eitaa logo
ازدواج های مهجور
312 دنبال‌کننده
220 عکس
36 ویدیو
1 فایل
صرفا بحث و روشنگری هست ومعرفی نداریم لطفا به هیچ وجه جهت معرفی مورد مراجعه نکنید ارتباط با بنده @Abdearbab از طریق لینک زیر میتونی برای بنده پیام ناشناس ارسال کنی 👇🏽 https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت نهم رد اتهام از امیرالمومنین و حکومت سراسر عدل ایشان در خصوص ابن عباس که با توجه به سابقه درخشان از زمان رسول الله ایشان به حبره امه و عالم زیرک در بین صحابه شناخته شده بود و امیرالمومنین علیه السلام نیز در آن شرایط ابن عباس را فردی مناسب برای زمامداری بصره تشخیص دادند . ابن عباس که در ابتدا فردی مورد اطمینان و رازدار و مطیع برای حضرت بود و حضرت خطاب به او می فرمایند : لم یکن رجلٌ من اهلی أوثق مِنکَ فی نفسی لمواساتی و موازرتی و أدا الامانة إلیَ هیچ یک از افراد خاندانم برای یاری و مددکاری و امانت داری چون تو مورد اعتمادم نبود . ⚫️پس از مدتی دچار لغزش در زمامداری خود گردید و نسبت به بیت المال وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام نداده و بنا بر نقلی از تواریخ بخشی از اموال بصره را با خود به حجاز منتقل نمود . و امیرالمومنین علیه السلام نیز همانطور که در نامه ۴۱ نهج البلاغه آمده ابن عباس را به شدت مذمت و توبیخ و حتی او را تهدید به اجرای کیفر و حدود اسلامی نموده است . ابن عباس پس از این واقعه و برخورد بدون اغماض و مسامحه امام و نامه حضرت خطاب به او به بصره بازگشت و پس از بازگرداندن اموال به بیت المال همچنان والی بصره باقی ماند ادله ای که بیانگر این است که ابن عباس اموال را بازگردانده به دو مورد اشاره می کنیم : 1⃣ از آنجایی که ابن عباس پس از این ماجرا مجدد به بصره بعنوان والی بازگشت و تا پایان خلافت امیرالمومنین در جایگاه خود باقی ماند با رجوع به متن نامه چهل و یکم نهج البلاغه می توان دریافت که ابن عباس اموال را به بیت المال بازگردانده و گرنه از سوی حضرت مجازات شده و برکنار می گردید ✍فاتق الله و اردُد إلی هولاء القوم اموالهم فانک إن لم تفعل ثم امڪننی الله منک لاغدرن إلی الله فیک و لاضربنک بسیفی الذی ما ضربتُ به أحدا إلا دخل النارَ . 🔵پس از خدا بترس و اموال آنان را بازگردان و اگر چنین نکنی و خدا مرا فرصت دهد تا برتو دست یابم تو را کیفر خواهم کرد که نزد خدا عذر خواه من باشد و با شمشیری تو را می زنم که به هرکس زدم وارد دوزخ گردید . 2⃣اگر ابن عباس اموال را باز نمی گرداند شخصی مانند معاویه که از دشمنان سر سخت امیرالمومنین علیه السلام بود این موضوع را دستاویزی علیه حضرت قرار می داد و سراسر جامعه اسلامی را از این خیانت با خبر می نمود . اما عدم احتجاج و تمسک معاویه به این ماجرا خود دلیلی قاطع بر این است که حضرت ابن عباس را مجبور به بازگرداندن اموال به بیت المال نموده است .
قسمت دهم کمیل بن زیاد بعنوان والی هیت هرچند در مقابله با لشکر شام دچار اشتباه گردید و به مقابله با آنان نپرداخت و به امور دیگری مشغول شد . ✍اما این عمل دلیلی بر خائن و فاسد بودن کمیل نبوده و این صحابی جلیل صرفا مبتلا به خطا گردید که البته واضح است هیچ کس نمی تواند بر حضرت ایراد بگیرد که چرا والیان تو در مواردی خطا و اشتباه نموده اند زیرا والیان معصوم و مصون از خطا نمی باشند . 🔷اما حائز اهمیت اینکه امام در تمامی این موارد اشتباهات و خطاهای والیان را به صراحت و با قاطعیت تمام به آنان گوشزد و آنان را واردار به جبران خطا و عدم تکرار می نموده است .
