان، حلال؛ اما گفتن بدیهایش ممنوع. مدتی این را تحمل کنید. خداوند است. والسلام/ محی الدین حائری @haerishirazi
🔶 پرسش از آیت الله حائری پیرامون ❓ سوال: بعد از گذشتن مدتی از ازدواجمان متوجه شدم شوهرم گاهی عقد موقت می کند. در پاسخ به اعتراض من می گوید: این کار حلال است. نظر شما چیست؟ ✅ پاسخ آیت الله حائری شیرازی: 🔸 خدا واجب که نکرده، واجب کرده؟! ازدواج موقت واجب است؟! خدای تعالی مباح کرده، درست است؟ خب، شما بین اینکه خانواده ات متلاشی بشود یا این کار مباح را انجام بدهی مخیر هستی. اگر می توانی با خانمت صحبت کنی که موافق این کار بشود، صحبت بکن! اما اگر کشمکش می شود، این کار را نکن. 🔸 شما از همدیگر اولاد دارید؛ اگر خواستی این ثواب را بکنی، خب کبابت می کند! نگاه بکن ببین واقعاً این بچه های تو اگر از هم جدا شدید، این بچه با پدرِ تنها می تواند سر کند؟ یا با مادرِ تنها می تواند سر کند؟! این یک واقعیت است. بچه، هم به پدرش علاقه دارد و هم به مادرش. وقتی این دو به ستیز می افتند، این بچه ممکن است در آینده یک ضدِّ دین بشود؛ بسیاری از این آدم هایی که دین اختراع می کنند یا با دین مبارزه می کنند، ریشه اش در جدایی های پدر و مادرشان هم است. تو می خواستی ثواب بکنی، بعد بچه تو یکی از ضدِّ دین های عجیب و غریب می شود! مخصوصاً اگر روحانی باشید؛ وقتی بچه به این نتیجه رسید که بابایم به مادرم ظلم کرده، اصلاً ضدِّ روحانی و ضد آخوند می شود. 🔸 لذا اگر کسی بنای ازدواج موقت دارد، اول خانمش را در این مورد روشن کند که من در این حدّ خواهم بود و از این حدّ تجاوز نمی کنم. صاحب خانه ی من تو هستی! این زن جدید، یک خانه دیگر در مقابل تو نخواهد شد. اگر حدود و ثغور را بدانند آنها با «احکام شرع» لج نمی کنند. آنها از «بی عدالتی» ناراحت هستند نه از احکام دین؛ جوری نکنید که اسم هوای نفس خودتان را دین بگذارید. حلال را حساب بکنید اما آبروی دین را هم حفظش بکنید. جوری نکنید که عمل شما کسی را ضدِّ دین بکند. 🔸درست است که شرع گفته ازدواج موقت عیبی ندارد. اما شرع نگفته با عقلت مشورت کن؟! عقل می گوید بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنید. بدتر از جدایی زن از شوهر چیست؟ هیچی! ترک مُتعه «بد» است، اما جدایی بین زن و شوهر هم «بدتر» است؛ 🔸 خانمی آمده بود و به من می‌گفت دختر مرا مُتعه کنید، نامه هم داده بود. حتی شیرینی هم آورده بود؛ من گفتم: «من همسر دارم و اهل این برنامه نیستم». من خب یک آدم سیاسی هستم. دشمن دارم. آن موقع هم امام جمعه ی مرکز استانی بودم؛ به ذهنم آمد اگر این حرف را به اهل‌بیت هم منتقل کرده باشند، آتش می‌گیرد. گفتم [شاید] آخرش آن کسی که این را برای من آورده، از یک راهی به خانواده ام برساند؛ بگذار خودم برسانم، خودم بگویم. من تمام این نامه را بردم به خانمم نشان دادم. اهل‌بیت آمد و با ایشان صحبت کرد و گفت: «آقای ما اهل این حرف‌ها نیست». بعد هم به آن خانم گفت: «خانم! دیگر اینجا نیایی! بعد هم با بچه ها نشستند شیرینی را خوردند»! این‌ها مسائلی است که می‌خواهد داخله ی شما را به هم بریزد، حالا شما در حد لبه پیکان [مسئولیت های سیاسی و اجتماعی] نیستید که [مثل من] این‌طور دشمن داشته باشید. اما خودتان برای خودتان مشکل درست نکنید. 🔸 شما هم روی یک میزانی عمل بکنید که زندگیتان متلاشی نشود. «عقل» مشاور خوبی است. شرع را با عقلتان پیاده کنید. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود🔸 🌷 ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم. بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. اگر کسی گفت ازدواج موقت نه، یعنی زنا بله. بعد آیا ما می توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟ آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به ازدواج دائم نمی رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد. 🌷 شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی کند! خداوند به آدم و حوا (علیهما السلام) فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آنها فرمود: «یا آدَمُ اسکُن اَنتَ و زَوجُکَ الجَنَه ... » این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دلتان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید. 🌷 پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است. اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند. 🌷 اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می افتد! فرض کنید شما دریچه ی اطمینان چیزی را ببندید. بعد یکدفعه آن چیز منفجر شود. شما می گویید من که منفجرش نکردم! خودش منفجر شد. درحالیکه این را تو بستی! اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ دَرِ زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند، بعد این زودپز منفجر شود و همه این ها کشته شوند، شما قاتل همه آنها هستید. شما می گویید من با این چوب کبریت نمی توانم کسی را بکشم؛ ولی من می گویم: بله می توانید. 🌷 شما اگر بیایید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود. هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است. @haerishirazi