هدایت شده از فرم وتوضیحات
یاعلی:
کد: #
اسم: ش ت:
تولد: # سن: # شهر: #
وضعیت : # مجرد ،طلاق... شغل: # معلم طلبه ...
ایدی:
ازدواج دائم آسان
یاعلی: کد: # اسم: ش ت: تولد: # سن: # شهر:
# دوفرم پرکنید فرم اصلی وکامل
فرم دوم ،مشخصات کلی به شکل بالا
هدایت شده از فرم وتوضیحات
راهنمای پر کردن فرم👆
اول فرم را کپی کنید
بعد الصاق در محل تایپتون
بعد پر نمایید
وبعد ارسال👌
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
چرا #تعدد_زوجات؟
⁉️ 1 میلیون و 300 هزار دختر بین ۳۰ تا ۵۰ سال
⁉️ 3 میلیون و 100 هزار زن مجرد با سابقه ازدواج(بیوه یا مطلقه)
این زنان معمولا خواستگار مجرد ندارند. چه کنند؟ چرا در مورد #تعدد_زوجات زود قضاوت میکنیم.
امام خمینی (ره) در کتاب #شرح_چهل_حدیث به نقل از استاد اخلاق بزرگوارشان آیت الله #شاه_آبادی ، درباره #تعدد_زوجات اینگونه نوشته اند:
يكى از مشايخ عظام ما، دام ظلّه، می فرمود كه در #تعدد_زوجات ، كه انسان گمان می كند ورود در دنيا و توجه به آن است، وقتى كه انسان به آن مبتلا شد، می يابد كه اين يكى از شاهكارهاى بزرگى است كه انسان را در عين ورود در دنيا از دنيا خارج می كند و از آن منصرف می نمايد.
منبع: شرح چهل حدیث، امام خمینی (ره)، ص ۵۸۹
http://eitaa.com/joinchat/3226140684C504fba426a
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
13.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استحباب_تعددزوجات
قسمت اول
استاد ذاکری موسوی
«الاستحباب لايزول بالواحدة بل التعدد مستحب ايضاً»
بررسی شان نزول آیه 3 سوره نساء:«... فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثني و ثلاث و رباع ...»
🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی
آدرس وب سایت:
hhosna.ir
شبکه های اجتماعی :
ایتاء:
eitaa.com/hayat_hosna
تلگرام:
T.me/hhosna_ir
سروش:
sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
instagram.com/hhosna.ir
ادمین:
Eitaa.com/HayatHosna
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استحباب تعدد زوجات قسمت دوم
استاد ذاکری موسوی
چگونگی استدلال فقها و بزرگان شیعه از بررسی آیات و روایات به استحباب تعدد زوجات...
...
فِي كُلِّ شَيْءٍ إِسْرَافٌ إِلاَّ فِي اَلنِّسَاءِ ...
در هر چیزی اسراف است الا در همسر گرفتن...
امام صادق علیه السلام
🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی
آدرس وب سایت:
hhosna.ir
شبکه های اجتماعی :
ایتاء:
eitaa.com/hayat_hosna
تلگرام:
T.me/hhosna_ir
سروش:
sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
instagram.com/hhosna.ir
ادمین:
Eitaa.com/HayatHosna
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
مُحَمَّدُ بْنُ مَسْعُودٍ اَلْعَيَّاشِيُّ فِي تَفْسِيرِهِ عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ عَمَّنْ أَخْبَرَهُ عَنْ «أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ» قَالَ:
فِي كُلِّ شَيْءٍ إِسْرَافٌ إِلاَّ فِي اَلنِّسَاءِ قَالَ اَللَّهُ فَانْكِحُوا مٰا طٰابَ لَكُمْ مِنَ اَلنِّسٰاءِ مَثْنىٰ وَ ثُلاٰثَ وَ رُبٰاعَ ، (وَ قَالَ وَ أُحِلَّ لَكُمْ مٰا وَرٰاءَ ذٰلِكُمْ ) ، وَ قَالَ وَ أُحِلَّ لَكُمْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ.
تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , ج 20 , ص 245
سروش:
https://sapp.ir/hayat_hosna
ایتاء:
https://eitaa.com/hayat_hosna
آپارات:
https://www.aparat.com/hayat_hosna
آدرس ایمیل:
hayatehosna@gmail.com
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استحباب تعدد زوجات، شماره سه
استاد ذاکری موسوی
آیا تعدد زوجات فقط با قصد قرب الهی، مستحب است؟
کجا ممکنه تعدد زوجات واجب باشه؟
🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی
آدرس وب سایت:
hhosna.ir
شبکه های اجتماعی :
ایتاء:
eitaa.com/hayat_hosna
تلگرام:
T.me/hhosna_ir
سروش:
sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
instagram.com/hhosna.ir
ادمین:
Eitaa.com/HayatHosna
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استحباب تعدد زوجات، شماره چهار
استاد ذاکری موسوی
در چه صورتی تعدد زوجات واجب و در چه صورتی ممکن است که حرام باشد؟
🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی
آدرس وب سایت:
hhosna.ir
شبکه های اجتماعی :
ایتاء:
eitaa.com/hayat_hosna
تلگرام:
T.me/hhosna_ir
سروش:
sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
instagram.com/hhosna.ir
ادمین:
Eitaa.com/HayatHosna
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
6.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استحباب تعدد زوجات قسمت پنجم
استاد ذاکری موسوی
اقوال علماء و فقهای شیعه دربارۀ تعدد زوجات
🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی
آدرس وب سایت:
hhosna.ir
شبکه های اجتماعی :
ایتاء:
eitaa.com/hayat_hosna
تلگرام:
T.me/hhosna_ir
سروش:
sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
aparat.com/hayat_hosna
اینستاگرام:
instagram.com/hhosna.ir
ادمین:
Eitaa.com/HayatHosna
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
#شبهه1
احتمالا تاکنون شنیده باشید:
🔥رعایت عدالت در چندهمسری ممکن نیست!
