محمد دلاوری:
🔹اینکه امروز خودرو را گران میکنید، فردا قیمت رو برمیگردونید، پس فردا قرار میشه جلسه بگذارید بررسیش کنید، زندگی و معیشت مردمه، متوجهید که اقتصاد سه چرخه نیست که باهاش دور درجا بزنیم؟
👤 آنتی صهیون: از دولت جناب رییسی انتظار رفتارهای سنجیده تری داریم تا دیدن این سردرگمی و بی برنامگی..!
🇮🇷 @faannoos
⭕️«تفکر»، «انسانیت» و «عبادت»
🖊احمدحسین شریفی
🔶علیرغم اینکه بسیاری از فیلسوفان و انسانشناسان، فصل ممیز آدمی از سایر موجودات را «عقلانیت و تفکر» دانسته و در تعریفی مشهور انسان را «حیوان ناطق» یعنی حیوان عاقل نامیدهاند؛ اما حقیقت آن است که تاریخ بشر و تاریخ فعالیتهای بشری به ویژه در تعاملات با طبیعت و روابط با سایر آدمیان و سایر ملتها این گزاره را تأیید نمیکند! تاریخ بشریت پر است از الحاد و شرک و بیاخلاقی؛ تاریخ بشریت پر است از جنگ و خونریزی؛ تاریخ بشریت پر است از حسادت و دروغ و حیله و فریبکاری! آدمیان روباه را به عنوان حیوانی مکار معرفی میکنند، در حالی که مکر و حیله روباه دربرابر مکاری و فریبکاری آدمی چیزی به حساب نمیآید! آدمیان حتی قدرت خودفریبی هم دارند چه رسد به فریبدادن دیگران!
🔶به هر حال، اگر چنان تعریفی از انسان را بپذیریم باید بگوییم که این «حیوانِ راستقامتِ دو پا» هنوز به مقام «انسانیت» نرسیده است!
🔶به همین دلیل، یکی از مهمترین کارویژههای وحی الهی و یکی از مهمترین اهداف پیامبران بزرگ و همچنین یکی از مهمترین وظایف امامان معصوم علیهم السلام، دعوت بشریت به «عقلانیت» و «تفکر» و «اندیشهورزی» در همه ابعاد زندگی بوده است. قرآن کریم در سیصد آیه ما را دعوت به تعقل و تدبر و تفکر و تأمل میکند.
🔶بلکه در تراوزی نظام ارزشی دین، علیرغم برداشت ظاهربینان و سطحینگران، «دائم الصوم» بودن و «دائم الصلاة» بودن لزوماً نشانه «دائم العبادة» بودن نیست! اولیای دین عبادت اصلی و بنیادین را «تفکر» و «تعقل» و «اندیشه کردن» دانستهاند. تفکر در جلوههای حضرت حق، اندیشه در نعمتهای الهی، تدبر در سرشت و سرنوشت انسان، و به طور کلی تفکر در همه امور.
🔶#امام_صادق علیه السلام میفرماید:
«تَفَكُّرُ سَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ قِيَامِ لَيْلَةٍ؛ لحظهای اندیشیدن ارزشمندتر از شبی را به عبادت گذراندن است»
🔶#امام_حسن_عسکری علیه السلام، چه زیبا میفرماید:
«لَيْسَتِ الْعِبَادَةُ كَثْرَةَ الصِّيَامِ وَ الصَّلَاةِ وَ إِنَّمَا الْعِبَادَةُ كَثْرَةُ التَّفَكُّرِ فِي أَمْرِ اللَّهِ؛ عبادت به بسيارى نماز و روزه نيست، بلكه به بسيار انديشيدن در كار خدا است.»
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🇮🇷 @faannoos
23.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹همزمان با داغ بودن موضوع جمعیت و طرحهای تشویقی مجلس برای فرزندآوری، جمعی از موسسان مدارس غیرانتفاعی بیانیه ای صادر کردند و از گزینه پیشنهادی دولت برای اموزش و پرورش حمایت کردند.
به این بهانه، چند دقیقهای درباره نسبت این مدارس و بحث جمعیت حرف زدم.
مسئله من فارغ از انتخاب این وزیر و دفاع اون نماینده است. مسئله من نسبت مطلق این دو موضوعه.
📌 محمدرضا شهبازی
🇮🇷 @faannoos
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️📹اظهارات شجاعانه و قابل تقدیر حجت الاسلام کاظمی امام جمعه محترم شهر پرند
🔸متأسفانه مطالبهگری ایشان در خطبههای نماز ۲۱ آبان ۱۴۰۰ درباره مشکلات مردم این شهر با واکنشها و انتقادهای برخی روبرو شده است.
🇮🇷 @faannoos
🔺متن روی سنگ مزار آیت الله مصباح یزدی (قدس سره)
🔸«محمّدتقی بن محمدباقر مصباح یزدی المطیع لأمر مولاه»
🔹نیمهشب گذشته سنگ مزار #علامه_مصباح در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) بر روی مزار ایشان نصب شد.