قسمت یازدهم قاسمیان با اشاره به حکومت نبوی صلی الله علیه و آله عاشورا را نتیجه حکومت نبوی می داند . در صورتی که عاشورا نتیجه فاصله گرفتن از غدیر و اسلام حقیقی و روی اوردن به اسلام معاویه و امثال او می باشد . حال چگونه این عمامه بسر چنین نتیجه ای گرفته دلیلی ذکر نکرده و فقط میخواسته حکومت های معصومین را هتاکی کند با چه هدفی الله اعلم.
✍🏾نقدی بر گزارش رابعه جوانبخت در خصوص رانندگی زن و مرد: علاوه بر اقرار به ضعف در مدیریت لحظات پرریسک توسط زنان، این تحقیق سطحی نقص های اساسی دارد از آنجمله بررسی نشده که چند درصد از این تصادفات عللش بصورت مستقیم و غیر مستقیم به زنان برمیگردد؟! مِثالا بسیاری از تصادفات زیر سر رانندگی غیراصولی بانوان راننده است که در صحنه باعث تصادفند اما خودشان از مهلکه عبور کرده اند و باعث تصادف دیگران شده اند. و چون این مطالعه لیمیتی چنین اساسی رو در نظر نمیگیرد بنابراین مردودست. یا نقص بسیارمهم دیگر،عدم نسبت سنجی بین تعداد بانوان راننده با تعداد آقایان راننده وهمچنین ساعات نابرابر اینهاست(که اتفاقا یکی از ملاکات مهمست که در تحقیق دانشگاه میشیگان نیز بهش پرداختند) و از طرفی این گزارش تعارض با مطالعات علمی جهانی دارد که نشان میدهد زنان نسبت به مردان ضعف در رانندگی دارند. بعنوان مثال: 🌍مطالعه ی دانشگاه میشیگان : زنان رانندگان بدتری هستند Women are worse drivers: Study | Deccan Herald - https://www.deccanherald.com/content/174642/women-worse-drivers-study.html [نوشته زنان وقتی به سمتی میچرخند از سمت عکس تصادف میکنند😂😂😂✋🏾]
عشق می‌خواهد...
✍🏾نقدعالی بر عالیِ دانی-بخش اول: زبان ما بسته است مخالف ما زبانش باز است این عدالت نیست. من اگر مثل برخی حاشیه ی امن داشتم مقایسه ای در مقابل این مقایسه انجام میدادم...تا بُنِ استخوانهای عالی بسوزد...اما زبانم بند است. این فرد فاقد شرف نمیگوید که زیاد بن ابیه زمان امیرالمومنین یک عنصر وفادار بود و در زمان مولا هر چقدر خواستند او را بخرند خودش را نفروخت و وفادار ماند میخواستی علی آن خدای عدالت قصاص قبل از جنایت کند؟! مگر مولای ما مثل شماست؟! استفاده از زیاد بن ابیه اعجاز مدیریتی امیرالمومنین بود یک استفاده ی تکنوکراتیک Technocratic صحیح و هوشمندانه بود که هنری اسمیت ها و تئوریسین های غربی مدیریت عاجزند از اعمال چنین مدیریتی... در سیستم های مدیریتی اگر کسی بتواند از انسانهای متخصصِ مخالف، برای کم کردن هزینه ی جامعه استفاده نماید این شخص رو تکنوکرات یعنی فن سالار خوانده و همه زبان به مدحش باز میکنند حال در آن زمانه ی جهل و ظلمات... زیاد بن ابیهی که نوشته اند یکی از چهار سیاست دانِ عرب بود در این زمانه در حکومت مولا بجهت بی کفایتی های خلفای غاصب استان فارس داشت از بین می رفت و میخواستند بچسبند به دشمنان دین‼️ هیچ راهی برای امیرالمومنین نبود جز اینکه سپاه! را ارسال کرده و آنها را تیکه پاره کنند... این منطق آشناست و رایج البته... اما او امیرالمومنین است او حجت الاسلام عالی نیست او واقعا حجت الاسلام است در زمانه ای که در جهان کسی نمیدانست مدیریت تکنوکراتیکی یعنی بکارگیری و بهره جویی از متخصص هایی که ولو مخالفت باشند، چیست و چه... امیرالمومنین زیاد بن ابیه را که متخصص سیاست بود والی این شهر کردند زیاد با تخصص سیاسی اش بدون خونریزی نه تنها فارس را تقدیم امیرالمومنین کرد بلکه قائله ی کرمان را هم خواباند. امیرالمومنین میتوانست قاضی مرتضوی را بفرستد میتوانست خلخالی را بفرستد اما او امیر عوالم است و اینگونه اعجاز مدیریتی خودش را به رخ می کشاند♥️♥️ و در جهان ثبت میکند جوری که نویسندگان مسیحی و آتئیست و... وقتی میخواهند از حاکم در تراز صحبت کنند از امیرالمومنین مینویسند و می گویند. اعتبار امیرالمومنین زائل شدنی نیست دست بزنید باعث میشود بیشتر توضیح داده شده و فزونی اعتبارش بیشتر مکشوف شود بین مردم... اما شما....