🔥رعایت عدالت برای انسان های عادی غیر ممکن است!
🔥خود قرآن در آیه ای عدالت را شرط تعدد دانسته و در آیه ای دیگر گفته که رعایت عدالت ممکن نیست در نتیجه نباید بیش از یک همسر داشت!
برای یافتن پاسخ، توجه شما را به داستانی که آیت الله العظمی شبیری زنجانی در درس خارج خود بیان نمودند، جلب می کنیم:
👇👇👇
هدایت شده از مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
⚡️داستانی که آیت الله العظمی شبیری زنجانی در درس خارج خود بیان نمودند:
يكي از آقايان نقل مي كرد كه «در زمان رضا خان براي گرفتن جواز عمامه به زنجان رفته بودم، در منزل يكي از اعيان زنجان با رئيس يكي از ادارات كه مسئول اعطاي جواز عمامه بود، مواجه شدم؛ در آنجا دربارۀ تعدد زوجات بحث درگرفت، مي گفتند: كتبي بر جواز تعدد زوجات و كتبي بر ردّ آن نوشته شده، آن رئيس اداره مي گفت: بنظر من تعدد زوجات جايز نيست، چون آيه شريفه مي گويد: «و ان خفتم ان لاتعدلوا فواحدة» و چون نمي توان ميان همسرهاي متعدد عدالت را مراعات كرد، قهراً شرطش مفقود است و لذا در اين زمان نمي توان بيش از يك همسر داشت.
آن آقاي محترم مي گفت: احساس كردم كه حرف بي ربط و باطلي است، از طرفي احتمال دادم كه اگر سخن او را ردّ كنم، دريافت جواز عمامه منتفي خواهد شد و به احتمال زياد به من جواز نخواهند داد، معذلك پيش خود گفتم: از عمامه هم صرف نظر مي كنم ولي جواب اين حرف را مي دهم. لذا گفتم: در روايت وارد شده كه ابن أبي العوجاء با هشام برخورد كرد و به او گفت: در قرآن شما تناقضاتي وجود دارد؛ مثلاً در يكي از آيات آمده: «فأن خفتم أن لا تقسطوا في اليتامي فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثني و ثلاث و رباع و ان خفتم ان لاتعدلوا فواحدة»(نساءآیه3) از اين كه دو قسم مي كند و مي گويد: اگر خوف عدم رعايت عدالت بود، به يكي اكتفا شود و اگر خوف عدم عدالت نبود، به ازدواج با دو، سه يا چهار نفر مجازيد، معلوم مي شود كه براي اشخاص دو حالت پيش مي آيد و ناظر به عالم خيال نيست، بلكه ناظر به عالم واقع است و تكليف هر دو حالت را مشخص مي كند.
از طرف ديگر در سوره نساء مي گويد: «و لم تستطيعوا أن تعدلوا بين النساء ولو حرصتم»(نساءآیه129) شما قدرت بر تعديل بين نساء نداريد، هر چند اصرار بر اين معنا هم داشته باشيد.
اين دو با يكديگر متناقض اند.
هشام نتوانست پاسخ اين شبهه را بدهد، مي گويد: جوابي نداشتم، به مدينه مشرف شدم خدمت حضرت صادق (سلام الله عليه) رسيدم، حضرت فرمود: هشام، چه شده كه الان آمدي؟ نه وقت حج است و نه وقت عمره (معلوم مي شود كه رفتن به عمره هم زمان مشخصي ـ مثل رجب يا رمضان ـ داشت)؟ جريان را براي حضرت نقل كرد، حضرت مي فرمايند: تناقضي در كار نيست، عدالت در آيه اول همان معنايي است كه در صدر آيه آمده يعني عدالت حقوقي. بدين معنا كه اگر شما مي توانيد نفقه زن را اداء كنيد و به او رسيدگي نمائيد، مجازيد كه تا چهار زن بگيريد، ولي اگر نمي تواني، حق نداري بيش از يك زن اختيار كني. ولي آيه دوم ناظر بر اين است كه شما نمي تواني در ميل قلبي بين زنها عدالت برقرار كني، چون در اختيار شما نيست، بنابراين نفي و اثبات در آيات، به دو موضوع مربوط مي شود. چون استقامت از امور نسبي است، لذا به اختلاف موضوعات، متفاوت است.
سپس هشام جواب را براي ابن أبي العوجاء مي برد و او مي گويد: اين جواب مال تو نيست، مربوط به حجاز و يا جاي ديگر است،»
آن آقا مي گفت: ما اين جواب را كه داديم، از دريافت جواز عمامه مأيوس شديم، معذلك وقتي به اداره مربوطه مراجعه كرديم، خيلي احترام كردند و دستور پذيرايي دادند و با ادب و احترام جواز عمامه را صادر كردند.» اين اثر مجاهده با نفس بود كه علاوه بر پاداش اخروي در دنيا هم اثر داد.
منبع:
http://zanjani.net/index.aspx?pid=10472&articleid=46038
ایتاء:
https://eitaa.com/hayat_hosna
سروش:
https://sapp.ir/hayat_hosna
آپارات:
https://www.aparat.com/hayat_hosna
آدرس ایمیل:
hayatehosna@gmail.com