🇮🇷 @faannoos
﷽؛
🌐مبارزهی بیامان 123
" کامل بخوانید"
امام خامنهای (روحی فداه) :
🔹اسلام یك درس را به مسلمین تعلیم كرد و آن درس هر روز كه در بین مسلمین باشد، نتیجهاش درخشش و تلألؤ و علوّ معنوی و مادّی است. آن درس درسِ مجاهدتِ خالصانه و مخلصانه است.
🔹هرجا كه مجاهدت خالصانه و مخلصانه باشد، نتیجهاش درخشش و تلألؤ خواهد بود. منتها مجاهدت خالصانه و مخلصانه، ممكن است
#برای_خدا انجام گیرد، ممكن هم هست برای غیرِ خدا انجام گیرد.
اگر برای خدا انجام گرفت، همیشگی، #ماندگار و زایل ناشدنی است؛ اما اگر برای غیرِ خدا انجام گرفت، ماندگار نیست.
ممكن است یكی عاشق كسی باشد؛ خالص و مخلص برای او حركتی را انجام دهد. یا عاشق میهنِ خود باشد؛ خالص و مخلص برای میهنش حركتی را انجام دهد. اینها ماندگار نیست و تا وقتی است كه این #هیجان و احساس در او باشد. به مجرّد اینكه احساس او یك ذرّه سرد شد، چشمش باز میشود و به خود میگوید كه آیا من بروم بمیرم تا فلان كس بخورد گردنش كلفت شود؟!
اما اگر برای خدا باشد، اینطور نیست. هر قدر دقّت عقلانی انسان بیشتر شد، مجاهدتش بیشتر خواهد شد.
برای اینكه میداند «ما عندكم یَنفد و ما عند اللّه باق»؛ آنچه كه برای خدا دادیم میماند.
🔹بزغاله ای را خدمت پیغمبر اكرم آوردند. ذبح كرد و فرمود: «هركس گوشت میخواهد بیاید.» فقرای مدینه به سوی خانهی پیغمبر به راه افتادند. پیغمبر به هركدام یك تكّه داد. بعد كه همه رفتند، فقط یك كتفِ آن مانده بود. یكی از زنان پیغمبر عرض كرد: «یا رسول الله!
بزغاله ای به این بزرگی رفت؛ همین كتفش ماند!؟» پیغمبر فرمود: «همه اش ماند؛ فقط همین كتفش است كه میرود.» یعنی میخوریم، از بین میرود و تمام میشود؛ امّا آنچه كه دادیم می مانَد. این،حسابِ دودوتاچهارتاست. وقتی كار برای خدا باشد، هر قدر عقلِ انسان بیشتر و تیزتر باشد، #فداكاری او بیشتر خواهد شد؛ چون میداند كه این همه عمر گذراندن، در دنیا تلاش كردن، عرق ریختن، فكر كردن، دویدن، پول به دست آوردن و كیف و عیش كردن، #از_بین_میرود.
هرچه كام بیشتر باشد، ناكامی بیشتر میشود. همین است كه:
"كفّاره ی شرابخواری های بی حساب
هشیار در میانهی مستان نشستن است"
🔹انسان هرچه بیشتر لذّت ببرد، آن وقت كه لذت از دست او رفت، حسرتش بیشتر است. امّا آن لحظه ای كه شما
علی العجاله از جانتان گذشتید؛ برای اینكه گُردانتان ممكن بود در محاصره واقع شود، بلند شدید، خواب نصف شب را زدید، دویدید، خودتان را به قرارگاه رساندید، خبر را -چون بیسیم هم نبود- با زبان رساندید و نیرو آمد و یك گُردان نجات پیدا كرد، آن نیم ساعت شما ماند، ماندگار شد و دیگر تمام شدنی نیست. این نیم ساعت چقدر قیمت دارد! قرنها خواهد گذشت، امّا از آن نیم ساعت شما، مثل الماس، چیزی كم نخواهد شد. حال اگر شما صدتا از این نیم ساعتها داشته باشید، ببینید چقدر قیمت دارد!
این، كار برای خداست.
🔹هیچ عاملی نمیتواند كاری را كه شما برای خدا كردید از بین ببرد. فقط یك عامل میتواند و آن خودِ شما هستید.
خدای متعال به انسان توان و نیروی كمی نداده است. این توان را هم به انسان داده است كه همهی كارهای خوبِ خودش را خراب كند. اما غیر از خودِ شما، احدی قادر نیست كه كار و لحظهی خوبی را كه شما در راه خدا صرف كرده اید، از بین ببرد. ببینید #كار_برای_خدا چقدر قیمت دارد!
🗓۱۳۷۳/۶/۲۹
•● بیانِ معارف انقلاب اسلامی ●•
@andishe_emam @faannoos