ازدواج های مهجور
✍🏾نقدعالی بر عالیِ دانی-بخش اول: زبان ما بسته است مخالف ما زبانش باز است این عدالت نیست. من اگر
عالیِ دانی بداند مولای ما خلافِ فرمایش خودش عمل نمیکند 📣 خطاب امیر المومنین علیه السلام به عثمان غاصب سوم ✅ ألا تنهى سفهاء بني أمية عن أعراض المسلمين و أبشارهم و أموالهم و الله لو ظلم عامل من عمالك حيث تغرب الشمس لكان إثمه مشتركا بينه و بينك. ✅ چرا سفیهان بنی امیه را از ناموس مسلمین ، خود آنها و اموالشان باز نمی داری ! به خدا سوگند ،  اگر کارگزاری از کارگزارانت ظلم کند ، در جایی که خورشید غروب می کند ، قطعا گناهش ، مشترک بین او و تو خواهد بود ( و تو در ستم وی شریکی ) 📚 ابن أبي الحديد ، عبد الحميد بن هبه الله ، شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ،  جلد ۹ ، صفحه ی ۱۵ ، چاپ مكتبة آية الله المرعشي النجفي - قم ، چاپ اول ، ۱۴۰۴ قمری .
✍🏾دردنامه و دفاع از ساحت حضرت کمیل علیه السلام: [امیدست از ما پذیرفته و شفاعتشان شامل حالِ حقیرمان گردد] اخیرا دیدم فردی مذهبی! حضرت کمیل را مصداق بی عرضه ها دانسته است...که یقینا هدفی از جانب القائیات غیرالهی وجود دارد که مجال شرح نیست...اما چه بر سر اسلام آمده که مقربین آل الله را استخفاف میکنند و کسی از خطباء و تریبون داران هم جواب نمیدهد؟!نکند با او هم نظرند؟!نکند...!!! حضرت کمیل که به تصریحِ خود حضرت امیرالمومنین یکی از ۱۰ ثقات حکومت امیرالمومنین بود. بی عرضه است؟! وسایل ج 30، ص 235 حضرت کمیلی که تمام رجال شناسان در عظمت و جلالت و بزرگی و نفوذ و درایت او متفق القولند بی عرضه بود؟! بی عرضه است چون از اولین کسانی بود که تلاش سیاسی کرد عثمان خلع شود و ولایت به جای خود برگردد؟! مصداق بی عرضه است چون یاور مولا امیرالمومنین در ایام غربتشان بود؟! بی عرضه است چون با سیاست و تدبیر ویژه و شجاعانه به خلافت غاصبین اعتراض و سب میکرد و حاکم غاصب را بی اعتبار مینمود و آخر سر هم موفق شد به هدفش که خلع عثمان و برگرداندن ولایت بود؟! بی عرضه است چون مدام بجهت دفاع از امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام تبعید و زندان میشد؟! شمایی که او را بی عرضه میخوانی چند دقیقه بخاطر اهل بیت زندانی شده ای؟! بی عرضه است چون در صفین و نهروان و جمل بازوی مخلص مولایش بود؟! بی عرضه است چون در دیرالجماجم ، حجاج خون آشام را با هوشمندی و درایت نظامی شکست داد؟! چرا حضرت کمیل را بی عرضه میخوانند؟! چون در تمام جنگ ها امیرالمومنین را یاری کرد؟! چون به اتفاق شیعه و سنی مقرب و صاحب اسرار معصوم بود؟! آیا چون نمیتوانند به معصوم فحش بدهند به فرد مورد تحسین و تمجید وی می پرند؟! چرا کمیل بی عرضه است چون در زندگی نظامی خود از "سواره نظام قاریان" بود که شهره به شکست ناپذیری بودند؟! برخی که هیچ ندارند برای اهدافشان، بهانه کرده و میگویند نامه ی شصت و یک توبیخ بود میپرسیم آیا نصیحت و آموزش نشان توبیخ است؟! آیا فرضا توبیخ باشد یک توبیخ نشان بی عرضگیست؟! از کی تا حالا نصیحت و آموزش لزوما به معنای توبیخ و حتی بالاتر نشان بی عرضگیِ یک شخصیت است؟! آیا نصائح و آموزش های خداوند به پیامبران و... العیاذبالله نشان بی عرضگیست؟! آیا هر استادی شاگردش را نصیحت و آموزش دهد یعنی شاگرد بی عرضه است؟! پس با این حساب تمام دانشجوها و طلاب عالم بی عرضه اند چون همه خطاء خواهند داشت و با یک خطاء بی عرضه خواهند بود !!! اگر حضرت کمیل بی عرضه بودند چرا امام معصوم که عاری از خطاء هستند ایشان را همچنان ابقاء نمودند و چند وقت بعد از آن نامه در جریان حمله ی معاویه به بلاد جزیره و دفع هوشمندانه و شجاعمندانه ی دشمن توسط کمیل با آن تاکتیک حیرت انگیز غافلگیری خاصی که برای نظامیان اعصار کنونی حتی مورد حیرت بوده و شرحش در کتب تاریخ موجود است، مورد تحسین امام معصوم قرار گرفتند و امام تصریح کردند که همیشه به او گمان خوب برده اند و نه گمان بد یا بی عرضگی؟! قد احسنت النظر للمسلمين, ونصحت امامك قدماً كان حسن ظنّى بك ذلك فجزيت والعصابه التى نهضت بهم الى حرب عدوّك خير ما جزى الصابرون والمجاهدون… اى كميل! براى مسلمانان خوب عمل كردى و امام خود را حمايت نمودى همیشه من نسبت به تو, گمان خوب داشته ام و اين گونه تو را مى دانسته ام تو و گروهى كه به جنگ با دشمن برخاستند, بهترين پاداشى را داريد, پاداش صبرپيشگان مجاهد. اگر ملاک کلام مولاست که ملاک همینست آیا امام او را بی عرضه میدانستند یا همیشه به او گمان خوب برده اند؟! اگر ملاک کلام مولاست که ملاک همینست آنان که ابلهانه نامه ی ۶۱ را میخوانند چرا بعد از آن را نمیخوانند؟! آنان که نهج البلاغه را میخوانند چرا خطبه ی ۱۸ را نمیخوانند که مولا بعد از جمل خطاب به اصحاب جملش که از مقربین اصحاب جمل کمیل بود چه گفتند؟ و من كلام له (علیه السلام) في الصالحين من أصحابه: أَنْتُمُ الْأَنْصَارُ عَلَى الْحَقِّ وَ الْإِخْوَانُ فِي الدِّينِ وَ الْجُنَنُ يَوْمَ الْبَأْسِ وَ الْبِطَانَةُ دُونَ النَّاسِ، بِكُمْ أَضْرِبُ الْمُدْبِرَ وَ أَرْجُو طَاعَةَ الْمُقْبِلِ.  از سخنان امام عليه السلام است كه درباره ياران صالح خود مى گويد: شما ياران حق و برادران دينى هستيد. در روز نبرد چون سپر نگهبان يكديگريد. شما رازداران منيد نه مردم ديگر. به نيروى شما كسانى را كه روى بر مى تابند مى زنم و از آنان كه روى مى آورند، اميد طاعت دارم. آیا امام معصوم نمیفهمیدند یا ما؟! لانّک لا تجد رجلا یقول أنا ابغض محمداً و آل محمّد ولکن الناصب من نصب لکم.. سخن اینجاست یا علم ندارند برخی و حالشان چنین است یا دارند و حالشان چنین است..در هر دو حال وا اسفا به احوالشان. واقعیت اینست کسانیکه امروز حضرت کمیل را بی عرضه میخوانند اندازه ی چرک کف پای غلامان کمیل هم یاری امام را نکرده که هیچ بلکه...✋🏾
ازدواج های مهجور
✍🏾دردنامه و دفاع از ساحت حضرت کمیل علیه السلام: [امیدست از ما پذیرفته و شفاعتشان شامل حالِ حقیرمان
اینهم سابق تو کانال گذاشته بودیم شب عاشورا باید عزا تعطیل کنیم و جوابِ دانیان بدهیم